Ik blijf aan de gang! :(

15-09-2014 11:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe veel uur besteden jullie aan het huishouden?

Ik heb het idee dat ik wel erg veel tijd er aan kwijt ben .

Helaas lijkt het ook voor niets te zijn.

Wat ik doe op een dag gemiddeld:

Opruimen van de 3 kamers, kleren klaarleggen voor de volgende dag bij de kinderen.

Bedden opdekken en Maandags verschonen.

Wasje draaien ( bijna dagelijks) Was afhalen idem

Beneden opruimen van speelgoed, stofzuigen plus vloer wissen/dweilen

Wc boven en beneden

Wastafel boven en 1 a 2 x in de week de badcel ontkalken

Boven stofzuigen om de dag

Tafels/tv meubel en box met doekje af doen ( vingers en koekkruimels)

En dan natuurlijk nog koken

Hoe doen jullie dit?

Wij wonen met zijn 4e , dus 2 kinderen op 100m2 en hebben geen huisdieren
Alle reacties Link kopieren
Stofzuigen boven en beneden plus trap afnemen: 1x per week

Afstoffen: 1x per week

Ramen lappen: als ze echt heel vies zijn (4x per jaar of zo)

Wc's en wastafels: 1x per week

De was: 3 trommels per weekend

Bedden verschonen: 2x per maand

Dweilen: nooit (behalve heel af en toe op dochters kamer0.

Vlekken op deuren en ramen: als ik ze zie en dan nog vergeet ik het daarna weer. Niet opzettelijk, maar blijkbaar vind ik het niet zo belangrijk.

Kleren klaarleggen doe ik 's avonds tijdens het bedritueel.

Opruimen van speelgoed: samen met dochter voor het naar bed gaan.



Ik ben echt geen poetser, maar het is wel echt altijd netjes bij ons. Vind ik zelf dan hè
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn 4.5 en 1.5 dus zelf veel laten doen gaat hier niet op.Oudste is nog herstellende van (hersen)ziekte en heeft veel hulp nodig.Ben momenteel nog thuis met zorgverlof maar werk normaal 24 tot 27 uur plus het huishouden zorg voor kinderen en koken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pieterpad schreef op 15 september 2014 @ 13:20:

Ik herken het altijd bezig zijn. Ik ben altijd thuis, dus zie elk stofje liggen. Het houdt nooit op. Binnenkort weer een sollicitatie, ik denk dat als ik werk ik er veel minder op let. Hoe meer tijd om er naar te kijken, hoe meer je doet, dat is echt zo.



Ik ben ook altijd thuis, maar heb daar geen last van



Hier: 1x per week grote beurt kamer, keuken, badkamer. Tussendoor weleens stofzuiger erdoor als het nodig is.

Boven elke week stofzuigen en bedden verschonen, dweilen en stoffen eens per 2 weken. Als dat een keertje niet past in de week vw andere plannen lig ik daar niet wakker van en komt het wel een andere keer.



Opruimen doe ik altijd gewoon tussendoor, net als de was. (met 3 kinderen altijd was) Wasje klaar? Direkt opvouwen of boutje eroverheen en binnen 10 minuten klaar.



Wc gaat wel elke dag doekje overheen, maar met 2 jongetjes.....
Ik kan ook aan de gang blijven met drie kinderen, maar ik doe het niet. Ik zit nu ook op het forum i.p.v. stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Queenfan, waarom stofzuig je om de dag boven? Akkoord, er zal best wat liggen maar heel erg nodig lijkt het me niet. Ik doe dat om de twee weken, en dan nog heb ik niet de indruk dat het verwaarloosd is.

Bedden om de 2 weken verschonen kan ook best hoor, en het scheelt je was. Is ook beter voor het milieu. Ik doe tussendoor nog wel eens een schoon kussensloop erop, maar dat is zo gedaan.

En ik zou idd iets verzinnen op het 2keer per week moeten ontkalken van je douche. Dat is wel veel. Vraag daar eens gericht tips over, er kwam al wat langs. Het is nl ook best rot werk.



En wat je zelf al zegt, het helpt niet, al dat gepoets. wat zou je dan je tijd daaraan verdoen? Wat is je doel? Als je daar eens naar kijkt, zeker als je straks weer gaat werken. Het lijkt me eerlijk gezegd dat je je handen vol hebt aan je kinderen, en aan jezelf, na een ziek kind..

En als ik naar mezelf kijk..ik doe het hoognodige wat moet, en spendeer mijn tijd liever aan gezellige dingen! Het wordt toch meteen weer vies!
Wat doet je partner? Wat doen de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon nooit klaar, als je klaar denkt te zijn, kun je alweer zowat opnieuw beginnen, zeker met kinderen. Hoe ik ze ook probeer te trainen, het blijven enorme sloddervossen die echt nooit uit zichzelf iets zullen opruimen. Wij hebben ook een afschuwelijk huis wat dat betreft, alles is open en staat met elkaar in verbinding, dus de zooi komt overal en je ziet ook overal vandaan alles. Vreselijk, als ik dat had geweten, hadden we dit huis nooit gekocht.





Ik doe



Dagelijks:

- slaapkamers voor het oog een beetje opruimen, bedden opmaken, wasgoed verzamelen

- een of twee wassen draaien, ophangen, evt. opvouwen wat droog is

- woonkamer en keuken opruimen 's avonds voor het slapengaan

- stofzuigen beneden

- doekje over het aanrecht, fornuis en wasbak in de keuken

- vaatwasser leegruimen



Wekelijks:

- badkamer schoonmaken

- keuken schoonmaken

- toilet beneden schoonmaken (mijn man houdt het verder een beetje bij doordeweeks)

- stof afnemen woonkamer en slaapkamers

- dweilen (2-3x per week, lichte natuurstenen vloer waar je alles op ziet)

- boven stofzuigen

- bedden verschonen

- al het schone wasgoed opbergen

- slaapkamers echt goed opruimen

- boodschappen (+ 1 of 2 keer voor de kleine aanvullingen)



Maandelijks of nog minder vaak:

- ramen zemen

- te kleine kleren uitzoeken en opbergen

- koelkast uitsoppen

- voorraadkast uitmesten

- speelgoed/boekjeskast goed opruimen

- strijken (alleen bloeses, overhemden etc., gewone shirts enzo niet)
..
Geen tijd en geen zin om zoveel tijd aan het huishouden te besteden. Ben alleenstaand met dochter, werk en doe een opleiding. Ik maak me er niet druk om. Het sanitair/keuken is altijd netjes, dat vind ik belangrijk.



Om een laagje stof en een bult speelgoed of een niet opgeruimde slaapkamer maak ik me echt niet druk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven