laptop voor dochter

10-09-2014 10:19 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter krijgt laptop.. Haleluja ..



Ik ben dus op zoek.. Maar mijn eisen zijn de hare niet ..



Zij wil:



netflix kijken

SIMS3 (en straks ook 4) spelen

Youtube filmpjes kijken

skype

en uiteraard wat tekstverwerking , powerpoint etc. voor school ..



Ze wil het alleralleralleraller liefst een MacBook.. De nieuwe zijn boven budget maar bij Leapp kan je ook gebruikte kopen, iemand daar ervaring mee ? Welke variant moet ik dan kopen zodat ze nog even vooruit kan ?



En mocht het geen Macje worden..



Waar moet ik dan op letten ?



Zelf had ik al bedacht:



15 " scherm

Processor i3 ?



Welk merkt bevalt jullie en/ of raden jullie aan..



Budget is max. 500
Alle reacties Link kopieren
Misschien mosterd maar de Sims 4 is er niet voor de mac.
Alle reacties Link kopieren
nee nieuw sowieso niet.. maar ik heb al even snel gezien dat een bijv. een dell voor dat bedrag best wat leuks heeft.. Ik wil nog even kijken bij Acer en Asus en event .Lenovo.. eens zien wat daar nog is..
Voor wat je dochter wil is niet zo veel nodig - het spelen van de sims is het meest veeleisende dat ze doet. Draait volgens de eisen overigens idd op windows only zoals hierboven opgemerkt. Dus als de sims een serieuze overweging is tegen een chromebook dan wordt dat ook niks met een apple.



Voordeel van een nieuwe is de garantie, dat is bij tweedehands in de regel minder dan wel afwezig.



Kijk anders bij de best buy guides (bbg) en pricewatch van tweakers, staat genoeg tussen. Processor is vanaf i3 in principe meer dan genoeg, dan is een vlottere harddisk en meer geheugen van groter belang voor de ervaring.
Asus schijnt wel goed te zijn.



Ik zou iig kijken voor een processor met toch wel minstens 2,4 ghz per core, iets van een nvidia videokaart (Ati is ook goed) en iets van 4 gb werkgeheugen. Ik zou zelfs voor nog wat meer werkgeheugen gaan, maar weet niet zo goed hoe dat zit met laptops? Ik ben meer van de pc's.
Alle reacties Link kopieren
Acer zou ik afraden. Slecht goedkoop plastic wat snel slijt. Slechte klantenservice. Als je wat hebt moet je communiceren met buitenlandse mensen die ook nauwelijks Engels praten. Heb er veel gedoe mee gehad.

Ik ben dan wel weer heel tevreden over hp en Compaq. Goed spul en geweldige service van de klantenservice!
Hoe groter het scherm en zwaarder de laptop. Hoe goedkoper, geloof ik.



Lenova heeft een stevige kast.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een MacBook op Marktplaats kijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kies dan voor Asus, Toshiba, Lenovo. In die volgorde. Sony is ook erg goed maar duur. HP, Acer en zelfs Dell zijn tegenwoordig inferieur en geven veel problemen.
Alle reacties Link kopieren
Sony vaio
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Intussen heb ik nu een lenovo op het oog en een. Dell. Beiden ongeveer hetzelfde qua specs. Twijfel alleen nog tussen i3 of i5.



Ik heb zelf een Dell. Enige wat ik daarvan minder vind is de accu
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft via Marktplaats een MacBook gekregen voor 200 euro. Een oudje en dus tweedehands, maar heeft er nu meer dan een jaar zo ongelofelijk plezier van en doe alle dingen die jouw dochter wilt doen. (Behalve Sims, hij MineCraft :-))



Kwestie van goed zoeken op MP.



Extra:

Sims is er niet voor de Mac las ik, maar een zwaarder spel kan best. Hij speelt er ook Call of Duty op.
Mac = hardware

Windows = software



Er is op zichzelf geen enkele reden waarom je geen windows op je mac zou kunnen zetten. Zolang het geen al te oud beestje is, draait windows zonder probleem in dual boot, of als virtual machine onder OS X.



Dus Sims spelen op een Mac zal geen probleem opleveren.



Blijft de vraag of je het moet willen. Persoonlijk zou ik nooit voor een Mac kiezen als ik feitelijk alleen Windows-apps wil gebruiken EN ik een klein budget heb.



Als je bereid bent het tienvoudige uit te geven, dan kan alles. Maar nogmaals, waarom zou je?
Alle reacties Link kopieren
eldorado, we weten dat er windows op een mac kan.. zij is beter thuis in de apple programma's dan in de windows versies .. Nu werkt ze op mijn laptop (windows) en daat verder prima.



Zoals je hebt kunnen lezen, ben ik nu bezig met Lenovo of Dell .. Twijfel nog tussen i3 of i5
Ik zou een Lenovo i5 dan doen, tenzij het prijsverschil erg groot is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de lenovo besteld iets duurder dan de Dell. Dank voor al jullie tips
Alle reacties Link kopieren
Lenovo is best nog erg aardig qua kwaliteit (kuch kuch beter dan MacBooks). Het is niet meer de IBM kwaliteit, maar zeker beter dan de gemiddelde acer & dell.



Heb zelf een Macbook pro.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag toevallig vandaag een Mac 27 inch (geen laptop dus) voor ¤ 1.000 via Groupon. De actie is nog 7 dagen geldig. Wellicht is dat nog het overwegen waard?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven