Inspiratie hondennaam

13-09-2014 18:27 113 berichten
Begin dit jaar is mijn hond overleden. Mijn hart is gebroken, maar inmiddels zijn de allerscherpste randjes er vanaf en kriebelt het verlangen naar een hond in huis. Van de week willen we gaan kijken bij de stichting waar ik hem iets meer dan 10 jaar geleden heb gehaald. Geen voorkeur voor ras, wel een lichte voorkeur voor een reu. Maar goed, destijds ging ik kijken voor een rottweiler teefje en dat liep ook behoorlijk anders . Toen had ik binnen een week al spijt van de naam, dus deze keer wil ik dat anders aanpakken.



Ik hoop dus dat jullie wat inspiratie hebben. Voor een reu hebben we vooralsnog Mattie in gedachten. Ik vind Quispel ook wel leuk, maar daar heeft vriend lief zijn veto over uitgesproken. En Tito zou ik gaaf vinden voor een Deense dog, maar dat zit er qua woonruimte niet in. Voor een teefje heb ik eigenlijk geen idee. Tinkerbell vind ik mooi voor een wat grotere hond maar die naam is inmiddels al vergeven.



Wat vinden jullie leuke hondennamen?
Mijn eigen teefje heet Lola
quote:emmetje2, 11 minuten geleden

Willem

Zo gaat onze volgende hond heten! Of Willemien



Onze huidige hond heeft een bijnaam die wel overgedragen wordt van "generatie" op "generatie": Fuck. Als in Fuck de hond moet nog uit
Alle reacties Link kopieren
quote:typfoudt schreef op 13 september 2014 @ 18:51:

Ik heb trouwens inderdaad voorkeur voor 2 lettergrepen omdat dat zo fijn roept. Dus hoewel Meneer Jansen leuk zou zijn, bekt het niet lekker genoeg.Nou, dan is het duidelijk. Goudvis.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 14 september 2014 @ 01:30:

[...]









Taxi.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:laylalala schreef op 13 september 2014 @ 20:31:

[...]





sssst... niet tegen mn man vertellen dat ik de naam inderdaad daar vandaan heb..
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van mensennamen voor onze beesten, onze honden heten gijs, job, saar en eef. Onze poes heet Fien. We hebben ook al een willem en een henk gehad, en een volgende hond heet gewoon bram
Alle reacties Link kopieren
Grote hond reu: Boris, Dexter of Dex

Grote hond teef: Senna

Kleine hond reu: Max

Kleine hond teef: Taffie
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Natuurlijk gaan we onze hond geen Rot Op noemen. Dat vind ik zielig.



Moet wel eerlijk bekennen dat ik Niemand dan weer wel grappig vind, omdat je dan inderdaad dingen kan zeggen als: Wil Niemand een koekje? Gaat Niemand mee naar buiten? Enz.



Maar mezelf kennende is na een week de grap eraf en vind ik het geen leuke naam meer. Onze shortlist is vooralsnog: Mats, Mattie, Makker, Kerel, Jansen, Kane en Piet. Voor een teefje: Molly, Jules, Bailey en Muffin.



Maar goed, het moet ook wel bij de hond passen, dus er is nog niets beslist.
Ooh MV ik moet wel bekennen dat ik mijn kater geregeld verschrikkelijke bijnamen geef, dat verstaat ie toch niet. Alhoewel, bij woorden als Lekkers en Koekje staat ie binnen no time in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van grappige namen voor dieren, zou mijn katten nooit een mensennaam geven. Huidige kat heet Troela, mocht er eentje bijkomen dan wordt dat Tutta.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Brandt
Benson
reu: Juno, Jimmy, Max, Co, Dex

teef: Vita, Stella, Molly, Izzy, Kaja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven