Melding Marktplaats advert favourieten

04-09-2014 22:10 21 berichten
Hallo allemaal,



graag zou ik jullie willen vragen of er iemand weet hoe of en hoe ik een melding kan krijgen van geplaatste advertenties op marktplaats aan de hand van wat ik zoek.

Wij zijn nl al heel lang op zoek naar een kitten maar ik ben telkens te laat :(

Ik probeer zo veel mogelijk Marktplaats op pc open te zetten en zo vaak mogelijk te refreshen maar ben tot dusver altijd te laat (ongelofelijk trouwens hoeveel mensen er in een korte tijd een advertentie over kittens bekijken ).

Google leert me dat er 'vroeger' iets met een RSS reader was maar dat dat nu niet meer gaat sinds Marktplaats vernieuwd is?

Als er iemand tips voor me heeft hoor ik het heel graag...we willen zo graag een kitten maar tientallen anderen zijn ons dan allang voor geweest vooraleer we de advertentie gezien hebben (hoe doen ze dat toch? )

Alvast bedankt voor jullie tips en reacties!
Alle reacties Link kopieren
Naar een asiel gaan? Waarom per se via marktplaats?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
*excuses voor spelfout in titel*
Alle reacties Link kopieren
Asiel is altijd goedkoper dan een gratis kitten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet zo goed. Als je zo snel moet beslissen kun je toch helemaal niet weten of het een goed nestje is en of het een betrouwbare verkoper is etc.?
Hallo Himalaya,



Dat zouden we graag willen maar hier in de buurt kan dat niet....er zijn hier niet veel asiels, en daar zitten alleen oudere katten...de kittens verblijven in gastgezinnen..als deze oud genoeg zijn zetten ze een foto op de site maar ook daarbij zijn we tot dusver altijd te laat...

Daarnaast zijn we op marktplaats aan het kijken omdat de kittens dan niet gesteriliseerd worden...Onze voorkeur gaat uit naar het diertje uit het asiel en ik houd daarvan elke dag alle sites bij (8 sites) maar daar komen niet veel kittens bij of ze zijn zo weg....
@Fame en Lizzy, jullie hebben helemaal gelijk...als dat kon deden we dat graag...maar het lijkt wel of er hier bij ons niet veel kittens in de provincie zijn? Wel veel gegadigden waardoor ze heel snel gereserveerd zijn...
Waarom wil je perse een kitten? Je realiseert je hopelijk dat een kat maar heel kort kitten is en heel lang groot.
Alle reacties Link kopieren
Welke omgeving woon je? Anders heb ik nog wel een adresje voor je. Omgeving Zwolle.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gesteriliseerd juist als groot voordeel zien. Waarom gaan jullie voor niet gesteriliseerd?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je niet laten steriliseren?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Niet gesteriliseerd?? Je wil dus serieus gaan fokken?? Lees je eens in de katten problematiek van heden dagen!! Ze worden niet voor niets geholpen he...
Alle reacties Link kopieren
Weten je vrienden, collega's en kennissen dat je op zoek bent? Meestal hoor je via via wel wat. Of inderdaad een asiel.



In mijn jonge jaren zijn mijn zus en ik gewoon eens met een lege doos achterop de bagagedrager langs boerderijen gefietst. Zo kwamen we diezelfde dag nog aan onze eerste poes. Ik zou dit nu niet meer aanraden, maar gewoon om aan te geven hoe makkelijk het kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:honeymoonquiz schreef op donderdag 04 september 2014 22:18 Waarom wil je perse een kitten? Je realiseert je hopelijk dat een kat maar heel kort kitten is en heel lang groot.Dat zeker ja. Want die grote zitten wel in het asiel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hallo allemaal,



we willen graag een kitten omdat we dan vanaf het eerste moment voor zover dat mogelijk is het beestje de warmte en omgeving kunnen geven die wij denken dat ze nodig heeft....een oudere kat is soms toch al gevormd door eerdere ervaringen en omgeving en wij hopen haar een goed begin te kunnen geven....

Het is niet zozeer dat wij niet willen dat de kitten gesteriliseerd wordt, nogmaals onze voorkeur gaat uit naar een asielkitten. Maar mocht dat niet lukken zijn de opties nog altijd open om de kitten een keer kleintjes te laten krijgen (wij zouden graag in de toekomst nog meer katjes willen, hebben de tijd en ruimte)...maar daar zijn we nog niet helemaal over uit...misschien dat wij zelf de kitten ook zouden laten steriliseren en dan in de toekomst nog een ander katje erbij te nemen...Dit wordt ons een eerste huisdier van ons samen, vriend en ik zijn thuis opgegroeid met honden/katten...
@Larva, nee we willen zeker niet gaan fokken...jouw beweegredenen zijn ook de onze...als ik naar mensen in omgeving luister dan zeggen ze dat altijd gezegd werd dat een poes minstens 1x in haar leven kleintjes gekregen moet hebben en dat dat goed voor haar zou zijn...maar als ik internet mag geloven is deze opvatting achterhaald en niet waar...

Wij neigen dan ook meer dan wel steriliseren dan niet...maar goed, eerst een kitten vinden
Pfieuw!! Succes met zoeken! Plaats anders een oproepje op fb, op van die openbaren katten/beestenspul groepen:)
@Larva, dank je wel voor de tip



@allemaal:

Ik ga gewoon stug verder met sites open houden en refreshen

naar ik mag aannemen is er geen andere mogelijkheid op MP (meer)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch echt eerst even een mening vormen over de sterilisatie. Voor je het weet is je poes zwanger en dan heb je geen keuze meer.



Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je redenatie niet kan volgen, waarom je een kitten wil.

Ga eens langs bij het asiel en kijk eens wat een leuke en lieve 'volwassen of jong volwassen' katten daar zitten. Ze hebben allemaal een eigen karakter en dan kun je juist een goeie match maken. De meeste asiels kennen hun katten goed en kunnen je prima adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch wel een paar km rijden voor een kitten uit een asiel?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:kaneelkoekje schreef op donderdag 04 september 2014 22:40 Ik zou toch echt eerst even een mening vormen over de sterilisatie. Voor je het weet is je poes zwanger en dan heb je geen keuze meer.



Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je redenatie niet kan volgen, waarom je een kitten wil.

Ga eens langs bij het asiel en kijk eens wat een leuke en lieve 'volwassen of jong volwassen' katten daar zitten. Ze hebben allemaal een eigen karakter en dan kun je juist een goeie match maken. De meeste asiels kennen hun katten goed en kunnen je prima adviseren. Ja maar ze wil een ki-hitten. Die zijn klein, lief en schattig. En zo'n nestje is dat ook natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven