Spinnen!

06-09-2014 18:44 168 berichten
Ik woon nu bijna tien jaar in mijn appartement en dit is nooit een omgeving geweest waar grote spinnen rondlopen. Heel af en toe zie ik eens een heel kleintje, maar daar is het wel mee gezegd, maar vanaf dit jaar zie ik ineens veel grotere exemplaren in de buurt. Er zit er nu eentje voor de raam met een groot web met een vreselijk dikke kont en ik krijg toch aardig de kriebels.

Nou weet ik niet beter of spinnen blijven meestal op een vaste plek actief en doen niet aan migratie, maar zou het kunnen dat door de zachte winter van vorig jaar er zoveel spinnen hebben overleefd, dat ze hun gebied hebben uitgebreid of kan ik er vanuit gaan dat dit tijdelijk is en die giganten weer verdwijnen?

Wie het weet mag het zeggen, heel graag.



Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Als ik de buitenboel schoonmaak ga ik voorzichtig om de spinnen heen, ik vind het zielig om ze weg te boenen of te vergiftigen met een sopje. Als er eentje binnen zit pak ik hem gewoon en dan zet ik hem in de plantenbak op het balkon in de hoop dat de buurvrouw het niet ziet want zij is er bang van. Ik ben alleen bang voor wespen maar daar ben ik dan ook behoorlijk allergisch voor.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Die gezellige spinnennestjes/kraamkamers tasten de verf van je kozijnen aan, met vroegtijdige verrotting tot gevolg. Maar als jij ze wilt laten zitten vind ik het prima.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hebben jullie wel eens geprobeerd pepermuntolie te branden? Schijnt dat ze daar niet zo dol op zijn. Ik heb altijd ontzettend veel last van van die uitgerekte bruine monsters, zeker in de herfst, maar het líjkt te helpen. Tot nu toe.



Het enige nadeel is dat je huis naar wilhelmientjes ruikt, daar moet je van houden...
Alle reacties Link kopieren
Grrr, ik zal nog eens over nesten beginnen.

Eén van de langpootspinnen mag haar kraamfeest in de stofzuigerzak gaan houden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nee, dat wist ik niet! Liever een huis riekend naar wilhelmientjes dan van die gedrochten aan de muur die daar gewoon niet horen.



Overleven ze nu eigenlijk de stofzuiger wel of niet? Ik hoor er verschillende dingen over, dus ik ben heel heldhaftig en acrobatisch met de swiffer. *Nee, ik zet ze niet buiten. Ik ga het niet aanraken en bij mensen die dat wel deden, waren ze net zo hard weer binnen*



Ik heb twee katten maar Lui & Nog meer lui staren vervolgens mij aan of ik dat vieze ding wil weghalen.
Alle reacties Link kopieren
;t is zo erg met mijn angst dat ik een ander de 1ste pagina heb laten scannen op evt foto's. Ik ben enorm bang voor spinnen. Zelf ook wel eens gedacht aan therapie maar durf ook dat niet want stel nou dat die man/vrouw een spin in zijn la heeft liggen om, als onderdeel vd therapie, mij te confronteren met het beest. Vroeger in de dierenencyclopedie heb ik de pagina "spinnen" er zelfs laten uitscheuren. Ik ben echt doodsbang voor die beesten.

Wij wonen nu in een koud land (Calgary, Canada) waar spinnen de winter niet makkelijk doorkomen, echt een aanrader

In NL heb ik mijzelf weleens met de kids, onder het pedagogische motto "gezellig op zolder spelen" ipv ze opzadelen met mijn angst, opgesloten met handdoeken onder de deur, tot man thuis kwam en mijn redde



Spinnenfoob'en emigreer naar een koud land, en sla Australie over
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet echt bang voor spinnen maar als ik er een in huis zie pak ik wel direct een stukje keukenrol, druk de spin plat en gooi hem/haar in de vuilnisbak. Volgens mij is het nu echt weer de periode voor spinnen in huis?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee helden in huis !



Eerst ving Snoezekind een exemplaar van zes centimeter op zijn kamer, een half uur later greep Snoezeman een megamonster van acht centimeter.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"




Voor het slapen gaan nog even een leuk plaatje.



Weltrusten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuker als je er referentiemateriaal bij legt, zoals een euro.

Nu weet ik niet of hij 1 of 18 centimeter is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 28 september 2014 @ 22:55:

Ik vind het leuker als je er referentiemateriaal bij legt, zoals een euro.

Nu weet ik niet of hij 1 of 18 centimeter is.



Ze worden ongeveer zo groot als een frisbee.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 07 september 2014 @ 17:16:

Ik ben ook geen held maar had 'm toch bekeken. Best grappig maar kan me voorstellen dat je je een ongeluk schrikt.



Giant Mutant Spider DogWat een briljant filmpje is dat!!
Vreselijk die foto's
Alle reacties Link kopieren
Okee, een kamelenspin heet dat ?

Getsie !



Dit zijn de enigen die ik leuk vind.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Doodeng die beesten! Ik voelde afgelopen zaterdag iets op mijn voorhoofd kriebelen was het een spin!!!!! van ongeveer 1 mm groot . Heb de hele buurt bij elkaar gegild (kinderen waren buiten aan het spelen met de buurkinderen dus zaten wij ouders buiten om op te letten). Gelukkig heeft manlief mij geredt van het 8 potige monster.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven