Alles gaat mis in nieuwe huis

15-09-2014 00:23 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva leden,



İk woon met mijn vman sinds een maandje in onze nieuwe koopwoning. Wij zijn net getrouwd en dat betekent voor mij voor het eerst voorgoed weg bij mijn ouders.



İk heb mijn plekje nog niet gevonden in dit huis en het voelt nog geen eigen omdat we nog niet veel spullen hebben staan. We kopen elke maand wat bij en we doen rustig aan omdat ik momenteel zonder werk zit.



Naast het feit dat ik hier nog moet wennen, hebben we dat alles mis gaat in dit huis. Zo hebben We hebben de badkamer verbouwt en een nieuwe wastafel meubel gekocht. Deze bleek door de klusjesman die we hadden gehuurd helemaal verkeerd in elkaar gezet te zijn waardoor de rails van de kastjes kapot zijn. Nu kan ik mijn badkamer spullen nog nergens kwijt.



Vervolgens hebben we een gloednieuwe wasmachine gekocht van het merk Bosch. Haal ik mijn was eruit na de eerste keer zie ik dat mijn kleding helemaal beschadigd is. Weinig wasmiddel gebruikt juiste tempratuur en programma.. Al mijn truien hebben pillen en er zit allemaal pluis in de kleren wat er niet uit te krijgen is. Er is dus voor een monteur gebeld waar we nu op zitten te wachten.

Dus dat betekent dat ik een week niet kan wassen.



Vervolgens hebben we een garderobe besteld bij de ikea. We hebben voor een transportservice gekozen omdat we het zelf niet konden vervoeren. Na het de levering bleek dat er een scheur in de plank zat. Dus zat ik nog steeds met kleren in vuilniszakken in mijn huis, omdat we geen enkele kast hebben in ons huis. Na een week klagen hebben we toch de nieuwe kast gekregen.



Nu heb ik van mijn ouders 2 mooie grote lampen gekregen. Kom ik thuis blijkt dat 1 kap er niet op wil, omdat de lampenkappen apart in de winkel zijn besteld. Terwijl de showroom model wel paste..



İk weet echt niet wat het is maar alles wat we doen gaat gewoon mis in dit huis. Nu moeten we gordijnen bestellen op maat, maar ik heb er geen zin en durf meer in omdat ik weet dat daar ook weer iets mis zal gaan. Ookal zouden we dit door een expert laten opmeten. Mijn gevoel zegt dat daar ook iets mis zal gaan. Dit wat ik nu verteld heb is nog niet eens de helft van alles wat we hebben meegemaakt in korte tijd.



İk wil dit niet aan mijn man laten merken dat ik door alles chagarijnig en gerriteerd raak, want hij zit er ook heel erg mee. en als ik dan nog over begin te zeiken loopt de spanning tussen ons op. Dus probeer ik luchtig over te doen. "Ach komt wel of doen we later wel. Maak je niet druk het is maar een kast"Maar van binnen schreeuw ik het uit en wil ik weg uit dit huis en alles wat er in staat achter ons laten.



İk wil niks meer aan dit huis laten doen. Heb nergens zin meer in. İk weet niet hoe ik me moet oppeppen en afleiden omdat ik nog geen vrienden en geen sportclub heb. ik ben namelijk van het oosten naar het westen verhuisd. Soms wil ik weg uit dit huis. Maar dan denk ik aan mijn man die zo zijn best gedaan heeft om dit huis naar mijn wensen

te laten maken.



Kan iemand mij advies geven?!!



Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een hele normale verhuizing.

Het kost altijd meer tijd en geld dan je denkt en het is ontzettend stressvol.



Wees assertief en ken je rechten als klant.

Die klusjesman die je badkamerkast molt; zijn schuld, zijn verzekering.



Als jij gordijnen op laat meten en het is niet goed; hun fout. Nooit hele bedragen vooruit betalen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat jij iets te veel het mooie plaatje van jullie eigen huisje in je hoofd had. En nu valt dat tegen, en moet je ook nog aan een nieuwe plek wennen, én aan op jezelf wonen. Dat is gewoon even wennen, daar moet je doorheen. Is er wel iemand tegen wie je kunt zeggen hoe je je echt voelt?

Op zich heeft je man natuurlijk wel gelijk, het ís ook maar een kast. Ik begrijp ook wat jij bedoelt, jou probleem is ook helemaal niet die kast, maar dat je je nog niet thuis voelt. Nogmaals, gedeeltelijk kost dat tijd, daar doe je niks aan. Maar je kunt wel alvast proberen wat te maken van wat je wel hebt. Je kleren zitten nu in vuilniszakken, dat is natuurlijk super irritant. Maak tijdelijk een 'kast' van opgestapelde verhuisdozen (op hun zijkant, dus net de opening naar opzij). Kun je in elk geval bij je kleren.

Hetzelfde in de badkamer. Je hebt nog even geen meubel, maar je kunt wel een goedkoop plastic tafeltje of kastje neerzetten. Of je spullen in de vensterbank oid. Ik weet hoe het voelt, ik ben net uit mijn eigen koophuis vertrokken, en moet nu een paar maanden her en der logeren tot in in mijn nieuwe huis kan. Dat is ook niet leuk, ik ben steeds mijn spullen kwijt, kan niet aantrekken wat ik wil omdat dat onderin een doos zit enz. Maar ik probeer er zo goed als het gaat wat organisatie in aan te brengen. Heb een paar eigen spulletjes meegenomen die niet noodzakelijk waren, maar om de vreemde huizen meer thuis te laten voelen. Bv een kleedje op de bank, en mijn eigen dekbedovertrekken. Dat maakt al een heel verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jouw huis op een oude indianenbegraafplaats gebouwd is, komt nooit meer goed......
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Dat je was kapot gaat ligt waarschijnlijk aan dat je 'm op te hoge toeren laat centrifugeren, tot 1200 is prima, daarna krijg ik en vele met mij beschadigingen.
Waarom kopen jullie alles nieuw als jullie budget niet zo groot is? Een nieuwe wasmachine kost een paar honderd euro, een tweedehandse een paar tientjes.



Als jij toch veel thuis is, heb je de tijd om Marktplaats af te struinen. Het maakt de beslissingen die je moet maken ook minder zwaar, want als het achteraf toch niet de juiste keuze blijkt of er is iets mis mee, is het niet zo erg. Het heeft immers toch niet zoveel gekost.
Het gaat ook nog sneller als je tweedehands koopt, je hebt meer voor minder. Je kan je dus ook sneller thuisvoelen dan. Alles nieuw is echt niet nodig, zeker als het je eerste woning is.
quote:nbk schreef op 15 september 2014 @ 00:57:

Ik denk dat jouw huis op een oude indianenbegraafplaats gebouwd is, komt nooit meer goed......Hahaha, ik dacht aan hetzelfde
Wat een geziemel, ik snap wel dat het fijner is als alles in 1x goed gaat maar zo gaat dat nu eenmaal regelmatig (en soms heel vaak achter elkaar) niet.

Zoek een sportclub, ga koffie drinken bij appie Heijn en klets met de rollatorclub die daar ongetwijfeld bivakkeert. Ga hardlopen, marktplaats afstruinen idd, kijk of je ergens een (tijdelijke/ parttime) (bij-)baan kunt vinden.

En geniet! Van je vriend en je nieuwe plek van jullie alleen! Super fijn toch!



Vwb je eigen plekje; máák er 1, zo snel mogelijk! Koop de xenos kussens en dekens afdeling leeg en een fijne eigen theemok met bijzondere smaakjes, paar lievelings boeken erbij, reep chocola, hoppa, jouw chill- hoekje.

En het is gelukt om tv en internet te regelen. Dus heus niet alles gaat fout
Alle reacties Link kopieren
Een verhuizing wordt altijd gezien als één van de grotere relatietesten. Dat is niet omdat verhuizingen meestal van een leien dakje gaan

Bij elke verhuizing gaan dingen mis. Ik ben meerdere keren in mijn leven verhuisd (oma verteld ) en heb echt nog nooit meegemaakt dat het soepeltjes ging. Dat hing enerzijds samen met mijn (gebrek aan) organisatietalent, maar zeer zeker ook met de verhuiskabouters, die er voor zorgen dat alles nét niet gaat zoals jij gepland had waardoor alles niet nét, maar volledig in de soep loopt.

Dan kun je twee dingen doen. Volledig in zak en as gaan zitten en kermen hoe onrechtvaardig en gemeen het allemaal is, of de tering naar de nering zetten en er van maken wat er van te maken is.

Je bent nu erg lijdzaam en gedeprimeerd aan het afwachten wat er nu mis gaat, dat is niet echt de houding waarin het allemaal gaat lukken.

Overigens denk ik dat er bij jou iets meer meespeelt dan alleen de dingen die niet helemaal gaan zoals je wil. Je hebt nogal wat achter de rug, en dat zijn dingen waarvan iedereen zegt dat het allemaal leuk en geweldig is (trouwen, huis uit, nieuw huis inrichten) maar daarbij ook werkeloos.

Ga op zoek naar dingen waar je energie van krijgt, stort je op de dingen die fout zijn gegaan en maak ze weer recht. Waarschijnlijk zal dat je veel voldoening geven!



En jullie grote fout is: alles nieuw. Juist daarmee gaat alles fout, terwijl je denkt, neerzetten en klaar. Juist met spullen van Marktplaats is het neerzetten en klaar, met nieuwe dingen gaat zo veel mis, en als je veel nieuw tegelijk koopt merk je pas hoe veel er mis gaat met nieuw.

Daarnaast is mijn ervaring dat het een tijdje duurt voor nieuw eigen gaat voelen, terwijl tweedehands veel sneller eigen voelt. Iets met vibes ofzo denk ik . Ik ben daarom erg pro-tweedehands, het milieuaspect is daarbij mooi meegenomen.
Je ergens thuis voelen zit niet in spullen, maar in jezelf en in elkaar! Zolang je denkt dat het goedkomt als alle spullen er zijn, komt het niet goed.



Voor mij is thuis, daar waar mijn lief is, daar waar mijn kinderen zijn. Dan kan mijn huis ingericht zijn met witte plastic kuipstoeltjes en matrassen op de grond, zolang we maar samen zijn is het goed!



En wees inventief, zoals iemand ook al schreef, dozen op zijn kant is ook een 'kast'!



Was gewoon nog iets in die wasmachine, iets wat niet zo veel kwaad kan. Handdoeken oid en kijk of dat wel goed gaat. Je was vol pluizen klinkt of je per ongeluk iets hebt meegewassen dat die pluizen heeft veroorzaakt.



Kop op! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Eens met BGB, zo gaat verhuizen. Als het nieuwbouw is, zet je maar schrap. Gegarandeerd dat er leidingen verstopt blijken te zijn met bouwgruis, vloeren gaan bollen (laminaat, hout) en stucwerk gaat brokkelen of behang spontaan weer van de muur afkomt.



Controleer alle pakketten goed, maak foto's van beschadigingen als je uitpakt. En betaal niet het hele bedrag bij maatwerk vooruit. En tip voor verven/betegelen: controleer iedere verpakking op de juiste (kleur)code voordat je het openmaakt, dan kan je het nog terugbrengen zonder gedoe.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Oh en kweek wat eelt op je ziel! Je laatste twee alinea's klinken best ernstig. En ik weet zeker dat het leven nog wel ergere dingen voor je in petto heeft.



Als je hier al zo van de rel van raakt, berg je dan maar voor de rest!
Lijkt erg op the money pit Kijk hem samen met man en lach erom.



En verder sluit ik mij bij de rest aan, het gaat altijd zo met verhuizen, er is altijd wel shit.
Alle reacties Link kopieren
Je eerste keer samenwonen, je eerste nieuwe huis en ook nog zonder werk. Genoeg om stress van te hebben. En dan is alles wat er niet in het plaatje past teveel.

Probeer geen verwachtingen meer te hebben van spullen. Geniet van wat je wel hebt op momenten dat het goed gaat: samen eten, samen op de bank, lekker thee uit je eigen theepot, samen wakker worden. Dan kun je de momenten van tegenslag, die je hele leven zullen blijven komen, veel beter aan.



En: wat je wenst zul je krijgen Geintje, maar ik ben er wel van overtuigd dat als je ergens negatief ingaat (je gordijnen) de kans dat er ook iets mis is wel groter is. Gewoon omdat je kritischer kijkt. Dus stap overal zo open mogelijk in!



En nu lekker genieten van wat er wel is
Zonder oorzaak geen gevolg
Hahaha TO sorry. Hoort erbij, met verhuizen gaat alles mis. En als je er al 6 jaar woont en iets nieuws hebt zul je ook zien dat het niet past op de plek die je in gedachten had omdat je die plek wel opgemeten had maar geen rekening had gehouden met de bocht op de trap waar die kast dan doorheen moet



Het is ook niet niks. Uit huis (waar anderen wssch veel voor je regelden, je leven met een nieuw persoon delen én een huis inrichten. Word iig voor nu ff niet zwanger en houd voor ogen wat er allemaal wél leuk is.



komt wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Sandt 2,0 he hebt dit zo mooi verwoord. İedere keer denk ik ook van het belangrijkste is ik ben gezond, mijn man en ik zijn super gelukkig met elkaar. En ik moet gewoon blij en trots zijn dat mijn man in zijn eentje met eigen kracht dit allemaal voor elkaar heeft gekregen.



Het is alleen dat ik voor het eerst alles zelf moet doen. İk woon voor het eerst op mij zelf.

İk heb al eerder een verhuizing met mijn ouders meegemaakt, en daar liep alles zo makkelijk af. Dat is wat ik steeds aan het vergelijken ben .



Maar ik snap zoals anderen het zeggen dat ik zelf naar oplossingem moet gaan zoeken. Het is alleen dat ik uit deze negativiteit wil komen en dat ik ook de mooie kanten wil zien.
Stop sowieso met vergelijken! Je ouders hebben ooit ook voor het eerst hun eigen huis moeten runnen he! Hell, toen mijn ouders net getrouwd naar Nederland kwamen hadden ze een lege flat. Ze hadden een matras op de grond, 1 oude kast en een tafel met opklapstoelen.



Geloof me: over 10 jaar kijk je lachend terug op deze dingen.
Alle reacties Link kopieren
Matroesjka je hebt gelijk en we zijn starters we hebben nul ervaring in alles. Ow en kinderen staan echt niet op de planning nu



Bedankt voor je reacties !
Alle reacties Link kopieren
quote:sdmrz schreef op 15 september 2014 @ 07:38:

En ik moet gewoon blij en trots zijn dat mijn man in zijn eentje met eigen kracht dit allemaal voor elkaar heeft gekregen.



Waarom moet hij alles alleen doen, jij bent er toch ook nog?



Met een verhuizing en met nieuwe dingen kopen gaat nou eenmaal altijd vanalles mis, daar kan je de klok op gelijk zetten. Maar stel je niet zo aan want je bent kennelijk thuis dus hebt de tijd om dingen te regelen en te vervangen toch?



De wasmachine, heb je die eerst een was laten draaien terwijl hij leeg was? Ik kocht laatst een nieuwe en mij werd toen verteld dat dat moet.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:sdmrz schreef op 15 september 2014 @ 07:38:

Sandt 2,0 he hebt dit zo mooi verwoord. İedere keer denk ik ook van het belangrijkste is ik ben gezond, mijn man en ik zijn super gelukkig met elkaar. En ik moet gewoon blij en trots zijn dat mijn man in zijn eentje met eigen kracht dit allemaal voor elkaar heeft gekregen.



Het is alleen dat ik voor het eerst alles zelf moet doen. İk woon voor het eerst op mij zelf.

İk heb al eerder een verhuizing met mijn ouders meegemaakt, en daar liep alles zo makkelijk af. Dat is wat ik steeds aan het vergelijken ben .



Maar ik snap zoals anderen het zeggen dat ik zelf naar oplossingem moet gaan zoeken. Het is alleen dat ik uit deze negativiteit wil komen en dat ik ook de mooie kanten wil zien.



Tja, je kiest er ook voor om veel stappen in 1x te maken. Veel mensen gaan eerst op zichzelf, gaan dan samen wonen en dan trouwen. Jij doet alles in 1x en dat is prima als dat je keuze is, maar je hebt blijkbaar niet bijgesteld dat je dan ook alle bijbehorende knelpunten in 1x krijgt.

Want bij op jezelf gaan, hoort afscheid nemen van je vertrouwde stekkie. Nieuwe contacten moeten maken, het ineens zelf moeten rooien. Bij samen wonen hoort wennen aan elkaar, hoe ga je om met frustraties? Welke verdeling hanteer je met het huishouden? Hebben jullie dezelfde wensen als het gaat om uitgaan, bedtijd, etc? En bij een nieuw (koop)huis horen dingen die mis gaan, zowel financieel als in het proces als materieel.

En aaaaallles krijg je nu tegelijk, terwijl jij dacht dat het bij je ouders perfect was verlopen (ik geloof er niks van!) en nu bij jou dus ook.



Schrijf eens op wat er belangrijk is (niet het materiele..) en wat er allemaal goed is verlopen of prima is opgelost. Focus je op het positieve: je hebt een man! Je hebt een huis!
Alle reacties Link kopieren
En vergis je niet hoor, bij de verhuizing met je ouders is er ook vanalles mis gegaan, alleen heb jij dat niet gemerkt. Zo werken ouders namelijk :-).



Maar nogmaals, het is best begrijpelijk dat je je plek terug moet zien te krijgen na zoveel veranderingen tegelijk. En dat kost even tijd. Maar probeer te focussen op het vertrouwd maken van je huis, ipv het perfect maken. Want hoewel het uiteraard prettiger is met kast en wastafelmeubel, gaat dat minder verschil maken dan de hele sfeer in huis.
Alle reacties Link kopieren
Vanuit het ouderlijk huis meteen een koopwoning? Hadden jullie/jij niet eerst beter eens op kamers gegaan? even wennen aan het op jezelf wonen en zelfstandig zijn etc? Dan had je hier misschien wel beter tegenop gewassen geweest. Het zijn namelijk redelijk normale dingen die je tegenkomt als je zelfstandig word.
Heel herkenbaar allemaal.



Toen wij 20 jaar geleden ons eerste huis kochten, zaten we aan het einde van het geld zonder tv, gordijnen en lucifers.



Tien jaar geleden werd ons tweede huis gebouwd. De bouw zou rond de 9 maanden duren. Eerste huis verkocht binnen twee maanden, met nieuwe eigenaar afgesproken dat hij een half jaar zou wachten op de sleutel. Bouw duurde uiteindelijk 19 maanden.



Huurwoning gezocht. Tien maanden lang alle vaste lasten dubbel. Aan het einde van het geld zaten we dus weer zonder gordijnen en toen er ook nog binnen twee maanden zo´n tien rekeningen van elk rond de 1000 euro op de mat vielen (naheffingen, vooruitbetalingen, vergissingen en een auto-ongeluk), heb ik echt wel een poosje heel erg slecht geslapen.

Maar ach, wel electrisch koken, dus de lucifers zijn niet meer nodig .



Het komt allemaal goed. Alleen niet gisteren.
Alle reacties Link kopieren
En je hebt ook inderdaad er zelf voor gekozen om heel veel tegelijk te doen: trouwen met een man met wie je nog nooit samen hebt gewoond, een huis kopen terwijl je nog nooit op jezelf hebt gewoond en verhuizen naar waar je nog geen baan hebt: het zouden allemaal echt mijn keuzes niet zijn.

Je hebt alles tegelijkertijd overhoop gegooid dus ik denk dat het ook niet zo vreemd is dat er nogal veel tegelijkertijd op je af komt en je je nog niet thuis voelt.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven