Met platonische vriend naar bed geweest

15-09-2014 21:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik heb een tijd geleden op een dansavond een man leren kennen en omdat het klikte hebben we vaker afgesproken. De eerste avond was ik erg met hem aan het flirten maar hij vertelde al snel dat hij een vriendin had. Hij vond het alleen wel leuk om met me om te gaan dus wilde wel blijven afspreken. Ik wilde dat ook wel proberen dus zo geschiedde. Na een tijd merkte ik dat ik het toch wel lastig vond, ik ging hem steeds leuker vinden, en hoewel hij erg duidelijk was over zijn relatie gaf hij toch af en toe wat gemengde signalen af. Dat hij ineens toch een toespeling maakte ofzo, of me een beetje ging teasen. Omdat de situatie toch wel effect had op mij, vroeg ik of we even een break konden inlassen. Zodat ik wat ruimte kon maken voor een evt. andere man en er wat minder mee bezig zou zijn. Hij respecteerde dat maar een paar dagen later belde hij toch om even te kletsen en dat was zo gezellig dat we toch weer gingen afspreken. Later hebben we ook af en toe samen wat werk gedaan voor zijn onderneming. In die tijd ging zijn relatie volgens mij niet echt goed maar daar praatten we niet echt over.



Alleen nu de laatste 3 weken is er ineens een crisis uitgebroken in z'n relatie, het ging allemaal heel snel en sinds afgelopen zaterdag is het waarschijnlijk uit. Hoewel het er aan zat te komen is het voor hem een grote klap - hij komt uit een ander land, woonde samen, had zijn baan via zijn vriendin en heeft hier zelf vrijwel geen familie of vrienden. Bovendien heeft hij heel veel geïnvesteerd in de relatie en het voelt alsof echt alles onder zijn voeten vandaan wordt getrokken. Er is ook evt. sprake van dat zijn vriendin al een tijd een affaire had.



Anyway, de laatste 2 weken kwam hij dus supervaak bij mij om te praten, omdat hij eigenlijk niemand anders heeft behalve haar vrienden en familie etc. , waar hij nu niet meer terecht kan. Gisteren was hij weer hier en toen was hij zo erg in de war, zo had ik hem nog niet eerder gezien. Ook zei hij af en toe dat hij aan zelfmoord dacht. Na een paar uur luisteren naar z'n verwarde verhaal kregen we een woordenwisselig omdat hij erg verbaasd was over een reactie van mij op een vraag van hem, en hij kon zich daar niet overheen zetten. Op een gegeven moment wist ik gewoon echt niet meer wat ik moest zeggen, ik bood aan dat ik een knuffel kon geven maar met woorden kon ik het gewoon niet meer goed krijgen. Hij zei dat hij zich nog nooit zo eenzaam had gevoeld, en dat hij op dit gebied de Nederlandse cultuur en manier van omgaan met elkaar gewoon echt niet kon begrijpen.



Toen ging hij verward weg. Ik heb een tijd zitten wachten en toen toch gebeld omdat het toch niet goed voelde om hem alleen te laten zijn. Ik zei dat het me erg verdrietig maakte om hem zo te zien, dat ik van hem hield en dat het me geen goed idee leek dat hij alleen was. Uiteindelijk kwam hij terug en toen hebben we nog een paar uur echt een superfijn gesprek gehad. Hij wilde liever niet blijven slapen (had hij eerder ook een paar keer afgeslagen), maar uiteindelijk bleef hij toch. Ik zei dat we gewoon in aparte bedden konden slapen maar uiteindelijk gingen we toch samen slapen.



Ik maakte totaal geen moves en ging gewoon heel braaf slapen, maar hij raakte toch opgewonden en eigenlijk ook een beetje op een agressieve manier.. Hoewel ik hem dus altijd leuk vond vond ik dit dan weer niet superfijn en reageerde ik niet echt, maar na 2 uur ofzo ging ik er toch in mee en toen hebben we sex gehad..



Maar het was dus echt helemaal geen fijne sex. Volgens mij sloot hij zich gewoon volledig van z'n gevoel af en moest hij gewoon z'n spanning kwijt, en was het dus gewoon neuken en volspuiten.. En daarna was hij heel afstandelijk. Uiteindelijk ging hij 's ochtends weg zonder iets te zeggen. Ik voelde me ZO naïef en ook een beetje gebruikt, hoewel ik dat zelf gewoon heb laten gebeuren natuurlijk..



Ik heb net een berichtje gestuurd of hij misschien even wil bellen, maar ik heb nog geen reactie. Weet niet echt wat ik wil zeggen maar zou t wel fijn vinden nog even contact te hebben, om te checken hoe het met hem is en tja.. Misschien even erover te hebben dat t niet zo chill was vannacht en dat het wel erg tegenviel ofzo?



Wat zouden jullie doen? Ik heb er emotioneel niet heel veel last van nu en kan er wel goed mee omgaan, maar maak me toch een beetje zorgen om hem en wil denk ik wel vrienden blijven als dat kan.



Ook zouden we morgen gaan werken maar ik denk dat dat niet doorgaat.



Hoor graag hoe jullie dit zien en wat jullie zouden doen..
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik gaan investeren in je zelfvertrouwen.
Hoe het met hem gaat? Laat die gast lekker gaan.



Ik wil vrienden die mij en mijn grens respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Dit is nooit een platonische vriendschap geweest, omdat jij al die tijd al meer voelde. Je houdt jezelf voor de gek door het zo te noemen.



Wat je nu moet doen? Hangt er vanaf wat je wilt. Als je lief wilt zijn voor jezelf, laat je hem met rust. Deze situatie gaat jou kwetsen, en als je door gaat met aan hem te trekken alleen maar meer.



Richt niet meer schade aan dan er nu is gedaan aan de verhoudingen, en laat het los. Dat hij het moeilijk heeft en jij hem wilt helpen is geen excuus om contact te zoeken: jij maakt zijn situatie eerder complexer voor hem, dan dat je hem helpt.



En daarnaast: denk om je baan. Je hebt er niks aan om op de werkvloer emotionele toestanden te krijgen.
Ik zou even niks doen. Die man zit in een turbelente fase na z'n breuk. Laat hem even.



Als de rust weer is wedergekeerd wel een gesprek aangaan dat je het als onprettig he t ervaren. Hopelijk biedt hij eerder z'n excuses al aan want het klinkt niet zo fraai.



Ik hou sowieso niet van die types die over zelfmoord praten en waar je dan ineens een woordenwisseling meehebt tijdens een gesprek waar jij hem probeert te troosten. Klinkt niet zo fris allemaal maar goed, het is niet niks voor hem.
2 blijven aandringen pfff dat is idd niet fijn.

Ik vind het niet leuk klinken, laat staan vriendschappelijk, Ik zou dit niet zo laten passeren als ik jou was.

Natuurlijk had je zelf nee kunnen zeggen maar de afloop en hoe het ging zijn niet netjes naar jou toe.

Ik vind het lief dat je je zorgen om hem maakt maar heb het gevoel dat hij je vriendschap (nu) niet verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft genomen wat hij zo ruimhartig aangeboden en opgedrongen kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Mobiel uit.

Warme melk drinken en gaan slapen.

Ga morgenochtend gewoon naar je werk toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf er een wedje om te leggen, dat zijn ex een heel goede reden had om zich tot iemand anders te wenden dan tot haar agressieve suïcidale verwarde eenzame in-Nederland-teleurgestelde eikel van een vriend.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom bleef hij dan toch slapen? Hij had het een paar keer afgewezen schrijf je. Neem aan dat je dan hebt aangedrongen bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat lijkt me allerminst een prettige ervaring. Voor jou niet en voor hem niet.

Als ik het zo hoor zit hij volledig in de shit. Daar hoef je dus voorlopig niets van te verwachten.



Gelukkig zeg je zelf dat je emotioneel niet zo veel last hebt van de slechte (en ongelukkig getimede) seks.



Ik zou afstand nemen. Je rol van reddende engel heeft je niet veel positiefs opgeleverd en je kunt hem verder toch niet echt helpen.
Je wil al lange tijd meer van hem dan vriendschap omdat je gevoelens voor hem hebt. Je houdt jezelf voor de gek als je zegt dat dit platonisch is.

Je hebt verschillende keren aangeboden dat hij kan blijven slapen en hij heeft dat geweigerd.

Tijdens een emotioneel gesprek is hij weggegaan en jij belt achter hem aan.

Hij blijft uiteindelijk toch slapen, niet in een logeerbed, maar bij jou in bed.

En dan hebben jullie seks en die is niet fijn.



Tja, ik denk dat je hieruit een mooie les kunt leren over jezelf niet zo overduidelijk aanbieden aan een man. Over zelfrespect hebben.

Want ook al wil je hem helpen etc. Waar het uiteindelijk echt om draait is dat jij meer van hem wil en je behoorlijk aan hem hebt opgedrongen.
Je komt emotioneel erg kwetsbaar over, ook in je andere posts hier. Inderdaad, afstand nemen. Van deze man ga je niet gelukkig worden. Kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Dankje voor jullie eerlijke reacties. Ik voel me niet echt kwetsbaar maar ben wel heel open. Misschien soms te.



Toen hij vanochtend wegging voelde het zo ijskoud en voelde ik me zo dom dat ik gewoon een beetje moest lachen..



Ik heb een beetje spijt dat ik net toch een berichtje heb gestuurd. Inderdaad beter om afstand te nemen denk ik.
quote:Very__Cherry schreef op 15 september 2014 @ 21:41:

Ik durf er een wedje om te leggen, dat zijn (waarschijnlijk) ex een heel goede reden had om zich tot iemand anders te wenden dan tot haar agressieve suïcidale verwarde eenzame teleurgesteld-in-Nederlandse eikel van een vriend.Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Pfff.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er is hier 1 van deze 2 dingen aan de hand.



Of jij hebt behoorlijk zitten stoken in een gelukkige relatie tot hij voor de bijl ging en daardoor zijn vriendin verloor. Nu is hij dus doodongelukkig want vriendin kwijt en jou wilde hij eigenlijk ook niet en jij hem niet.





Of hij is een hele slimme man die precies weet hoe hij vrouwen het bed in moet praten wat hem bij jou gelukt is alleen had hij nooit gedacht dat zijn vriendin hem doorhad en bij hem weg zou gaan. Wat hij heel vervelend vindt voor zich zelf want jou wil hij ook niet.



In beide gevallen kun je beter afstand nemen van de man.
Alle reacties Link kopieren
Een man die op deze manier met andere vrouwen omgaat tijdens een relatie heeft een behoorlijke karakterfout en is geen relatie materiaal. Daarnaast is hij afhankelijk, ontworteld en depressief. Waarom betrek jij al deze problemen waar je geen verantwoordelijkheid voor hebt op jezelf?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
meneer hangt een zielig verhaal op, om met jou naar bed te gaan. zo zie ik het toch. ik zou me ver van deze man vandaan houden als ik jou was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven