Poes hoge koorts

27-08-2014 09:45 99 berichten
Gisterochtend trof ik een zielig hoopje kat op de bank aan. Voelde zich duidelijk heel beroerd, kwam niet van de bank af en ze bewoog heel traag. Kon gelukkig snel bij de dierenarts terecht. Daar bleek ze 41,4 graden koorts te hebben.



Ze heeft een ontstekingsremmer gehad en gistermiddag knapte ze inderdaad op. Ze ging weer eten, kwam bij me liggen en spinde weer. Maar vanochtend was het weer helemaal mis. Net zelf haar temperatuur gemeten en ik mat 40,5 graden. Is waarschijnlijk in werkelijkheid nog iets hoger, want ik weet niet of ik de thermometer er diep genoeg heb ingestoken.



Ik kan om 11.00 uur weer met haar terecht bij de dierenarts. Waarschijnlijk gaan ze haar dan een infuus geven. Maak me wel een beetje zorgen. Ze is 12 en het is niet bepaald de eerste keer dat er iets met haar aan de hand is. Wil eigenlijk alleen even mijn verhaal kwijt...



UPDATE (3 september): ik heb mijn poes helaas op 2 september in moeten laten slapen. Ze had een grote tumor in haar lever...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa schreef op 02 september 2014 @ 19:21:

Ik heb haar zojuist laten inslapen. Vanmiddag heeft de dierenarts een echo gemaakt en daaruit bleek dat ze een hele grote levertumor had. Het enige dat ik nog kon doen was haar uit haar lijden verlossen.



Ik mis haar nu al vreselijk!

Het huis is zo ontzettend leeg nu... Heel veel sterkte met het verdriet. Je hebt alles gedaan wat je hebt kunnen doen. Verschrikkelijk verdrietig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Rasa:

Heel verdrietig.
Gossie.....

Sterkte Rasa
Dankjulliewel allemaal! Doet me goed.quote:Soulcats schreef op 02 september 2014 @ 19:55:

O nee... Rasa, wat erg

Ik snap je verdriet (heb vorige week woensdag een van mijn katten in moeten laten slapen) en weet dat het heel veel pijn doet.

Je hebt ontzettend goed voor haar gezorgd, ze heeft je liefde gevoeld, dat kan niet anders.

En probeer in gedachten te houden dat je haar verder lijden hebt bespaard en dat ze een heel fijn poezenleven bij jou gehad heeft. Koester de mooie herinneringen aan en je mooie tijd samen met je lieve Poes, al begrijp ik echt dat je nu alleen het gemis keihard voelt.

Heel, heel erg veel sterkte

Ach nee, jij ook... Wat kort geleden nog maar!

Dankjewel voor je lieve woorden. Je hebt helemaal gelijk. Op dit moment mis ik haar inderdaad alleen maar heel erg. Kan gewoon niet geloven dat ze voor altijd weg is...
Alle reacties Link kopieren
Het moet slijten lieve Rasa, geef het de tijd

Was Poes je enige kat? Die leegte in huis lijkt me afschuwelijk en komt dan natuurlijk extra hard aan.



Ik heb nog twee katten die de pijn van het missen wat minder scherp maken. En bovendien was mijn kat 'gewoon' op, 17,5 was ze. Ik probeer er troost in te vinden dat ik haar niet heb hoeven laten lijden en dat ze nu rust heeft.



Hou je haaks Hopelijk komt er, als je daaraan toe bent, een nieuwe poes in je leven die jouw liefde verdient. Beter personeel kan een kat zich niet wensen
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ik weet het Soulcats, daar hou ik me nu aan vast. Dat het verdriet met de tijd vanzelf minder wordt.



En ja, ze was nog de enige. Ze had een zus, maar die is exact vijf jaar geleden al dood gegaan. Ik had best wel weer een ander beestje uit het asiel willen halen, maar Poes was hier de baas en die wilde mij helemaal voor haarzelf alleen hebben.



Ik heb altijd katten gehad. Dit lege huis is voor mij ook helemaal nieuw. Heb net de kattenbak opgeruimd, maar het kattenvoer dat ik nog in huis had bewaar ik nog even. Ik denk niet dat ik het lang ga volhouden zonder poezenbeesten.



Eerst het gemis van Poes verwerken, want die komt nooit meer terug...
Rasa, je hebt gedaan wat je kon. Het is altijd moeilijk om een dier te laten gaan. Als je altijd katten hebt gehad valt een katloze periode niet mee. Hopelijk vindt je weer een lieve bontjas die jou als personeel wil hebben.
Lieve Rasa,



Wat een rotbericht. Heel veel sterkte, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je nu voelt.



Dikke knuffel van mij en kopjes van de poezendames,



Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg. Heel erg veel sterkte met het gemis van poes.
Ach wat sneu! Ik herkende de verschijnselen van mijn eigen poes, maar ik hoopte dat het toch anders zou lopen.

Sterke!
sterkte rasa
@Carenza, ongetwijfeld! Maar nu wil ik alleen Poes maar terug...

@betjebig, ik was er elke dag meer van overtuigd dat het wel heel erg mis moest zijn...



Toch nog zes uur geslapen. Weet even niet waar ik heen moet met mezelf vandaag. Maar gewoon aan het werk dus. Wat een dof en leeg gevoel is dit...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Rasa
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Ja..het is een klote gevoel. POES was onderdeel van je leven.

Sterkte !!!
Ach, wat verdrietig. Veel sterkte!
Dankjulliewel! Ik geloof dat tijd nu mijn grootste vriend is.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
He Rasa wat rot dat het zo gegaan is.

Ik zag je topic ineens bij de actieve topics en hoopte op een leuke update, maar helaas...

Wat kunnen zulke kleine beestjes grote leegtes achterlaten he...



Ik wens je sterkte met het verlies


Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het goed gaat met de poes. Sterkte !
Alle reacties Link kopieren
Sorry ! Niet doorgelezen. Stom, stom, stom.

Heel veel sterkte met het verlies ! quote:hertog schreef op 03 september 2014 @ 15:01:

Ik hoop dat het goed gaat met de poes. Sterkte !
@hertog, kan gebeuren! Heb mijn OP maar even aangepast.quote:milena1 schreef op 03 september 2014 @ 14:48:

Wat kunnen zulke kleine beestjes grote leegtes achterlaten he...Mooi gezegd!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte lieve Rasa
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven