gordijn op maat kan niet op maat worden gemaakt?

11-09-2014 00:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wilde bij de leen bakker gordijnen op maat laten maken. Netjes de maten opgenomen maar in de winkel zeiden ze dat ze ivm de breedte vd stof niet precies die maat kunnen maken, dus nu zou het aan beide zijden 8 cm breder worden?ik vond het een raar verhaal, ze kunnen de stof toch gewoon afknippen? Weet iemand hoe dit zit?
Carenza : hoezo niet bij leenbakker? Die weten prima waar ze het over hebben hoor, net zoals bij kwantum. Bij die laatste zijn wij ooit perfect geholpen nadat we zelf de verkeerde maat voor ons vouwgordijn hadden goedgekeurd. Wij hadden 2.54 doorgegeven en zij hadden 2.45 opgeschreven, maar wij hadden wel getekend na alles doorgenomen te hebben. Hoefde alleen de extra cm's stof te betalen en kreeg een volledig nieuw gordijn. Echt een hele goede service die ik bij speciaalzaken vaak niet tegenkom.
Alle reacties Link kopieren
Beste Joosje, jammer dat je bij de Leen Bakker geen verdere uitleg hebt gekregen over waarom er nog een aantal centimeters bii moeten. Ik heb me de laatste tijd heel erg veel bezig gehouden met gordijnen en vermoed dat het te maken heeft met het feit dat het atelier altijd een minimale baan wil hebben van bijvoorbeeld 70 cm. Na plooivorming wordt dit dan (afhankelijk van welke plooi) 35cm. Kleinere banen staan niet zo mooi bij een gordijn (een stuk gordijn eraan naaien van 10cm zou bijvoorbeeld niet mooi zijn).



Overigens zal 8cm per zijde inderdaad niet opvallen. Liever ren breder gordijn dan korter ivm licht is mijn ervaring. Vergeet ook niet dat 8 cm aan de linkerkant en 8 cm aan de rechterkant betekent dat dit na plooivorming iets van 4 cm aan beide kanten zal zijn. Dan valt dat dus best wel mee!



Vraag het bij bestellen in de winkel gewoon evn na! Ze zullen er vast een goede uitleg voor hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven