Nieuwe keuken kopen

11-09-2014 14:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs verhuisd en wil een nieuwe keuken kopen. Nu zag ik op de website van KeukenKampioen dat zij tot 14 september a.s. de volgende actie hebben:

- 40% korting op de complete keuken

- Montage voor ¤ 1,-



Ik heb me wat verdiept op forums waar ik op moet letten bij de aankoop van een nieuwe keuken. Ik lees negatieve verhalen over de KeukenKampioen maar ook veel positieve. Ook las ik dat je altijd erg moet oppassen met keukenboeren die zulke hoge kortingen geven die maar een paar dagen geldig zijn. Zijn er mensen die ervaringen hebben met het kopen van een keuken bij een keukenboer tijdens een dergelijke actieweek? Raden jullie het mij af om hier een afspraak mee te maken of zijn er nog tips?



Alvast bedankt voor de ervaringen/ het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt altijd minimaal 40% korting op keukens. Dus laat je niet daardoor verleiden.

Ik zit zelf al zo een 2 jaar in de verkoop van meubelen maar toen ik op zoek ging naar een keuken viel ik echt van de ene verbazing naar de andere.

Gelukkig ken ik wat verkopers privé die in de keukens zitten en die gaven mij wel wat goede tips.

Ik had een bepaald budget in mijn hoofd.

Maar dat zeg je niet tegen de verkoper.

Ga eerst uitzoeken wat je wilt en hoe je keuken eruit moet komen te zien.

Zoek gewoon een keuken uit die je mooi vind en Let niet op de prijs.

De verkoper maakt een tekening en daarbij de berekening. Trek daar maar 50% vanaf.

Als je boven je budget zit dan kan je oplossingen bedenken in een goedkoper blad of frontjes.
Alle reacties Link kopieren
2 jaar is 25 jaar.
Budget vroegen ze mij ook, ik heb daarom een veel hoger budget aangegeven dan ik daadwerkelijk had. De uiteindelijke prijs zat daar natuurlijk net weer wat boven en daar heb ik 54% korting vanaf gepraat. Maar goed, dat zegt natuurlijk niet alles.
Kortingsacties bij keukenboeren zeggen niks. Het is het hele jaar actie en af en toe maken ze er een reclame mee waardoor de consument het gevoel heeft dat íe nu echt met zijn neus in de boter valt. Het zorgt er vooral voor dat jij sneller akkoord gaat omdat over een paar dagen de actie verloopt.



Even wat insiderweetjes: bijna alle ketens zijn onderdeel van de Mandemakers groep. Als jij denkt even leuk te gaan shoppen om verkopers uit te spelen heb je het mis. Ze loggen allemaal in op het centrale verkoopsysteem en zien dan dat familie Guapi aan het shoppen is. Je zult dus op verschillende adressen ongeveer op dezelfde prijs uitkomen. tenzij er een verkoper zijn target nog niet heeft gehaald, dan krijg je een lagere prijs dan je dacht.

Volgend insiderweetje: keukenverkopers bij de Mandenmakersgroep worden meer getraind op onderhandelingstactieken dan op keukenkennis. Waren autoverkopers altijd de grootste griezels, neem van mij aan dat keukenverkopers nog net ietsjes gladder zijn.



Bij Keukenkampioen en consorten dénkt de klant vooral dat hij een goede onderhandelaar is. Maar de beste onderhandelaar zit tegenover je.



De allerbeste techniek is dus om geen haast te hebben, geen bedragen te noemen en niet met een keuken de winkel uit te lopen. Vertrek altijd met een vriendelijke glimlach, zorg dat ze je telefoonnummer hebben en zeg dat ze je mogen bellen als ze een beter bod hebben dan wat er nu op tafel ligt. Openstaande offertes zijn de gruwel van de keukenkampioenbedrijfsleider. Je moet dus weten op welk contactmoment jij nog een klant bent waar nog wat te halen valt en wanneer je bent afgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Hee Guapi,

De goede tips van de andere Katharina waren velen buren en mij niet bekend, maar wij vonden de daling van keukenkampioen met onderhandelen ook verdacht. Zelf ben ik met nog vele anderen in een nieuwe flat terechtgekomen waarbij de helft van de buren de keuken gewoon bij de Ikea kocht. Scheelde overal meer dan de helft + je kunt het echt naar jouw eigen smaak inrichten. Je kan ook heel gemakkelijk andere deuren opzetten als je van Ikea niet mooi vindt, maar wat de keukenboer heeft, heeft Ikea ook. uiteraard kun je het ook laten installeren als je niet zo handig bent.



Bij keukenkampioen zouden we allemaal extra kortingen krijgen omdat we met zoveel waren, maar dat bleek in de praktijk niet zo.



Qua prijsvergelijken met Ikea / keukenkampioen was dit heel makkelijk omdat heel veel mensen zelfde indeling moesten inhouden vanwege de vorm van de keuken, hoekkeuken of rechte vorm qua keuken. Keuken met lengte van 3,60m van keukenboer was bij de mensen gemiddeld 6000 euro (En dan geen oven, maar een combi). Bij de Ikea gemiddeld 2500. Daarnaast zijn er ook aantal mensen die een keuken op maat hebben laten maken door een timmerman, en die waren ook rond de 6000 kwijt ipv prefab. Zelf was mijn keuken 2100 inclusief vaatwasser, goede oven, 5-pits-gasfornuis, mooi vormgegeven afzuigkap en apothekerskasten en afwerking van keukenblad met aluminium. Wel zelf geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Als je ergens in de buurt van Duitsland woont, zou ik zeker eens in Duitsland gaan kijken, daar hebben mijn familie en ik goede ervaringen mee.
Keuken plaatsen voor 1 euro, trap daar niet in. Dat kost gewoon geld, het is vaak 2 dagen , soms nog meer werk. Ligt eraan hoe groot de keuken is. Vaak komen er nog extra kosten bij voor elektra etc. Dit soort aanbiedingen , daar zitten altijd addertjes onder het gras bij. Die plaatsingskosten van 1 euro zit gewoon in de prijs van de keuken verdisconteerd. Het zijn allemaal lokkertjes. Wel heel spannend om een nieuwe keuken uit te zoeken. De voorpret is vaak al zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Keukenkampioen heeft vaak reclame op tv geldig tot x datum en na die datum zie je dan dezelfde reclame spot alleen is die dan een week langer geldig.



En wat Katherine zegt dus. Als jij bij de keukenkampioen binnen stapt dan kunnen ze zien wat jij voor offerte bij Nieuwenhuis keukens hebt gekregen of bij welk ander onderdeel van de Mandemakers groep dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ga in ieder geval niets tekenen morgen en laat me niet gek maken met hun zogenaamde aanbieding die maar een paar dagen geldt. Ik ben van plan om morgen bij meerdere keukenzaken te gaan kijken en proberen om de prijzen goed te vergelijken. Ik las dat ze bij SuperKeukens transparanter zijn wat betreft offerte en dat daar minder te onderhandelen valt.



En inderdaad: de voorpret is al erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Ook bij superkeukens valt te onderhandelen. Gewoon nooit gelijk tekenen. En laat je keuken bij meerdere keukenboeren tekenen, zo word je droomkeuken steeds iets beter. Als je de tijd hebt neem die. Een offerte is echt niet maar 1 dag geldig, waarschijnlijk krijg je de keer daarna nog wat korting als je Wilt (iig wel bij iets als keukenconcurrent, Mandemakers, etc). Wij zijn al gebeld door Mandemakers of we niet nog een keer over de offerte wilde komen praten.

En vorige week hadden we ergens een gesprek waar vooraf werd gezegd dat hij niet aan grote kortingen deed, maar gelijk een scherpe prijs zou geven. Al konden we natuurlijk ook kiezen voor hoog inzetten en daarna 50% korting als we dat wilden. Maar toen we aan het einde niet razend enthousiast waren en aangaven de offerte mee te zullen nemen en nog even verder te kijken gaf hij gelijk aan dat hij natuurlijk nog niet het achterste van z'n tong had laten zien en dat er nog best iets van de prijs afkon.



Wij hebben trouwens als tip gekregen van iemand die er verstand van heeft iig erop te letten dat de scharnieren etc van Blüm zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ervaring met Piet Klerkx Keukens. Koop in ieder geval nooit je keuken bij Piet Klerkx (of alle zaken die vallen onder Mandemakers Groep)



Wanneer je voor de eerste keer aan tafel gaat zitten met een verkoper van Piet Klerkx (eigenlijk alle Mandemakers verkopers) blijven vriendelijk tot het moment dat er een handtekening gezet moet worden. Astublieft, zet nooit meteen een handtekening. Denk er eerst thuis over na. De smoesjes die ze hebben over kortingen is de grootste onzin. Als ze een keuken willen verkopen, kunnen ze echt wel een weekje wachten. Dus hou je poot stijf en zet bij je eerste afspraak NOOIT een handtekening ook al beginnen ze te dwingen want dat gaan ze zeker doen. Ze slaan opeens om en zetten de meest woede blik op die ze hebben

Hoe ze te werk gaan: ze maken aan tafel een simpel opzetje hoe de indeling ongeveer eruit komt te zien. Dan gaan ze een prijs berekenen (ze beginnen natuurlijk met een belachelijk hoge prijs). Daar kan je dan over gaan onderhandelen. Ze zakken dan wat met de prijs en een paar keer gaan ze met de baas overleggen wat ze nog meer voor je kunnen doen en dan is dat de uiteindelijke prijs. Daar moet jij dus je handtekening onder zetten. Maar je hebt nog niet goed nagedacht over bv extra binnenlades voor bestek etc. (de kleine puntjes). Wanneer je nadat de handtekening is gezet je over de echte indeling en alle puntje begint, dan komen natuurlijk de problemen want daar zit weer een extra meerprijs op. HET ZIJN GROTE BOEVEN!!!! TRAP ER NIET IN!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven