Wat is het langste wat jij binnen bent gebleven zonder

11-09-2014 12:08 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonder naar buiten te gaan, ik ben nu al 10 dagen binnen en zal zometeen toch echt naar buiten moeten. Ben door mijn voorraden eten heen en heb een afspraak.





Het langste wat ik binnen ben gebleven is toen ik nog met iemand woonde wel zeker 3 maanden.



Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd hoe het gegaan is?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
To, meis, hoe ging het gisterenmiddag?
1 dag
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen toen ik erg ziek was, verder zal ik toch altijd op zijn minst de hond moeten uitlaten.
Alle reacties Link kopieren
3 dagen na m'n bevalling..ga toch graag elke dag naar buiten!
4 dagen na mijn bevalling.
Ik heb wel een periode gehad dat ik erg veel weken binnen was, ben ook maandenlang, vroeger toen ik jonger was, zodanig chronisch vermoeid geweest dat ik pas met veel pijn en moeite iets op kon pakken van een tafel e.d. En die vermoeidheid was zodanig slecht voor mijn concentratie dat als ik wel iets lichamelijk nog kon, het gevaarlijk zou zijn bij oversteken e.d. Ik kon simpele handelingen niet meer goed doen. Maar toen woonde ik eerst vaak nog thuis bij mijn ouders en hoefde ik mij geen zorgen te maken om eten. Toen ik uit huis ging moest ik daar allemaal wel trucjes voor verzinnen om toch eten e.d. voor elkaar te krijgen.



De afgelopen meer dan 20 jaar kom ik vaak wel elke dag buiten maar in zomervakanties of lange weekenden kan het zomaar zijn dat ik al die dagen of een paar weken ook niet echt buiten kom om dan bij te kunnen komen en weer op te laden. Ik heb ook altijd rijst, diepvriesvlees of vis en diepvriesgroenten e.d. in huis zodat ik niet zomaar na werk echt persé met mijn laatste restje energie nog boodschappen moet doen én ook nog koken.



Maar het kan dan wel een extra stap zijn om ook weer naar buiten te gaan of bepaalde dingen te doen als je te lang binnen bent.



Beste is om elke dag toch zoiets te doen als boodschappen, dus elke dag naar de winkel voor alleen die avondmaaltijd. Dan wen je aan alles waar je rekening mee moet houden of juist niets van aan te trekken.



En hoef je er niet elke keer "weer in te komen".
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken toen ik met uro sepsis in het ziekenhuis belandde en later een dag of tien na mijn nier-operatie.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden met de strenge winter, ben ik 4 maanden niet buiten geweest. Ik ben slecht ter been. Ben soms net een oud vrouwtje van een jaar of 90.

Werd echt gek binnen.
Alle reacties Link kopieren
4 dagen na mijn bevallingen.
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent ook niet in de tuin bezig ofzo? Ik kan ook lekker thuiszitten, maar kom wel buiten in de tuin. Maar langer dan 3 dagen is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik móet er gewoon uit. Ik moet voor mijn konijnen, kippen en paarden zorgen. Mijn honden moeten uitgelaten worden. Ook als ik ziek ben. Misschien heb je een goede drijfveer nodig. Dat je er uit moet voor iets dat belangrijk voor je is, zoals mijn dieren dat voor mij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet zeggen hoe lang precies, maar het was zo lang dat ik vitamine D tekorten kreeg en mensen zich afvroegen of ik nog wel een hartslag had, zo bleek was ik.



En nu kan ik me niet voorstellen dat ik ooit zo lang binnen ben gebleven.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt knettergek als ik een dag binnenzit. Mijn record is denk ik 3 dagen met een dubbele beenbreuk, toen heb ik mezelf naar het balkon gesleept om maar even buiten te zitten (in februari).





To, ik ben geen expert, maar is frisse buitenlucht niet juist goed als je angstig bent? Ik snap dat je niet fluitend de stad in gaat hoor, maar kan je op een balkon, of in de tuin, of misschien zelfs met het raam open in de vensterbank zitten?
Alle reacties Link kopieren
Vier maanden. Kanker, en ik kon en mocht niet naar buiten. Behalve voor de chemo en andere behandelingen (voor de deur in de taxi stappen, bij het ziekenhuis eruit, en daarna weer terug). Heb al die vier maanden de buitenwereld alleen mogen aanschouwen. Daarna héél voorzichtig héél even naar buiten af en toe en zo opbouwen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je. Ik kan eigenlijk alleen maar uit eigen ervaring zeggen: van niet naar buiten gaan word ik juist ziek, en dan vooral geestelijk. Dus hoe slecht je je ook voelt: ga naar buiten. Voel de zon op je huid, de wind in je gezicht of juist het striemen van de regen. Adem de frisse lucht in. Wij mensen zijn niet gemaakt om binnen bij de cv te zitten, dar word je echt miserabel van.



Geef jezelf een schop onder de kont. Het klinkt makkelijk en dat is het vast niet voor je, maar je maakt het jezelf nu juist heel moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik pas 29 jaar helaas maar door kanker in combinatie met nier problemen 2 maanden na chemo en bestraling en toen totaal van 6 operaties. Na operatie 11 vorige maand wederom maand binnen geweest omdat het niet zo goed ging. Ik heel laag in me energie zit en veel bijwerkingen door behandelingen heb en ook erg moe ben elke dag minimaal 12 tot 14 uur slaap nodig heb op dit moment. Ik wil dolgraag na buiten maar wat niet gaat gaat helaas niet
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen ooit wel, toen ik nog scholier was in een vakantie en toen ik ziek was. Ik kon dat eerder beter dan nu, een dag binnen zitten kan ik nu echt alleen nog maar als ik ziek ben of een enorme kater heb. De muren komen dan al gauw op me af..
12 but mature for my age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven