Juf noemt dochter ´onnozele trien` in volle klas

10-09-2014 18:13 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal



Vandaag vroeg mijn dochtertje van 7 wat een ´onnozele trien` nou eigenlijk betekende. Ik vroeg haar waarom? De juf had haar vandaag in de klas voor onnozele trien uit gemaakt. Ze moesten even stil zijn in de klas en mijn dochter praatte tegen een jongen die in haar groep zat. Ik snap best dat ze dan aangesproken mag worden of een straf kan krijgen. Maar ze moest opstaan, achter haar stoel gaan staan, een hele preek-kan ik nog inkomen- daarna Onnozele Trien en toen kon ze weer zitten. Nu gaat het mij niet om de straf die ze heeft gekregen, als mijn dochter een regel overtreed mag ze daar voor gestraft worden. Het gaat mij om het beledigende woord dat de juf tegen haar heeft gebruikt. Mijn dochter voelde zich best vernederd, ze wist dat ze beledigd werd maar wist niet precies wat een ´onnozele trien` betekende.



Ze kent haar net een weekje, bovendien kregen wij als ouders een paar dagen terug een ´pestcontract` dat ik en mijn dochter samen moesten doorlezen, ondertekenen en weer terug afgeven aan de juf.



Ik citeer uit dat contract





Ik, xxxx, uit klas xxxx

-zal niemand opzettelijk pesten of mijn doen

-zal een ander kind proberen te helpen wanneer ik zie of hoor dar het gepest wordt

-zal er mee voor zorgen dat iedere leerling het naar zijn/haar zin heeft in onze school en dat niemand uitgesloten wordt



Handtekening





Wat is pesten

-Iemand uitschelden, vernederen, uitlachen of onprettige bijnamen geven

-nog andere beschrijvingen van pesten



Ligt het nou aan mij, maar ik vind dat als een juf vindt dat kinderen elkaar niet mogen uitschelden of beledigen op school of in de klas, zij dit uiteraard ook niet mag doen? Zij heeft toch een voorbeeldfunctie in de klas??? Kinderen horen zich toch veilig te voelen op school zonder vernederingen en toch zeker niet door een leraar/lerares die een voorbeeldfunctie heeft??? Het pestcontract geldt niet voor leraren ofzo? Volgens mijn dochter heeft ze dit woord al eerder in een boze bui tegen een ander kind gebruikt. Ik ben van plan om morgen direct naar de juf te gaan, iemand tips hoe dit het beste aan te pakken???
Alle reacties Link kopieren
Jeetje 21 blz gewoon!



Vandaag heb ik de juf heel even aangesproken en aangegeven dat ik hoop dat ons punt van gisteren verder niet in de weg gaat staan tijdens de rest van het schooljaar. Ze gaf aan dat dat zeer zeker niet het geval zal zijn, dus dat is fijn en uiteindelijk wensten ze elkaar nog een fijn weekend en het is klaar nu.



Ps mijn dochter gaf wel aan dat de juf niemand nog´ iets` heeft genoemd in de klas tot nu toe, dus misschien was ze er al die tijd niet van bewust geweest...?
quote:Hanaa schreef op vrijdag 12 september 2014 22:09 Jeetje 21 blz gewoon!



Vandaag heb ik de juf heel even aangesproken en aangegeven dat ik hoop dat ons punt van gisteren verder niet in de weg gaat staan tijdens de rest van het schooljaar. Ze gaf aan dat dat zeer zeker niet het geval zal zijn, dus dat is fijn en uiteindelijk wensten ze elkaar nog een fijn weekend en het is klaar nu.



Ps mijn dochter gaf wel aan dat de juf niemand nog´ iets` heeft genoemd in de klas tot nu toe, dus misschien was ze er al die tijd niet van bewust geweest...? Tuurlijk. En dat zei ze zomaar uit zichzelf?
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Hanaa!
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 12 september 2014 @ 22:11:

[...]





Tuurlijk. En dat zei ze zomaar uit zichzelf?Nee ik heb erna gevraagd, waarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:Youk79 schreef op 12 september 2014 @ 22:11:

Goed gedaan Hanaa!Dankje!
quote:Hanaa schreef op vrijdag 12 september 2014 22:13 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="zas in "Juf noemt dochter ´onnozele trien` in vo..."" class="messagelink">zas schreef op 12 september 2014 @ 22:11</a>:</b>

[...]





Tuurlijk. En dat zei ze zomaar uit zichzelf?</div></blockquote>Nee ik heb erna gevraagd, waarom? Suggestieve vraagstelling. Ik doe daar niet zoveel op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 12 september 2014 @ 22:13:

[...]



Nee ik heb erna gevraagd, waarom?Wat heeft Erna er mee te maken? Of heet de juf zo?
Alle reacties Link kopieren
eldorado, loop je tegen fouten van docenten op? Of loop je er wellicht tegen aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven