alleen in rotterdam

11-09-2014 18:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik studeer sinds dit jaar in Rotterdam en in de tweede week hik ik al op tegen een probleem. Ik ben alleen.



In mijn studie woont niemand in Rotterdam en kan ik dus doordeweeks met niemand afspreken.



Vandaag is de laatste dag om je in te kunnen schrijven bij een studentenvereniging maar dat is eigenlijk niks voor mij. Ik zou het alleen doen om een paar mensen te ontmoeten, maar een weekend kamp en een week iedere dag vanaf 18 uur daar melden + corvee etc is nou ook weer niet wat ik voor ogen had. Ik ga ook niet heel graag meer uit op die RSG manier. Kroeg af en toe is wel leuk maar echt feesten, daar moet ik maar voor in de stemming zijn. Ik zoek eerder een leuke groep waar we spelletjesavonden mee kunnen houden en pizza eten of een kookclubje/eetclubje. Of gewoon 'los' wat leuke meiden om mee naar de bioscoop te gaan of te lunchen of terras mee te zitten.



Je ziet het, ondanks dat ik 20 ben hou ik van lekker rustig aan genieten.



Denken jullie dan dat een vereniging iets is voor mij? Dat kamp een weekend lang en die week waar je iedere avond moet komen 'melden' en bonding moet gaan doen, dat wordt m denk ik gewoon niet. Maar ik ben bang dat ik een hele goeie kans verspil op mensen leren kennen. Ik ken nu echt alleen de weg naar een supermarkt, school en een andere supermarkt haha...



Niet dat ik geen gebruik wil maken van OV maar ik heb gewoon niet echt zin om dat allemaal alleen te gaan doen.



p.s. de andere 4 studentenverenigingen zijn al helemaal niks voor mij dus dat valt ook af.
Ik zie trouwens dat je mijn leeftijd bent, je mag altijd een pb sturen hoor.



En vergeet niet, je woont er nog maar net. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 11 september 2014 @ 20:45:

Kun je niet gewoon thuis blijven wonen en op en neer reizen? Lijkt me gruwelijk om in Rotterdam te moeten wonen, ongeacht of je er mensen kent.



mensen zoals jij willen we hier ook helemaal niet joh

Verzuurt de stad zo van, terwijl het hier zo heerlijk relaxed is.



@zomerjurkje: ik snap dat het even lastig is, het is ook jammer dat er niemand uit je studie in Rotterdam woont of daar ook op kamers zit. Dat help natuurlijk niet. Post anders eens een oproepje op het prikbord hier! Ga een cursus doen bij de SKVR (van ballet tot fotografie)...meld je aan bij een sportclub. Oke ik weet zelf dat je daar ook niet 1,2,3 vrienden maakt maar je bent iig onder de mensen, bent actief....



Ik ben zelf 33 dus wellicht een beetje te oud anders zou ik je nog op sleeptouw kunnen nemen.



Maak je ook vooral niet te druk....je bent hier pas 2 weken
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 11 september 2014 @ 20:45:

Kun je niet gewoon thuis blijven wonen en op en neer reizen? Lijkt me gruwelijk om in Rotterdam te moeten wonen, ongeacht of je er mensen kent.En jij woont in een hutje in Nergenshuizen?
verba volant, scripta manent.
Waar kan je in Rotterdam terecht voor alternatief (grunge/metal) uitgaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dunno13 schreef op 11 september 2014 @ 23:38:

Waar kan je in Rotterdam terecht voor alternatief (grunge/metal) uitgaan?



Je kan beter een nieuw topic hiervoor openen. TO zoekt andere dingen.



Geef je nog een update bij je eigen topic Afvallen en Seroquel
Alle reacties Link kopieren
@dunno baroeg
Alle reacties Link kopieren
Soms moet je dingen ook even de tijd gunnen.

Mijn dochter is bijna 3jr geleden ook naar Rotterdam verhuisd.

Ze was 20.

Ivm vriendje, maar vriendje is niet meer en ze moest alleen verder, opnieuw een huisje zoeken, ze heeft een baan en studeert.



Ze kwam vanuit het drenthe land naar de big city, had niemand, kende niemand.

Nu 3 jaar verder, heeft ze leuke collega's, leuke studie genoten waar ze soms het eea mee onderneemt.

Maar haar baan en studie kosten veel tijd.

Voor nu gaat ze never nooit meer terug naar het noorden

Heb jij een baantje?

Gaat je studie veel tijd kosten?

Wat hier boven al wordt aangegeven..een studievereniging?

Een sportclub?
Bedankt Uggla!
Komt goed! Rotterdam is helemaal hip en happening! Er is op dit moment zo ontzettend veel te doen..! Wie weet zitten er op je opleiding aardige mensen. Ga d'r lekker een xtje mee naar het park, ga naar een festival in de stad, een x een drankje doen op de Kaap (helemaal te gek!) of bij hotel new york op t terras, ga een avond naar de Witte de Withstraat.

Ga naar een sportclub (hockey: leonidas is erg gezellig, veel studenten), een roeivereniging of sluit je inderdaad aan bij de Skvr of toneelclub. Er is zo ontzettend veel te doen. Ik weet niet in welke hoek je zoekt (alternatief, hipster, kak, cultureel) maar Rotterdam heeft voor ieder wat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven