Appartement van 54m2,groot genoeg?

02-09-2014 18:50 77 berichten
Hoi allemaal,



Ik ben momenteel druk op huizenjacht. Ik zoek een appartement voor mij samen met mijn kat.



Nu heb ik een bezichtiging bij een appartement wat er op de foto's heel mooi uit ziet. Het is echter niet zo heel groot, 54 m2.... Er zijn 2 balkons die ik kan afzetten zodat de kat ook naar buiten kan.



Zijn er meer mensen die in een klein appartement wonen? Hoe bevalt dat? Gaat het gegeven moment niet 'klein' voelen? En is het groot genoeg voor een kat (of twee?)



Het is een koopappartement dus ik wil er wel langere tijd blijven. Samenwonen is niet aan de orde aangezien ik net relatie heb verbroken.



Alvast bedankt voor de reacties! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hangt heel erg van de indeling en je eigen referentiekader af. Voor mij was 65m2 de ondergrens voor het huis dat ik net heb gekocht, en het is 75+zolder geworden. Ik ben wel ergens gaan kijken van 55m2, maar vond dat echt te klein. Om een jaar te huren, en er dan per ongeluk een paar jaar te blijven, prima, maar om te kopen was ik bang dat het snel benauwend zou worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 02 september 2014 @ 19:05:

[...]





Dan was je kamer waarschijnlijk zo groot maar dan kon je toch gebruik maken van een keuken, douche en toilet.



Die 54 vierkante meter omvat dan wel alles inclusief een halletje. Dat is echt niet groot. Oké voor een student misschien wel maar je wil toch niet je hele leven leven als een student.Nee idd dat was excl keuken toilet en badkamer. Maar die deelde ik met gem. vier andere bewoners. Maar goed alles bij elkaar waren die ruimtes minder dan 54m2 bij elkaar. En nee ik zou absoluut niet meer als een student willen leven als dertiger. Maar ik bedoel dat het best kan. Maar ik zou nooit een appartement kopen dat zo klein is. Huren wel. Maar alles is mogelijk. Tsja.
Alle reacties Link kopieren
Dus wat ik bedoel: to vraagt of het kan. Ja het kan prima. Maar als je zoiets gaat kopen dan vind ik dat niet verstandig. Huren wel. Dat is tijdelijk en je kunt er zo weer weg (en zonder verlies).
Het is natuurlijk heel goed mogelijk om daar met veel plezier te wonen zonder dat je het erg klein vind en het is zeker groot genoeg voor jou en je kat.



Maar het is wel een koophuis...Ik heb zelf in een huisje van 32 vierkante meter gewoond met een hond en voor een paar jaartjes was het prima maar om daar altijd te wonen nee..Ik zou er wel heel erg goed over na denken.



maar mijn referentiekader is ook heel erg anders hoor, ik koop alleen een huis als het echt een perfecte woning is en daar hoort voor mij ook een tuin etc bij omdat ik niet snel weer een huis in de verkoop zou zetten.
Het klinkt vrij klein en niet iets waar je blijvend in zou willen zitten lijkt me. Zou zeker niet zoiets kopen maar hooguit huren, tot je 'n normaal huis kunt kopen. Bij 'n appartement heb je ook nog 'ns last van buren langs alle kanten, als je het koopt moet je maar afwachten hoe snel je het weer kwijt kunt raken zonder restschuld als je teveel overlast hebt.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook zo klein gewoond. Zonder huisdieren. Het was wel huur. Koop zou ik niet doen, tenzij het in een heel gewilde wijk of stad is, zodat je ook bijna zeker weet dat je er ooit weet vanaf raakt.
Voor 1 persoon net groot genoeg (hoeveel slaapkamers? 1 of 2? )

maar voor 2 katten te klein . . . . Al die kattentrappetjes in een huis kunnen ook benauwend werken, ook al ziet het er op een foto leuk uit.

Niet doen dus!

(zit zelf in huur-app van pakweg 50m2 met 1 binnen-kat)
Het lijkt me zeker wel te doen voor 1 persoon maar ik zou er zelf meer mee zitten of zo'n appartement nog wel goed verkoopt wanneer je toch groter wil gaan wonen tzt. Ik had een ruimer appartement in de stad maar was echt een drama om dat te verkopen met honderden vergelijkbare appartementen. Dat is wel een risico vind ik aan een koopappartement...
Alle reacties Link kopieren
In je eentje (nou ja, met kat dan) is het prima te doen. Heb samen met vriend op 60m2 gewoond en nu wonen we op 35m2 met z'n tweeën. Is allemaal prima te doen, alleen praktisch zijn met de indeling.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, wat betreft kopen.. Ik heb mijn appartement op het toppunt van de markt gekocht en nog steeds gaan ze voor meer geld weg dan wat ik ervoor betaald heb. Maar ik woon dan ook in het centrum van een populaire stad. Zoals vrienden zeggen die in de makelaardij werken: het gaat om drie dingen: locatie, locatie en locatie.

54m2 is hartstikke leuk als startersappartement, dus kun je je huis in die hoedanigheid niet weer kwijt raken straks? Maar ligt het op een dramatische locatie zou ik inderdaad eerder voor huur dan voor koop gaan.
Whaaaaaa die kattentrappen aan de muur! Geweldig!!!! Supercool!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoiets huren maar niet kopen, want wie weet heb je inderdaad over 3-5 jaar weer samenwoonplannen. En dan is het ineens klein.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Gek dat iedereen zegt niet kopen. Ligt er toch maar aan waar? In de grote steden zou ik het juist wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees met verbazing de reacties. Zo klein is is 54 m2 echt niet hoor. Is ruimte genoeg voor een persoon.
Alle reacties Link kopieren
Haha nee! Meen je dit!? Ik ben na op 20m2 met zn tweeën gewoond te hebben naar ong 40m2 gegaan met balkon. En ik blijf maar zeggen hoe groot ik t vind!

Vind dit topic echt onzin, en dat vind ik niet snel
Alle reacties Link kopieren
Heel goed te doen! Ik woon op 56m2. Woonkamer is 9 bij 3,5.

Mijn woonkamer oogt / is vaak nog groter dan de woonkamer van vele eengezinswoningen.

Slaapkamer ook groot genoeg. Mis alleen een kamer voor extra opbergruimte en badkamer is wat aan de kleine kant.

Kocht het appartement 2,5 jaar geleden ook alleen. Met het idee er nog lang alleen te wonen. Inmiddels woont mijn vriend er al een jaar en zijn we op zoek naar wat anders.

Je weet dus nooit hoe de toekomst loopt en verkopen na 2,5 jaar, in mijn geval, is met beetje verlies
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op 36m2 en dat is echt meer dan prima voor mij.

Ook een koophuisje/ inloopkast :D

Het is echter midden id Pijp van Amsterdam dus dat ben ik zo weer kwijt of je zet je hypotheek om en dan kan je het legaal verhuren. Hier gaan andere appartementen pas weg vanaf 3 ton id straat. Dus dit is een ruwe diamant. Nadruk op ruw. :p



54m2 is echt niet heel erg klein. Als het op een goede locatie is zou ik het doen. Wie weet blijf je wel langer alleen. Daarnaast is het zeker id beginfase toch leuk om ook een eigen plek te hebben? Je bouwt zo tenminste wat op.
Alle reacties Link kopieren
Tja.. ik heb een tijd met 2 katten op 45 m2 gewoond. Ging prima. Was een heerlijk huisje. Mijn eerste plek voor mij alleen, wat was ik trots. (wel huur overigens)



Of jij het wilt kopen is natuurlijk echt aan jou. Je kunt nooit van te voren voorspellen hoe het loopt. Misschien kom je volgende week de liefde van je leven tegen. Misschien over 5 jaar. Misschien heb je het binnen een week verkocht, misschien ook niet. Je kunt nooit overal rekening mee houden..
Alle reacties Link kopieren
Zou je niet eerst gewoon eens gaan kijken? Dan zie je wel of je het wat vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al jaren zo klein/ kleiner. Zonder tuin/balkon overigens.



Mijn huis nu is tussen de 45 en 50 m2 en was vroeger, toen de aanbouw nog tuintje was, dus nog veel kleiner, gezinshuis. Mijn overburen hebben anderhalf jaar met z'n 3en (2 volwassenen 1 klein kind) op 35 m2 gewoond.
Ik woon op 60 m2. Super leuk huisje! Wel maar 1 slaapkamer omdat wij aan 1 kant een raampartij hebben. Wonen in een vierkante toren en zitten precies in het midden. Ik ben juist blij met maar 1 slaapkamer, want de woning lijkt hierdoor ruim. Ik ken ook mensen met ongeveer zelfde oppervlak maar dan met 2 slaapkamers. Dat voelt een heel stuk kleiner aan.



Alleen ik huur. Dit zou ik nooit verkopen, want lijkt mij niet dat dit weer makkelijk verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer dan 10 jaar in een appartement gewoond van 58 m2 met gemiddeld twee personen en twee katten. De katten zijn stokoud geworden.
Dank voor al de reacties! :-) ik wil sowieso gaan kopen,tijd is daar voor mij nu goed voor. Het is in een goede wijk in een grote stad (Rotterdam) Veel appartementen in de wijken waar ik kijk zijn vanaf minimaal 50 m2. Ik heb ook nog paar op het oog die groter zijn,tussen 60 en 70 m2.



Als ik kijk voor grotere woningen dan zit ik of in een mindere buurt of zitten ze aan de top van mijn budget.



Woning heeft 1 slaapkamer,woonkamer is aardig groot, 3.61x 8.45. Doordat het een hoekwoning is heb ik extra raam waardoor het denk ook ruimer/lichter lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ga voor de locatie.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, en met zo'n lange woonkamer kan je altijd een tussenmuurtje plaatsen als je ooit nog een extra slaapkamer wilt.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven