Werk & Studie alle pijlers

Onder werktijd mailen met partner?

03-09-2014 07:51 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mailen/appen jullie veel met je partner onder werktijd, en zo ja, waar gaat dat dan over?



Mijn vriend heeft een baan waar hij wel veel aanwezig moet zijn, maar tussendoor veel momenten heeft om even een mailtje te sturen. Dat doet hij dus ook al jaren. Naar zijn vrienden of zijn twee zussen, die ook allemaal aan het werk zijn, en naar mij.



Ik vind dit allemaal heel lief, maar eigenlijk ook best vervelend. Zit je in je concentratieboog te werken, floept er steeds een mailtje in de rechterbovenhoek van je scherm. Mail uitzetten gaat niet i.v.m. klanten en als hij zo vaak mailt is er vaak ook weinig boeiends te melden. Ook stond het schaamrood laatst op mijn kaken toen een leidinggevende over mijn schouder meekeek naar een mailtje van een klant dat ik moest laten zien, en daar een hele trits mails van hem stond (chef zei er niets van, maar hij zag het wel, en dat vind ik al erg zat). Het zijn ook best vaak mailtjes van 'kijk eens, deze tablet is best leuk' als hij een tablet zoekt, en als ik dan 's avonds niet mee kan praten over de tablet uit de link dan is hij nog half beledigd ook dat ik niet even heb gekeken.



Ik heb dit met hem besproken en hij snapt het allemaal best, maar hij vindt het moeilijk om helemaal niet te mailen. Hij gaat dan toch niemendalletjes sturen (wel minder dan eerst) en sluit dan af met 'als je druk bent hoef je niet te reageren hoor!' of hij gaat appjes sturen, die me natuurlijk net zo hard uit mijn spanningsboog halen. En natuurlijk kan ik zijn mails meteen verwijderen, maar liever wil ik dat hij me gewoon met rust laat overdag.



Ik wil eigenlijk gewoon werken en dan zien we elkaar 's avonds wel weer. We wonen samen, dus er is tijd zat om de dag door te nemen. Ik vind het eigenlijk wel fijn om overdag gewoon mijn eigen ding te doen en de 'werk'-hillbilly te zijn, zodat ik 's avonds weer de 'thuis'-hillbilly ben.



Maar dit besprak ik met een vriendin en die zegt dat zij ook overdag veel contact heeft met haar vriend, en dat zij daarin de partij is die dat prettig vindt. Het is een hele stabiele vrouw en niet zo'n aanhankelijk poppetje, dus dat brengt me toch aan het twijfelen of ik misschien heel bot of autistisch ben dat ik er overdag gewoon niet zo'n trek in heb om de hele tijd maar met mijn vriend te mailen en te appen.



Dus daarom mijn vraag: hoe doen jullie dat? En ben ik heel bot of zijn er meer vrouwen die het prettig/normaal vinden om overdag gewoon niet door hun partner gestoord te worden? (tenzij er iets ergs aan de hand is, uiteraard).
Let's skip the stage where we argue and waste time. Smarter people have thought this out for us.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mailt 'ie je niet op privémail? Kun je openen wanneer je wil/pauze hebt. En zo niet dan niet, 's avonds krijgt hij vast alle aandacht weer.
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen werkmail dus ons contact overdag blijft beperkt tot Appjes. Soms, als we het beide rustig hebben zijn dat er een aantal. Maar vrijwel altijd zijn dat er geen of enkele omdat we beiden aan het rennen en vliegen zijn.



Wij wonen overigens niet samen.



Jij vindt het ongemakkelijk en vervelend, dat zou genoeg moeten zijn. Ik zou er ook kriegel van worden, op die manier in die mate.
Alle reacties Link kopieren
Mailen doen we niet. Wel af en toe een appje die 9 van de 10 keer over niks gaan. Het weer, wat gaan we vanavond eten dat soort praat.



Maar wat jij beschrijft vind ik wel wat overdreven. Ik zou hem blokkeren op je werkmail en je telefoon op stil zetten. Gewoon niet reageren of pas weer in je pauze.
Ik schakel de hele dag tussen mail, telefoon en werk.

Als je al uit je concentratie bent door een binnenkomend mailtje waar je niet eens naar hoeft te kijken, zou ik eens aan mijn concentratie gaan werken.



Verder app ik af en toe met het thuisfront maar geen hele verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ben blij om dit te lezen, jongens. Ik heb hem er nog eens duidelijk op aangesproken en hij zegt nu niet meer uit zichzelf te gaan mailen of appen.



Ik zou het echt niet erg vinden om af en toe even een berichtje te sturen of te krijgen, maar ik vind het fijn om te lezen dat het niet 'normaal' is om de hele tijd elkaar te spammen.
Let's skip the stage where we argue and waste time. Smarter people have thought this out for us.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil onder werktijd niet gestoord worden, helemaal niet voor onzin.



Als het dringend is, prima. Maar anders? Nope, pas als ik klaar ben met werk. Maar dat is ook werk afhankelijk, denk ik. Als je het wat rustiger hebt en veel alleen werkt dan zou ik af en toe ook mailtje sturen. Ik heb het helaas superdruk en niet eens altijd tijd om mijn eigen werk mail te beantwoorden, laat staan prive.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem op je Prive mail laten mailen... Zei iemand hierboven ook al.



Vriend en ik appen wel, mailen niet. Ook niet veel trouwens 2/3 Appjes per dag gemiddeld want ik werk ook minder goed wanneer ik continue met m'n neus in m'n telefoon zit.
Regel instellen in Outlook: al zijn mail automatisch naar een speciaal mapje. Of naar de prullenbak.
anoniem_63c8faa80abd0 wijzigde dit bericht op 03-09-2014 08:03
Reden: aanpassing ter verduidelijking
% gewijzigd
zeker niet naar mijn werkmail! mailen doet die naar prive-mail met inderdaad ''kijk deze auto is gaaf'.

Tussendoor sturen we elkaar appjes. Soms meerdere op een dag, soms 3 dagen niets.
Alle reacties Link kopieren
Savetheday, ik ben aan het herstellen van een burnout, dus daarom is mijn concentratie zo slecht. Mede daarom wil ik wel 'mindful' aanwezig zijn op werk want mijn aandacht is zo snel versnipperd. Binnenkomende mails van klanten of chefs vind ik niet erg, dat is werkgerelateerd, dat kan ik meteen plaatsen. Maar dat valt allemaal onder 'werk'-hillbilly.
Let's skip the stage where we argue and waste time. Smarter people have thought this out for us.
Ik vind het als leidinggevende heel vervelend als teamgenoten steeds bezig zijn met appjes, mail en telefoontjes van het thuisfront. Je bent aan het werk en ik heb je energie en aandacht nodig voor het werk.
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij is ook regelmatig aan het appen, en aan het bellen met haar man en kinderen. En ze krijgt veel mail van de Hema, H&M, AH etc op haar werkmail binnen (moeten bij een vrije dag elkaars mailboxen checken). Maar als je vraagt of ze een extra klusje wil doen of even ergens mee wil helpen heeft ze daar geen tijd voor, dan heeft ze het te druk. Erg irritant.



Maak een gmail adres aan waar je vriend zijn praatje klets heen kan mailen, en lees dat in je (koffie) pauze.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik snap niet waarom mail van je vriend je meer stoort dan klantmail. Ik heb ivm concentratieproblemen de melding van nieuwe mail uit staan. Ik bepaal zelf wanneer ik tijd heb voor mail en dus wanneer ik kijk. Dat werkt echt veel prettiger, ookal kijk ik om de 10 minuten/het kwartier. Als ik even níet kan kijken, stoort het mij ook niet. Laat je niet leiden door je mail.



Mijn partner mailt niet op werkmail. Je weet nooit wie er mee kijkt, ookal mag dat eigenlijk niet. Ik zou je daarom aanraden je vriend op je privemail te laten mailen, dan neem jij ook weer meer controle over wanneer je kijkt.



Wij hebben best veel contact trouwens, gedurende de dag.
Je kunt ook voor je vriend een aparte map maken metde regel dat zijn mail er automatisch naartoe gaat.
Ik vind mailen zoals jullie dat doen eigenlijk niet kunnen. Je bent aan het werk en daar wordt je voor betaald. Niet om elkaar mails over kulonderwerpen te sturen. En zeker als jij dat vervelend vindt, dan kun je dat toch rustig tegen je vriend zeggen? Daarbij al helemaal niet mailen naar je werkmailadres, maar naar een privé account. En dan dus voor de hoognodige dingen. Wij appen hooguit of de één even brood meeneemt of iets dergelijks, gewoon even snel. En heel af en toe krijg ik wel eens een mail van mijn man doorgestuurd, maar dat lees ik dan even als ik koffiepauze heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn dag gepland in een vast aantal blokken.

Zo doe ik bijvoorbeeld mijn mail op 3 vaste punten per dag. Smorgens om 10.00,dan om 14.00 en weer om 17.00



Als ik geconcentreerd zit te werken wil ik niet afgeleid worden door oppoppende mailtjes.



Belangrijke mail wordt dus altijd dezelfde dag nog beantwoord maar niet a la minute.

En zo kan ik mijn focus houden op waar op ik dat moment mee bezig ben.



Telefoon staat op stil dus appjes lees ik wel in mijn pauze.

Vriend weet dat ik op mijn werk ben om te werken,maar als het zo uitkomt appen we heus wel eens wat op en neer.

Ik heb namelijk best wel eens een WOG dag
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:hillbilly schreef op 03 september 2014 @ 08:02:

Savetheday, ik ben aan het herstellen van een burnout, dus daarom is mijn concentratie zo slecht. Mede daarom wil ik wel 'mindful' aanwezig zijn op werk want mijn aandacht is zo snel versnipperd. Binnenkomende mails van klanten of chefs vind ik niet erg, dat is werkgerelateerd, dat kan ik meteen plaatsen. Maar dat valt allemaal onder 'werk'-hillbilly.Dan moet hij daar zeker rekening mee houden maar zo te lezen heb je dat nogmaals aangegeven. Beterschap!
Werkmail gebruik je niet voor privézaken. En appen doe je alleen in de pauze, vind ik. Laat hem niet meer je werk mailen, maar gebruik een ander e-mail adres, dat jij kunt openen als je even tijd hebt.
Tjah. Ik krijg wel apjes van man en kinderen. Geen onzin, maar praktisch contact om gezinsleven te organiseren. Laat ik me door niemand verbieden, al kijk ik alleen stiekem op een rustig moment. Ik kijk in mijn privéleven minimaal zo vaak naar werkmail zodat daar alles doorgang kan vinden. Is niet van deze tijd om zo strikt te scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Wij mailen en appen wel met elkaar, maar absoluut niet met de werkmail.
Je kunt zijn adres als spam aanmerken. Dan komen zijn mails in de spambox terecht en daar storen ze niet.



Wel je spambox tussendoor even nakijken natuurlijk. Maar dat kun je dan doen als je tijd hebt.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens uitvoering van mijn werk (doceren, regisseren, trainen etc)

Telefoon absoluut op stil.

Tussendoor aan..om te appen/mailen etc

Prive dingen zijn nooit dringend..

Belangrijke zaken gaan buiten werk.

Computer staat niet in mijn uitvoerende werkruimtes
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 03 september 2014 @ 08:23:

Werkmail gebruik je niet voor privézaken. En appen doe je alleen in de pauze, vind ik. Laat hem niet meer je werk mailen, maar gebruik een ander e-mail adres, dat jij kunt openen als je even tijd hebt.

oh jawel

Maar bij mij zijn werktijd en privetijd ook niet zo strikt.

Werk belt/mailt ook in weekend/vakantie of 's avonds
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik werken voor dezelfde universiteit, maar verschillende faculteiten. Ze liggen naast elkaar. Toch mailen wij zelden met elkaar, ja, artikelen die we toevallig tegen het lijf lopen waarvan we denken dat de ander die leuk vindt, of boeken.

Maar echt prive mailen doen we zelden.

Bellen ook niet of nauwelijks, tenzij het iets is met bijv. huis, of voor de kinderen.

Ook gaan we zelden samen lunchen.



Ik mail overigens zelden bijv. met vrienden op mijn werkmail, en zij ook niet. Ik heb van vrienden vaak ook hun werkmail, maar ik ga er altijd vanuit dat een ander het ook kan lezen. Dus mail ik naar een privéadres.



Voor TO: Ik zou ook of een aparte map maken voor man, of hem verzoeken niet meer met 'onzin' te mailen op je werk. Je wilt toch niet vandaag of morgen een praatje krijgen met je chef en hierop aangesproken worden?
I can explain it to you, but I can't understand it for you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven