Geen zin in seks met m'n man

10-09-2014 13:49 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forum leden,



Ik ben nu zo'n 12 jaar samen met mijn man. We hebben een erg leuke relatie MAAR.... in ons seksleven zit behoorlijk de klad. De eerste jaren waren super maar nu kan ik er niet meer van genieten en ben ik blij als het voorbij is... Het is zo erg dat ik enorm twijfel aan m'n relatie. Hou ik niet als van een broer van hem???

M'n man wil graag z'n best doen maar het helpt niet. Samen douchen, lekker uit eten, wijntje erbij en dan.... Ik krijg het al benauwd als ik weet dat 'het' gaat gebeuren... En m'n man doet z'n best maar ik heb er geen zin in en kan ook geen zin maken. Ik word gewoon niet geil van hem...



Wat moet ik nu doen? De relatie stoppen? Die verder wel erg goed en gezellig is? En er dan na 5 jaar in een nieuwe relatie zitten en er achter komen dat ik op hetzelfde punt ben beland omdat het nu eenmaal zo gaat (bij mij)? Ik weet het even niet meer....
Alle reacties Link kopieren
quote:ppfftt schreef op 10 september 2014 @ 18:12:

Ik snap wel dat er sleur ontstaan is, maar elkaar aanraken (douchen) vind je geen probleem en het idee van seks benauwd je.



Als de seks vroeger wel goed was is er een variabele veranderd.



Je lijkt hiermee te suggereren dat je als mens dan maar op zoek moet gaan naar die variabele die veranderd is.

Maar geen mens is na twaalf jaar nog hetzelfde. Je hebt dus een oneindige set van variabelen (omdat je allebei bent veranderd).



Onmogelijk om dat allemaal uit te zoeken. Natuurlijk maken relatietherapeuten wijs dat dat wel kan, maar in praktijk worden relaties als deze nooit meer zoals ze vroeger waren.



Ik denk dat het onbegonnen werk is een zekere walging om te zetten in vlammende liefde. Onbegonnen werk en zonde van je resterende tijd hier op aarde.
Alle reacties Link kopieren
Strike,



Jij bekijkt de relatie negatief. Het gevoel is weg, over en uit.



Voor mij staat walging niet vast aangezien ze samen nog douchen. dat is ook intiem en dus er is geen fysieke afkeer denk ik dan. Na twaalf jaar weet je wel wat je partner wil lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:ppfftt schreef op 10 september 2014 @ 18:49:

Strike,



Jij bekijkt de relatie negatief. Het gevoel is weg, over en uit.



Voor mij staat walging niet vast aangezien ze samen nog douchen. dat is ook intiem en dus er is geen fysieke afkeer denk ik dan. Na twaalf jaar weet je wel wat je partner wil lijkt me.



TO stelt nergens dat ze het fijn vindt samen te douchen met haar man. Dat maak jij er van.



En natuurlijk bekijk ik de relatie negatief. Want voorlopig staat de boel er niet echt florissant bij. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Ze schrijft:

Samen douchen, lekker uit eten, wijntje erbij en dan.... Ik krijg het al benauwd als ik weet dat 'het' gaat gebeuren.



Ze krijgt het benauwd wanneer ze weet dat 'het' gaat gebeuren, niet als ze samen douchen, toch?



De boel is seks en niet het hele huwelijk. Is dus maar net hoe je het bekijkt. Is het glas half vol of half leeg....
Alle reacties Link kopieren
He Pammie, zelfde probleem hier.

Heb er een paar dagen geleden een topic over geopend (Help! Ik word niet geil van mijn man). Daar kreeg ik veel tips, misschien heb je daar ook wel wat aan.

Maar ik heb het dus ook, voelt meer als broer en zus/vriendschap dan dat er echte man/vrouw spanning tussen ons zit.

Dus helaas geen tips voor je ;-(

Hebben jullie kinderen?

En heb je hier al met hem over gesproken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn 20 jaar samen en zoals iedereen vaak druk druk druk. 5 jaar geleden vroeg ik hem; wat zou je nog willen ? Hij zei oprecht: nog een aantal vrouwen beminnen. Toen zei ik: dan doe je dat toch ! Het was na 15 jaar allemaal niet meer zo spannend in bed.

Je kent elkaar door en door. Onze relatie was en is goed. Hij is met mijn toestemming een aantal keren naar de dames van plezier geweest. Daarna is hij alleen naar parenclubs geweest. En sinds 4,5 jaar zijn wij swingers en gaan wij 1x per maand naar een parenclub en hebben seks met anderen; puur voor de lust. We hebben geen geheimen voor elkaar. Het swingen geeft ons beide energie.
Als je het forum door leest dan lees je hetzelfde verhaal steeds maar weer. Moeten we ons inmiddels niet gaan afvragen of de mens wel ontworpen is voor een monogame relatie?



De gedachte aan nooit meer met een ander te mogen neuken vind ik zeer beklemmend. En ja, voor de moraalridders onder ons, dat doe ik met wederzijdse instemming
Alle reacties Link kopieren
Vreemd zeg, dat overduidelijk negatief bedoelde woord 'moraalridders' als je problemen hebt met het bedriegen van je man of vrouw. Wat jij met wederzijdse instemming doet, moet je zelf weten. Dat is iets heel anders.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
Het is heel vervelend. Ik hou heel veel van m'n man en we hebben het echt goed en leuk samen maar doordat ik weinig zin in seks met hem heb twijfel ik echt enorm of net niet alleen maar vriendschappelijk is... We praten er wel eens over maar hij is heel rechtlijnig: als het er niet meer is stoppen we ermee zegt hij... Dus ik durf het eigenlijk niet meer te bespreken want dan stopt hij er mee...
Alle reacties Link kopieren
quote:pammie78 schreef op 11 september 2014 @ 09:06:

Het is heel vervelend.

Okay, maar wat ga je nou doen?



Heel veel vragen en tips in dit topic, maar ik lees niks over de aanpak.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het bij het merendeel van de stellen die langer als 10 jaar bij elkaar zijn niet meer spannend is in bed. En dat je relatie na verloop van tijd een soort broer/zus relatie is geworden.

Maar hoe erg is het als het seksueel niet meer knalt ?

Een relatie bestaat uit meer dan seks.

Gun elkaar verzetjes en je kunt er weer effe tegen. Dat is veel praktischer dan scheiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:max72 schreef op 11 september 2014 @ 01:17:

Als je het forum door leest dan lees je hetzelfde verhaal steeds maar weer. Moeten we ons inmiddels niet gaan afvragen of de mens wel ontworpen is voor een monogame relatie?



De gedachte aan nooit meer met een ander te mogen neuken vind ik zeer beklemmend. En ja, voor de moraalridders onder ons, dat doe ik met wederzijdse instemmingDan vergeet je dat alle mensen bij wie monogamie wel gelukkig maakt, hier dus geen topic over openen.
Alle reacties Link kopieren
Begin bij het begin. Vertel het hem.



Dan kan je er pas iets aan gaan doen. Maar je moet het beide willen. Als de wil er niet is, kan je zoveel proberen als je wil.



Ik zou vooral stoppen met seks. Er hang voor jou nu zo'n negatieve sfeer rond dat het blijven doen je alleen maar dieper in je slechte gevoel duwt. Ik zou een seksstop inlassen.



Ga elkaar opnieuw ontdekken. Begin helemaal opnieuw. "Hallo, ik ben Pammie, kom je hier veel?" Zo iets.. Leer elkaar opnieuw kennen zonder seks. Ga dingen doen die totaal uit jullie comfort zone liggen. Ga samen die spannende uitdagingen aan.



Probeer elkaar eerst terug emotioneel intiem terug te vinden. Dan ga je pas ruimte kunnen maken voor fysieke emotionaliteit.



Enigste voorwaarde is dat je ervoor openstaat.

En dat is nu net het moeilijke eraan.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
quote:melissa-x schreef op 11 september 2014 @ 10:36:

[...]





Dan vergeet je dat alle mensen bij wie monogamie wel gelukkig maakt, hier dus geen topic over openen.Misschien wel... Ik weet niet hoe het op dit moment met de statistieken gesteld is maar als je de enquêtes over vreemdgaan uit de bladen mag geloven dan is dat zeer in het nadeel van de monogame relaties. Hoe makkelijk zou het zijn als je, eenmaal in een vaste relatie, die aantrekkingskracht van anderen niet meer voelt. Zijn er echt mensen die dat hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:max72 schreef op 11 september 2014 @ 12:07:

[...]





Misschien wel... Ik weet niet hoe het op dit moment met de statistieken gesteld is maar als je de enquêtes over vreemdgaan uit de bladen mag geloven dan is dat zeer in het nadeel van de monogame relaties. Hoe makkelijk zou het zijn als je, eenmaal in een vaste relatie, die aantrekkingskracht van anderen niet meer voelt. Zijn er echt mensen die dat hebben?



Of die enquêtes representatief zijn weet ik niet. Uit onderzoek zou blijken dat een minderheid van de mensen vreemdgaat (tot 30% oid, wat ik nog steeds erg veel vind).



Of je geen aantrekkingskracht voor anderen voelt: er zullen maar weinig mensen zijn die dat nooit voelen. Maar de meerderheid van de mensen heeft gelukkig voldoende liefde en respect voor de partner om daar niets mee te doen. Of om er eerlijk over te zijn en samen de afspraken van de relatie evt. te herzien.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
quote:merelj1972 schreef op 11 september 2014 @ 10:36:

Ik denk dat het bij het merendeel van de stellen die langer als 10 jaar bij elkaar zijn niet meer spannend is in bed. En dat je relatie na verloop van tijd een soort broer/zus relatie is geworden.

Maar hoe erg is het als het seksueel niet meer knalt ?

Een relatie bestaat uit meer dan seks.

Gun elkaar verzetjes en je kunt er weer effe tegen. Dat is veel praktischer dan scheiden.

Rij-examen doen vond ik wel spannend. Een verhaal vertellen voor 400 mensen vond ik wel spannend. Seks heb ik nog nooit spannend gevonden. Intiem, geil, lekker, maar spannend?



En ook na ongeveer 30 jaar: een broer/zus-relatie? Nee, incest is niet mijn ding, sorry.



Ik geloof er eerlijk gezegd niets van dat het normaal is dat je na een paar jaar niet meer zou kunnen genieten van seks. Een relatie bestaat uit meer dan seks, natuurlijk. Het leven bestaat ook uit meer dan ademhalen. Maar als je er mee stopt, heeft dat toch serieuze gevolgen.
quote:max72 schreef op 11 september 2014 @ 12:07:

[...]





Misschien wel... Ik weet niet hoe het op dit moment met de statistieken gesteld is maar als je de enquêtes over vreemdgaan uit de bladen mag geloven dan is dat zeer in het nadeel van de monogame relaties. Hoe makkelijk zou het zijn als je, eenmaal in een vaste relatie, die aantrekkingskracht van anderen niet meer voelt. Zijn er echt mensen die dat hebben?Ja, die zijn er.
Is er hier iemand die dit gehad heeft en waarbij het weer goed is gekomen? Zoja, hoe? Zonee, waren er kinderen bij betrokken?
Alle reacties Link kopieren
Ja, die zijn er. We hebben ook even in een dip gezeten toen de kinderen klein waren. Vooral ik had het te druk met moeder zijn. Heb moeten leren dat er meer is dan dat. Het hielp dat ik meer ging werken en dat wij met z'n tweeën weer meer samen gingen doen zonder kinderen.

Trouwens zijn wij pas swingers geworden nadat ons sexleven weer op de rails was. Ik zou een open relatie of swingen niet als oplossing zien direkt en het ook niet aanraden.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
In vergelijkbare situatie gezeten.

Ik ben het buiten de deur gaan zoeken.

Dat hielp ons allebij.

Bij haar is nu langzaam de lust weer aan het terugkeren
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik even kom binnenvallen. Wizard, toen je het buiten de deur zocht wist jouw partner er toen van? Of ben je effectief vreemdgegaan?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Langere relatie, man doet erg zijn best voor vrouw, vrouw wordt er niet warm of koud van.



Misschien eens stoppen met de bloemetjes en de wijntjes? Het is graag of niet. En als het niet is met je vrouw, dan heb je moreel alle recht het elders te zoeken. Lukt dat ook niet, dan mag je je vragen stellen over jezelf.



En nee, geen hoeren dus. Versier eens een ander en zie hoe geil die van je wordt. Dan weet je genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 09 december 2014 @ 01:17:

Sorry dat ik even kom binnenvallen. Wizard, toen je het buiten de deur zocht wist jouw partner er toen van? Of ben je effectief vreemdgegaan?



Ik heb haar laten weten dat als de situatie niet verbeterde dat ik het buiten de deur zou zoeken. Ze begreep het en wilde er aan werken.

Bijna een jaar gewacht, en de situatie werd juist heel veel slechter.

Toen kreeg ik een relatie met een vrouw in een vergelijkbare situatie.

Daar wist mijn partner niks van.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 10 september 2014 @ 15:59:

[...]





Okay, dus mannen mogen gewoon seksueel hun natuur ook volgen, zonder een sausje van verstand en beschaving eroverheen te strooien? Weet je wel wat je schrijft als je de natuur als excuus voor je handelen beschouwt? Natuurlijk heb je een natuur, maar als mens gooi je daar verstand en cultuur/opvoeding overheen, het is niet menselijk om je natuur ongeneerd te volgen. Een ongenuanceerde woedebui komt ook uit je natuur, een pak slaag dat je uit woede wil geven ook... Mensen zijn de hele dag op allerlei gebieden bezig om hun natuur te kanaliseren, dat heet beschaving, en het is wat ons onderscheidt van de wildebeesten.Wow!! Kerol for president!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 11 september 2014 @ 16:58:

[...]



Rij-examen doen vond ik wel spannend. Een verhaal vertellen voor 400 mensen vond ik wel spannend. Seks heb ik nog nooit spannend gevonden. Intiem, geil, lekker, maar spannend?



En ook na ongeveer 30 jaar: een broer/zus-relatie? Nee, incest is niet mijn ding, sorry.



Ik geloof er eerlijk gezegd niets van dat het normaal is dat je na een paar jaar niet meer zou kunnen genieten van seks. Een relatie bestaat uit meer dan seks, natuurlijk. Het leven bestaat ook uit meer dan ademhalen. Maar als je er mee stopt, heeft dat toch serieuze gevolgen.Weer WoW!! Eldorado mag gaan voor vice president. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven