Hondenvoer, ik weet het niet meer

11-09-2014 14:23 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Zoals bekend hebben wij een hondje. Hij krijgt van kleins af aan hondenbrokken van Farmfood He. Doet hij het in principe prima op, hoewel hij af en toe last heeft van diarree. Kan mss ook komen omdat hij soms van de straat eet (als hij losloopt kan ik dit niet altijd voorkomen). We hebben zijn ontlasting voor de zekerheid laten checken op parasieten, maar dat is allemaal in orde. De dierenarts vertelde ons dat hij ws gevoelige darmen heeft en dat het beter is om vlees te voeren. Dit hebben we al verschillende keren geprobeerd, maar daar krijgt hij juist eerder diarree van. Omdat ik toch het beste voor hem wil, heb ik het gisteren weer geprobeerd. Heb vlees van Farmfood gehaald en hem dat gegeven. Hij vond het heerlijk, maar helaas, daarna zat hij weer aan de diarree en niet zo'n beetje ook. Hij voelt zich nu niet ok en wil niet eten, dus ik ga maar weer rijst met kip koken.

Maar goed, wat moet ik nu qua eten? Hij doet het goed op brokken, maar ik wil hem toch echt wel vlees voeren omdat dat beter schijnt te zijn, maar gezien zijn reactie daarop vraag ik me af of het voor hem ook beter is.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de feedback Mdy, maar ik heb besloten om het bij brokken te houden.

Wel ga ik af en toe een ei geven zoals Elefant voorstelde. Fruit krijgt hij ook af en toe.



Weet iemand of de brokken van Orijen veel beter zijn en of ik daar naar kan overstappen zonder problemen?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Orijen bevat meer vlees en minder granen (granen worden niet verteerd en zijn vaak ook een bron van allergieën). Maar het blijft een risico bij een hond die gevoelig is om veel over te stappen... Farmfood is op zich ook prima, als je hond het daar goed op doet.



Deze site is heel handig om brokken te vergelijken:

http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken



Zelf ben ik een groot fan van Wolfsblut.
Alle reacties Link kopieren
Als dat het beste voor je hond werkt waarom niet. Het gaat er uit eindelijk om wat je hondje het beste vind
Alle reacties Link kopieren
Naturalis Choice krijgt de onze en dit gaat super. Zij is praktisch voor alles gevoelig
Beste kans dat je hond iets van een voedselallergie of overgevoeligheid heeft. En blijkbaar heeft hij daar bij Farmfood geen hinder van, maar krijgt hij soms iets binnen waar hij minder goed tegen kan.



Dan kun je dus proberen hem ander voer te gaan geven, maar er is altijd een risico dat daar iets in zit wat hij niet verdraagt.

Voor veel honden is dat een bepaalde eiwitbron (vaak kip), of granen.

Maar uizoeken waar het probleem zit is vaak een enorm langdurig proces.

En lijkt me in jouw geval ook helemaal niet nodig.

Je hond doet het immers goed (genoeg) op Farmfood brokken.



En ja, ik ben over het algemeen een voorstander van kvv of barf, maar niet iedere hond doet het daar goed op.
Hier hetzelfde gehad met farmfood! Vooral aan het eind van de zak. Iedere 6 weken was het raak. Vervolgens overgestapt op eigen merk natuurlijke brokken. Was goedkoopste brok. Bij de dierenarts nagevraagd, want we hadden zoiets van goedkoop kan ook duurkoop zijn. Maar onze dierenarts, die heel veel werkt met de faculteit diergeneeskunde in Utrecht zei dat het goede brokken waren. Hij had meerdere baasjes dit ook geadviseerd. Wij halen het bij andy's. Sindsdien geen problemen meer!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 11 september 2014 @ 15:02:

Farmfood mag je officieel niet mengen met iets he.

Onze hond krijgt nu Prins maar dit is hetzelfde soort brok.

Wij hebben echt een hele lastige eter.van wie mag dat niet? de ph-sprookjes over brok en vlees tegelijk voeren zijn al lang achterhaald
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:mdy schreef op 11 september 2014 @ 21:37:

Oja, vlees en brok ,ogen niet gemengd worden. Er moet minimaal 8 uur tussen het voeren van beide zitten.





zie mijn bericht hierboven. is achterhaald en echt onzin. helaas blijven mensen het van elkaar overnemen zonder zelf onderzoek te doen of artikelen te lezen



en voor het hele ontgiften verhaal zijn geen wetenschappelijke achtergronden bekend.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal ingewikkeld en iedereen doet verschillende beweringen over hondenvoer.



Maar ik heb hier een interessante en objectieve website gevonden. Deze onderzoekt hondenbrokken, bekijkt de percentages, en probeert te achterhalen waar de grondstoffen vandaan komen want dat is vaak bepalend voor de kwaliteit.



http://brokkenvergelijken.wordpress.com/



De brokken die ik voer komen er helemaal niet slecht van af.
Alle reacties Link kopieren
Je kan vlees en brok gewoon mengen hoor, farmfood zegt het zelf ook op de website.

Mijn hondje krijgt ook farmfood brokken en ook farmfood fresh, ik heb ook een lastige eter. Hij doet het hier erg goed op, mooie ontlasting.

Ik doe de brokken ook wel mengen met een beetje uit zo'n maaltijdzakje van pedigree, ja slecht merk volgens velen , vindt hij heerlijk!
iones.. dit is de nieuwste lijst..



ff gekopieerd van andere site:

Bestes Futter Fenrier staat bovenaan omdat ze het hoogste percentage vlees gebruiken. Echter gaat het om enkel vers vlees, waarvan bijna alle vocht bij de bewerking verdwijnt. Uiteindelijk zit er niet zoveel vlees meer in. Op de nieuwe brokkenvergelijksite staat ie een stuk lager.



http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken
Alle reacties Link kopieren
Even mijn eigen topic omhoog gehaald. Ik heb, na onderzoek op internet, de hond Orijen brokken gevoerd omdat daar veel vlees in zit en ik daar goede dingen over las.

Ik moet zeggen dat de brokken echt naar vlees ruiken en dat onze hond ze lekker vindt.

Zijn haar werd er mooi zacht van en hij rook nergens meer naar. Niet dat hij stonk, maar ik kon geen spoortje van iets van hondengeur meer bespeuren

Maarrr, weer diarree. Heb dus besloten om weer op Farmfood over te gaan, omdat hij het daar toch het beste op deed.



Wilde het even laten weten.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 11 september 2014 @ 14:33:

Ben je van de ene dag op de andere op vlees over gegaan? Dan is het niet zo vreemd dat ie aan de diarree raakt. Je moet je hondje er langzaam aan laten wennen.

Ik denk dat afwisselend voer geven ze minder gevoelig maakt. En dat is wat ik ook doe.

Niet altijd alleen maar brokken voeren, want daar krijg je gevoelige darmen van.



Probeer eens rijst met kip te voeren. Dat kunnen ze altijd gemakkelijk verteren. Mogelijk heeft je hond een glutten allergie of reageert hij niet goed op al die tarwe granen waarmee het gangbare hondenvoer vol zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 15 september 2014 @ 10:54:

iones.. dit is de nieuwste lijst..



ff gekopieerd van andere site:

Bestes Futter Fenrier staat bovenaan omdat ze het hoogste percentage vlees gebruiken. Echter gaat het om enkel vers vlees, waarvan bijna alle vocht bij de bewerking verdwijnt. Uiteindelijk zit er niet zoveel vlees meer in. Op de nieuwe brokkenvergelijksite staat ie een stuk lager.



http://www.voerwijzer.com/hondenbrokken ... kenBedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:broadway schreef op 11 september 2014 @ 14:35:

ja, vlees is goed. voor veel honden. voor jouw hond dus niet.



ik heb nu al jaren honden en heb zo'n beetje elke zak voer en fabrikant binnenstebuiten gekeerd ivm een zwaar allergische hond en mijn conclusie:



voer goed voer. en goed voer is voer waar je hond het goed op doet.



is hij gezond, komen er geen 12 kilo per dag uit een hondje dat maar de helft weegt en doet hij het verder goed? dan heb je goed voer. ook als er heel groot ALDI of LIDL op staat.



in jouw geval farmfood en dat is ook gewoon een goede brok.



laat je niet gek maken door het versverhaal. ja, het is natuurlijker dan brok, maar ga je hondje niet pesten als je brokjes hebt waar hij het goed op doetzo simpel is het dus!
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Net als mensen is niet iedere hond hetzelfde.

Die van mij kon beslist niet tegen de meeste brokken en al helemaal niet tegen blik.

mensen eten ging eigenlijk altijd goed (kocht wel eens wat bij een afhaal wegens niet thuis komen) Het enige hondevoer dat bij haar goed ging was een zak van de dierenwinkel speciaal voor gevoelige maag en darmen. (ben ff de naam kwijt, hond is alweer een tijdje overleden)

Vraag eens bij de dierenwinkel en of je dat dan ook in een kleine hoeveelheid kan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Btw, mijn hond ging prima op rijst maar voor veel honden is het dus echt niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem dan op farmfood laten en niet meer 'zomaar' wisselen vanwege een, in jouw ogen, betere ingredientenlijst! Wist je dat farmfood ook een glutenvrije brok heeft tegenwoordig? Misschien nog de moeite waard om te kijken of het daarmee nog beter kan worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een Tibetaanse spaniel van nog geen jaar in de opvang. Die was bij mijn dierenarts ter euthanasie aangeboden omdat ze iedere keer moest overgeven en alles onder poepen en dat waren die mensen zat. Maar ze keek zo monter uit de oogjes en zo tevreden, dat mijn dierenarts zei dat de hond daar niet klaar voor was, en dat ze dat niet ging doen. Die mensen hadden nauwelijks geprobeerd wat de mankeerde. Die man zei `hoe dan ook, ik neem die hond niet mee terug naar huis`, terwijl zijn zoontje naast hem met het hondje op schoot zat te huilen. Mijn dierenarts zei `goed, dan laat hem maar hier achter en dan zal ik zorgen dat ik het hondje op orde krijg en dan zal ik het herplaatsen`. Zo geschiedde. De hond heeft bij mij de kerst doorgebracht en is een klein maandje gebleven en ze kreeg rijst met kip of cat sensitive van royal canine, misschien is dat laatste ook voor jou de moeite waard om te proberen. Het hondje deed het er goed op.



Via via kregen mensen uit Amsterdam van dit hondje te horen, en hoewel ze er nog niet aan toe waren, kregen ze het toch niet uit hun hoofd. Zodoende hebben ze mij gebeld en zijn ze gekomen om kennis te maken. Een week later namen ze het mee.

Ze zijn thuis naar een homeopatische arts gegaan en die vond een allergie. Met speciaal voer hebben ze dat hondje weer helemaal op orde gekregen.



Waarschijnlijk is ook bij jouw hond sprake van een allergie, maar je moet iemand zien te vinden die kan uitvissen waarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven