Lijf & Lijn alle pijlers

Eten met je verstand V!!! Nieuwelingen nog steeds welkom!

01-02-2012 20:37 1535 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit begon Eleonora met een verdraaid interessant topic over gezond eten, bewuste keuzes maken, in de keuken en elders. Dat is nu al een tijdje bezig. Haar openingspost kan je hieronder lezen. We gaan nog steeds door; maar ook als je er niet vanaf het prille begin bij was, ben je van harte welkom mee te komen praten. Kijk bijvoorbeeld ook eens in een van onze oude topics. Veel plezier en tot leess .



Hoe het begon...



Lieve lezeres,



We praten hier over nadenken over wel voedsel wel en welk voedsel niet goed voor je is, over beslismomenten, over het uitbannen van gedachtenloos eten in je mond proppen.

De originele OP staat hieronder en laat ik staan, zodat je het originele topicbegin kunt lezen als je dat wil.



Origineel was de titel van dit topic `Gewicht verliezen, hoe doen jullie het?´, maar na vele, vele postings over de psychologie áchter dat eten, het analyseren van gevoelens over het eten, redenen waarom het anders moet, en tippen hoe het anders kan, heb ik besloten om de topictitel te veranderen in de titel die het nu draagt.

Want het gaat dus over het leren controle te hebben/krijgen op wat je eet, over gezondheid en evenwicht tussen je gevoel/dwang/drang en je verstand in verhouding tot voedsel.



Kom er vooral bij als de topictitel je aanspreekt. We vinden het fijn om van gedachten te wisselen met iedereen die zich afvraagt waarom het letten op wat je eet zo vaak misgaat en welke impact dat heeft op je zelfbeeld.



Laat je niet afschrikken door de vele pagina´s en schrijf gerust mee. Mócht je de tijd hebben dan beloof ik je dat je mooie dingen zult lezen als je het gehele topic doorleest.



Schoom niet en lees met ons mee!







Eten met je verstand, deel 1



Eten met je verstand II (kom er gerust bij)



Eten met je verstand III (ook nieuwe mensen blijven welkom)



Eten met je verstand IV



De recepten van het eten met je verstand topic
Alle reacties Link kopieren
Maar begrijp ik nu dat jij problemen heb met je schildklier? Dan kan het idd wel moeilijk zijn om af te vallen. Slik je ook medicijnen? Ik heb wel eens begrepen dat er weinig consensus is onder artsen over wat precies de goede dosis is. De een geeft je meer dan de ander. Als je er met je huidige arts niet uitkomt, zou je misschien eens een second opinion kunnen vragen?
.
Alle reacties Link kopieren
Dat is mijn punt, impala. Ik heb het idee dat MF veel te hard voor zichzelf is, want ook als ze gezond leeft, sport e.d. valt ze niet of weinig af. Vandaar dat ik vroeg naar dat extreme idee van "je lichaam volledig onder controle hebben". Want een zekere mate van controle heb je, maar dingen als een schildklierafwijking zijn heel lastig onder controle te krijgen. Onder andere omdat bij jou, MF, de juiste dosering waarschijnlijk nog steeds niet helemaal gevonden is.



Nou ja, daar wilde ik dus mijn vinger op leggen
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
En MF, jezelf vergelijken met mensen die het nóg beter doen, is onzin. Diëten is onverstandig, je valt er op termijn niet van af maar komt er van aan. Daar moet je dus gewoon helemaal niet naar kijken. Vind ik dan hè
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind diëten ook stom!

Ik denk dat ik redelijk afgesteld ben nu. Ik ben een paar maanden geleden omhoog gegaan met mijn medicatie en meer mag gewoon niet, dan komen mijn bloedwaarden te laag uit. Het is wel zo dat ik slecht afval, maar het is me zo'n 5 jaar geleden ook gelukt (kilo of 5), en ook toen had ik mijn schildklierproblemen. Ik deed niets anders dan nu. Zou mijn leeftijd dan ook echt gaan meespelen? Ik word 40 komend jaar. Ik heb ook het idee dat mijn gewicht door hormonen is toegenomen. Ik ben overgezet naar een nieuwe pil zo'n drie jaar geleden en kwam 5 kilo aan. Gestopt met de pil, sterilisatie en het gewicht ging er niet af. Ik denk dat ik zo'n anderhalf jaar nodig heb gehad om weer in een mooie cyclus te komen en mijn huid weer normaal te krijgen, maar nu is dat dus wel weer ok. Dosis Thyrax is omhoog gegaan, dus voor mijn gevoel is dit Het moment! Of niet...



Ja, ik ben misschien hard voor mezelf, maar, maar... maar. Ik denk dat ik het moet proberen los te laten. Wie wil er nou op zijn 40e zo bezig zijn met de lijn. Ik niet, dus ik ben mezelf te stom af.
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd speelt zeker een rol, eind dertig, begin veertig beginnen de meeste vrouwen aan te komen. Ook vrouwen die álles konden eten toen ze nog jong waren moeten dan gaan opletten.



Wat is trouwens diëten? Calorieën tellen en honger lijden? Dat vind ik ook stom. En nutteloos, want dat hou je niet vol en als je ermee ophoudt kom je weer aan. Maar op een andere manier gaan eten, vind ik zelf eigenlijk ook diëten. Je went jezelf een ander dieet aan. En daar is niks mis mee. Het is alleen niet iets tijdelijks. Maar als je een manier vind die bij jou past, dan is het helemaal niet moeilijk om dat vol te blijven houden.
.
Interessante discussie hebben jullie, goede spiegels die jullie elkaar voorhouden. Mijn hoofd zit propvol, dus ik heb even geen zinnige bijdrage.



Maarrrr... Ik ben vanochtend wezen sporten!

En ik heb net in de keuken heel wat voorbereidingen gedaan voor de komende week.

Ontbijt, lunch, tussendoors en diner voor morgen klaar. De basis van mijn lunch voor dinsdag klaar (wordt een pasta salade) en wat soepjes geblenderd voor de rest van de week. Groene smoothies gemaakt en wat ingevroren, dito geldt voor homemade hummus.

Feitelijk betekent dat, dat ik alleen mijn rauwkostsnack deze week hoef voor te bereiden en vanwege (gezonde!) avond eetafspraken pas donderdag weer hoef te koken. Kortom, ik weet nu al dat dit een goede week gaat worden

Enige obstakel is mijn zoete trek 's avonds. Ik overweeg morgen speltmuffins te maken oid of misschien een keer yoghurt te pakken. Dit is een beetje mijn dag 'schema'. Kunnen jullie een beetje meedenken?

ontbijt: mueslibol + groene smoothie (groente en fruit)

Tussendoor: kwark + fruit

Lunch: zelfgemaakte soep/volkoren pastasalade/speltbrood met rosbief/zalm + alfalfa en rauwkost

Tussendoor: rauwkost + dip

Avondeten: Pasta (volkoren/AGV)

Tussendoor: ??? -> yoghurt (maar ik eet al kwark) iets zoets, zoals zelfgebakken speltmeelmuffins (wel suikervrij)



Ik weeg mijn pasta altijd af, zodat het in nette porties zijn. Als ik opschep heb ik anders meer pasta dan groente.



Ik had me sinds vorige week nooit gerealiseerd dat je wasabi gewoon los kunt kopen. Terwijl ik heel vaak in de toko kom en in de Aziatische hoek van de supermarkt kom. Gelijk in mijn karretje gegooid en sindsdien de uitvinding van 2014 gedaan: sushi-boterhammen. Lekker stevig speltbrood, laagje wasabi, plakje zalm, drupje soja, beetje alfalfa en komkommer... Heerlijk!
quote:impala schreef op 07 september 2014 @ 11:16:

Leeftijd speelt zeker een rol, eind dertig, begin veertig beginnen de meeste vrouwen aan te komen. Ook vrouwen die álles konden eten toen ze nog jong waren moeten dan gaan opletten.



Wat is trouwens diëten? Calorieën tellen en honger lijden? Dat vind ik ook stom. En nutteloos, want dat hou je niet vol en als je ermee ophoudt kom je weer aan. Maar op een andere manier gaan eten, vind ik zelf eigenlijk ook diëten. Je went jezelf een ander dieet aan. En daar is niks mis mee. Het is alleen niet iets tijdelijks. Maar als je een manier vind die bij jou past, dan is het helemaal niet moeilijk om dat vol te blijven houden.



Is dat even de essentie van EMJV Impala, mooi opgeschreven! Zo zie ik mijn eetschema ook: als iets wat ik blijvend wil doen. En ja, ik wil daarbij ook graag afvallen. Ik ben nu 34 en vrees ook die overgang van 30 naar 40 met extra kilo's op de heupen en misschien nog de sporen van een lief nieuw kindje, als dat ons gegeven is. Maar dat veroorzaakt bij mij ook de laat-maar-waaien-het-komt-toch-nooit-meer-goed-houding. En ik heb iets teveel naar omroep max 'we zijn er bijna' gekeken, dat bevestigde dat gevoel nog eens extra:rofl:



Ik vind het wel graopig gekke MF, dat je na al de spiegels van Duub benoemt dat hormonen en de pil ook hoop doen. En ondertussen grijp je in een zin terug naar een ander moment waarop je in zo'n situatie wél afviel. Terwijl dit ook weer een moment is waarop je niks nakka nada aan je lijf kan doen, hoezeer je je best ook doet om je lijf onder controle te houden. Interessant



Lieve Dreamer, lees je nog mee? Ik mis je!
Alle reacties Link kopieren
Ik bekijk dingen graag van vele kanten Ziem, om daarna te willen wat ik wil.

Hier drukke dagen zo weer aan het werk. Nieuwe kinderen, alles weer opstarten.

Eten gaat wel goed, ik stop iets eerder met eten. Ben nu een jamie-bloemkool-soepje aan het brouwen van restjes groenten, daar ga ik morgen mee lunchen. En dan alweer weekend! Zin in!



Ik heb in mijn hoofd besloten het even los te laten. Wat ik wil, morgen 8 kilo kwijt, dat kan niet. Nee, echt niet! Dus wat doe ik wel? Zo min mogelijk in dit lichaam stoppen dat niets voor me doet, ontspanning zoeken, lekker bewegen maar mezelf ook niet gek maken als het erbij inschiet.

Met vriend gaat het niet heel lekker en dat kost me ook al de nodige energie. Hopen dat hij zich binnenkort wat lekkerder voelt en het daardoor wat soepeler loopt allemaal. En voor nu dus mijn eigen zenn-factor bewaken.
quote:millefleurs schreef op 11 september 2014 @ 21:13:





Ik heb in mijn hoofd besloten het even los te laten. Wat ik wil, morgen 8 kilo kwijt, dat kan niet. Nee, echt niet! Dus wat doe ik wel? Zo min mogelijk in dit lichaam stoppen dat niets voor me doet, ontspanning zoeken, lekker bewegen maar mezelf ook niet gek maken als het erbij inschiet.

.Mooi beschreven. Print je hem even uit in een kek photoshop design Zonder dollen, je raakt daar wel een kern die voor mij ook geldt.
Alle reacties Link kopieren
Welke? Wat ik wil kan echt niet?

Het gaat best goed. dat acceptatiegebeuren. O ik stop mijn kop n het zand, kan ook. Ben ook zo druk geweest, dan denk je automatisch aan andere dingen! Ik zag Meds net in het topic over schildklierafwijking zeggen: accepteer het je doet wat je kan. Toen dacht ik wel... Jee, als zelfs Meds het zegt!



Ik heb pijn trouwens, dikke opgezette klier in mijn nek. Zou het soms herfst worden??
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik kom afscheid nemen (haha, klinkt lekker dramatisch, en ik ben hier pas net ) Maar goed, ik zit véél te veel op het internet dus ga nu een aantal dingen schrappen, zo ook dit topic

Daaaaag! Babbel ze nog over eten met je verstand, wellicht kom ik ooit nog terug
Alle reacties Link kopieren
Chimaera, ik zie dat je ook nog op drie afvaltopics schrijft, kan een beetje veel zijn ja!



Ik heb mijn biebboek: 'Vullen of voeden'. Heb het doorgespit, maar ben niet heel jubelend. Veel pro-biologisch, richtlijn is het oerdieet. Niet veel nieuws onder de zon en wat opzet en lay-out betreft vrij rommelig. De recepten maakten me niet erg hongerig, dus van mij mag het boek wel terug naar de bieb.



Nieuw eetboek op mijn lijstje: Eet meer! Van Karine Honderdos. Ik heb van haar eerder Puur gezond gelezen en vond dat een erg prettig, lekker en nuttig boek. En natuurlijk het boek 'puur eten' van Pascale Naessens. heerlijke kookboeken vol gezonde recepten.



Hoe is het verder met iedereen hier? Ik zag dat er al een tijdje geen activiteit is op het topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik leef ook nog



Beetje druk geweest met in het ritme komen enzo. Hier juist op het moment bezig om op te letten dat ik en de kinderen juist meer eten. Vooral mijn jongste heeft snel last van ondergewicht en dat is ook best een lastig probleem. Aankomen is net zo moeilijk als afvallen helaas. Ik voer haar nu even extra bij en dat is in de praktijk toch wel elke dag best lastig om haar in de gaten te houden en steeds extra eten aan te bieden. Ze heeft ook een nogal 'magere' smaak en eet liever een appel dan een dikke boterham met dik boter en beleg.

Ook ik moet even opletten want ben sinds de zomer ook lichter geworden, ik denk door stress. Niet dat ik te licht ben maar heb een te snel verzadigd gevoel waardoor ik te weinig calorieën binnenkrijg.



Hoop dat het hier met iedereen verder goed gaat! We gaan de Sinterklaastijd weer in en mijn doos met Sinterklaas snaaigoed is al uit Nederland aangekomen (van de Heimwee winkel, zeer toepasselijke naam ) Nu kijken of het lukt om er tot half November vanaf te blijven
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal, ik leef ook nog! Maar amper hoor... Ik ben aan het herstellen van een heel vervelende maagontsteking (ontstaan als bijwerking van medicijnen na een standaardbehandeling, lekker nodeloos dus). Ik kon letterlijk geen hap door mijn keel krijgen zonder dubbel te klappen van de pijn. Zelfs water of thee ging niet. Dit heeft een dikke week geduurd (!) waarin ik stierf van de honger en dientengevolge 7 kilo (!) ben afgevallen.



Dat is dan wel een leuke bijkomstigheid, maar toch kan ik het gastritisdieet niet aanbevelen Wat een martelgang was dat. Een soort extreme vorm van "eten met je verstand": ik dacht wel drie keer na voor ik een hapje nam en bereidde me dan voor op weer een pijnaanval.



Gelukkig zijn de maagbeschermers na een dag of 5 eindelijk aangeslagen en kan ik nu weer normaal eten. Ik ga uiteraard wel proberen die kilo's er nu af te houden: het is echt bizar dat je in zo korte tijd zo veel kan afvallen! Misschien komen er nu weer een paar bij doordat mijn lichaam gezellig gaat jojo'en (dat denkt natuurlijk dat er acute hongersnood was ), maar ik wil dit aangrijpen om nu echt een goed gewicht te krijgen en te houden. Ik ben vanmorgen goed begonnen met 12 km fietsen en een havermoutontbijt, en heb tot nu toe de tussendoortjes kunnen laten staan. Ik heb ook gezond ingekocht, dus hopelijk word ik dan ook niet in de verleiding gebracht. Ik heb vandaag een strakke jurk aangedaan die ik al een hele tijd niet had gedragen wegens te dikke buik, dat is fijn



Succes, Chimaera! Op 4 eettopics schrijven is natuurlijk ook een manier om geen tijd over te hebben om te eten (who am I kidding, forummen en eten gaat héél goed tegelijk, ahum). Je kan altijd terugkomen hè!



MF, hoe gaat het met je? Zit je alweer een beetje in een ritme?



Beleza, ik heb ook alweer pepernoten ingeslagen (één zak op, één ligt er nog, ga ik zuinig mee doen). Handig, zo'n heimweewinkel Heerlijk toch, al dat Sinterklaasspul, zucht.



Misschien kun je het boek Hap slik weg eens lezen. Daarin staan veel tips (gebaseerd op onderzoeken) over wat je eetlust beïnvloedt. Kun je gebruiken om minder te eten maar ook om je kind meer te laten eten! Bv.:



- grote borden

- lange, smalle glazen

- grote opscheplepels

- veel keuze (meerdere schalen/pannetjes)

- eten op tafel zetten, zichtbaar (geen of doorzichtig deksel)

- kleurrijk eten

- gezellig gedekte tafel

- zachte verlichting/muziek

- zo veel mogelijk tafelgenoten

- lang tafelen + natafelen



Dat zijn er zo een paar die in me opkomen. Hoe oud is je dochter? Wat bij mij vaak hielp, was er tijdens het koken al het een en ander in proppen (rauwkost bv., zodat ze genoeg groenten binnenkregen). Ze vinden het ook vaak leuk om te helpen. Smoothies en milkshakes zijn hier populair, een makkelijke manier om ervoor te zorgen dat ze fruit en groenten binnenkrijgen (verse sapjes natuurlijk ook als je een sapcentrifuge hebt).



Tortilla's zijn hier ook erg in trek: ik zet dan allerlei schaaltjes met lekkers neer zodat ze ze zelf kunnen vullen: rul gehakt of kip, bonen, tomaten, paprika, sla, zelfgemaakte guacamol, zure room, Parmesaanse kaas. Vaak eten ze dan veel meer dan ze normaal doen. Nodig een vriendje of vriendinnetje uit en dan is het helemaal feest
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Oh jee Dubio fijn dat je bent afgevallen maar dat is niet de manier waarop je het natuurlijk wilde

Gelukkig gaat het nu beter! Hopelijk blijven de kilo's er wel af maar als ik dat zo hoor is dat geen probleem. Havermout is heerlijk! Ik ben sowieso gek op een warm ontbijt mmmmm.



Bedankt voor je uitgebreide tips! Mijn dochter is tien en moet volgens de kinder bmi site minimaal 2 kilo aankomen voor een gezond gewicht. Het nadeel dus bij haar is dat ze niet van sausjes en veel toepassingen houdt (later in haar leven misschien een voordeel). We eten ook vaak tortilla's, zijn ze hier ook gek op! Het nadeel is dan weer dat ze alleen een kale tortilla met wat sla/tomaat en geraspte kaas eet

We komen er wel alleen kost het altijd door haar 'magere' smaak wat meer tijd bij haar.

Mijn andere dochter is dertien en eet wisselvallig, soms als een bouwvakker en soms te weinig. Zij heeft gelukkig een normaal gezond gewicht maar ik moet haar wel in de gaten houden.



Bij mij was het denk ik de stress in de zomervakantie en die stress is nu overgegaan in autostress We hebben een auto gekocht en helaas gaat deze leuke gebeurtenis bij mij gepaard met erg veel stress. Ik ben nogal een autorij neuroot en vind autorijden dus echt best eng helaas. Ik wil het rijden wel heel graag volhouden maar het kost me erg veel energie. Rijden in Tokyo is echt best eng

Gaat wel over hoor, even weer wat ervaring opdoen. Meestal reed ik alleen in de zomer in Nederland.



Hoe gaat het met de anderen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt je dochter aan zo'n magere smaak, Beleza? Heeft ze dat altijd gehad of houdt ze systematisch vette/vetmakende dingen buiten haar dieet? Ze is toch niet bang om dik te worden? Ze is nog maar 10, maar soms maken ook zo jonge meisjes zich daar al druk om.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 25 september 2014 @ 11:58:

Hoe komt je dochter aan zo'n magere smaak, Beleza? Heeft ze dat altijd gehad of houdt ze systematisch vette/vetmakende dingen buiten haar dieet? Ze is toch niet bang om dik te worden? Ze is nog maar 10, maar soms maken ook zo jonge meisjes zich daar al druk om.





Ze maakt zich geloof ik niet echt druk over dik worden, meer om niet te dun te worden denk ik. Alhoewel ze uiteraard niet dik wil worden

Ze heeft nooit van jus op haar aardappels, boter op brood, mayonaise, sausjes, gerechten met veel ingrediënten door elkaar met bv saus enz gehouden. Al is ze wel een stuk makkelijker geworden nu ze sinds vier jaar elke dag een warme Japanse lunch op school eet. Ze hoeft niet alles te eten maar volgens haar meester doet ze heel erg haar best.



Maar goed ze komt langzaam aan dus het extra eten helpt wel. Ik geef haar veel walnoten, extra olijfolie in bv pastasaus, brood met gebakken ei en geef haar ook uiteraard een extra koekje overdag. Ik denk ook dat ze met name in de vakantie in Nederland altijd afvalt omdat ze het eten in Nederland minder lekker vindt (teveel brood vindt ze )

Ik heb in Nederland al een rijstkoker aangeschaft dus hebben ze vaak een Japans ontbijt gehad in de vakantie. Nadeel alleen is dat Japans eten ook vrij calorie arm is......
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 24 september 2014 @ 16:29:

MF, hoe gaat het met je? Zit je alweer een beetje in een ritme?





Niet echt. (Echt niet )

Ben flink ziek geweest, dus sporten is er even niet bij. Daarnaast is het echt soort van crisis in mijn relatie. Geen idee of en hoe we er uit gaan komen. Maar het slaat wel op mijn eetlust, in die zin dat ik weinig eetlust heb. Eet wel gezond als ik wat eet, ben al twee kilo kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ai, het zit je dus niet mee, MF Wat vervelend. Als je net ziek bent geweest, is het nog wat moeilijker om met zulke tegenslagen om te gaan. Ik kan me voorstellen dat je je soms behoorlijk alleen voelt. Gelukkig grijp je dan niet naar eten als troost, dat is een kleine meevaller. En nu val je dus wél af, dat is fijn om te weten.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me alleen af of het eraf blijft. Ik heb een week op een paar beschuitjes geleefd zeg maar.

Nu dwing ik mezelf wel om wat te eten, maar ik zal er straks als ik weer werk niet genoeg aan hebben.

Waar ik erg tevreden over ben is mijn avondeten. Ik probeer overheerlijke groentegerechten uit, en heb echt aan een klein schepje aardappel, rijst of pasta genoeg. Ik eet duidelijk minder, wat soms wel resulteert in hongergevoel later op de avond. Dan probeer ik fruit te pakken of zoals gister wat yoghurt met zonnebloempitjes. Iets kleins en gezonds dus eigenlijk.



Ik heb nog 5,5 kilo te gaan voor een gezond BMI. dat is mijn streven. Maar een groter doel is rust vinden. Ontspanning, meer naar buiten, een plezierig vol te houden sportritme. En als ik dan ergens in 2015 die 70 kilo kan aantikken, zou dat helemaal mooi zijn...
Dat klinkt niet goed Duub, zo'n maagontsteking. Al ben ik zo'n jaloerse kip dat ik meteen denk: 7 kilo jieha! Klopt het dat je dit niet eens eerder hebt gehad, staat me vaag iets van bij.



Wat naar die relatietroubles MF. Hoop dat jullie samen je weg er in kunnen vinden.



Het lukt mij niet zo goed om 100% EMVJ te eten en te bewegen. Het is loeidruk op mijn werk en dat blijft het zeker tot het einde van het jaar. Voordeel is dat ik daardoor mijn positie kan verstevigen en mijn werk inhoudelijk interessanter wordt. Maar ik stap in de valkuil stress en daar heb ik een reorganisatie en een kind later niet zo'n trek in.

As we speak (ehh write) zit ik in een hotelkamer aan de andere kant van het land. Vanwege het mooie weer zijn we gisteren met zijn allen gegaan maar nu ben ik zonder man en kind en dat voelt vreemd. Zeker omdat ik de komende weken nog een paar keer 'moet'. Hotel ligt in de bossen en heeft een zwembad dus aan mijn beweging kom ik iig wel. Probeer alvast wat eetlijstjes te maken en puzzelen met beweging voor de komende tijd. Waarom ben ik nu geen kind van Beleze EMJV wise
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik krijg nog steeds emails van dit topic maar hij staat niet bij mijn notificaties... Iemand enig idee hoe dat kan? (En hoe ik dan emails uit kan zetten?)
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Chimaera, ik heb dat niet. maar mail de Mods zou ik zeggen? (of het is het lot, die vind dat dit niet het topic is dat je moet laten schieten... )



Hoe is het dames? hier turbulentie, maar begint weer de goede kant op te gaan. Ik ben zondag en dinsdag al weer bij de sportschool geweest! ging zwaar, maar ik ging! heb geprobeerd mijn rust te pakken en nauwelijks gesnaaid. Van de week wel een keer een ijskoffie van de mac gehaald en ook voor ongelooflijk hartige trek een half blikje cocktailworstjes weggesnaaid. En nee, dat was inderdaad niet echt lekker!!

verder wel heerlijk gemiept met receptjes en kookboeken. Vandaag weer heerlijke rijst bij de biowinkel gehaald, ben helemaal om naar volkoren. daar hebben ze dus ook gewoon volkoren basmatirijst, heerlijk gewoon! ik merk heel duidelijk dat ik meer geniet als het eten wat voor me doet. Ik vind de groenten vaak het lekkerste van mijn maaltijd, een knop om zeg maar. Nu hoop ik toch natuurlijk, dat ik dat straks aan mijn kleding en lijf ga merken. Psychisch werkt het in ieder geval wel!



Ziem, veel weg van je gezin... Tja. Als je weet dat er goed voor de kleine gezorgd wordt zou ik zeggen: geniet ervan! Maar ik ben ook zo druk met mijn gezin dat ik die momenten echt heel erg kan waarderen, even helemaal voor niemand verantwoordelijk zijn behalve mezelf.

!00% EMJV is trouwens best veel. Ik las in het boek van Pascale Naessens dat je al heel trots mag zijn als je het 80% kan redden zoals je wil. Zo bekijk ik het dus nu ook, als 80% van wat je eet en drinkt voeden is, mag er best wat vullen bij zitten.



Hoe is het verder? Dreamer, kom je nog terug? JJ, ook al lang niet gelezen... (Mis jou ook nog steeds Leo. Lees je nog 'stiekem' mee of niet?)
Alle reacties Link kopieren
Echo echo, hoe is hey met iedereen? 1,5 jaar geleden voor het laatst geschreven. .. Ziem, leuk je elders te spreken. Hoe Is het?
Haaai! Lekkere snelle reply he. Maar ik zit weer eens in een hotel voor mijn werk. Wel 10 kilo lichter In februari ging de knop en zijn de overtollige zwangerschapskilo's verdwenen. En Bootcamps doen wonderen voor mijn kont. Ziempje is inmiddels een eigenwijze Ziem die de wereld met ons ontdekt. Het leven gaat met ups (leukste kind van de wereld) en downs (een 2.0 is een medisch wonder). En jij, vertel, vertel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven