Het wachtbankje ~ tussen ovulatie en menstruatie

20-06-2013 11:14 5029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je lekker kletsen terwijl je de twee lange weken door moet komen voordat je kan testen.



Iedereen is welkom, lekker even van je afschrijven of advies vragen aan andere dames. Ervaringen en symptomen delen. Alles kan en mag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Volgens mij komt het gewoon door de hormonen. Vrouwen kunnen er vast niets aan doen dat ze elke maand denken dat het raak is.



Dit is ronde 6 na een missed abortion. Maandag 8 september op cd10 heb ik voor het eerst ooit een ovulatiebloeding gehad. Raar, hoor, maar wel lekker duidelijk dat ik die dag ovuleerde. Misschien is het wel door de tarwekiemolie die ik nu neem?



Nu zit ik dus op cd17. Heb normaal een cyclus van ongeveer 25 dagen, maar had nu een vroege ovulatie. Dus wat mij betreft nu nog een weekje wachten en de 22ste hopelijk positief testen.



Had vanmorgen een lagere temperatuur, dus ik hoop dat dat de innestelingsdip is. En door de vroege ovulatie heb ik wel een mooie lange lf, wat hopelijk positief is.
Alle reacties Link kopieren
Jaa spanning en sensatie.. Net een soap! Wat zou er dit keer weer gebeuren in het leven van...



Oe babbel ik hoop het zo voor je! Knap dat (als?) je wacht met testen. Heb je kwaaltjes?



Anoniem, moest even opzoeken wat missed abortion is. Heftig. Was je al ver? En sorry voor mijn niet-weten , maar wat is cd (op die afkorting kreeg ik via Google een heleboel andere hits gek genoeg ;))
Alle reacties Link kopieren
Cd: cyclus dag. Sommige gebruikt dpo: days past ovulation.



Spannend anoniem! Hopelijk een mooie test voor je! En wel positief een langere cyclus!
Alle reacties Link kopieren
Hier voor me gevoel zondag ochtend ovulatie gehad, vrijdag middag positieve ovulatie test en meestal springt hij dan 24-48 uur. Dus hopelijk nog iets op tijd!! Zondag avond seks gehad dus hopelijk is hij zondag middag gesprongen ( had toen een beetje bloed ) en dat hij t vol hield tot zondag avond. Meestal leven ze 12 uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozen1985 schreef op 15 september 2014 @ 12:48:

Jaa spanning en sensatie.. Net een soap! Wat zou er dit keer weer gebeuren in het leven van...



Oe babbel ik hoop het zo voor je! Knap dat (als?) je wacht met testen. Heb je kwaaltjes?



Dag 32 vandaag! Ik heb al 1,5 week een opgezette buik. Heel irritant. Ben erg slank en lijk nu al zwanger, dus wijde truitjes. Dit had ik de vorige maand ook hoor, dus niks nieuws. Wel irritant en snap het niet. De afgelopen dagen met vlagen erg misselijk. Als ik wat at, dan ging het wel. Pindakaas staat me heel erg tegen, terwijl ik dat zo lekker vind, echt al vanaf kleins af aan. Witte afscheiding is er ook nog steeds en als je dan gaat googlen lees je bij veel vrouwen dat ze dat hadden en zwanger bleken. Vorige keer had ik helemaal niet zo lang witte afscheiding, juist droger zeg maar.

Verder nog steeds dat weeïge gevoel in mijn onderbuik met beetje krampen, alsof ik ongesteld moet worden. De vorige keer had ik helemaal geen krampen voordat ik ongesteld moest worden en was het in de ochtend toen ik het wel werd, dus in die zin, een verrassing. Zo hou ik mezelf met mijn gedachten lekker bezig haha.



Verder ziet mijn huid er echt niet uit!! Puistjes, last van eczeem op mijn armen en in mijn gezicht. Ging al een half jaar heel erg goed, let op voeding, want daar reageer ik op en heb niets gegeten/gedronken wat niet mag, dus erg typisch. Hormonen kunnen twee kanten op qua eczeem bij zwangerschap. Of je zit er weer helemaal onder, of je bent helemaal schoon! In dit geval gaat het bij mij de andere kant op als ik zwanger blijk te zijn. En anders is het mij een raadsel waarom ik daar weer last van heb. Verder geen last van mijn borsten, alleen jeukende tepels, maar in dit geval zou het ook die eczeem kunnen zijn. Jullie snappen dat als ik morgen niet ongesteld word, dat ik dan helemaal gek word en dat het dan erg lang duurt voordat ik mag testen van mijzelf!



Mocht ik niet zwanger zijn, dan lekker ronde 3 in en hoop ik dat mijn eczeem snel weg is! En dat wordt helemaal een relaxte ronde, want dan ben ik precies 4 weken met vakantie en als we dan terugkomen dan is na twee dagen alweer mijn NOD, uitgaande van die cyclus van 32 dagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:babbel1990 schreef op 15 september 2014 @ 14:58:

[...]





Dag 32 vandaag! Ik heb al 1,5 week een opgezette buik. Heel irritant. Ben erg slank en lijk nu al zwanger, dus wijde truitjes. Dit had ik de vorige maand ook hoor, dus niks nieuws. Wel irritant en snap het niet. De afgelopen dagen met vlagen erg misselijk. Als ik wat at, dan ging het wel. Pindakaas staat me heel erg tegen, terwijl ik dat zo lekker vind, echt al vanaf kleins af aan. Witte afscheiding is er ook nog steeds en als je dan gaat googlen lees je bij veel vrouwen dat ze dat hadden en zwanger bleken. Vorige keer had ik helemaal niet zo lang witte afscheiding, juist droger zeg maar.

Verder nog steeds dat weeïge gevoel in mijn onderbuik met beetje krampen, alsof ik ongesteld moet worden. De vorige keer had ik helemaal geen krampen voordat ik ongesteld moest worden en was het in de ochtend toen ik het wel werd, dus in die zin, een verrassing. Zo hou ik mezelf met mijn gedachten lekker bezig haha.



Verder ziet mijn huid er echt niet uit!! Puistjes, last van eczeem op mijn armen en in mijn gezicht. Ging al een half jaar heel erg goed, let op voeding, want daar reageer ik op en heb niets gegeten/gedronken wat niet mag, dus erg typisch. Hormonen kunnen twee kanten op qua eczeem bij zwangerschap. Of je zit er weer helemaal onder, of je bent helemaal schoon! In dit geval gaat het bij mij de andere kant op als ik zwanger blijk te zijn. En anders is het mij een raadsel waarom ik daar weer last van heb. Verder geen last van mijn borsten, alleen jeukende tepels, maar in dit geval zou het ook die eczeem kunnen zijn. Jullie snappen dat als ik morgen niet ongesteld word, dat ik dan helemaal gek word en dat het dan erg lang duurt voordat ik mag testen van mijzelf!



Mocht ik niet zwanger zijn, dan lekker ronde 3 in en hoop ik dat mijn eczeem snel weg is! En dat wordt helemaal een relaxte ronde, want dan ben ik precies 4 weken met vakantie en als we dan terugkomen dan is na twee dagen alweer mijn NOD, uitgaande van die cyclus van 32 dagen.



Ooh babbel, ik kan me volledig in je verhaal vinden!! Echt heelmaal volledig, opgezette buik met vlage misselijk, eczeem overal en nergens. Jeukende tepels, verder geen last van mijn borsten. Het is echt heel naar allemaal :'( Heb daarnaast ook heel veel witte afscheiding inderdaad!

Ik zit nu op dag 36 na mijn laatste ongesteldheid.. en op dag 22 na mijn eisprong. Ik wacht tot aankomende zaterdag en ga dan nogmaals testen, tenzij ik ongesteld wordt (en laat dat dan aub gauw komen ben het zat!) en als de test dan nog negatief is bel ik denk ik de huisarts..



Wanneer heb jij voor het laatst getest? Ik afgelopen donderdag.
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
... Sorry ik zei iets wat weekend al had gezegd, lekker bij de hand :-)
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
@Vlasje: Dit is mijn tweede cyclus na de pil. Mijn eerste cyclus was 32 dagen, dus daar ben ik nu ook vanuit gegaan. Mijn NOD is daarom morgen! De eerste ronde heb ik wel 3 testen gedaan en dat ga ik dus ook echt niet meer doen, zei ik tegen mezelf. Dus nu afgesproken met manlief dat we 3 dagen na de vermoedde NOD testen. En dat is dan dus vrijdag! Als ik het morgen niet ben, dan word ik toch wel zenuwachtig! Nu kan het natuurlijk nog steeds zo zijn dat mijn cyclus deze maand iets langer is, maar dat hoop ik uiteraard niet! Poehh snap dat je hier gek van wordt! Ik had dat dus de eerste ronde, na die 3x testen, was ik er klaar mee en wilde ik gewoon ongesteld worden. Hoeveelste ronde is dit voor jou? Heb je normaal wel een regelmatige cyclus?
Alle reacties Link kopieren
quote:babbel1990 schreef op 15 september 2014 @ 16:26:

@Vlasje: Dit is mijn tweede cyclus na de pil. Mijn eerste cyclus was 32 dagen, dus daar ben ik nu ook vanuit gegaan. Mijn NOD is daarom morgen! De eerste ronde heb ik wel 3 testen gedaan en dat ga ik dus ook echt niet meer doen, zei ik tegen mezelf. Dus nu afgesproken met manlief dat we 3 dagen na de vermoedde NOD testen. En dat is dan dus vrijdag! Als ik het morgen niet ben, dan word ik toch wel zenuwachtig! Nu kan het natuurlijk nog steeds zo zijn dat mijn cyclus deze maand iets langer is, maar dat hoop ik uiteraard niet! Poehh snap dat je hier gek van wordt! Ik had dat dus de eerste ronde, na die 3x testen, was ik er klaar mee en wilde ik gewoon ongesteld worden. Hoeveelste ronde is dit voor jou? Heb je normaal wel een regelmatige cyclus?het is mijn 1e ronde, maar tweede cyclus na stoppen met de pil. Eerste cyclus was 28 dagen en ben daarvan uitgegaan plus een paar extra dagen en toen heb ik dus volgens mij op dag 30 getest, negatief, toen een week later, negatief en aan het einde van de week ben ik weer een week verder.. Geen idee, ik word ook niet ongesteld dus ja.. pffffff We zitten dus wel in hetzelfde schuitje, had je de 1e ronde ook zo'n last van je eczeem? je had toen geen last van die witte afscheiding he, dat heb ik nu ook. pfff Gek wordt ik ervan!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Dames

buiten het feit dat ik een negatieve bloedtest had ben ik vanochtend gaan bloedden.. De krampen kickte er vol in en pijn was een tijdje niet te houden.. pas na plat liggen en pijnstillers ging het.

Shit happens, het eitje bleef ook dit keer niet zitten,

Nu sowieso ivm werk en opleiding tot januari een pauze, komt allemaal wel goed.. mn eitjes kunnen iig bevrucht worden ;)
Alle reacties Link kopieren
Laury wat vervelend! En wat jammer dat je nu even op pauze moet. Hoe voel jij je er zelf onder?



Vervelend vlasje 😞



@babbel: klinkt goed!! Ben benieuwd vrijdag. Knap van je! Ik wil t ook proberen vol te houden, word normaal altijd een dagje eerder al ongesteld dus wil het echt proberen vol te houden niet voor NOD te testen.



Mijn nieuwe NOD is 28 september 2014 dus ben benieuwd! Zou zo tof zijn als ik zwanger ben, dan heb ik ons kindje als eitje gezien op de echo hahaha 😄
Alle reacties Link kopieren
@vlasje: jeetje wat vervelend!!! Ik snap dat je anders na het weekend gaat bellen naar de huisarts! Hoop dat je voor die tijd toch ongesteld wordt of alsnog zwanger blijft! Nee vorige ronde geen last van gezeemd gehad!



@laury: nee dat meen je niet:-( heel veel sterkte! Je kan idd zwanger worden, dat is fijn! Ik wens jullie alvast veel succes&plezier voor als jullie weer gaan starten!



@weekend: spannend he! Je moet maar zo denken als je zwanger bent, dan ben je dat als het goed is over 3 dagen nog!;-) en doordat ik al een maand lang weet dat ik de 19e test, leef ik echt daar nar tor op de een of andere manier, dus dat is fijn! Hihi dat is wel een cool idee zeg!
Alle reacties Link kopieren
Nee laury wat heftig! Je klinkt nuchter..voel je je ook zo? Idd wel een troost dat je zwanger kan worden, maar goed toch verdrietig...



Vlasje ik snap heel goed dat je je zo voelt, maar twee rondes na stoppen met de pil is t helemaal niet zo raar dat je lichaam nog even moet ontpillen.. Dus dat er ineens een langere cyclus tussendoor komt. Je kan prima zwanger worden natuurlijk, maar no worries iig!



Babbel hihi ben benieuwd of jij/jullie het uithouden tot vrijdag! Spannend!



Voel weer echt van alles, maar dat had ik de eerste ronde ook (de tweede niet trouwens). Buikpijn en gespannen borsten. Mn dat laatste let ik erg op.. (aantal jaren geleden een keer zwanger geweest en weet nog dat ik s nachts niet op mijn buik kon liggen, zo gevoelig waren ze). Maar weet ook dat je jezelf echt ontzettend gek kan maken met dit soort gedachtes.
Alle reacties Link kopieren
Laury, wat ontzettend jammer zeg!! Hopelijk in januari dan meer geluk, en mag het vruchtje blijven plakken.



Vlasje, idd, als dit de eerste echte ronde is, is het wel normaal dat je lichaam er even aan moet wennen om alles zelf te regelen, vooral als je een lange tijd aan de pil hebt gezeten.

Moet zeggen dat mijn lichaam daar nooit problemen mee heeft gehad... maar daar ben ik mee gezegend.



Zit mezelf steeds gek te maken... Had zondagmiddag (vorige week) een positieve ovulatie test, en de donor kon de maandagavond pas! Nu staat in de bijsluiter dat je eitje dan binnen 24-36 uur springt als je een positieve test hebt gehad, dus ik hou me dr maar aan vast dat het wel gewoon goed zit. Zit al heel lang niet meer aan anticonceptie, dus mn lichaam hoeft niet te wennen.

Afgelopen 2 maanden mn cyclus bijgehouden, precies 28 dagen. ook op de 14e dag de eisprong, en 14 dagen erna ongesteld. Op de dag gelijk... Dus dat is wel fijn.

Ik ga er ook gewoon vanuit dat ik goed zit qua eisprong...

Nog een weekje wachten, dan mag ik testen! Als ik dinsdag niet ongesteld ben geworden (volgende week dus) dan mag ik woensdagochtend testen.

pffff...... wachten wachten wachten. haha
Je eigen geluk maak je zelf
Alle reacties Link kopieren
Laury, wat verwchikkelijk balen, maar aan de andere kant misschien wqs het dan nu de tijd nog niet. Daar geloof ik ook wel in, jou tijd komt heus wel :-)



Weekend idd een gaaf idee dat je je kindje als eitje hebt gezien!



Waarom ik ongeduldig ben is omdat mijn eerste ronde na de pil gewoon na 28 dagen was en ik mijn eisprong dus ook dit keer voor de tweede keer heb gevoeld, dit is ronde 1 om zwanger te worden. Heb eerst een maand ontpilt en toen hebben we het met condoom gedaan. Maar goed misschien ben ik te druk. Heb wel elke middag onwijs laat van mijn buik. Lijkt op ongesteldheidsklachten, maar is het niet. Heel vaag. Ach we wachten deze week wel weer af.



Grappig he dames dat we van alles voelen, om gek van te worden. Maar zwanger worden laat je wel heel bewust naar je lichaam luisteren en dat is ook wel weer goed. Zo ontdek je ook je grenzen!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Aan de ene kant ben ik er nuchter over, en denk ik tja dan de volgende keer maar weer

en aan de andere keer denk ik, oke.. weer niet ?? Onze tijd komt nog wel, daar ben ik zeker van.. Hoop alleen dat ik nu niet te veel aan mn lijf ga twijfelen!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveelste ronde was dit voor jou laury?
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Het meiden, ik ben nieuw hier! Zou graag mee schrijven. Geloof nu in ronde 6. Was al ruim een jaar gestopt met de pil en regelmatig cyclus. Door stress van zwanger worden werd het ineens heel onregelmatig! Laatste maand weer normaal. Volgende week woensdag verwacht ik ongesteld te worden en heb nu al erg zere borsten!
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje8430 schreef op 16 september 2014 @ 08:33:

Het meiden, ik ben nieuw hier! Zou graag mee schrijven. Geloof nu in ronde 6. Was al ruim een jaar gestopt met de pil en regelmatig cyclus. Door stress van zwanger worden werd het ineens heel onregelmatig! Laatste maand weer normaal. Volgende week woensdag verwacht ik ongesteld te worden en heb nu al erg zere borsten!



Hoi Vlindertje!! Welkom. Ik ben ook nieuw hier. Las al wel heel lang mee, maar toch, als je mee gaat schrijven, ben je nieuw. haha.

Mijn NOD is dinsdag en wil ook woensdag gaan testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Dus lopen we zo goed als gelijk op!

wat spannend he...

Kun je je wat inhouden met testen?

Ik heb bewust maar 1 test in huis... haha



Maar zit wel te twijfelen. Meer meiden de testen van de Action in huis? Ik heb de ovulatietesten van de Action gebruikt en die werkten dus niet bij mij. Met dezelfde urine toen 2 testen gedaan, 1 van Action en 1 van Kruidvat. Die van Kruidvat gaf toen wel een licht streepje aan, en die van Action was zo goed als wit....

Vond ik erg jammer, zo kom je nooit erachter wanneer precies je eisprong is natuurlijk, alleen met de dure testen.



Zal ik dan toch gewoon de 2v5 van Kruidvat maar halen als t wel zover is?

Oh jeetje.. ik hoop t zo.

Ben maar weer aan t haken geslagen... kijken of ik mezelf wat kan afleiden.



Liefs
Je eigen geluk maak je zelf
Alle reacties Link kopieren
Hoi ja ik las ook al even mee. Alles is zo herkenbaar! Ik denk ook elke maand dat ik zwanger ben. Gebruik geen ovulatietesten tot nu toe. Denk er aan om er volgende maand mee te beginnen want de afgelopen maanden was de timing vaak niet goed! Heb wel het gevoel dat we deze maand goed zaten qua timing! Afwachten dus hoe lastig dat ook is!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayolijn28 schreef op 14 september 2014 @ 11:16:

[...]





Succes Glitterbom! WomanLog heb ik ook gebruikt, daar kan je inderdaad wel alles invoeren, maar die geeft niet aan of je eisprong is geweest, dan moet je dat zelf interpreteren en is soms lastig.

Ik hoop dat je snel zwanger bent!



Dank je Mayolijn!



Volgens Fertility Friend is de kans dat ik zwanger ben 'low'. Want in de chart is mijn ovulatie een dag later dan ik dacht. Nou ja, we zien het wel.



Wel leuk om het zo bij te houden, maar ik moet oppassen dat ik me er niet teveel op ga blind staren. dat herkennen de meeste dames hier waarschijnlijk wel



Sterkte aan iedereen met een negatieve test/bloedingen, en succes aan iedereen die nog zit te wachten!
Today is a good day
Alle reacties Link kopieren
De ongesteldheid is gestart in alle hefigheid, nog nooit zo heftig gehad.

Blijkbaar moest het eruit.. Pff maar gelukkig weet ik nu wel waar ik aan toe ben!



Voor iedereen die nog moet wachten, succes hopelijk een positieve test!

Ik zag trouwens een vraag over de 2v5 euro test van kruidvat, zijn prima. Gaven bij mij helaas aan dat ik niet zwanger was, maar ze hadden ook gelijk :-) Maar lees er altijd prima verhalen over..
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Balen, Vlasje! Op naar de volgende ronde dan maar
Alle reacties Link kopieren
Fijn vlasje!!! Hier bij mij nog geen rode duivels! Spannend!
Alle reacties Link kopieren
@laury wat rot zeg!!! En dat nu de 2de keer... balen! En dat is zacht uitgedrukt



Welkom vlindertje en bewustalleenmama leuk dat jullie meeschrijven .



Een vraag voor iedereen..



weet jullie omgeving dat jullie zwanger willen worden.?

Bij ons weet niemand het.. willen proberen het voor onzelf te houden.. we krijgen al zovaak de vraag wanneer er kinderen komen.. dat we geen zin hebben elke keer de vraag te krijgen of het al gelukt is enz.



Was benieuwd hoe dat bij jullie is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven