onvolkomen stuitligging

03-09-2014 03:38 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kregen we te horen dat onze zoon in een onvolkomen stuitligging ligt.

Erg geschrokken, maar voor de rest doet hij het erg goed. Straks naar verloskundige om te kijken wat ze voor ons kunnen doen. Ik ben toch wel iets gespannen en de a.s papa al helemaal. Ik moet nog vier weken en drie dagen. Ben benieuwd naar wat ze straks te zeggen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verstand van zwangerschappen, maar wil je toch even een hart onder de riem steken! Succes straks!
Alle reacties Link kopieren
Sorry verkeerde poppetje erbij geplakt...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viggotje, mijn zoontje lag ook in een onvolkomen stuitligging.

Met 37 weken een draaipoging geprobeerd, maar deze mislukte. Mijn keuze stond gelijk vast om het vaginaal te proberen.

Super bevalling gehad en het is gelukt. Het enige was dat de gynaecoloog mij heeft ingeknipt. Voel je niet tijdens een wee.

Ben nog steeds heel blij dat ik vaginaal heb gekozen.



Ik werd met 36 weken overgedragen aan de klinisch verloskundige in het ziekenhuis. Na de mislukte draaipoging kregen we een gesprek (later in de week) over de bevalling en de keuze

ligt bij jou.



Maak je geen zorgen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
PS. Ga echt op jouw eigen gevoel af.
Alle reacties Link kopieren
Op je gevoel afgaan klinkt heel leuk, maar ik zou in zo'n geval toch echt de mening van de gynaecoloog willen weten, omdat hij nu eenmaal de deskundige is.

Zeker bij een eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Eens met dubbeltje. Heb weleens gehoord van een vrouw die per sé vaginaal wilde bevallen van een stuitligging (tegen het advies van de deskundigen in) en door complicaties en zuurstofgebrek is het kind blijvend beschadigt. (Ik weet zo niet meer hoe of wat precies)
Komt wel goed, schatje!