Ook nog WAKKER? Klets hier mee.

06-04-2014 05:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook nog wakker of weer wakker en niet in slaap kunnen komen?

Wat het ook is, kom gezellig kletsen hier.



Zo ziet het er hier uit als de dag begint ;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
De hokjesgeest heeft zo zijn voor en nadelen.

Het kan idd helpend zijn om een soort van handleiding te krijgen.

Nadeel is dat men geneigd is enkel vanuit de stoornis te kijken, in plaats van vanuit de persoon.



Bedoel,dat er een sausje overheen is gegoten maar men niet meer ziet dat onder dat sausje gewoon een eigen ik zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:veronica22 schreef op 03 september 2014 @ 03:02:

@Consuela, oeeh super leuk maar wel nog steeds super breed!

Ik zet het op mijn ideeën lijstje



Is idd heel breed te trekken.

Al zou ik best heel benieuwd zijn of men op de langere termijn altijd wel zo geholpen is met een diagnose.



Een diagnose doet namelijk iets met je EN met je omgeving .

De neiging om je te verschuilen achter je stoornis, of de excuustruus te zijn omdat je bewezen afwijkend bent is een grote valkuil.

Worden mensen uiteindelijk gelukkiger met een diagnose? Zijn er positieve veranderingen of levert het op langere termijn juist meer obstakels op?



Nou ja zoveel vragen die er bij te verzinnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker waar consuela, maar alles heeft natuurlijk voor en na's

Wat houd jou eigenlijk wakker? Ook aan het werk of sowieso een nachtmens?
Alle reacties Link kopieren
quote:deken_kistje schreef op 03 september 2014 @ 03:07:

Dat is zeker waar consuela, maar alles heeft natuurlijk voor en na's

Wat houd jou eigenlijk wakker? Ook aan het werk of sowieso een nachtmens?



Ik ben zo'n mens met allerlei stempels waardoor slapen o.a een doffe ellende is

Alle reacties Link kopieren
Daarnaast lijkt het wel oorlog boven mijn huis. Ik weet niet wat er allemaal laag door het luchtruim gaat op het moment maar het klinkt alsof ze in mijn achtertuin willen landen
Alle reacties Link kopieren
Als ik het geld en kapitaal kreeg voor die studie zou ik daar zo in geintresseerd zijn! Misschien tijdens mijn master, want je zit dan vaak aan een intens lange (longitudinaal, cross sectional niet van toepassing) te kijken. Plus dan heb je het verschil tussen kinderen en volwassene heel erg.

Ik merk bij verschillende mensen verschillende dingen die je opnoemt.

Iemand is gediagnotisceerd borderline en een ''draaideur (steeds terugkomend) '' patiënte in ggz,

een andere heeft eindelijk de therapie kunnen volgen die ze nodig had en die werkt nu parttime.

Ik denk sowieso dat het veel aan de mentaliteit ligt die je voorafgaand/ ondanks je diagnose hebt ontwikkeld. (zou dan mijn hypothese zijn :D) Nu ben ik helemaal enthousiast voor iets dat ik waarschijnlijk niet kan doen
Alle reacties Link kopieren
Hahaha oke, je brengt het grappig, maar lijkt me toch ook erg vervelend... Balen hoor, is dat elke nacht of zijn er ook tussen dat je wel goed kan slapen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook maar eens slapen! Ik zie jullie snel weer. Was super gezellig en leerzaam! Dekenkistje succes met de rest van je nacht en consuela ik hoop dat het snel stil word!
Alle reacties Link kopieren
quote:veronica22 schreef op 03 september 2014 @ 03:12:

Als ik het geld en kapitaal kreeg voor die studie zou ik daar zo in geintresseerd zijn! Misschien tijdens mijn master, want je zit dan vaak aan een intens lange (longitudinaal, cross sectional niet van toepassing) te kijken. Plus dan heb je het verschil tussen kinderen en volwassene heel erg.

Ik merk bij verschillende mensen verschillende dingen die je opnoemt.

Iemand is gediagnotisceerd borderline en een ''draaideur (steeds terugkomend) '' patiënte in ggz,

een andere heeft eindelijk de therapie kunnen volgen die ze nodig had en die werkt nu parttime.

Ik denk sowieso dat het veel aan de mentaliteit ligt die je voorafgaand/ ondanks je diagnose hebt ontwikkeld. (zou dan mijn hypothese zijn :D) Nu ben ik helemaal enthousiast voor iets dat ik waarschijnlijk niet kan doen





Onder een stoornis zit ook een mens.

Eigenschappen als motivatie, doorzettingsvermogen maar ik denk vooral de draagkracht die iemand bezit kan een behandeling maken of breken.

Daarnaast moet een persoon ook een bepaalde mate van zelfbehoud bezitten. Wanneer deze zo beschadigd is kan het soms een onmogelijke taak zijn om jezelf belangrijk genoeg te vinden om beter te worden.

Vaak ter grote frustratie van therapeuten en de omgeving en wellicht het meest bij de patiënt.



Het is vaak ook moeilijk als gediagnosticeerde gek om elk gedrag, handeling, gemoedstoestand door je omgeving direct in het hokje te parkeren .

Maakt dat de omgeving minder geneigd is naar eigen aandeel te kijken.

Dit kan iemand op termijn ook problemen opleveren in sociaal vertrouwen in de omgeving en zichzelf.



Nou ja er zijn zoveel gevolgen te verzinnen na de diagnose. Ook vele positieve uiteraard.

Maar daar is denk ik al veel over geschreven.

Interessant is nu juist de negatieve gevolgen en daaruit de conclusie wanneer een diagnose nu echt helpend is of juist zorgt voor meer obstakels.
Alle reacties Link kopieren
quote:deken_kistje schreef op 03 september 2014 @ 03:14:

Hahaha oke, je brengt het grappig, maar lijkt me toch ook erg vervelend... Balen hoor, is dat elke nacht of zijn er ook tussen dat je wel goed kan slapen?



Vrijwel elke nacht.

Ik heb complexe ptss, en dat gaat gepaard met nachtmerries wat weer resulteert tot angst voor slapen en dus uitstelgedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:veronica22 schreef op 03 september 2014 @ 03:21:

Ik ga ook maar eens slapen! Ik zie jullie snel weer. Was super gezellig en leerzaam! Dekenkistje succes met de rest van je nacht en consuela ik hoop dat het snel stil word!



Succes met je keuze!

Ik kan er nog tig voor je verzinnen, maar dat maakt het niet makkelijker denk ik, haha!



Kies hetgeen wat het dichts bij je staat en waarvan je het meeste aan informatie over kan verwerven. Dat laatste maak je het jezelf wel wat makkelijker mee.

Echter iets verfrissends gooit ook hoge ogen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel en welterusten Veronica!



Jeetje consuela dat is wel heel erg heftig! Heb je er al lang last van?

Vannacht ben ik er tot 07.00 om je gezelschap te houden hoor...
Alle reacties Link kopieren
quote:deken_kistje schreef op 03 september 2014 @ 03:29:

Dankjewel en welterusten Veronica!



Jeetje consuela dat is wel heel erg heftig! Heb je er al lang last van?

Vannacht ben ik er tot 07.00 om je gezelschap te houden hoor...



Ja enorm lang.

Soms gaat het wel iets beter



Poeh , 7 uur dan heb je nog een tijd te gaan.

Ik vrees dat ik zolang geen beroep op je gezelschap ga doen.

Ik moet zo wel echt mijn bed op gaan zoeken, wil ik er toch enigszins fris uit zien morgen.



Helicopter is weer weg gelukkig. Wat een herrie maken die krengen zeg als ze boven je huis blijven cirkelen .
Alle reacties Link kopieren
Trusten voor straks dekenkistje !
Alle reacties Link kopieren
Truste consuela!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi. Wat voor leuke dingen gebeuren er buiten dekenkistje? Waar ik woon gebeurt niets.
Alle reacties Link kopieren
Waar studeer je Veronica?
Alle reacties Link kopieren
Er wilde iemand niet gezien worden door mijn collega's die daar toevallig reden hahaha altijd grappig wat houd jou wakker vannacht?
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat lijkt me ook grappig. Mensen gaan zich sowieso raar gedragen als er politie in de buurt is he...



Ik heb een baby van 4 weken die me wakker houdt. Al mag ik niet echt klagen hoor, ze heeft net 3,5 uur geslapen. Hopelijk zo nog wat. Vermoeiend hoor haha, ik ben helemaal geen nachtmens. Al lijkt snachts werken me op de een of andere manier wel gezellig, maar wat collega's zouden wel fijn zijn ja.
Alle reacties Link kopieren
Idd mensen reageren soms heel apart ;)

Ik vind snachts werken altijd wel leuk hoor, hele andere mensen die je tegenkomt hahaha maar buiten met een collega is wel beter als binnen zitten, maar ja zo nu en dan hoort dat er ook bij...



Leuk zo'n kleintje, gaat alles goed met haar?

Hoop voor je dat je zo nog even lekker kan slapen!
Alle reacties Link kopieren
Dekenkistje: hoe verloopt de dienst? Nog mensen binnen gehad?

Hier is alles rustig. Collega ligt net een beetje te tukken dus ik typ heel stil .
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Ja werd nog ff leuk buiten, maar binnen is het rustig... Nog een uurtje te gaan! En jij? Wat doe jij voor werk?
Alle reacties Link kopieren
ik studeer in maastricht :D
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk zeg Maastricht
Alle reacties Link kopieren
Ja super gezellig, ondanks dat ik komend schooljaar waarschijnlijk een andere universiteit ga opzoeken.



Wat doe jij zoal Adrienne_ ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven