Werk & Studie alle pijlers

ontslagvergunning bedrijfseconomische reden.

16-09-2014 10:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever heeft een onstlagvergunning voor mij aangevraagd afgelopen week bij het UWV.

Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken op internet en ik kom er niet uit, dus misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik ben de enige werknemer in dit bedrijf en volgens mijn werkgever duurt het tussen de 6 en 8 weken voordat UWV met een brief terugkomt.



Maar wat moet ik nu doen?

Moet ik nu zelf al contact opnemen met UWV? Moet ik al een uitkering aanvragen, voor het geval ik voor die tijd geen werk kan vinden?

En hoe zit het als ik nu ander werk heb en ik kom bijvoorbeeld de proeftijd van het volgende werk niet door, met de uitkering, heb ik daar dan nog recht op?



Ik kom er zelf niet uit, en ik weet niet waar ik op moet letten.



Alvast bedankt.
Bel het UWV even, daar weten ze dat.
Alle reacties Link kopieren
Als je lid bent van een vakbond zou ik die ook bellen.
Je bent nog niet ontslagen en je hebt ook nog geen zicht per wanneer je ontslagen wordt. Dit is afhankelijk van wanneer je baas de ontslagvergunning krijgt. Tot die tijd kun je dus geen uitkering aanvragen.

Je andere vragen kan ik niet beantwoorden. Succes in deze onzekere tijd!
quote:Moet ik al een uitkering aanvragen, voor het geval ik voor die tijd geen werk kan vinden?



Na uw laatste werkdag heeft u:

1 week de tijd om een WW-uitkering aan te vragen. U kunt al eerder een WW-uitkering aanvragen. Dit kan vanaf 1 maand voor uw laatste werkdag.



Staat gewoon op: https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/u ... nvragen/ww



En daar is het nog te vroeg voor dus.
Wellicht een beter idee begin nu alvast met solliciteren. Je weet dat je weg moet, en in de WW moet je het tóch! Bespaart beide partijen een hoop gedoe.
Alle reacties Link kopieren
UWV bel ik vanmiddag, en lid van een vakbond ben ik stom genoeg niet.

Ben 5 jaar in vaste dienst geweest, en heb er al gewerkt vanaf mijn 14de als zaterdag en vakantiehulp.

Dus heel goed contact gehad met werkgever, nooit problemen gehad, en daardoor nooit over een vakbond nagedacht.



Uitkering aanvragen is dus nog te vroeg, wat stom dat ik dat stukje niet zelf heb kunnen vinden.

Weet gewoon niet waar ik op moet letten, wat ik zelf precies moet weten en wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
47084: solliciteren doe ik natuurlijk al, wil zelf ook echt niet thuis komen te zitten en stilzitten is niks voor mij.
Als je in zo'n klein bedrijf werkt, dan moet je vooral niet je hoop vestigen op een vakbond, die komen alleen in actie als ze het journaal kunnen halen.



Je kan beter contact opnemen met UWV en/of Juridisch Loket.
Wat je wel vast kunt doen is je inschrijven als werkzoekende.

Is sowieso verplicht als je ww wilt aanvragen en dan heb je dat maar vast gedaan.

Kun je ook vast kijken of er iets voor je bij zit.



https://www.werk.nl/werk_ ... ing-aanvragen/inschrijven
Inschrijven als werkzoekende kan toch pas vanaf 4 weken voor aanvang werkeloosheid?
quote:Naara schreef op 16 september 2014 @ 11:10:

Inschrijven als werkzoekende kan toch pas vanaf 4 weken voor aanvang werkeloosheid?



Nee, ww aanvragen 4 weken vtv maar inschrijven als werkzoekende mag altijd, ook als je nog wel een baan hebt en op zoek bent naar iets anders.



Het zijn 2 aparte inschrijvingen. Maar geen recht op ww zonder inschrijving als werkzoekende.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn geweldig, ben nu weer een stapje verder, waar ik het zelf even niet zag allemaal.

Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Het UWV gaat nu met de ontslagaanvraag aan de gang, ze beoordelen of ze voldoende info hebben. Zo niet dan stellen ze aanvullende vragen aan je werkgever. Zo ja dan sturen ze de ontslagaanvraag door naar jou en mag je daarop reageren (je hoeft geen bezwaar te maken voor behoud uitkering). In sommige gevallen volgt er nog een ronde waarin je werkgever en daarna jij weer mag reageren. Uiteindelijk zal het UWV een beslissing nemen en bij een positieve beslissing kan je wg daarmee je dienstverband opzeggen met inachtneming opzegtermijn.



Tot dat je de brief van UWV krijgt hoef je niets te doen, behalve gewoon door werken. Ik zou inderdaad op zoek gaan naar ander werk en zodra je dienstverband is opgezegd je alvast melden bij UWV voor een WW-uitkering.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven