Opgeruimd voelt netjes

11-09-2014 09:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie herkent het volgende (en heeft ook nog goede tips):



Ons huis is best aardig opgeruimd, maar toch ligt er overal wel iets. Tijdschriftje op tafel, speelgoed bij de tv, was die nog gestreken moet worden op de studeerkamer, slaapzakjes van de kleine die hij toch nog niet past (maar die ik dan vervolgens niet opvouw en terug leg), etc.

Nu hebben wij laatst een flinke verbouwing gehad, waardoor we heel erg goed aan de slag zijn gegaan met opruimen. Alles kreeg een plek en een tijd lang hebben wij het vol gehouden om alles direct na gebruik weer terug te leggen. Maar ook dit raakt weer wat in het slop. Overal liggen weer kleine rommeltjes.



Het probleem is dat ik dat de ene dag heel goed kan handelen, maar de andere dag me er mateloos aan irriteer. En van dit laatste wil ik af. Ik ben nou eenmaal niet zo opgeruimd als bijvoorbeeld mijn ouders (bij hen ligt alles altijd meteen weer op de juiste plek). Wij zijn beide (mijn partner en ik) geen mensen die alles wat we gebruiken of mee nemen direct opbergen op de juiste plek. En omdat we dat beide weten, begrijpen we ook dat we dat droombeeld van onszelf als opgeruimde mensen moeten laten varen. Maar hoe? Heeft iemand misschien een leuke leestip of een goede mantra .
Alle reacties Link kopieren
Opruimen bespaart zeeën van tijd. Kost weinig moeite als je het meteen doet, en veel tijd als je het laat slingeren en je moet dan opeens alles gaan opruimen wat rondslingert. Bovendien hoef je nooit eindeloos naar van alles te zoeken omdat het overal kan zijn, behalve waar het hoort en je dus het hele huis moet afzoeken naar de schaar, die schroevendraaier, sleutels, enz.. Ik kan met mijn ogen dicht alles vinden. Kijk eens hoe veel extra vrije tijd dat oplevert!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven