terug ruilen of niet?

02-09-2014 22:10 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...



Ik zal mijn 'probleem' even kort samenvatten.

Ik had een iPhone 4, die werkte een gegeven moment niet meer naar behoren, dus heb ik een nieuwe telefoon aangeschaft, een Samsung note 3.

Op zich een hele mooie telefoon, heel snel ook, maar erg groot en onhandig. Nu had ik het hierover met mijn buurvrouw/goeie vriendin en zij vond de telefoon erg mooi en wou wel ruilen met haar iPhone 5. Nou prima, zo gezegd zo gedaan. Ze vertelde me er netjes bij dat de power knop van haar iPhone 5 niet helemaal optimaal werkte, dus ik zei haar dat dit geen probleem was, ik zou mij het desbetreffende onderdeel van de telefoon bestellen en de knop laten maken. Dus gister hebben we telefoons geruild en vandaag heb ik het onderdeel voor de telefoon besteld en mijzelf nog 2 beschermhoesjes voor de telefoon gekocht.



Nu kreeg ik vanavond ineens berichtjes van haar dat ze de telefoon toch te groot en onhandig vond (dit had ik al uitgebreid met haar besproken) en dat ze terug wil ruilen. Ik heb haar gezegd dat ik dat niet ga doen omdat ze dat van te voren al wist en ik het onderdeel al had besteld en betaald + de 2 hoesjes.



Nu is ze dus boos op me.



Wat vinden jullie en wat zouden jullie doen? Ik weet even niet wat ik ermee aan moet.
quote:Susan schreef op 02 september 2014 @ 23:18:

Terugruilen, knopje en beschermhoesjes retourneren of ruilen voor iets voor de Samsung Note als retourneren niet kan, en nooit meer dat soort deals sluiten met de buurvrouw.+1 En de note 3 is een mooie telefoon, je kunt er heel veel mee (veel meer dan met de Iphone). Een vriend van mij heeft de note 3 en ik vind het een goede smartphone. Je kunt er veel creatieve dingen mee doen. Maar ik vind het meer een telefoon voor mannen (die houden toch van Groot), je zou de Samsung s5 kunnen kopen (ook heel mooi en waterdicht).
Gewoon dat knopje en de hoesjes terugsturen en de telefoons weer ruilen.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 03 september 2014 @ 05:01:

Hoezo is n iphone5 te groot?Goedemorgen? Nog niet echt wakker hè? Ga eens koffie drinken en je gezicht wassen. Kom over een uurtje terug als je ogen weer open zijn
quote:qstix schreef op 03 september 2014 @ 05:30:

Goedemorgen? Nog niet echt wakker hè? Ga eens koffie drinken en je gezicht wassen. Kom over een uurtje terug als je ogen weer open zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 02 september 2014 @ 22:53:

Ik denk, dat ze gedacht heeft, ik ruil, last haar de telefoon repareren en zeg dan dat ik toch niet wil. Lekker goedkope reparatie, die ze normaal niet kon laten doen.



Het was dezelfde avond nog he, of iig direct de dag erna..



Tsjonge zeg...



Zoals de waard is....
Alle reacties Link kopieren
Die telefoons zijn toch hetzelfde waard? Bij de goedkoopste winkel kosten ze beide 454 euro. En die iPhone had een defect. Ik snap de reacties niet dat het te mooi om waar te zijn is.

OT: ik zou haar vragen om de reparatie over te kopen en dan ruilen, voor de lieve vrede. Als ze toch al fraudeert, kan ze dat geld vast wel ergens lospeuteren. Maar de vriendschap zou flink bekoeld zijn.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Nooit zaken doen met mensen die in de schulden zitten! Wijze les! Ze staan niet voor niets onder bewind he?
quote:perzika schreef op 03 september 2014 @ 11:11:

Die telefoons zijn toch hetzelfde waard? Bij de goedkoopste winkel kosten ze beide 454 euro. En die iPhone had een defect. Ik snap de reacties niet dat het te mooi om waar te zijn is.

Heel benieuwd waar jij een iphone 5 vindt voor 454 euro??
Alle reacties Link kopieren
Waar kan je een iphone5 kopen voor 454 euro?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 02 september 2014 @ 22:50:

Wat me nu trouwens te binnen schiet: haar moeder heeft dat abonnement voor haar afgesloten omdat ze onder bewind staat en zij wilde wel ruilen met jouw telefoon (haar eigen aanbod), ze heeft hem vastgehouden en geprobeerd.

Er was een onderdeel kapot en nadat jij dat onderdeel besteld hebt, wil ze hem ineens terug.



Volgens mij probeert ze haar eigen telefoon te repareren op jouw kosten!



Dit!



Never zou ik mijn smartphone ruilen, ook al heeft die andere partij een "betere versie".
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Wat een tut! Afspraak is afspraak. Jij hebt er al een hoop tijd in gestoken, van mij kon ze doodvallen.
Alle reacties Link kopieren
Beschermingsbewind is niet het zelfde als in de schuldsanering zitten. Dat zijn mensen die psychisch of lichamelijk niet in staat zijn om hun eigen zaken goed te regelen.



Je begeeft je op glad ijs als je een ruil aangaat met iemand die niet goed voor zich zelf kan zorgen en dus de consequenties van zo'n ruil niet goed kan overzien.



Ik zou de telefoon teruggeven.
Alle reacties Link kopieren
http://www.airphoneshop.n ... ed.html?source=kieskeurig?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist&utm_content=default2 hier, ik heb gegoogled op iphone 5, beslist.nl aangeklikt en daar stond de goedkoopste bovenaan.



Edit: ik zie nu trouwens dat die refurbished zijn, vandaar.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:sugarmiss schreef op 03 september 2014 @ 11:42:

Beschermingsbewind is niet het zelfde als in de schuldsanering zitten. Dat zijn mensen die psychisch of lichamelijk niet in staat zijn om hun eigen zaken goed te regelen.



Je begeeft je op glad ijs als je een ruil aangaat met iemand die niet goed voor zich zelf kan zorgen en dus de consequenties van zo'n ruil niet goed kan overzien.



Ik zou de telefoon teruggeven.

Dat dus. Beschermingsbewind wil absoluut niet zeggen dat zij geen dure telefoon mag krijgen van iemand anders. De stelling dat ze fraudeert wordt niet gesteund door wat in dit topic is verteld.



Maar dat je wéét dat iemand zo slecht met eigen geld overweg kan dat beschermingsbewind nodig is, en dan toch dit soort relatief dure ruilovereenkomsten aangaan lijkt me niet slim, en wellicht niet eens te goeder trouw.



Snel terug met dat ding dus.
Ik zou het ding terug geven. Knopje houden. Haar impulsieve actie is wrs precies de reden waarom ze onder beschermingsbewind staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 02 september 2014 @ 22:13:

Je moet er vast nog even naast wonen.. Ik zou terugruilen als zij de kosten voor onderdeel en hoesjes betaald.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 03 september 2014 @ 10:10:

[...]





Het was dezelfde avond nog he, of iig direct de dag erna..



Tsjonge zeg...



Zoals de waard is....



Driewerf eens.



TO heeft zelf ook pas later bedacht dat de telefoon toch wel erg groot was. De telefoon zelf was nog niet gerepareerd en de buurvrouw staat onder beschermingsbewind.



Alles anders dan de telefoon terugruilen zou ik nogal onsympathiek vinden. En als je 2 hoesjes koopt (je gebruikt er maar 1, neem ik aan), vind ik dat je ook niet met droge ogen mag vragen om die te vergoeden.
Staat ze nu ineens onder beschermingsbewind? Wannneer is dat gebeurt dan?
Alle reacties Link kopieren
En hoe is't er nu mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:qstix schreef op 03 september 2014 @ 05:30:

[...]



en je gezicht wassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 02 september 2014 @ 22:11:

Van ruilen komt huilen.+1
Alle reacties Link kopieren
TO, ik zou de telefoons ook terug ruilen. Je zegt dat je het onderdeel al hebt besteld en betaald, heb je dit online gedaan? Dan geldt de wet Koop op Afstand en krijg je gewoon je geldt terug bij annulering/retour (incl. eventuele verzendkosten, m.u.v. kosten voor retourzending)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven