Gezondheid alle pijlers

Overgang???

02-09-2014 19:04 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames; ik heb, denk ik, een probleem.



Ik heb namelijk veel symptomen en klachten die kunnen duiden op de overgang, of althans, de beginselen? maar mijn arts beweert dat er niet op getest kan worden voordat mijn menstruatie ermee ophoudt.

Terwijl ik zoveel andere verhalen lees [veel met een zak zout, zo nuchter ben ik ook wel weer] op internet dat het wel degelijk onderzocht kan worden.

Ik ben net de 40 gepasseerd, wellicht dat de arts vindt dat het 'te' jong is. Maar ook dat is bullshit, wetende dat het ook op jongere leeftijd voorkomt.



Iemand tips hoe nu verder te handelen? Zijn er thuistesten? Hoe kan ik nog duidelijker maken dat ik 'gewoon' getest wil worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tepelsteeltje schreef op 02 september 2014 @ 20:19:

Ik heb sowieso altijd al last van mijn spieren, gewrichten en vage pijnlijkheden.

Ook nadat ik een andere draai eraan gaf, namelijk bewegen en werken etc. en zodoende nieuwe energie dacht opgebouwd te hebben.



Ben met diverse klachten aan gewrichten ed naar huisarts geweest en die raadde me aan meer te bewegen. Deed ik. Niet dat het hielp, want het zit nu elders en ben uitgeput



Ik mag geen diagnose stellen, en dat wil en doe ik ook niet, maar wat jij beschrijft heb ik ook allemaal, al heel lang trouwens. Ik ben niet in de overgang, dat is vanwege wisselende diverse klachten de afgelopen jaren een paar keer getest. Of..,van het laatste onderzoek moet ik nog uitslag krijgen, maar ik ben nog heel regelmatig ongesteld, alleen anders. Overigens 47 jaar.



Ik heb fibromyalgie. Verder onderzoek kan dus echt wel helpen. Fm kan trouwens ook niet aangetoond worden in het bloed. Moet je voor naar een reumatoloog.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 september 2014 @ 20:39:

[...]





Wel? En geldt dat dan voor het gehele lichaam of alleen voor de vruchtbaarheid? Of sterf je gemiddeld ook veel eerder?Er zijn een aantal klachten, waar je meer kans op hebt na overgang. Botontkalking (overigens slik ik al heeeeel erg lang calcium, dat raadde de gynaecoloog mijn moeder vroeger al aan) aderverkalking, hoog cholesterol en suiker en bloeddruk. Veel onzichtbare klachten dus, die wel degelijk van invloed zijn op,je gezondheid. Daarom is vroege overgang niet zo gezond.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Klachten klinken trouwens echt als een ontregelde schildklier. Zéker op laten prikken.
Volgens mij kan je het echt niet testen, als je menstruatie uitblijft dan weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 02 september 2014 @ 20:45:

[...]





Ik mag geen diagnose stellen, en dat wil en doe ik ook niet, maar wat jij beschrijft heb ik ook allemaal, al heel lang trouwens. Ik ben niet in de overgang, dat is vanwege wisselende diverse klachten de afgelopen jaren een paar keer getest. Of..,van het laatste onderzoek moet ik nog uitslag krijgen, maar ik ben nog heel regelmatig ongesteld, alleen anders. Overigens 47 jaar.



Ik heb fibromyalgie. Verder onderzoek kan dus echt wel helpen. Fm kan trouwens ook niet aangetoond worden in het bloed. Moet je voor naar een reumatoloog.



Toch bedankt voor de indirecte mogelijke diagnose



Kan dat iets genetisch zijn? die fibro he
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 september 2014 @ 20:54:

Volgens mij kan je het echt niet testen, als je menstruatie uitblijft dan weet je het zeker.

Dank je wel Dr Meds

Dat is precies wat ze me zei..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 40 en net begonnen met mijn eerste IVF en bij mij was het een van de eerste dingen die ze testten. Een hormoon die iets zei over mijn eivoorraad en nog een hormoon. Via bloed. Zou alleen wel kunnen dat het op een bepaald moment in je cyclus moet. Staat mij bij op dag 3.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Je kunt het wel testen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het wel testen
Alle reacties Link kopieren
Maar niet menstrueren is toch wel een aanwijzing
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat deze site goede info geeft over testen, de voor- en nadelen en de interpretatie ervan
Je bent zelf een theepot
Het is echt niet zo dat als je nog regelmatig ongesteld bent , dat je dan niet in de overgang bent. Het duurt soms jaren eer de menstruatie stopt, maar dan is er al van alles veranderd in je lichaam. En als ik zo je klachten zie, kan het niet anders zijn dat de overgang begonnen is. Alles bij elkaar kan echt jaren duren. Bij mij was de menstruatie gestopt toen ik 54 was, 2 jaar later weer een lichte bloeding, gynaecoloog geweest en op mijn leeftijd zou het nog zomaar vaker voor kunnen komen. Gelukkig is het bij die ene keer gebleven, maar 10 jaar hiervoor uittrekken is heel normaal. Sommige dames houden nog veel langer de opvliegers.Wens je veel sterkte toe, weet precies hoe je je kan voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 september 2014 @ 20:24:

Misschien een hele rare vraag, maar is er eigenlijk iets "ergs" aan de (vervroegde) overgang? Betekent dat ook dat je minder oud zult worden,



Of je door een vervroegde overgang eerder dood gaat weet ik niet maar er zijn wel onderzoeken geweest waaruit is gebleken dat vrouwen die op latere leeftijd kinderen hebben gekregen langer leven dan gemiddeld. Dan moet het gaan om 40 plus zwangerschappen.



Dan gaat het niet om de geboorte maar om het feit dat deze vrouwen lang vruchtbaar bleven. Overigens scheelt dat mar een paar jaar met het gemiddelde.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen, ook ik ben vervroegd in de overgang gekomen, 35 was ik. Gelukkig ben ik er nu alweer uit.. 47 ben ik nu ;) En ook ik heb osteoperose (botontkalking), grijs haar en een ander figuur overgehouden aan de overgang. Mijn kinderen attendeerden me op mijn veranderde gedrag, zo'n 12 jaar geleden. Ik kon niks hebben, had moodswings, opvliegers, nachtelijk transpireren, kwam kiloos aan etc.en mijn menstruatie was gestopt. Getetst bij HA en ja hoor! Doordat ik eerder daarvoor voor baarmoederhalskanker ben behandeld, ben ik dus vervroegd in de overgang geraakt. En nu zo´n 12 jaar later, gaat het uitstekend! Langzaam gaat mijn gewicht naar beneden, kleur ik mijn haar wat vaker en ben ik nooit meer ongesteld! Ik heb nooit hormonen gebruikt alleen de eerste versie van Ymea, omdat ik niet tegen soja kan, wat in de latere versies van Ymea zit.Veel sterkte voor diegene die er in zitten, maar het komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Een opvlieger koelvestje.

Hoe hij eruit ziet staat er niet bij..

http://m.telegraaf.nl/art ... ergang-draag-een-koelvest
Alle reacties Link kopieren




Ik begon in juni ineens gigantisch depressief te worden. Het was alsof ik constant in een donkere wolk zat. Van alles geprobeerd maar niks hielp. Ik heb MS dus dacht dat het daardoor zou komen. Het was zelfs zo erg dat ik huilde om niks. Voelde me daarom ook nogeens flink schuldig want ik heb alles wat mijn hartje begeert en dan toch zo sjimpen. Zelfs mijn levens motto "er zijn altijd mensen die het veel erger hebben" hielp niet meer.



Totdat ik een paar weken geleden ineens de link legde met de overgang, ik was al een paar jaar erg onregelmatig met menstrueren en zat deze zomer constant in de opvliegers. Dus vorige week naar ome Dok, die gaf mijn Estradiol (Hormoon Therapie) en ik voel me nu al tig keer beter. Heb al vijf dagen niet gehuild



Wie weet is dit iets wat je met je huisarts kunt overleggen?? Uiteraard moet je goed de voor en nadelen tegen elkaar afwegen, ivm verhoogde risico's op borstkanker en hart en vaat ziekten. Maar voor mij is het een uitkomst, ik heb in mijn leven weinig aan de pil gezeten en nooit gerookt, drink geen alcohol, dus heb ik mijzelf deze pil maar gegund
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat ben ik blij dat ik al overgegaan ben.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het laten testen door de huisarts maar dan moet je niet de pil slikken. Of er eerst mee stoppen en dan testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven