Terug op de markt; nitwit m.b.t. daten

22-08-2012 23:54 2455 berichten
Ik ben sinds ruim 3 maanden weer vrijgezel, nadat ik ben bedrogen door mijn ex. In de stellige overtuiging dat ik minimaal een jaar alleen zal blijven, want ik ben enorm gekwetst door hem.

Twee weken geleden onverwachts uitgevraagd door iemand met wie ik al langer een klik had en een eerste en tweede date gehad. Vooral de geestelijke klik was heel sterk, en ik voelde zelfs een lichte kriebel bij de afscheidszoen. Afgelopen maandag belde hij me nog, en gaf aan me heel graag deze week te zien. Vindt me aantrekkelijk, etc. Wegens drukke agenda wordt afspreken lastig, maar normaliter sturen we elkaar af en toe een berichtje.



Máár het is na dit gesprek volledig stil. Ik stuurde twee berichtjes en krijg geen antwoord. Aangezien ik een enorme nitwit ben op dit gebied, vraag ik jullie wat dit kan betekenen..

haal die glazen bol maar tevoorschijn



P.s. Het is een serieuze vraag...helaas
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 23-08-2012 00:01
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Hee Julus



Nee, wij hebben ook nog nooit ruzie gemaakt. Er is ook niks voorgevallen ofzo wat mij of hem niet aanstaat. Wij zitten eigenlijk ook op 1 lijn met de meeste dingen en die enkele keer dat we verschillende meningen hebben respecteren we dat en dat is dan ook geen halszaak, gewoon niet belangrijk genoeg om daar drukte over te gaan maken. Hij zegt dat ik hem op het lijf geschreven ben omdat we zo veel hetzelfde doen en denken en voelt dat als echte soulmates aan

Ik ben zo compleet mezelf bij hem, hoef niets aan te passen voor mijn gevoel of heel erg mijn best te doen om zijn interesse te behouden. Dat ken ik eigenlijk helemaal niet zo. Blijf dat bijzonder vinden.



Ik heb weleens verteld dat ik met name in het begin en een enkele keer daarna last had van spoken in mijn hoofd, door al het gedoe van de afgelopen jaren denk ik, dat mijn psyche zo gewend was voortdurend te moeten strijden tegen het e.e.a in mijn vorige relatie(s) dat ik het lastig vond te accepteren dat het nu niet meer hoeft. Dat ik het geluksgevoel kan en mag toelaten omdat het er ook is.

Na de dood van mijn hond heb ik eventjes een terugval gehad maar dat was te verklaren omdat mij dat heel veel heeft gedaan en ik mijn verdriet moest toelaten.

Zei ik vorige week nog tegen mijn lief dat ik blij was dat die spookjes al lange tijd niet meer kwamen opduiken kreeg ik afgelopen weekend er toch weer één op bezoek. Waarschijnlijk getriggerd door de vermoeidheid van mijn werk en gedoe met mijn ex.

Omdat lief er toendertijd op gehamerd heeft dat ik het meteen moest zeggen als ik me weer rot voelde heb ik hem dat verteld (normaal doe ik dat niet zodat het gevoel alleen maar erger wordt) en hij heeft me weer zoveel bemoedigd en is lief langsgekomen na zijn werk terwijl hij de volgende dag weer vroeg weg moest om me even plat te knuffelen. Goed gepraat en weer alle begrip. Het zijn duidelijk nog naweeen van een heftige tijd hiervoor. Gelukkig zit er al veel meer tijd tussen en ebt het ook weer sneller weg. Ik baal er steeds van hoor, maar blijkbaar hoort het er nog even bij.



Ik wacht zeker tot hij mij gaat vragen Heel ouderwets en ook gewoon omdat ik retenieuwsgierig ben hoe hij dat gaat aanpakken,haha. En of ik het zie aankomen of dat ie me toch gaat verrassen out of the blue. Wij hebben het er weleens over maar dan hoe we de dag ongeveer ingevuld willen hebben. Wat wel en wat niet. Maar zeker nog geen termijn plannen hoor. Eerst samenwonen en even afwachten of dat we hier nog even blijven zitten of een ander huis kopen en wat dat met de financien gaat doen.

Eind van de maand ga ik met mijn vriendin mee op bruidsjurken jacht dus alvast even rond kijken wat ik zou willen tegen die tijd.





Hoe staat het met jouw huis Julus? Jij en je lief wilden toch ook samen iets kopen?
Jouw lief is precies degene die jij nodig hebt, zo blijkt. Met liefde en toewijding weet hij jou prima gerust te stellen als jij spoken uit het verleden op bezoek krijgt. Dat noem ik echte liefde. Iemand die je uit de put weet te trekken als het even niet lekker loopt, en die er niet alleen maar is als het allemaal leuk is. Zo hoort dat. In goede en in slechte tijden. De wetenschap dat hij er is (en blijft!) als je even niet lekker in je vel zit. Dat geeft veiligheid, en zo zul je je steeds meer durven openstellen. Merk ik ook heel sterk, dat dat zo werkt. Je gaat dan ook echt de diepte in, wat ook zo hoort natuurlijk. Maar dat lukt niet in iedere relatie.



Ja, zou ik ook nieuwsgierig naar zijn, of en hoe hij een aanzoek zal gaan doen. Lijkt me een stuk leuker dan dat je samen op een dag besluit dat je wil gaan trouwen. Is wat zakelijker, en niks mis mee. Maar ergens wil je toch ook dat stukje romantiek erbij hebben. Heel verstandig om eerst te gaan samenwonen..dat lijkt me een graadmeter en bepalend voor het verloop. Dan pas weet je namelijk of je echt samen kunt leven. Na een jaar/twee jaar samenwonen weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt.



Huis staat nog in de verkoop, en daarna staat alles open. Vooralsnog schiet dat niet echt op. Ik maak me er niet druk over, het gaat zoals het gaat. Daarna zal er wel nagedacht worden over een volgende stap, schat ik zo in. Zijn er allebei hard aan toe!



Mijn lief zei laatst weer iets wat mij zo enorm raakte; dat hij van mij houdt, in welke staat ik mij ook bevind. Ik mag van hem niet twijfelen over zijn intenties en motieven, want daarover is hij al heel lang duidelijk. Dus....dat zit wel goed.
Ladies!



Hoe is het met jullie?



Hier alles prima en nog steeds op de roze wolk. Nu dat we ook echt plannen hebben om te gaan samenwonen en de toekomst langzaam aan het uitstippelen zijn krijgt alles zoveel meer diepgang voor mijn gevoel. Het was al goed en heerlijk en toch is het net of we weer een paar stappen meer verbonden zijn. Lastig uit te leggen maar ik vind het een geweldige ervaring.

Vorige week zijn we last minute met ons viertjes een weekendje weg geweest en we hebben allemaal weer zo genoten. We hebben daar alvast een naambordje voor naast devoordeur laten maken, zo'n soort uithangbord met onze vier namen erop. Zo leuk! Die prijkt al naast de deur, tenslotte woont lief hier meer dan in zijn eigen huis.

We waren ook ringen aan het kijken, in de eerste instantie een kinderringetje voor mijn dochter maar ze hadden ook vriendschapsringen. Ik zei dat ik wel een ring samen wilde hebben en ter plekke hebben we ze daar uitgezocht en laten graveren en omgedaan, hij bij mij en ik bij hem. En dat voelde zo bijzonder..Geloof dat we de hele avond met zo'n sullige grijns hebben rondgelopen Lief is niet echt van de ringen behalve een trouwring en hij moet er weer erg aan wennen maar hij heeft em nog niet af gedaan



We hebben afgesproken dat we over een aantal weken zijn katten alvast hierheen verhuizen, dat is nu de voornaamste reden dat hij weer naar huis moet behalve zijn werk. Die zijn nog niet eerder over gekomen omdat ze in zijn huis een kattenluik hebben en het echte buitenkatten zijn en ik heb hier geen luik en ga er ook niet eentje maken in een huurhuis. Mijn eigen kat zou bij mijn ex blijven (ook ivm kattenluik) maar ik merkte dat hij die wat verwaarloosde en toen heb ik hem toch bij mij laten komen. Maar dat wou ik eerst afwachten hoe dat gaat en mijn kat zijn plek hier wel gevonden heefft en daarna mogen zijn katten komen.

Dat zal wel even een dingetje worden want ze kunnen hier dus niet te pas en te onpas naar buiten en ik heb nog een hond en kat rondlopen. Maar goed, weg doen is nooit een optie geweest en dat willen we ook niet. Zijn ex kan ze ook niet hebben helaas.



En dan dus zo langzamerhand zijn spullen hier naar toe brengen. Dat scheelt ook weer straks bij de verkoop van het huis. Dus het wordt allemaal heel echt en serieus en eerlijk gezegd kan ik gewoon niet wachten totdat het zover is. Afscheid nemen vind ik nog steeds vreselijk en zeker als het voor een paar dagen is ben ik er echt naar van.

Absurd gewoon, ik kon altijd prima mezelf vermaken en vond de avonden alleen heerlijk maar ik vind er nu weinig aan. Ik vind het toch anders als hij voor zijn werk weg moet en hij komt 's avonds laat weer hier ipv naar zijn eigen huis.



Verder zit ik helemaal in de bruiloft modus Trouwjurken geshopt met mijn vriendin en ik vond het toch leuk! Gelukkig is ze meteen heel goed geslaagd en ik vond het erg verbijsterend om te zien dat je van te voren wel een idee hebt van wat je wel en niet wil en dat uiteindelijk datgene wat je eigenlijk wilde je totaal niet staat en datgene wat je nooit gedacht zou hebben je droomjurk blijkt te zijn. En jeetje, wat een bizar gave jurk heeft ze uitgekozen. Echt totaal niet lief en romantisch wat ze eigenlijk wou maar een vet stoere zeer gedurfde jurk. We waren allemaal meteen enthousiast maar vielen ook echt van onze stoelen af. Ze straaaaalde en zei het meteen dat dat em werd. Zo leuk om te zien. Durf niet echt neer te zetten wat het geworden is maar oooohh..ik vind em retestoer en hij stond haar ge-wel-dig en toch echt wel een trouwjurk. In elk geval niet wit en juist meerkleurig met een soort van print verwerkt in bovenlijf en rok.

In elk geval ben ik er ook wel over uit dat mijn jurk tegen die tijd totaal anders wordt. Haha, nog niet gevraagd hoor maar ik denk zomaar eens niet dat we nog een aantal jaren wachten nadat het huis verkocht is Maar erg leuk om alvast ideeen op te doen. Mijn vriendin gaat de jurk trouwens huren, dat vond ik ook een heel goed idee. Dat kost gem. een paar honderd euro. Blijft belachelijk veel geld hoor i.m.o.



Lilly, kom eens updaten over je bruiloft!



Julus, nog nieuws? Vakantieplannen?
Hoi hoi,



Wat leuk om weer van je te lezen, en ook ik wacht met smart op Lily's update!



Stappen zetten (hoe klein ook, bijv. samen ringen kopen) draagt inderdaad bij aan het gevoel van verbondenheid. Wat enorm leuk dat dat zo spontaan gebeurde, en ik kan mij indenken dat je daar blij van wordt! Wij hebben geen ringen, er is wel over gesproken maar komt er niet van. Lief is niet van de ringen, hij is destijds naar een trouwring gaan kijken (met zijn ex dus) maar kon er niet uit komen. Wil wel nu weer een poging wagen, maar we hebben de tijd.



En dan die grote stap; het samenwonen. Wat gaaf zeg, dat alles nu zo snel gaat. Natuurlijk is het gewoon heel fijn als je samen een huis, een leven deelt. De liefde spat van mijn scherm en dan is samenwonen gewoon hartstikke logisch. Het bevalt mij nog steeds prima, na al die tijd.



Jullie zijn nu een weekend weggeweest, hebben vakanties gevierd (met kids) en dat ging allemaal prima, dus dan weet je al dat samenwonen ook echt goed zal gaan. Je gaat niet over 1 nacht ijs. Maar als je dan de beslissing neemt..wil je ook niet langer meer wachten.

Snap ook dat er iets met zijn katten moet gebeuren, jullie vinden daar vast een oplossing voor.



Ben benieuwd naar de jurk van je vriendin, ben sowieso gek op jurken en deze klinkt echt heel gaaf. Denk zomaar dat jij volgend jaar een aankondiging van een aanzoek komt posten hier...

Ik hoop het echt voor je! Lily is dan al een getrouwde vrouw..hoe bizar he?



Ik heb eigenlijk weinig te updaten. Gaat nog steeds zoals alle vorige keren dat ik schreef; hij is en blijft de man met wie ik nog lang hoop samen te blijven. En dat is nog steeds wederzijds

Vakantie staat voor de ene helft al vast (1 week), en dan zijn we in het buitenland uitgenodigd alwaar we kort verblijven. Daarna rijden we door naar Spanje (wil al heel lang terug naar dat deel, waar mijn roots liggen). Nog maar twee maandjes..kan niet wachten.

Verder ben ik enorm blij dat mijn lief niet alleen mijn perfect match is, maar vooral dat hij en zoon elkaar ook gevonden hebben. Die twee hebben een enorme band, na bijna twee jaar. Zoon vertelt vol trots over hem, en vriend heeft het over ons gezin, en mijn stiefzoon, en vertelt ook vol trots over hem. En dat is dan weer zo anders als dat ik gewend was..dus ik ben happy!



Ik laat mij verrassen m.b.t. de toekomst. We hebben heus al wat obstakels gehad, en daar glansrijk doorheen gekomen. Dat geeft zekerheid dat wat er ook nog gebeurt, het altijd goed komt. Wij kiezen elke dag opnieuw voor elkaar, al vanaf dag 1. Ik denk dat je dat wel herkent. Liefde is een keuze, zoals vriend zegt. Dat betekent dat als je eenmaal kiest, je er vol voor moet gaan, no matter what. En dat doen we.
Hee Julus



Bijzonder he dat je lief zo'n band opgebouwd heeft met jouw zoon. Wat fijn voor jullie. Dat is naast dat je elkaar zo leuk vind toch één van de belangrijkste dingen voor het slagen van je relatie. Je partner kun je kiezen maar de kinderen die erbij horen heb je voor lief te nemen en net als jij ben ik ontzettend blij dat het hier ook zo goed klikt. Zeker voor onze partners die zelf geen kinderwens hebben gehad. Maar uiteraard ook voor de kinderen die nogal wat te verstouwen hebben gekregen de afgelopen jaren. Dat zij toch geheel uit zichzelf de nieuwe liefde accepteren en daar ook voor open staan was zeker iets waar ik wel wat bang voor was. Maar zoals het tussen ons liep, zo moeiteloos en bijna vanzelfsprekend zo gaat het ook tussen hen.

Mijn lief speelt nog steeds geen vaderrol maar is wel betrokken en doet echt zijn best voor ze omdat hij het ook leuk vind. In het begin riepen mijn kids heel hard dat hij hun vader niet is als mensen hem daarvoor aanzagen maar inmiddels laten ze het zo bij onbekenden of zeggen ze dat hij hun stiefvader is. Dat is prima. Ik zou het absoluut aan mijn kinderen gemerkt hebben als ze hem niet leuk vonden of dat hij teveel aanwezig zou zijn hier voor hun gevoel en dat zou ik ook zeker bespreekbaar gemaakt hebben maar dat is niet aan de orde geweest en hun reactie op dat lief straks hier ook komt wonen was eigenlijk meer dat ze dat volkomen logisch vonden.



Wij hebben het ook over trouwen gehad, logisch met een vriendin die straks gaat trouwen en nooit gedacht dat ik daar ooit zo mee bezig zou zijn voor mezelf. Maar ik weet echt zeker dat ik dat met hem wil gaan meemaken. Zo leuk om daarover te fantaseren. Ik heb ook wat foto's van zijn bruiloft met zijn ex gezien, Dan weet ik in elk geval waar de jurk niet op moet lijken

Maar dat zal ook niet,ik zal er heel anders uitzien omdat ik ook een heel ander type ben. Ergens natuurlijk wel jammer dat hij alles al een keer meegemaakt heeft, aan de andere kant vind ik het mooi dat hij die stap nog een keer aandurft en dat hij graag wil dat ik zijn vrouw wordt terwijl hij na zijn scheiding bedacht had dat trouwen niet meer hoefde voor hem.



Wij hebben nu een jaar geschiedenis samen, we zijn begonnen te kletsen via internet begin mei vorig jaar en al snel gaan appen, Hele dagen achteréén en een paar weken later volgde de eerste bijzondere ontmoeting. Dat was er echt één voor in de boekjes Zo grappig om dat weer terug te halen. En kijk waar we nu staan. Dat had ik noooooit gedacht maar super blij en gelukkig mee.



Wat een leuke vakantieplannen! Ben je Spaans of heb je familie daar wonen?

Wij hebben geen plannen, ik heb geen vakantie gekregen ivm werk maar omdat ik week op week af werk heb ik om en om toch drie weken vrij in de zomervakantie. Misschien nog een weekje op pad met de kids maar omdat het midden hoogseizoen is weet ik dat niet zeker ivm de financien. Lief heeft wel drie weken vrij en ik denk dat het voornamelijk klussen en verhuizen wordt.

Hoop dat het volgend jaar wel kan want ik vind vakantie toch wel heel erg fijn en zeker voor de kinderen.
Dat is zeker heel fijn, dat hij het nog eens met jou aan wil gaan, ondanks dat zijn eerste huwelijk niet is geworden wat hij ervan hoopte. Maar jij bent jij, en jullie samen is weer heel anders dan hij met zijn ex.

Het is snel gegaan..van een jaar geleden tot aan nu. Verbaas ik me ook telkens over. En het gemak, hoe dingen verlopen, en de stappen die gewoon zo vanzelfsprekend lijken.



Ik heb ook een trouwfoto gezien van lief en zijn ex. Zij had een galajurk aan, iets wat ik niet zou willen. Sowieso was de hele manier waarop zij gingen trouwen niet zoals ik het zou willen. Stiekem, en al vrij snel nadat hij haar gevraagd had. Ouders en collega's die pas weken later te horen kregen dat hij getrouwd was..niet leuk. En dan zo enorm belazerd worden zoals zij dat gedaan heeft. Ze nam het niet zo nauw, wat de liefde (in voor en tegenspoed) betrof. Wij staan daar beide hetzelfde in; je trouwt en maakt daarmee de keuze om het te laten slagen. Bij obstakels zorg je dat je daarmee aan de slag gaat. Vreemdgaan is geen optie. (ze zijn beiden ooit verliefd op een ander geworden, alleen koos zij voor de ander en lief nam direct afstand). Ach, het had geen kans van slagen, maar lief gaat er gewoon 100% voor en dat is wat iedereen over hem zegt.



Hoe iemand in het verleden is omgegaan met relaties, zegt zoveel. En dat zit hier wel goed.



Nou inderdaad zeg; jouw en mijn lief allebei geen kinderwens, en dan toch met ziel en zaligheid onze kinders erbij nemen, dat is gewoon top! En dat moet ook wel, voor minder doe je het niet.

Wat dat betreft (kinderwens) vind ik het ook wel heel relaxt om te weten dat dat geen onderwerp van discussie is. Ik wil niet meer, hij wil en kan sowieso niet. Mijn zoon gaat richting volwassenheid, het is helemaal goed zo. Lief had wat bedrijven, is erg ondernemend. En heeft zulke plannen weer en dat vind ik interessant. Wonen in het buitenland, dat soort zaken, daar staan wij hetzelfde in. Allebei gestudeerd, maar we willen allebei nog verder studeren. Kunnen elkaar hierin stimuleren en motiveren en dat vind ik belangrijk.



Ik heb inderdaad Spaanse roots. En dat kriebelt. En lief zei direct, dan gaan we daarheen! Dat vind ik zo geweldig aan hem. Hij vindt mij als persoon geweldig en interessant, haalt alles uit de kast om mij te plezieren. En andersom. Daarom zijn wij een topteam.

Zijn wij van dezelfde leeftijd, ongeveer? Ik ga richting de 40..



Die weken krijgen jullie wel gevuld. Klussen en verhuizen is gaaf in dit verband, want spannend.



*einde jubelverhaal*
Ik ga ook richting de 40 maar ik zit er nog 3 jaar vanaf Lief is 4 jaar ouder. We schelen precies een week in onze verjaardag.



Herkenbaar, kids geen issue. Totaal geen behoefte meer aan en ook nooit een wens voor meer gehad. Mijn oudste gaat richting pubertijd en de jongste is acht. Het wordt allemaal zo veel makkelijker dat ik ook echt niet meer moet denken weer in het kleine grut te zitten. Dat was bij ons dus ook geen dilemma.

Wij houden allebei van reizen en willen graag tzt meer op pad gaan . Voordeel van mijn werk dat dat veel makkelijker en goedkoper kan en dan is het wel handig als je geen kleine kinderen meer hebt. Nog een niet onbelangrijke reden om te trouwen want er zijn wel regels voor om op goedkope tickets te reizen en één daarvan is dat je alleen je kinderen en wettelijke partner mag meenemen op een dienstreis. Dus als ik voor mijn werk ergens een paar dagen mag overblijven mag lief alleen mee als we getrouwd/geregistreerd zijn en dat geldt ook voor reizen met andere maatschappijen dan mijn eigen werkgever.



Erg leuk dat jullie zo ondernemend zijn en elkaar daarin ook gevonden hebben. Heel belangrijk om over zulke essentiele zaken dezelfde gedachten te hebben. Dus het zou zomaar kunnen dat als alles open ligt bij jullie dat jullie een grote sprong naar het buitenland maken. Spannend!



Wat jouw vriend aangaf om jou te plezieren is hier op zich ook het geval. Mijn lief is bereid zijn vertrouwde leven daar op te geven om te gaan wonen in een voor hem onbekende omgeving en een heel gezin te gaan vormen. Opnieuw trouwen omdat hij bij mij wil zijn en samen oud wil worden. Dat vind ik zo geweldig en onbeschrijfelijk lief. Al vanaf het begin heeft hij gezegd dat hij niet verwachtte van mij dat ik zijn kant op zou komen met de kids. Dat zou ook niet logisch zijn, Daar heb ik niets en zou het vanwege de co ouderschap met ex een heel gedoe worden met halen en brengen. Opa en oma die regelmatig oppassen ivm werk wonen hier om de hoek en ik wil de kids niet uit hun vertrouwde omgeving halen omdat ik vind dat ze al genoeg te verstouwen hebben gekregen. Verder ben ik niet echt plaatsgebonden maar logistiek zou het allemaal niet handig zijn om daarheen te gaan. Maar dat was dus ook geen discussie, hij zou hierheen komen en inmiddels wordt het voor hem hier ook steeds vertrouwder. We zouden nog steeds graag in dit dorp blijven en houden Funda goed in de gaten.



Ja opnieuw klussen en verhuizen, en ik heb er zo'n hekel aan gekregen. Met ex ben ik een keer of drie verhuisd en bij het laatste huis heb ik gezegd dat ik noooooit meer wilde verhuizen. Maar goed, vorig jaar hier naar toe vertrokken en het is gewoon weer ff buffelen. Maar dit keer voor een heel goed doel, als we echt samen willen zijn moeten we ons daar ook voor inzetten. Komt goed
Wat grappig; wij hebben onze verjaardagen samen gevierd, omdat er maar twee weken tussen zitten. Ik ben een paar jaar ouder dan hij.



Weet je, vaak kunnen dit soort praktische zaken als wie gaat waar wonen, voor behoorlijk wat gedoe zorgen. Maar ook dat is bij jullie totaal geen issue. Verder ook geen issues over wel of geen kinderen van samen. Scheelt enorm, dat je zo ontzettend op 1 lijn zit m.b.t. behoorlijk ingrijpende beslissingen die stellen nou eenmaal moeten maken. Gewoon stressvrij en relaxt door het leven huppelen, met natuurlijk soms wat downs die er gewoon bij horen.



Ik ben ook al behoorlijk vaak verhuisd, heb geklust, en toch kijk ik enorm uit naar een huis wat echt van ons samen gaat worden. Het is een gloednieuwe start, een schone lei. Een project van samen waarbij je elkaar nog weer beter leert kennen. Zoals vriend altijd zegt; het gaat niet om het einddoel, maar om de route ernaar toe die het leven interessant maakt. Samen meubeltjes kijken en kopen, kleurtjes uitzoeken, en als team de boel mooi maken. Daarna genieten van het harde werk. Ik geloof meteen dat dat bij jullie ook geen problemen gaat opleveren. Ik vind dat zo belangrijk, dat je een goed team vormt met elkaar.



Ik snap nu dat trouwen voor jullie echt een meerwaarde heeft. Sowieso ook omdat er kinderen zijn, en jullie ook nog eens samen een huis gaan kopen. Dan moet je de boel gewoon goed geregeld hebben. Bij ons is daar geen sprake van, dus dan zou trouwen gewoon vanuit romantische gedachte zijn. Maar wij hebben inderdaad wel al ideeen omtrent de toekomst, alles staat open.



Hebben jullie ook dezelfde smaak m.b.t. het soort huis? En qua inrichting?



O, ergens in dit jaar gaan we trouwens wel een leuke aanschaf doen. Idee van vriend, en daar kijk ik naar uit! Hij heeft onlangs een motor gekocht en we willen veel weekendjes gaan toeren. Nu komt daar nog een ander vervoermiddel bij, ook bedoeld om er veel op uit te gaan. Daarom hou ik zo van hem; hij haalt er alles uit wat er in zit!
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,



Er komt snel een update, maar ben 2.5 week op vakantie. Ga morgen terug, we hebben echt genoten! Fijn om te lezen dat het met jullie ook zo goed gaat... voor de vakantie ook best druk gehad dus vandaar dat ik even stil was. Maar daar komt verandering in, leuk dat jullie blijven updaten:-)



Tot snel!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Julus, ik lees hier al een tijdje mee. Ik vind het fijn dat het zo goed tussen jullie gaat. Met alle gedoe tussen de ex ben ik blij dat het geluk nu in de schoot valt. Het is je van harte gegund.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Soetkees, wat lief van je! Dank je wel!



Lily!!! Lees het nu pas! Doe rustig aan en ik zie je update graag tegemoet! Hoop dat je een hele fijne vakantie hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ha Julus en Stimpy,



Leuk om weer een update van jullie te lezen... Ik wilde elke keer voor mijn vakantie nog posten, maar het kwam er gewoon niet van door drukte.

Intussen een geweldig mooie vakantie met lief gehad. We hebben veel van Italië weer mogen zien en wat is het mooi! We hebben heerlijk genoten van mooi weer, lekker eten, mooie plaatsjes en kunst en vooral van elkaar Helaas aan het begin van de vakantie wel weer een kleine dip. Merk toch nog wel dat ondanks dat ik steeds meer opbouw met werk, dat ik nog niet helemaal de oude ben. Als alles gaat zoals het moet gaan gaat het best heel goed. Maar op vakantie toch weer verandering en veel prikkels wat resulteerde in slapeloze nachten en dus weer paniekaanvallen. Rond dag 5 vond ik echt rust en ontspanning en kon ik ook beter slapen. Gelukkig maar!



Stimpy, ik ben zo benieuwd wanneer dat aanzoek bij jou komt. Het wordt tussen jullie dus ook al steeds serieuzer met stappen nemen. De tijd vliegt hier als een gek. Zo was het nog een jaar voordat we zouden gaan trouwen, nu naderen we de 6 maanden. Ik weet dat vriendinnen ook al bezig zijn langzaam dingen te regelen voor een vrijgezellen gebeuren. Ben erg benieuwd haha!



Een goede vriendin van mij haar vriend is van het weekend na ruim een jaar ineens weggegaan met zijn spullen. Wel heftig voor haar, ze was erg in tranen. Hij was sowieso een vrijheid figuur, zit heel veel en ver weg in het buitenland voor zijn werk, dus zien elkaar niet veel. Nu tobt zij ook nog eens erg met haar gezondheid, waardoor ze ook emotioneel door medicijnen niet altijd even stabiel was. Ze hadden wel wat strubbelingen de laatste tijd en waarschijnlijk is hij er klaar mee. Dan kijk ik naar mijn vriend en wat voelt dat veilig. We voelen echt allebei hetzelfde voor elkaar, staan hetzelfde in de relatie. Ik ben zo intens gelukkig met hem! We jubelen wat af hier, maar oh, we hebben echt weleens onze dingen hoor, maar we weten gewoon van elkaar dat we onvoorwaardelijk van elkaar houden en bij elkaar blijven. Voor ik lief leerde kennen durfde ik niet eens te dromen dat ik zo'n relatie zou kunnen hebben.... op dit soort momenten realiseer ik me altijd extra hoeveel geluk ik met mijn lieffie heb



Intussen ben ik al wat verder met dingen regelen voor de bruiloft. Ik heb schoenen, onlangs bruidslingerie gekocht, wat is dat mooi!! Over een week of 2 staat de jurk gepland dat hij binnen gaat komen en dat wordt het weer passen, joehoeee!! Ik vind het zo'n bijzonder idee dat hij voor mij gemaakt wordt... Ik heb intussen ook al een idee voor een bruidsboeket, aangezien we in december gaan trouwen zijn veel bloemen niet mogelijk. Het wordt een boeketje met Lelietjes van Dalen, heel klein en bescheiden. Kapper is geregeld, visagist ook :-) Nu ook bezig met jurkjes voor de bruidsmeisjes. Het is zo heerlijk om te doen. Aangezien wij het klein houden en ook nog de tijd hebben, hebben we ook totaal geen stress ervan. Binnenkort gaat lief ook voor een pak kijken. Spannend allemaal!



Julus klinkt goed van dat vervoersmidddel. Weten even niet waar ik precies aan moet denken, maar misschien een boot. Jouw vriend is toch van het zeilen..? Hebben jullie nog plannen voor de vakantie?



Oh ja, we gaan natuurlijk over ongeveer 6 weekjes stoppen met voorbehoedsmiddelen, dus ik slik sinds deze week foliumzuur. Was wel heel gek, wel heel leuk natuurlijk! Maar dan wordt het wel echt heel tastbaar en echt! Nou is de kans dat het snel raak is, ook gezien onze leeftijd, niet echt groot, maar het zou zomaar kunnen Het idee om nu te vrijen met het idee dat je zwanger kan raken geeft toch nog wel een extra dimensie eraan.
Heee, daar was je weer!



Wat een fijne update! Dus als ik het goed begrijp heeft deze vakantie je toch wel wat kunnen laten ontspannen? Sowieso altijd wel lekker om op te laden in een zonnig land, ver weg van alle stress en verplichtingen.



Nog zes maanden te gaan..de tijd vliegt. En fijn voor je dat je er niet al teveel stress van gaat krijgen, want dat lijkt me niet zo handig als je nog niet erg stabiel bent. Gelukkig hebben jullie een jaar de tijd genomen, dus dat komt allemaal goed. Lijkt me bijzonder hoor, dat pasmoment van je trouwjurk. Wetende dat je er over zoveel maanden een hele dag de prinses in gaat voelen.

Kan dus zomaar zijn dat je al zwanger bent als je gaat trouwen...moet je dan je jurk vermaken, of moet er dan een nieuwe komen? De kans is echt wel aanwezig dat het lukt!



Big steps lieve Lily, heerlijk voor je!



We wachten in spanning af op Stimpy's update..vroeg of laat zal die er komen neem ik aan.



Vervoersmiddel kan niet varen...máár inmiddels is dat ook weer een plan. Mijn lief heeft altijd hele goede plannen, en maakt er ook direct werk van. Dat waardeer ik zo in hem. Hij haalt er uit wat er in zit, qua genieten. Ik vind het heerlijk om een man te hebben die op zoveel vlakken ondernemend en creatief is, en mij meeneemt in die passies en acties. Zeker nu met het mooie weer zitten wij niet stil.

Ja, hij zeilt. En er gaat ook een zeiltrip komen. Volgend jaar willen we in het buitenland gaan zeilen, hij heeft internationaal vaarbewijs dus dat komt wel goed.
Hi, ik zal me maar even voorstellen. Heb me net aangemeld, lees al een tijdje mee op het forum, maar heb nu dan maar eens een profiel aangemaakt.



Sinds een half jaar ben ik vrijgezel, na een lange relatie (20+ jaar). De liefde was al een hele tijd op, ik ben toe aan wat nieuws. Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld op lexa, en het lijkt me fijn om hier af en toe wat te ventileren als dat mag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Theemok, mag altijd, vind het altijd leuk om mee te denken . Het topic gaat alleen niet meer zo over daten, maar over vaste relaties, want we hebben inmiddels allemaal al bijna twee jaar een relatie
Alle reacties Link kopieren
Oh wat irritant, hele tekst getypt, valt de site er uit grrr!



Opnieuw dan maar..



en hoi Julus...



Neeee, er gaat geen andere jurk komen. Deze is het echt helemaal... En deze is ook al gekocht en gaat me ¤ 2.300,- kosten. Ik zorg dat ik een kilootje of 5 afval vanaf moment dat ik de jurk heb gekocht. Dan heb ik wat ruimte over Ik heb me er wel een beetje in verdiept en heb gelezen dat je de eerste 3 maanden van een zwangerschap niet veel aankomt. Dus dat moet wel lukken dan en ze kunnen hem altijd wel ietsje uitnemen nog. En het moet wel heel gek lopen dat we ook nog eens in 1x raak hebben maar goed, zou wel kunnen, maar daar heb ik met mn jurk dus wel rekening mee gehouden



Gaaf hoor zeilen, mijn vriend heeft dat ook veel gedaan. Heeft een jaar geleden zijn boot wel verkocht, want we kwamen er niet echt meer aan toe. Bovendien had hij het na jaren wel gezien Het was ook meer voor zijn vorige vriendin dat hij mee deed met zeilen, zij was er helemaal weg van Fijn om te lezen dat jullie saampies nog zo heerlijk genieten van het leven...



Jaaaa, en dit is ook de manier waarop wij een bruiloft willen. Klein, besloten, geen poespas, alleen wel een waanzinnig mooie jurk, dat weer wel. Lekker uitgebreid en lang dineren met de mensen direct om ons heen, gewoon een select groepje. Heb er zo zin in
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,



Alweer een tijdje geleden, dus : UP



De dag nadert dat wij gaan stoppen met voorbehoedsmiddel. Nog drie weekjes.... Ik vind het zo ontzettend spannend...



Merk wel dat ik er beetje onzeker van word. Ik denk een gezonde spanning. Als het allemaal mag gaan lukken, dan word je toch ineens verantwoordelijk voor zo'n ieniemienie mensje, die gevormd wordt door jouw voorbeeld... Ik vind dat super bijzonder, maar had het nooit gedacht, omdat ik er al langer naar verlangde, ook wel onzeker. Jullie hebben beiden kids, hadden jullie dat ook in de aanloop er naar toe?

Ook ben ik benieuwd hoe mijn lichaam zal gaan reageren op een zwangerschap. Heb natuurlijk vorig jaar met die overspannenheid te maken gehad en met name die slapeloosheid. Gaat nu veel beter met me, werk vrijwel volledig en slaap stukken beter. Met bepaalde dingen zoals verbouwing huis is ook meer rust nu gelukkig...



Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat!!

Liefs van mij
Alle reacties Link kopieren
Ps. ik heb twee weken terug ongeveer geshopt voor lingerie voor onder de trouwjurk. Echt gaaf, heb zoiets moois gescoord! Heb nog nooit zoiets uitgebreids gekocht aan lingerie



Ben nu met mn boeket bezig. Omdat het in december is, zijn er helaas niet veel soorten bloemen beschikbaar.

Denk er nu aan om een vilten boeket te laten maken. Ben wel van de aparte dingen en ziet er onwijs mooi uit!! En ook nog eens blijvend
Alle reacties Link kopieren
Ps2. mn jurk zou vorige week binnenkomen, maar ze hebben de verkeerde maat binnen gekregen hoorde ik vrijdag. Moet het hele circus opnieuw beginnen, de juiste maat is besteld. Duurt het weer twee maanden :( Ik hoop dat dit allemaal maar goed gaat...
Alle reacties Link kopieren
Ha Julus& Stimpy,



Ben erg benieuwd hoe het bij jullie gaat!

Hier alles goed... Inmiddels is het nog maar 2 weekjes en dan gaan we ervoor Zoooo spannend, heb helemaal de kriebels ervan'.



Twee weken geleden ongeveer een afspraak gehad bij een fotograaf. Jonge meid, maar oh wat maakt ze mooie foto's. We denken wel dat zij het gaat worden!!



Nog twee weekjes en dan gaan we er samen een weekje tussenuit in eigen land. Erg zin in! Daarna gaan we voor een pak voor lief kijken en voor de ringen binnenkort. Vorige week was het precies de datum dat nog 5 maanden zou duren voor de bruiloft en nu dus nog 4 maanden en zoveel dagen en wat gaat ineens toch opschieten



Voor de rest nog steeds erg blij met elkaar!



We zijn nu eindelijk klaar met het huis van lief en die kan per volgend jaar in de (vakantie) verhuur. Nu eerst lekker nog samen genieten van het huis, zeker met zulke zomerdagen. Heerlijk aan de kust!
Alle reacties Link kopieren
UP! Ik hoop toch dat jullie het lezen binnenkort, de aanhouder wint Ben zo benieuwd hoe het intussen bij jullie gaat.



Trouwjurk is intussen binnen en ik kan half september gaan passen, joehoeeee! Komende weekenden gaan we voor een pak voor lief kijken, ringen en de jurkjes van de bruidsmeisjes.



En ja, intussen zijn we sinds vorige week volledig gestopt met elke vorm van anticonceptie Ik was al sinds januari gestopt met de pil. Ik ben erg benieuwd... moet toch eerlijk bekennen dat het toch wel veeeel fijner is zonder condooms Wat een stappen ineens allemaal het afgelopen halfjaar. Een paar dagen terug zijn we ook nog eens in ondertrouw gegaan.



Ook voor lief wel moeilijke momenten. Gevoel van schuldgevoel naar vorige vriendin dat hij destijds dat niet met haar wilde en nu wel met mij doet. Kan ik me ook best voorstellen, dat dat moeilijk kan zijn. Het is niet terecht, destijds stond hij daar heel anders in, inmiddels ben je al wat jaren en levenservaring verder We kunnen er gelukkig wel goed over praten samen, daar ben ik erg blij om.



Ik ben gewoon errug benieuwd of het voor ons is weggelegd, een kindje van ons samen, we gaan het meemaken Nu kan ik me gewoon nog niet voorstellen dat ik ooit zwanger zou kunnen worden haha. Heel gek! Maar we zijn er helemaal klaar voor!! Lief vindt het ook heel spannend



Ik wacht met smart op jullie update!
Ladies!



Ik ben er nog hoor, met de laatste stand van zaken

Gewoon nog heerlijk gelukkig met mijn lief. Druk met werk en kinderen en alles eromheen.

We zijn begonnen met het opknappen van zijn huis, het schiet alleen niet zo op..Elke keer komt er wel iets tussen als we beiden tijd hebben en anders gaat het niet ivm werk. Dat schiet niet op natuurlijk. Zo meteen is de drukste tijd geweest en dan willen we echt tijd gaan inplannen daarvoor want we willen niets liever dan samenwonen. Intussen probeert hij nog steeds zo vaak als mogelijk hier te zijn en gelukkig lukt dat aardig. In de zomervakantie had hij drie weken vrij en is toen al die weken hier geweest. Toen hij weer moest beginnen met werken stonden de tranen in mn ogen bij het afscheid. Het was heerlijk om hem zo lang hier te hebben en dat hij er was toen ik aan het werk was. Helaas kon ik geen vrij krijgen die periode maar we zijn wel nog een week naar een camping geweest met de kinderen. En dat ging zoals verwacht prima.

We hopen volgend jaar dan drie weken met ze weg te kunnen en dan naar het buitenland.

Niets dan goeds hier te melden voor wat betreft ons, het zit goed en het blijft ook zo enorm goed voelen.



We hebben het dan ook steeds vaker over trouwen maar dat komt ook omdat mijn vriendin over een paar dagen gaat trouwen. Hartstikke leuk, ik ben getuige en vond het heel leuk zo dichtbij betrokken te zijn. Helaas zijn er wat nare dingen voor gevallen want haar andere vriendin was ceremonie meester maar die blijkt de zaken niet goed te kunnen handelen waardoor het vrijgezellenfeest uitliep op een zware teleurstelling voor de bruid en ik nu op het laatste moment wat taken moet gaan overnemen. Dikke ruzie in de tent en ik probeer het nog een beetje in goede banen te leiden zeg maar. Niet echt iets wat ik voor ogen had en een goed voorbeeld van hoe ik het absoluut niet zou willen. Tegelijk met dit gedoe had ik de crisisopvang van mijn exbuurmeisje, zwaar in de pubertijd en doffe ellende met haar ouders. Ze mocht bij mij logeren voor een aantal dagen en dat ging prima verder maar al die sores van iedereen maakt dat ik me nu even erg leeg voel en ook aan mezelf moet denken.

Dat vind ik wel even lastig want ik wil zo graag helpen met iedereen. Gelukkig heb ik een vreselijk lief vriendje die mij platknuffelt en naar me luistert en ook inspringt waar nodig.

De schat

Ik zal in elk geval blij zijn als de bruiloft geweest is, hoewel ik vrees dat er nog wel een staartje aan zit maar dat zien we dan wel weer.



Lilly, wat een mooie update van jou, zo moet het dus wel en gelukkig ben jij daar een voorbeeld van. Bijna je jurk passen! Leuk joh, wordt steeds echter zo. En gestopt met de pil, wat spannend voor jullie! Heel veel succes met alle voorbereidingen en ik hoop dat je een goede ceremoniemeester uitgezocht hebt Eentje die in elk geval niet overal van in de stress schiet en dingen teveel moeite vind..Soms laten dit soort dingen ook de ware aard van iemand zien. Bizar hoor.

Kom nog eens posten als je nieuws hebt, ik hoor het graag, lijkt me helemaal een droomhuwelijk wat eraan zit te komen.



Julus, alles goed?
Alle reacties Link kopieren
Stimpy, ik lees nu berichtje pas! Wat een mooi berichtje. Nog volop liefde tussen jullie. Moeilijk he dat je elkaar moet missen dan. Kan me voorstellen dat je het dan moeilijk hebt, zeker als je dan een paar weken saampies bent geweest. Hoe staat het nu ervoor? Zijn jullie al aan de klus gegaan?



Wat een verhaal van die bruiloft en het vrijgezellenfeest van je vriendin. Hoe kan iemand nou zo laten afweten joh... ze had het dan beter eerlijk kunnen aangeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel zelf regel en mijn ceremoniemeester het best nog makkelijk heeft hihi. Ze denkt wel met veel dingetjes mee en dat is wel prettig.



Wat lief van je dat je je buurmeisje in huis hebt genomen. Dan ben je een vertrouwenspersoon voor haar... Denk wel inderdaad ook aan jezelf. Maar gelukkig heb je je geweldige vriend die er voor je is. Dat is zo fijn om dat te weten en te voelen. Dat je altijd voor elkaar klaar staat.



Inmiddels heb ik mijn trouwjurk aan gehad en wat is tie mooi. Hij wordt nu op maat gemaakt.

We hebben een trouwkaart uitgekozen en gaan deze nu bestellen. Ben nu vooral bezig met de versiering regelen. We hebben ook super mooie trouwringen uitgekozen! Ze zijn perfect. Mooi detail is dat we de ringen van mijn vriend en zijn overleden vriendin laten versmelten en gebruiken in de ringen van ons. Hij wilde dat graag en ik vind dat ook een hele mooie gedachte. Dan liggen ze niet weg te verstoffen in een kastje maar worden ze echt dichtbij gedragen.

We zitten inmiddels in ronde 3 m.b.t. proberen zwanger te worden. Ben erg benieuwd of en wanneer het raak mag zijn. Ik ben nog zo verliefd na 2 jaar en 2 maanden op mijn vriend. Wat dat betreft is het gejubel hier nog even sterk als de eerste weken



Julus, ik vraag me zoooooooo erg af hoe het daar bij jou is. Lang niet gehoord, niets voor jou....



Stimpy, ook jullie bruiloft komt ooit, echt gaaf
Alle reacties Link kopieren
Ruim een half jaar verder zijn we getrouwd en wel. Wat een geweldige dag hebben wij gehad. Het was echt mooier dan ik nog dacht.



We zijn nog bezig met proberen zwanger te worden. Hopelijk mag het zo zijn binnenkort



We genieten nog steeds met en van elkaar. Ben nog steeds elke dag zo blij dat we elkaar tegen zijn gekomen



Julus en Stimpy, zou het zooooo leuk vinden van jullie te horen...
Alle reacties Link kopieren
Ohww, waarom doen mannen dit toch? Mijn ervaring is dat als een man echt iets met je wil, hij niet te lang wacht om iets te sturen. Zeggen dat hij je leuk vindt en ernaar handelen zijn twee verschillende dingen. Zijn de berichtjes lang geleden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven