Camera iPhone schoonmaken (foto's worden niet meer scherp)

16-09-2014 08:10 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot een tijd geleden kon ik mijn iPhone 4S (die al ruim uit de garantie is) zo'n beetje als een scanner gebruiken: foto's van krantenartikelen waren bijvoorbeeld goed leesbaar.

Dat is niet meer zo, van zo dichtbij worden foto's niet meer zo scherp.



Dat zou prima kunnen zijn omdat de lens vies is, de telefoon zit in zo'n hoesje dat de lens vrijlaat.



Ik heb online wel tutorials gevonden van hoe je dat schoon kunt maken (dat begon dan met een schroevendraaiertje en een busje spuitlucht bestellen) maar weet iemand of dat inderdaad werkt? En is het moeilijk? Kan ik dat zelf of kan ik het beter laten doen. En in het laatste geval: heeft iemand een tip waar ik dat in Amsterdam kan laten doen?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Voordat je begint met openschroeven ed...

Je weet dat als je op het scherm tikt je camara scherpstelt op het deel wat je aangeeft?

Mss is automatisch scherpstellen defect en zal je dus zelf moeten scherpstellen
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het voor de zekerheid nog even geprobeerd, maar dat is het echt niet; ook als ik zelf selecteer waar ik scherpgesteld wil hebben, wordt de foto wazig.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zelf proberen aan te klooien met een Iphone. Voor je het weet is hij kapot. Zou gewoon even langs de Istore gaan en vragen om advies .



Je kan het natuurlijk best zelf doen, maar het blijft een risico.
A smile a day keeps the doctor away

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven