Kleine flessen chloor

12-09-2014 11:25 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijke andijvie vraag, maar weet iemand of er kleine flesjes chloor bestaan? Ik neem het altijd mee als ik naar een huisje op vakantie ga, maar voor een paar dagen is zo'n grote fles zo veul. Jaaaaa, tuurlijk kan ik overgieten in een of ander klein flesje (waarvan dan trouwens??), maar ikke en chloor overgieten is gewoon vragen om vlekken in kleding of anderszins.



Dus hoe doen jullie dat
Volgens mij niet.



Maar ken je deze?

Makkelijk in gebruik en zelfde effect.

Alle reacties Link kopieren
Laat je de grote fles in het huisje staan voor de huurders na jou.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem geen chloor mee. Ik ga er vanuit dat het schoon is.



Maar ik vind chloor ook een eng goedje. Als het losraakt en je hebt het in je koffer. Dat risico zou ik niet willen lopen.

Anders doe je het in oude kleding over in een kleiner flesje.

Oude kleding kan geen kwaad toch ??



Met het gebruiken ervan kun je ook chloorvlekken op lopen.
quote:Nouschi schreef op 12 september 2014 @ 11:33:

Laat je de grote fles in het huisje staan voor de huurders na jou.Of een aangebroken (halflege) fles mee.
Maar je gaat toch niet op de fiets naar je vakantiebestemming?

Dan maakt één zo'n fles meer of minder toch niet uit?





Ik ken het wel dat je voelt dat er even een doekje over moet daarom neem ik die hygiënische doekjes mee

Maar wel zonder bleek, zijn ook veilig voor aanrecht en tafels ed.
Alle reacties Link kopieren
Ik kiep altijd graag meteen een scheut cloor in de pot in vakantiehuisjes. Ruikt iig lekker fris.



Die doekjes ken ik, maar kan niet op tegen zo'n scheut in de pot en het witte schuim erna
Alle reacties Link kopieren
Idd neem een grote fles chloor mee en laat hem daar staan.
quote:Bieb2.0 schreef op 12 september 2014 @ 11:32:

Volgens mij niet.



Maar ken je deze?

Makkelijk in gebruik en zelfde effect.

[img]http://www.drogisterij.net/producten/40 ... _Fresh.jpg[/img]Daar zit geen chloor/bleek in. Ik vraag me trouwens serieus af waarom je chloor mee moet nemen op vakantie. Voor ontsmetten kan je beter een flesje 70% alcohol meenemen.
quote:mamaonbekend schreef op 12 september 2014 @ 11:53:

Ik kiep altijd graag meteen een scheut cloor in de pot in vakantiehuisjes. Ruikt iig lekker fris.



Die doekjes ken ik, maar kan niet op tegen zo'n scheut in de pot en het witte schuim erna Je bent je er wel van bewust dat chloor ontzettend slecht voor het milieu is en het zinloos is om wc potten die niet smerig zijn met chloor in te spuiten? Voor een fris geurtje heb je toch wel andere mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop niet dat je kinderen hebt, je kunt hun longen aan gort helpen als je vaak chloor gebruikt.



Groene zeep of wat afwasmiddel is een stuk gezonder om een sopje mee te maken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:netniet schreef op 12 september 2014 @ 12:01:

[...]



Daar zit geen chloor/bleek in. Ik vraag me trouwens serieus af waarom je chloor mee moet nemen op vakantie. Voor ontsmetten kan je beter een flesje 70% alcohol meenemen.



Dat schrijf ik toch ook.

Ik neem zonder bleek mee om wel even een doekje over de plee, aanrecht en tafel te kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 12 september 2014 @ 12:09:

Ik hoop niet dat je kinderen hebt, je kunt hun longen aan gort helpen als je vaak chloor gebruikt.



Groene zeep of wat afwasmiddel is een stuk gezonder om een sopje mee te maken.ik denk zomaar dat TS de wcpot niet volgooit met chloor om vervolgens haar engeltjes een half uurtje aan het droogrek boven de wc te hangen denk je wel?
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook chloortabletten kopen en die meenemen. Geen kans op lekken in je bagage en neemt niet veel plaats in.
Ik snap er niks van. Zowel het probleem van de grote fles, als de wc in een schoon huisje willen schoonmaken, als het überhaupt (en overvloedig) gebruiken van chloor.



Die doekjes lijken me een prima oplossing als je geen grote fles mee wil nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp al dat gebruik van chloor niet, het is troep! En ik begrijp ook niet dat iemand de geur ervan fris vindt. Chloor is goor.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben kennelijk anders in denkwijze

Ik vind het wél fris ruiken. Maar chloorblokjes ken ik dus niet, dus dat vind ik een goeie.

Verder geen smetvrees hoor, maar door de wc in een huisje doe ik toch altijd zelf nog een keer een doekje halen hoor. En een scheut chloor er dus bij hahaha.



Maar even off-topic: hoe maken jullie de wc schoon dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak het toilet schoon met ecologische toiletreiniger en wegwerpschoonmaaldoekjes. Als er aanslag in de pot zit giet ik er een scheut cola in en laat ik dat een tijdje staan, daarna doorborstelen en klaar weer.
Oh, dat doet me denken aan een verhaaltje wat ik ooit las.



Een groepje dames was gewend altijd met z'n allen het vakantiehuisje even heel goed schoon te maken, zodra ze aankwamen.

Waren ze net lekker klaar, wordt er aan de deur geklopt door iemand van het vakantie park : we hebben ons vergist, u moet huisje nummer 23 hebben... !!
Alle reacties Link kopieren
quote:Roelfien schreef op 12 september 2014 @ 13:48:

Ik maak het toilet schoon met ecologische toiletreiniger en wegwerpschoonmaaldoekjes. Als er aanslag in de pot zit giet ik er een scheut cola in en laat ik dat een tijdje staan, daarna doorborstelen en klaar weer.Does not compute Ieder z'n meug, maar wat is de logica hierachter? Die cola is overigens wel een interessante tip. Moet dat 'volle' cola (dus niet-light) zijn?
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn. Met lavendel of eucalyptus geur.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik dat doe?

Als het goed is dan is het huisje schoon bij aankomst. Aangezien ik geen smetvrees heb durf ik dan ook gewoon op de wc-bril plaats te nemen (I know, daredevil ).

Meestal zijn er verplichte schoonmaakkosten bij een huisje en ga ik echt niet de boel zelf lopen soppen.

Dus die fles bleek meenemen begrijp ik niet.

En dan nog kun je er een op de bestemming kopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:broadway schreef op 12 september 2014 @ 12:20:

[...]





ik denk zomaar dat TS de wcpot niet volgooit met chloor om vervolgens haar engeltjes een half uurtje aan het droogrek boven de wc te hangen denk je wel?Het probleem met chloor is nou juist dat dat helemaal niet nodig is om schade aan te richten. Als chronisch longpatiënt kan ik je verzekeren dat chloorlucht minstens zo ongezond en irriterend is voor de luchtwegen als sigarettenrook.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 12 september 2014 @ 17:22:

Hoe ik dat doe?

Als het goed is dan is het huisje schoon bij aankomst. Aangezien ik geen smetvrees heb durf ik dan ook gewoon op de wc-bril plaats te nemen (I know, daredevil ).

Meestal zijn er verplichte schoonmaakkosten bij een huisje en ga ik echt niet de boel zelf lopen soppen.

Dus die fles bleek meenemen begrijp ik niet.

En dan nog kun je er een op de bestemming kopen?

+1

Ik maak in hotels en huisjes ook niet zelf schoon, hoor.



Thuis rag ik tijdens het doortrekken altijd even met de wc-borstel op en neer tegen eventuele remsporen. Ongeveer eens per week neem ik al het sanitair af (de wc-bril en pot als laatste) met een sopje met groene zeep met een doekje dat daarna gewoon met de dweil en het beddengoed in de wasmachine gaat. De binnenkant van de pot doe ik dan met schuurmiddel, liefst Vim met citroengeur want dat vind ik nou lekker ruiken.



De 'grote' poetsbeurt sla ik trouwens ook weleens een weekje over, als ik het erg druk heb (met forummen en zo). Vies, hè?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven