Ko Phi Phi, Ko Samui of andere Ko?

03-09-2014 03:48 122 berichten
Ben me 'n beetje aan 't orienteren op 'n goedkope zonbestemming begin volgend jaar en het zou wel 'ns Thailand kunnen worden. Nu ben ik daar nog nooit op de eilanden geweest en ben benieuwd welk eiland door ervaringsdeskundigen het mooist gevonden wordt.



Voor mij gaat 't om meest fotogeniek, wel wat leven qua marktjes/resto's en mogelijk nog wat bezienswaardigheden qua natuur enzo, maar niet teveel partygericht. Of ik wil in elk geval 'n hotel wat niet in 'n party-buurt ligt.



Qua hotel/b&b zoek ik comfort (wel ensuite, airco en wifi dus) en sfeer, maar niet uberluxe en duur. Iemand misschien 'n goede suggestie? Aan het strand en met zwembad.
Ik zit momenteel op koh tao. Er is een megastand met feesten, maar ook veel stranden die rustig zijn. Hier vindt je ook de wat luxere bungalows



Koh pagnhan is ook een aanrader. Koh phi phi ga ik over een week heen, ik laat je dan wel weten hoe het was
Koh samui en

Phuket vind ik overigens veel te massaal, veel toeristen, sekstoerisme, feesten en gezinnen met kinderen
Alle reacties Link kopieren
Phuket zijn tegenwoordig vooral Russen, Russen en nog meer Russen. gelukkig zijn veel menu's e.d. er op aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Thailand Topic 2
Al een account? Log dan hier in.
Phuket stond niet op mijn wensenlijstje, dus dat wordt 't sowieso niet (bovendien is dat geen eiland)



Het Thailand topic ken ik Yasmijn, maar om nu 39 pagina's door te gaan spitten... Vandaar 'n nieuw topic speciaal voor de eilanden.



Ben heel benieuwd naar je ervaringen Spaatje, dan heb je tenminste vergelijkingsmateriaal als je meerdere eilanden bezoekt.

Ik wil zeker teveel party-toerisme vermijden want da's totaal niet mijn ding.

Wil vooral mooie natuur en in combinatie met wat gezelligheid. Wat drukte in 'n centrum vind ik wel tof, moet ook niet totaal uitgestorven zijn. Ik zoek geen onbewoond eiland, haha!
Oh en moet er natuurlijk zonder teveel gedoe kunnen komen. Heb al gezien dat AirAsia vluchten inclusief transfer en ferry aanbiedt en nog spotgoedkoop ook. Maar wil ook 'n beetje fijne tijden dat ik niet 2 dagen volledig kwijt ben met mezelf verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Phuket vind ik horror. Vlakbij is Koh Lanta, Ook daar heb je nog rustige plaatsen.



Op Samui zijn nog heerlijke rustige plekken als je maar uit Chaweng weg blijft.



Phanang is qua natuur ook prachtig en ook nog prachtige mooie plekken zonder feesten en jeugd.



Je vliegt bv heel makkelijk van BKK naar Samui, die gaan zowat elk uur, is ongeveer 45 minuten en daar neem je de boot naar Phanang. En daar kun je weer de boot nemen naar Tao, paradijs voor duikers.



Die 3 eilanden zijn heel makkelijk te bereiken in korte tijd, kun je zo in één vakantie proppen.



Wij gaan de volgende keer de andere kant op, naar Koh Chang, Koh Mak, Koh Kuud en/of Phayam.
Al een account? Log dan hier in.
AirAsia vliegt niet rechtstreeks naar Samui, je moet nog 'n ferry nemen, maar dat totaalpakketje kost wel ruim de helft minder dan met 'n reguliere vlucht via Bangkok Airways.
Had jij trouwens ervaring met Phi Phi, Yasmijn? Als ik foto's google ziet 't er wel prachtig uit, maar omdat het op ferry afstand van Phuket ligt, vrees ik ook wel 'n beetje voor het soort publiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 03 september 2014 @ 06:27:

AirAsia vliegt niet rechtstreeks naar Samui, je moet nog 'n ferry nemen, maar dat totaalpakketje kost wel ruim de helft minder dan met 'n reguliere vlucht via Bangkok Airways.



Ja, die fout heb ik ook een keer gemaakt.

Je vliegt dan van BKK naar Surat Thani en dan met een bus naar de ferry die je naar Samui brengt en die trip heeft ons in totaal 14 uur gekost.

Doodzonde.

Das meer voor low budget backpackers



Phi Phi zijn wij gillend afgevlucht, snel naar Lanta gegaan.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Zou de vluchten overigens ook niet hier boeken maar daar. Kan op elke straathoek, je struikelt erover.



Wij komen op de een of andere manier altijd op vluchten van Thai Airways terecht.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik ben 21 en heb heel veel vrienden die naar Ko Phi Phi zijn geweest om te feesten. Staat echt bekend om het feit dat er daarom zoveel jongeren heen gaan. Ik ken het verder niet, maar lijkt me dat het dan geen eiland voor jou is.
Alle reacties Link kopieren
Beide zijn niks voor jou. Jou "kennende" moet je eerder richting Lipe of Lanta of Kood. (En ja we "kennen" elkaar al vrij lang, alleen onder een andere Nick, en ja ik heb veel gereisd )



Je houdt niet van feesten (of althans niet dan) en je duikt niet, dan niet naar Tao of Phi Phi. Phangan heeft de full moon en Samui is massa. Allemaal niks.



Kijk eens hier http://www.serendipityresort-kohlipe.com misschien is dit wat?
Alle reacties Link kopieren
Koh phi phi! Echt fantastisch! Ik was er in mei nog, Prachtige kalkrotsen.



Als je er dan toch bent doe dan een sleep abroad naar phi phi leh. Echte aanrader!
Alle reacties Link kopieren
De full (half-, en dark-) moon party op Phangan speelt zich af op 1 plek. Daar merk je niets van op de rest van het eiland. De rest van Phangan vond ik heerlijk rustig en Tao kun je ook prima heen zonder dat je duikt. Je kunt er ook goed snorkelen.



Phi Phi is meer voor de jonge backpacker. Veel feesten en erg druk.



Lipe is wel erg mooj (met hier en daar veel vuilnis), maar een stuk duurder dan de rest van de eilanden.



Phayam en Chang (aan de Andamanzee, dus niet het grote koh Chang in de golf van Thailand) zijn te rustig voor je. Geen marktjes of resorts met een zwembad.



Lanta, Chang en Phangan, daar zou ik uit kiezen (en Lipe, als het wat duurder kan)
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 03 september 2014 @ 09:09:

De full (half-, en dark-) moon party op Phangan speelt zich af op 1 plek. Daar merk je niets van op de rest van het eiland. De rest van Phangan vond ik heerlijk rustig en Tao kun je ook prima heen zonder dat je duikt. Je kunt er ook goed snorkelen.



Phi Phi is meer voor de jonge backpacker. Veel feesten en erg druk.



Lipe is wel erg mooj (met hier en daar veel vuilnis), maar een stuk duurder dan de rest van de eilanden.



Phayam en Chang (aan de Andamanzee, dus niet het grote koh Chang in de golf van Thailand) zijn te rustig voor je. Geen marktjes of resorts met een zwembad.



Lanta, Chang en Phangan, daar zou ik uit kiezen (en Lipe, als het wat duurder kan)Je zou ook Koh Yao Noi of Yai kunnen overwegen, niet zo toeristisch, veel natuur....
quote:elninjoo schreef op 03 september 2014 @ 06:05:

Phuket stond niet op mijn wensenlijstje, dus dat wordt 't sowieso niet (bovendien is dat geen eiland)

Jawel, Phuket is wel een eiland. Maar goed, ik begrijp dat je er niet heen wil.
Alle reacties Link kopieren
Hey Hoi,



Ik heb alle door jou genoemde eilanden gezien, de 1 is wat drukker dan de ander en Koh Samui is makelijker te bereiken dan Koh Tao. Vliegen op Samui gaat sneller met Thai Air dan Air Asia, Thai Air heeft het alleen recht op Koh Samui airport.



Alle eilanden die jij noemt zijn "uitgeleefd" en bijzonder toeristisch, niks voor mij maar smaken verschillen. Ik zelf ga ook begin dit jaar, ik heb bewust gekozen voor Koh Lanta. Een eilandje wat pas in 2000 is ontdekt en nog steeds geen massa tourristme heeft, maar wel over leuke resorts, bars en restaurants beschikt. Via Bangkok naar Krabi vliegen met Air Asia ga ikzelf wel doen, ook all in ticket, maar als je dat niet wilt kun je eenvoudig met Nok Air of Thai Air vliegen, meerdere vluchten per dag. Vanaf Krabi kun je dan snel naar Koh Lanta komen, kost dan natuurlijk wel iets extra's. Ik dacht transfer naar de pier incl ferry iets van 2000 bath. By the Way, het eiland staat op dit moment nog in de top10 van mooiste eilanden ter wereld........
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 03 september 2014 @ 06:28:

Had jij trouwens ervaring met Phi Phi, Yasmijn? Als ik foto's google ziet 't er wel prachtig uit, maar omdat het op ferry afstand van Phuket ligt, vrees ik ook wel 'n beetje voor het soort publiek.Vorig jaar nog een dagje op Phi Phi geweest, veel jonge mensen, knallende muziek en van het strand wat je op de foto's ziet is zo goed als niks meer over, na de Tsunami is alles herbouwt en vol gebouwd.
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
quote:singletraveler schreef op 03 september 2014 @ 12:34:

Hey Hoi,



Ik heb alle door jou genoemde eilanden gezien, de 1 is wat drukker dan de ander en Koh Samui is makelijker te bereiken dan Koh Tao. Vliegen op Samui gaat sneller met Thai Air dan Air Asia, Thai Air heeft het alleen recht op Koh Samui airport.



Alle eilanden die jij noemt zijn "uitgeleefd" en bijzonder toeristisch, niks voor mij maar smaken verschillen. Ik zelf ga ook begin dit jaar, ik heb bewust gekozen voor Koh Lanta. Een eilandje wat pas in 2000 is ontdekt en nog steeds geen massa tourristme heeft, maar wel over leuke resorts, bars en restaurants beschikt. Via Bangkok naar Krabi vliegen met Air Asia ga ikzelf wel doen, ook all in ticket, maar als je dat niet wilt kun je eenvoudig met Nok Air of Thai Air vliegen, meerdere vluchten per dag. Vanaf Krabi kun je dan snel naar Koh Lanta komen, kost dan natuurlijk wel iets extra's. Ik dacht transfer naar de pier incl ferry iets van 2000 bath. By the Way, het eiland staat op dit moment nog in de top10 van mooiste eilanden ter wereld........

Tja wij zijn 2 jaar geleden op Lanta geweest, en hebben ons daar ontzettend vermaakt en gaan in januari weer terug.

Maar om het één van de 10 mooiste en een niet toeristisch eiland te noemen gaat echt te ver....
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 03 september 2014 @ 12:38:

[...]



Tja wij zijn 2 jaar geleden op Lanta geweest, en hebben ons daar ontzettend vermaakt en gaan in januari weer terug.

Maar om het één van de 10 mooiste en een niet toeristisch eiland te noemen gaat echt te ver....In Januari, ah denk ben ik er ook. Biertje doen :-)?
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar Tao en phangan geweest

Beide prachtig en heerlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:singletraveler schreef op 03 september 2014 @ 13:02:

[...]





In Januari, ah denk ben ik er ook. Biertje doen :-)?Goed idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven