Vervelend verkooppraatje van Ipad

08-09-2014 13:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet me toch iets van het hart. Ik heb bij Dixons een Ipad gekocht. Wat natuurlijk hartstikke leuk is. Alleen bleef de verkoper aandringen op een verzekering. En of ik er een hoes voor 39,99 bij wilde. Ook begon hij over I tunes etc. Heel vervelend. Ik zei dat ik de hoes niet hoefde (bij de Action liggen voor 3,99!!) en toen zei hij nou dan moet je wel de verzekering aangaan want die heb je zo kapot! Ik zei nogmaals dat ik dit niet wilde. Weer drong hij aan dat ik dit echt moest doen.



Uiteindelijk maar 'ja' gezegd, maar voel me nu echt bescheten. En wat een leuke aankoop moest zijn heeft nu een nare bijsmaak gekregen...
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg je koopt een dure apple ipad en gooit er zo'n goedkoop action hoesje omheen

En je hebt een jaar garantie van apple is die dan kapot koop je een nieuwe weggegooid geld zo'n verzekering. Want na 1 jaar is die toch al minder waard
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat je er nog vanaf kunt, doe dat wel schriftelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wettelijke bedenktijd



Op 1 januari 2006 is het nieuwe verzekeringsrecht in werking getreden. De ingelaste wettelijke bedenktijd is bij de invoering van het nieuwe verzekeringsrecht in het leven geroepen en biedt u bescherming als consument.



U heeft recht op 14 dagen bedenktijd op alle afgesloten verzekeringen. De 14 dagen gaan in vanaf het moment dat u de polis heeft ontvangen. Op basis van de wettelijke bedenktijd kan de afgesloten verzekering zonder opgave van redenen kosteloos worden beëindigd. Op sommige kortlopende direct ingaande verzekeringen is de wettelijke bedenktijd niet van toepassing. Denk bijvoorbeeld aan een direct ingaande aflopende reisverzekering met een verzekeringsduur van 2 dagen.



Indien u zich op de wettelijke bedenktijd beroept dan wordt de verzekering per ingangsdatum beëindigd. Dit betekent dat er nooit dekking is geweest. De verzekering is immers met terugwerkende kracht per ingangsdatum beëindigd. Indien u zich op de wettelijke bedenktijd beroept omdat u elders de betreffende verzekering voordeliger kunt afsluiten dan dient deze nieuwe voordeliger verzekering bij voorkeur in te gaan op de oorspronkelijke ingangsdatum van de beëindigde verzekering!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel makkelijk in die dingen. Als ik het niet wil dan doe ik het niet, en als een verkoper onbeleefd is dan ga ik, ook als ik al bij de kassa sta desnoods, naar een andere winkel.



Ik heb zelf lang verkocht als bijbaan en besef heel goed dat een verkoper ook een gunfactor heeft. Iemand die aardig, vriendelijk en behulpzaam is zal meer verkopen dan een opdringerige zak die niet luistert naar wat de klant wil.



Door die ervaring heb ik feilloos door als iemand me wat probeert aan te smeren, en dat helpt wel om korte metten te maken met die tactiekjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven