Facebook: kan een bedrijf je profiel bekijken?

05-09-2014 09:22 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om het volgende. Mijn Facebook heb ik zo ingesteld dat alleen vrienden mijn profiel en tijdlijn kunnen zien. Behalve vrienden heb ik ook een aantal bedrijven en instellingen geliked. Hun berichten verschijnen daarom op mijn tijdlijn. Mijn vraag is nu of mensen achter die bedrijfspagina's ook in mijn tijdlijn kunnen kijken of geldt dat echt alleen voor vrienden? Weet iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
Bedrijven kunnen dan alleen berichten zien die je op hun pagina plaatst, niet je gewone profiel.

Let wel op, bedrijven kunnen namelijk via facebook de mogelijkheid krijgen om jouw toestemming te vragen om je profiel uit te lezen. Deze toestemming is soms goed verstopt.



Dit kan echter alleen via een "app", zoals bijvoorbeeld spelletjes en prijsvraagapps (kijk op facebook eens bij Applicaties welke je op je profiel geinstalleerd hebt).



Met alleen een 'like' kan een bedrijf niks.
Alle reacties Link kopieren
Je gegevens worden door Facebook verkocht aan bedrijven. Die zijn dus niet privé, ongeacht je privacy-instellingen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Je gegevens ja, dus of je man/vrouw bent, je leeftijd, woonplaats en dergelijken.



De berichten foto's die je plaatst zijn niet toegankelijk voor bedrijven. En met de dingen die wel toegankelijk zijn willen de meeste (Nederlandse) bedrijven nog weinig doen uit angst voor reputatieschade.



Ik werk zelf met zulke data en de voorzichtigheid is groot.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen trouwens wel zien welke andere pagina's je nog meer Liked.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven