Werk & Studie alle pijlers

Eten op je werkplek

11-03-2014 15:11 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een open ruimte met meerdere werkplekken. Policy is dat je niet eet op je werkplek, maar bij het keukentje of in de kantine (lunch). Dat wordt niet heel strikt nageleefd en mensen (ikzelf ook) eten regelmatig even snel een boterham aan het bureau.



Helaas zijn er ook mensen die er door alle zandloper/superfood/koolhydraatarm/eiwitrijke dieten nogal vreemde eetgewoonten op nahouden. Zo heb ik een collega die per dag 2 hele komkommers achter zijn bureau op eet. En net een collega die een flinke bak noten ging zitten wegknagen. En hoewel ik me heel goed kan afsluiten voor geluiden, lukt me dat met eetgeluiden niet. Herkenbaar? Nog meer voorbeelden van eetgedrag waar je als collega in stilte gek van wordt
De laatste tijd twijfelde ik wel eens of ik, na jarenlang ZZP-er zijn (hard werken voor weinig geld en zo), weer in loondienst wil gaan werken. Maar als ik dit lees weet ik weer waarom ik ZZP-er ben geworden.



Dat gezeik van bepaalde mensen...!



Ik herinner me weer levendig het eeuwige commentaar op het eten. Gezeik over stank, geluiden en "je gaat dat toch niet ópeten...?"

Maar ook geroddel. "Nou, je kunt wel zien waarom ze altijd ziek is, ze vreet alleen maar sla," of "geen wonder dat ze zo dik is, heb je al gezien hoe ze haar brood bekleedt?"

Gezanik als iemand een thermoskannetje kruidenthee mee nam (want het stinkt en kruidenthee is allemaal onzin), als iemand een pannenkoekje van de vorige dag meenam (want ongezond), jémig, ik noemde ze op het laatst de lunchpolitie!



Nee, ik blijf voorlopig gewoon lekker zelfstandige vanuit huis, met op z'n tijd een snoepworteltje, een meurende kop soep, appelpartjes of een lekker eitje!



Kom op, zeg, krijg een leven...! :D
quote:Tuorrebout schreef op 11 maart 2014 @ 15:16:

Niet in stilte... ik zeg het gewoon



Hier kopen ze gezamenlijk spullen in voor de lunch zoals vers brood, salades voor op brood, pasta, hageslag, crackers etc. Per maand betalen we dan met zijn allen een x-bedrag. Ik zeg wel we, maar ik doe er niet aan mee. Ik vind dat zoooo vies:



Collega mikt zijn beboterde mes in de pasta en daarna in de eiersalade, weer 1 likt zijn vingers uitgebreid af alvorens een cracker uit het pakje te halen en weer een ander likt eerst zijn mes schoon alvorens een nieuwe keuze te maken uit het beleg.



Toen men vroeg waarom ik niet mee at heb ik ook eerlijk gezegd dat ik zelf te pietluttig ben om dit prettig te vinden.



Oh ja yuk! Ik heb ook al twee keer ergens gewerkt waar dat werd gedaan, maar aangezien niet iedereen zo hygiënisch is als ik (denk aan o.a. handen wassen voor het eten etc,), doe ik daar ook nooit aan mee!



Verder hou ik er niet van als collega's tonijn of salami op brood hebben.
Alle reacties Link kopieren
Een collega uit de kamer naast mij begint om 8 uur 's ochtends al met van die mierzoete energy-drinkt. Bah.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh maar ik klaag niet tegen m'n collega's hoor over hun eetgedrag, roddelen al helemaal niet.

Bij ons heerst er een hele gezellige sfeer op kantoor.



Ik ben gewoon erg gevoelig voor geluidjes en geurtjes dus als hier even m'n "beklaag" kan doen, boeie..
..
Zie er toch echt het nut niet van in om een vette mars open te trekken wanneer je collega een rijstwafel eet :s wat denk je dat je daar mee 'veroorzaakt'?



Ben zelf zo'n irritante collega, eet bananen (al dan niet te rijp?), krakende appels en peren, meurende mandarijnen en sinaasappels en ook nog rijstwafels, amandelen en wortel als ik daar zin in heb :o als ik er nu over nadenk, volgens mij is alles wat ik eet wel op één of andere manier verschrikkelijk irritant.



Vind t dus wel een beetje overdreven allemaal eigenlijk. Ja, ik vind de cup a soup erwt die m'n collega eet ook ranzig ruiken en moet er niet aan denken t op te eten, maar heb me er werkelijk nog nooit aan gestoord.
Heb ook zo een collega die het niet kan nalaten te zeggen hoe dik de plakken kaas van een andere collega zijn (Wel achter dr rug om uiteraard) dan denk ik stel je niet aan mens jij hoeft het toch niet op te eten? verschrikkelijk irritant als mensen zo op elkaar letten.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vaak met alle collegas in het keukentje, iedereen neemt een restje mee en dat wordt dan opgewarmd en van elkaar geproefd. Als er niemand anders is, dan eet ik wel achter mijn computer, maar dan is er dus niemand. Wat wel irritant is, is dat 1 collega altijd pas om half twee eet, dus dan begint het hele geurcirsus weer opnieuw.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo'n irritante collega: eet de hele dag wortels, komkommer, ei en alles wat maar kraakt of stinkt. Gelukkig ben ik niet de enige, iedereen heeft het druk en eet tussen de bedrijven door.



En trouwens: als collega's netjes in het bedrijfsrestaurant hebben gegeten, da's pas goor! Er wordt warm eten gekookt en de afzuiginstallatie is zo belabberd dat je de rest van de dag naar een warm prakje ruikt. Dat is pas vies!
Als iemand begint te miepen over de geur van mijn eten dan gaat die persoon maar lekker ergens anders zitten. En ik eet dus weleens kreeftensoep, heerlijk!

Wat een gezeur hier zeg. Ik heb me nog nooit aan het eetgedrag of de etensgeur van collega's gestoord. We eten ook allemaal in de kantine, per 2 of 3. Op de werkvloer kan niet bij ons. Maar ik heb wel wat beters te doen dan me druk maken over de rijstwafels van collega A en de wortels van collega B.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op een woonbegeleidingstraject. Bij ons is er elk moment van de dag gelegenheid om te eten. ontbijt, lunch, avondeten, tusendoor. we draaien ook verschillende diensten.

We eten vaak op de groep, of uitgebreid op kantoor.

Soep, tosties, brood, warme maaltijden, chips, tussendoortjes, alles komt langs.



Niemand die het interesseert of het stinkt of kraakt.

Waar je je wel niet druk om kan maken. Als iets stinkt dan zeg ik dat, maar meer in de vorm van ben je weer stinksalami aan het eten. we lachen erom en gaan verder. Zou wat zijn dat je je aan moet passen omdat collega's zich irriteren aan jouw eten....pfff
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het speciaal onderwijs en we eten tussen demiddag met de leerlingen aan tafel. Brood eet ik op mijn werk niet (kan ik slecht verdragen door maagbandje) dus ik heb een bakje filet met crackers. En om tien uur eet ik met de leerlingen een koekje of fruit mee.

Dus geen storende collega's we hebben alletwee 1 groepje met leerlingen
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op kantoor de apartste lunchcombi's voorbij komen, maar de enige keer dat er geklaagd werd was toen er iemand verse vis in de pantry had klaargemaakt. Geen idee wat voor soort, maar de hele etage rook ernaar, dat was echt too much. Ik hoop niet dat mijn salades met tonijn uit blik dat effect hebben, heb er nooit iemand over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons mag er op de werkplek absoluut niet gegeten worden. En drinken alleen uit afgesloten flesjes/ bekers. Dit ivm met apparatuur en producten die overal liggen. En iedereen houd zich daar ook netjes aan. Wel heb ik een zakje drop in m'n bureaula liggen waarvan het zakje kan kraken als ik een dropje pak, maar daar nog nooit klachten over gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lekker eten haha. Ik snackte ook wat weg bij mijn vorige baan. (En nee ik ben hier niet ontslagen) in mijn bureaulades lag een assortiment aan chips, snoep nootjes en zakjes bamisoep. En 's ochtends om half9 at ik al een tosti achter mijn bureau die ik net had gekocht in de kantine. En paar uur later bamisoep. Irritant? Vast wel... Maar was niet de enige
Alle reacties Link kopieren
Pff, als je topics als dit leest en ziet waar mensen zich wel niet aan storen, dan ben je nog bang om iets te eten op je werk.



Ik werk als freelancer ook enkele dagen bij een consultancybedrijfje waar we dan met 6 tot 10 man in een grote ruimte aan een grote tafel zitten. Daar wordt ook gewoon naar hartenlust gegeten en gedronken. Af en toe eet of drinkt een collega wel eens iets dat stinkt of onsmakelijk uit ziet of lawaai maakt. Zal ik zelf ook ongetwijfeld wel doen want op mijn boterhammen zit regelmatig ei en ook wortels eet ik regelmatig. Maar om me daar nou aan te gaan storen of collega's zelfs iets gaan verbieden...
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf bij de tosti-ijzer uit de buurt. In het begin maakte ik er wel eens gebruik van (en maakte het ding altijd schoon). Sinds mijn collega's in de gaten kregen hoe lekker het is om smiddags een tosti te eten, ben ik gestopt met de tosti's. Resten kaas, vlees en brood zijn volledig in het ijzer gebrand. In het begin nog geprobeerd schoon te krijgen, maar tevergeefs... Nog geen twee dagen later zag 'ie er precies hetzelfde uit als voor de schoonmaak... Erg jammer!
Dress like you're gonna meet your worst enemy today
Alle reacties Link kopieren
quote:nikky.n123 schreef op 12 september 2014 @ 10:08:

Ik blijf bij de tosti-ijzer uit de buurt. In het begin maakte ik er wel eens gebruik van (en maakte het ding altijd schoon). Sinds mijn collega's in de gaten kregen hoe lekker het is om smiddags een tosti te eten, ben ik gestopt met de tosti's. Resten kaas, vlees en brood zijn volledig in het ijzer gebrand. In het begin nog geprobeerd schoon te krijgen, maar tevergeefs... Nog geen twee dagen later zag 'ie er precies hetzelfde uit als voor de schoonmaak... Erg jammer! Dit soort smeerpijpen moet je in bijzijn van zo veel mogelijk collega's keihard voor lul zetten en schoonmaken spullen in de handen duwen. Broertje dood aan dit soort nonchalante aso's, "iemand anders maakt het toch wel schoon...".
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem220820141708 schreef op 11 maart 2014 @ 16:08:

En dan de mensen die achter hun bureau eten en dan menen dat ze best een half uur eerder naar huis kunnen want ze hebben 'gewerkt' in de pauze.

Oh hier hoor ik ook wel eens bij..

Nu is het wel zo dat wij geen kantine en geen pauzes hebben. Dus ja, je kan er voor kiezen om je werk een half uur stil te leggen en dan netjes buiten te gaan eten o.i.d., maar dan ben je de enige die dat doet en als het regent word ik van die oplossing ook niet heel vrolijk. Dus ik kies er toch voor om in 5 minuten mijn boterhammen naar binnen te werken en dan maar weer door te gaan. Maar als ik mijn dag niet heb, is dat voor mij wel voldoende argument om na 8 uur non-stop werken te denken 'ik heb mijn uren gemaakt' en ga dan niet nog een half uur extra uitzitten, omdat ik volgens de arbo-tijden eigenlijk pauze had moeten hebben.

Nooit aan gedacht dat anderen zich er aan storen
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me trouwens vooral aan mijn collega die altijd salades met vis eet. Of juist aan een collega die complete warme maaltijden mee neemt, die ook nog eens heeeeerlijk ruiken. Mijn boterhammetjes met kaas vullen dan ineens een stuk minder goed en lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven