Verschil woonervaring vrijstaand/tweekapper?

06-09-2014 13:44 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wij twijfelen over het type huis waar we naar moeten kijken. Wat is nu de merkbare meerwaarde van een vrijstaand huis met 'weinig' grond (bijvoorbeeld 2-3 meter tot het volgende huis) t.o.v. een tweekapper?
Canoodle, als je de mogelijkheid hebt om voor dat vrijstaande huis met lap grond te gaan zou ik dat zeker doen. Niet alleen nu dan maar ook op termijn (ofwel door bijv zelf tijd te steken in blijven opknappen en bijhouden of door dit te kunnen uitbesteden).
Alle reacties Link kopieren
Er is zeker verschil! Ookal woon je in een goed geïsoleerd huis (2008) zoals wij, in een twee-onder-éénkap hoor je je buren wel. We hebben de pech om naast Bob de Bouwer te wonen; al drie jaar bijna elke dag boren, timmeren en dergelijke aan moeten horen, daar word je niet blij van! Als het kon, zou ik vandaag nog verhuizen.

Je kunt natuurlijk bij een bezichtiging informeren naar de buren. Dat hebben wij ook gedaan. 'Ja hoor, het zijn vriendelijke mensen. Hij houdt wel van klussen, ze hebben net zelf hun hele huis uitgebouwd.' En daarmee dachten wij dat ze klaar waren, maar niet dus...
Ik woon zelf in een vrijstaand huis in een nieuwbouwwijk, de bgg heeft een oppervlakte van 100 m2 en staat op een perceel van 500 m2. In mijn wijkje staan alleen vrijstaande huizen en twee-onder-één-kappers.



Het voordeel van vrijstaand is dat je geen leefgeluiden van anderen hoort maar wij horen het wel als de buren een feestje in de tuin hebben.Wat privacy betreft heeft een vrijstaand huis wat meer opties om inkijk van anderen in de tuin tegen te gaan.



In mijn wijk zijn de vrijstaande huizen trouwens ook gewoon mooier en groter dan de andere huizen.



Zelf zou ik niet meer grond willen, het kost namelijk al best wel veel tijd om de tuin bij te houden.



Wij vielen trouwens voor dit huis vanwege de mooie buitenkant, de indeling en de ruimte. Als het een twee-onder-één-kapper was geweest dan hadden we het misschien ook wel gekocht, we waren ook niet specifiek op zoek naar vrijstaand.
Een tweekapper scheelt wel weer in stookkosten in vergelijking met een vrijstaand huis. Wij hebben hier een hoekwoning en ik hoor de geluiden van mijn buren binnenshuis nooit. Wel veel last van onze achterburen, maar of je dan vrij zit, op een hoek of in een tweekapper, met een kleine tuin in een wijk heb je ook achterburen, neem dat in je overweging mee. Als ik veel geld neer moest leggen om een vrijstaand huis te kopen zou ik daar wel flink wat grond bij willen, anders zou ik net zo lief voor wat minder in een tweekapper zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven