Lekkende luier

15-09-2014 13:25 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn zoontje wordt de laatste 3 weken van de een op de andere dag elke ochtend wakker met een natte plek in zijn romper (bij de navel)



Ik gebruikte altijd pampers baby dry maat 4+, en dacht dat het dus tijd werd voor een maatje groter, (ook al is hij nog niet aan het gewicht toe wat op de verpakking staat)



Nu hebben we Pampers Active fit maat 5, gekocht.

Maar het blijft maar lekken.



Kent iemand dit probleem, en/of de oplossing?
quote:stala schreef op 15 september 2014 @ 14:27:

[...]





Weleens hadden jouw kinderen er last van.

TO haar kind heeft er iedere dag last van.



En je kan niet weten of het kind wel of niet al uren nat is. Want misschien heeft het kind een paar uur voordat TO aan het bedje kwam voor het laatst geplast. En niet iedere baby wordt dan blij wakker. Of wel en krijgt er toch op den duur een geïrriteerde huid van.

Raar toch altijd van die ouders die denken dat alle baby's op die van hen behoren te lijken.



Mijn kinderen hadden dat ook wel eens, dat ze dus dagen achter elkaar nat wakker werden. Als een baby zich er ongemakkelijk door voelt dan gaat 'ie' doorgaans wel huilen hoor! En ik denk niet dat alle baby's op die van mij moeten lijken. Maar een beetje relativeren kan nooit kwaad!



Ik vind het dus juist weer raar dat men echt geloof in de Pampers reclame. Dat alleen droge baby's blije baby's zijn! Luiers zijn aan drie kanten open, dus ondanks plasgootjes lekt er wel eens wat uit. En dat duurt dan een paar weken en ineens is het weer over. En ooit begint het weer opnieuw, het zij zo!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 15 september 2014 @ 14:46:

[...]





Mijn kinderen hadden dat ook wel eens, dat ze dus dagen achter elkaar nat wakker werden. Als een baby zich er ongemakkelijk door voelt dan gaat 'ie' doorgaans wel huilen hoor! En ik denk niet dat alle baby's op die van mij moeten lijken. Maar een beetje relativeren kan nooit kwaad!



Ik vind het dus juist weer raar dat men echt geloof in de Pampers reclame. Dat alleen droge baby's blije baby's zijn! Luiers zijn aan drie kanten open, dus ondanks plasgootjes lekt er wel eens wat uit. En dat duurt dan een paar weken en ineens is het weer over. En ooit begint het weer opnieuw, het zij zo!



Ik ben niet merk bewust, maar als het goed is ben ik een trouwe klant.

Mijn zoontje is echt niet minder blij omdat er een natte vlek in z'n romper zit. En 't is al helemaal geen probleem om hem een schone romper aan te trekken.



Ik schrijf het hier omdat er misschien wel een hele simpele oplossing voor is, altijd handig om te weten en te proberen dan toch.



En als het met de kruidvat luier is opgelost, zijn wij helemaal blij.
quote:sandt2.0 schreef op 15 september 2014 @ 13:34:

Bedenk dat je oma/overgroot moeder kinderen had met katoenen luiers en soms ook nog geen wasmachine en voel je een gezegend mens dat dit je probleem is!



Het is niet anders, elk kind lekt wel eens door 's nachts, hoort er gewoon bij!



Hier juist wasbare luiers gaan gebruiken, omdat hij door alles heen lekte.



Met katoenen luiers heb ik nooit meer lekkage gehad.
Alle reacties Link kopieren
De plakkertjes van de luier niet te laag vast maken maar echt tegen de bovenrand aan.
Alle reacties Link kopieren
Precies hetzelfde probleem gehad. Ook met 4+. Toen zijn we 's avonds na het eten niet teveel drinken meer gaan geven en zijn laatste melkfles wat kleiner gemaakt. Toen was het voorbij. Hij werd er vroeger door wakker en huilerig. Dus hij vond het echt niet fijn. Het membraan van de luier kwam er zelfs een beetje bovenuit, zoveel plas zat erin. Dus wat minder vocht en toen ging het prima. Hij is nooit eerder wakker geworden door dorst ofzo. En niet geklaagd over kleiner flesje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft het ook een tijd gehad. Vanaf het moment dat ik Etos luiers ging gebruiken lekte hij niet meer door.
Amor vincit omnia
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud en hoe zwaar is je zoontje? De luier kan ook te groot zijn. En idd, ruim rompertje aan.
Hier werkten Pampers juist beter bij onze doorlekker, maar ik zou idd een ander merk proberen.
Hier altijd Aldi luiers en sporadisch een keer doorgelekt. Ook een buikslaper trouwens maar ik zou dus idd een ander merk nemen. Die paar keren dat ik pampers heb gekregen van iemand was ik er niet tevreden over. Ze voelden sowieso aan de buitenkant ook een beetje klammig aan als ze vol zitten.
Voor de nacht kun je sowieso beter baby dry dan active fit gebruiken. En toen de 4+ niet meer voldoende was, zijn wij voor de nacht de 5+ gaan gebruiken.



En wat al eerder gezegd is, zit de romper niet te strak?



Hou oud en zwaar is je zoontje?
Hier ook een buikslaper en pampers baby dry maat 5 luiers. Hier helpt het om de plakrandjes waar je de luier mee dicht plakt, wat hoger te plakken. Anders slaat de luier namelijk een randje om en dan heeft zoon hier s ochtends ook een natte romper.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een piem naar beneden en kruidvatluiers nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juli12 schreef op 15 september 2014 @ 20:36:

Voor de nacht kun je sowieso beter baby dry dan active fit gebruiken. En toen de 4+ niet meer voldoende was, zijn wij voor de nacht de 5+ gaan gebruiken.



En wat al eerder gezegd is, zit de romper niet te strak?



Hou oud en zwaar is je zoontje?



Nee de romper zitten wel goed, gebruik alleen stretch rompers.

Hij is 15 maanden en 13,5kg
Alle reacties Link kopieren
Wat hier hielp was een luierbroekje over de luier, dan bleef de luier tenminste op z'n plek, ook een jongetje en een buikslaper. Of nog een keer in z'n slaap verschonen, maar dan moet je kind natuurlijk wel een beetje diep slapen, anders ben je nog verder van huis.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Pampers lekten enorm bij mijn dochter en zoon. Kruidvat luiers niet.
Maar stretch rompers duwen toch juist op de luier, omdat die door de stretch uitgerekt kunnen worden? Zit hij tussen de beentjes gewoon strak tegen de luier aan? Ik had op het laatst rompers die wat los hingen tussen de benen, waren iets te lang. Maar dan zit er dus ook geen druk op de luier door de romper
Huggies !!!
Alle reacties Link kopieren
Niet te kleine rompers inderdaad en het randje omslaan naar binnen (bij de buik).
quote:Ipsel schreef op 15 september 2014 @ 22:08:

[...]





Nee de romper zitten wel goed, gebruik alleen stretch rompers.

Hij is 15 maanden en 13,5kg



Ongeveer rond die leeftijd zijn wij naar de 5+ baby dry voor de nacht gegaan. Ik denk dat mijn zoontje zelfs nog wat lichter was dan de jouwe.



Wij hadden ook stretch rompers, ideaal. Ik merkte wel dat, omdat ze zo meerekten, het me niet zo opviel dat de volgende maat al lang paste
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kruidvat luier vannacht geprobeerd.

En of het nou toeval is of niet, hij was droog vanmorgen.
Alle reacties Link kopieren
Te strakke romper?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ipsel schreef op 17 september 2014 @ 09:46:

Ik heb de kruidvat luier vannacht geprobeerd.

En of het nou toeval is of niet, hij was droog vanmorgen.Wat fijn
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven