babynaam, vriend heet zo maar gebruikt bijn nooit de naam

07-09-2014 13:37 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen graag ons kindje V.alentijn noemen.

We hebben een vriend die ook zo heet (roepnaam). Nu hoorde ik hem van de week hem voor het eerst zich voorstellen met die naam. Niet eerder gehoord en ik ken hem nu twee jaar. Hij gebruikt altijd een deel van die naam. Namelijk v.ally. Zo wordt hij door iedereen genoemd.



Zou jij die naam dan nog nemen?

Ik ben er gewoon een beetje van geschrokken.

maar goed dr heten meer hondjes fikkie
Anders kort je het af tot "tijn" zie echt het probleem niet. Mooie naam juist.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosie76 schreef op 07 september 2014 @ 13:46:

Ps als je zijn echte naam niet weet, lijkt het me ook niet je meest close vriend dus dan helemaal doen.Dat wisten we wel. Maar hij zegt nooit ik ben valentijn. Van de week was hij bij oudere mensen waaraa hij zich ging voorstellen en toen zei hij valentijn. In die twee jaar hoor ik hem iedereen vally noemen. Waar hij ook op reageert
Ik zou de naam gewoon doen. Ik vind V.ally wel een rare en lelijke afkorting van de naam. Ik zou eerder denken dat iemand dan idd Vaal of Tijn wordt genoemd.
quote:kiki1987 schreef op 07 september 2014 @ 14:09:





Vind het sowieso echt lullig als mensen een baby nu al beginnen met afzeiken.

Dat is zo, maar ik ken een lotje jaren geleden, en sorry maar het eerste wat ik dacht; lotje is geboren er zat een gat in het kapotje

Alle reacties Link kopieren
Als jullie helemaal weg zijn van die naam, gewoon doen!



Ik vind Valentijn trouwens een prachtige naam. Staat ook op mijn lijstje
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 07 september 2014 @ 14:59:

[...]



Dat is zo, maar ik ken een lotje jaren geleden, en sorry maar het eerste wat ik dacht; lotje is geboren er zat een gat in het kapotje





Dat is een associatie die alleen jij zelf hebt natuurlijk. Wel vind ik namen die eindigen op '-tje' een beetje sneu voor het kind.

Gisteren met HGT waren er drie meisjes van 11 en de kleinste (die ook echt klein was) heette Lotje. Krijg je toch een beetje een kleine-zusjes idee bij.
Ik denk niet dat er kinderen zijn die echt Lotje heten, wel Lotte en dat het gewoon verbasterd wordt naar Lotje, sowieso als je een baby een naam geeft moeten meer mensen er rekening mee houden dat de baby ooit ook volwassen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Bij Valentijn denk ik aan "Schatjes".







Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bij Lotje denk ik aan:



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:ana_isabel schreef op 07 september 2014 @ 14:44:

Anders kort je het af tot "tijn" zie echt het probleem niet. Mooie naam juist.Helemaal mee eens ik heb er hier een rond lopen
quote:Snoesje666 schreef op 07 september 2014 @ 15:33:

Bij Valentijn denk ik aan "Schatjes".



[img]http://img.rp.vhd.me/4611366_l3.jpg[/img]



[img]http://www.biosagenda.nl/poster/schatje ... 0_0_90.jpg[/img]Haha ik idd ook. En de term kut met peren (ook uit die film icm Valentijn)
En ik ken een "officiele" Lotje. Beetje jammer dat Lotje eigenlijk een Lot is (beetje mollig...). Ik had nooit voor een verkleinwoord naam gekozen maar hey



Een naam is erg persoonlijk. Over smaak valt niet te twisten dus noem m Valentijn. Vriend of niet.
Ik zou de naam wel nemen voor zoon. Ik vind het een mooie naam.
Ik zou het gewoon doen, kan best. Waarom zou die vriend dat vervelend vinden? Ik vind het trouwens een mooie naam.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 07 september 2014 @ 15:20:

Ik denk niet dat er kinderen zijn die echt Lotje heten, wel Lotte en dat het gewoon verbasterd wordt naar Lotje, sowieso als je een baby een naam geeft moeten meer mensen er rekening mee houden dat de baby ooit ook volwassen wordt.Zaterdag bij HGT een Lotje en ik heb twee leerlingen gehad die officieel zo heten, maar de meesten zeggen Lot
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Een volwassen man die Vally genoemd wordt? Zou eerder Tijn verwachten
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigennaam eindigt ook op -tje, maar zonder -tje is het best een vreemde naam. Helemaal aan gewend.

Ik zou me niet druk maken om een naam kiezen die een vriend ook al heeft. Ik ken wel mensen die hun kind een bijzondere naam hebben gegeven waarvan er nog maar één andere was in het dorp. Omdat ze elkaar kenden heeft ze de moeder gevraagd of die het erg vond die naam ook te gebruiken. Niet nodig, wel netjes. Ik denk dat jouw vriend zijn naam zelf niet zo mooi vind, aangezien hij liever zijn afkorting gebruikt. Dus nu maar hopen dat hij straks niet zegt: oh, waarom die vreselijke naam??
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 08 september 2014 @ 08:19:

Een volwassen man die Vally genoemd wordt? Zou eerder Tijn verwachtenHet is bijna altijd de eerste lettergreep die overblijft als een naam wordt afgekort. héél misschien dan Engelbert een Bert wordt, ipv Eng(el), maar verder....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Die vriend vind het vast niet erg dat jij je baby dezelfde naam geeft als hem. Ik zou het persoonlijk zelfs wel leuk vinden. Is toch een teken dat mensen je naam mooi vinden.



Ik denk overigens dat hij zijn eigen naam niet mooi vindt omdat hij zich zelf voorstelt met een afkorting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven