Hoeveel thee- en handdoeken?

12-09-2014 18:39 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje een domme vraag, maar hoeveel thee- en handdoekjes voor in de keuken hebben jullie? Ik heb het idee dat ik er te weinig heb, dus even kijken hoeveel ik erbij zou kunnen halen! :-)
Alle reacties Link kopieren
10 setjes, elke dag nieuwe theedoek,handdoek en vaatdoek. Was ze samen op 90 graden. 2 setjes vind ik superweinig iwww.



Hygiene in de keuken is echt een must.
Alle reacties Link kopieren
Echt een heleboel, 20 handdoeken, 20 theedoeken, 30 vaatdoekjes. Ik ben in mijn eentje en doe maar één keer in de week de was. En wil er nooit naast grijpen.
quote:appelsien27 schreef op vrijdag 12 september 2014 23:40 10 setjes, elke dag nieuwe theedoek,handdoek en vaatdoek. Was ze samen op 90 graden. 2 setjes vind ik superweinig iwww.



Hygiene in de keuken is echt een must.



Want? Jij weet aan de hoeveelheid handdoeken/theedoeken hoe vaak ze worden gewassen? Zat mensen die iedere dag wel een was draaien hoor.



Ik heb trouwens geen idee hoeveel ik er heb, ik heb een bij elkaar geraapt zootje maar het zijn er wel aardig veel. Ik moet ze eens uitzoeken eigenlijk, wat er weg kan enzo.
Alle reacties Link kopieren
Als je vindt dat je er te weinig hebt koop je er toch gewoon wat bij?
Alle reacties Link kopieren
Een stuk of 20 van elk. Ik gebruik er ook wel meerdere per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik elke dag wel twee theedoeken. Eentje onder de snijplank tegen schuiven en lekken en eentje tijdens het koken voor handen afvegen, proeflepel afdrogen, etc.. Vaatwasser zitten nog wel eens kopjes in die dan nog wat vocht op de bodem hebben.....pak ik even een theedoek. Na schoonmaken keuken droog ik mijn gootsteen af met de theedoek van de dag. Of even de glazen tafel met wat glassex en theedoek oppoetsen. Heb er dus zo twee of drie per dag en handdoek eentje. Vaatdoek ook elke dag vervangen.
Alle reacties Link kopieren
6
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat veel mensen die elke dag een nieuwe theedoek gebruiken. Misschien gebruiken die hem voor andere dingen dan ik dan. Ik droog er alleen schone vaat me af, daar wordt iets niet bijster vies van, dus ik zou niet weten waarom ik hem dan meteen in de was zou moeten gooien. Voor wegvegen van geknoeide dingen, schoonmaken aanrecht etc heb ik wegwerpdoekjes.

Ik heb geloof ik drie setjes, voor mij meer dan genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er veel te veel. Uit erfenissen. Maar het eet geen brood.
Alle reacties Link kopieren
5 van beide denk ik.
quote:xtra schreef op 14 september 2014 @ 19:19:

Jeetje, wat veel mensen die elke dag een nieuwe theedoek gebruiken. Misschien gebruiken die hem voor andere dingen dan ik dan. Ik droog er alleen schone vaat me af, daar wordt iets niet bijster vies van, dus ik zou niet weten waarom ik hem dan meteen in de was zou moeten gooien. Voor wegvegen van geknoeide dingen, schoonmaken aanrecht etc heb ik wegwerpdoekjes.

Ik heb geloof ik drie setjes, voor mij meer dan genoeg.Hier hetzelfde, heb een vaatwasser dus word verder weinig gebruikt. De handdoek, daar droog ik net gewassen handen mee af. Word hij ook niet zo vies van dat ik elke dag een schone nodig heb
Ik sta elke keer weer verbaasd van de vragen die mensen hier stellen...
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 september 2014 @ 19:28:

[...]



Hier hetzelfde, heb een vaatwasser dus word verder weinig gebruikt. De handdoek, daar droog ik net gewassen handen mee af. Word hij ook niet zo vies van dat ik elke dag een schone nodig heb Dat dacht ik ook altijd, tot mijn kinderen zelfstandig gingen 'handen wassen'. Zal je verbazen hoe vuil je handdoek dan wordt!
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 12 september 2014 @ 18:59:

Ik heb 1 setje en verder vooral een allegaartje aan oude erfenissen. Alleen dat setje heb ik ooit zelf gekocht. Bij elkaar schat ik een stuk of 5 handdoeken en 8 theedoeken.

Haha hier hetzelfde, amper iets wat bij elkaar past, maar wel handdoeken en theedoeken waar wat achter zit.

handdoekje gekregen van zoon met Moederdag, zelf gekocht, paar theedoeken uit de erfenisspullen van mijn moeder enzovoort.

Vind ik leuk, leuker dan perfecte setjes
Alle reacties Link kopieren
Stápels en stapels. Maar 2 setjes die ook daadwerkelijk als thee en handdoek dienen. De rest is poetsdoek, dweil etc. Toen zoon klein was dienden ze als kwijl en spuuglapje, omhangdoek met spaghetti etc.
Acht handdoeken voor de keuken, zes voor het toilet, en zestien theedoeken (twee bij elke handdoek) ik wissel minstens twee keer per week.

Oh en twintig wasbare vaatdoekjes, die wordt elke dag gewisseld.



Omdat ik dit soort dingen in een 60 graden was draai (hygiene) en die niet elk weekend vol is kan ik zo twee weken in ieder geval toe.
Even denken ... We hebben nog theedoeken en handdoeken van voordat man en ik samen gingen wonen, maar wel veel minder handdoeken dan theedoeken. Ik denk de eerste een stuk of 8, de tweede eerder 20. Vaatdoeken hebben we er 14 voor in de keuken, maar meestal was ik ver voor die op zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven