Food blog met gezonde recepten

16-09-2014 08:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames (en heren?)!



Ik ben helemaal nieuw op dit forum hoewel ik hier al wel af en toe kom om gewoon even te lezen. Ik ben echter een tijdje terug een food blog begonnen waarin ik allerlei gerechten maak/recepten uitwerk met een "gezonde touch". Dat wil zeggen, ik geef een twist aan bekende en minder bekende recepten (zoals mijn chocolate covered ice cream bar - ja, ik schrijf wel in het Engels), gebruik net even wat andere producten dan normaal en probeer vooral ook zonder suiker en boter te werken. Soms gebruik ik eiwitpoeders, soms creëer ik bijvoorbeeld een taartbodem uit zoete aardappel en banaan.



In ieder geval ben ik gewoon reuze benieuwd hoe jullie mijn website vinden: ziet het er goed uit, zijn de gerechten aantrekkelijk? En daarnaast, hebben jullie eventueel nog verzoekjes?



Ik zou het erg leuk vinden als jullie eens een kijkje willen nemen en misschien daarnaast dus aan mij laten weten wat jullie ideeën erover zijn!



Alvast heel erg bedankt!



Groetjes,

Monique
Alle reacties Link kopieren
Eigen website spammen mag hier niet maar je noemt hem verder nergens dus hoe weten wij wat jouw website is?
Alle reacties Link kopieren
Oh haha vergeten! Mijn website is xxxx Het is niet om te spammen maar om feedback te vragen, mag dat ook niet?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2014 10:27
Reden: Link naar blog verwijderd!
% gewijzigd
quote:moneyq89 schreef op 16 september 2014 @ 09:13:

Oh haha vergeten! Mijn website is [...]. Het is niet om te spammen maar om feedback te vragen, mag dat ook niet?Nee natuurlijk niet. Anders komt iedereen hier zijn website spammen onder het mom van "feedback vragen".
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2014 11:19
Reden: quote van spam verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat mag inderdaad niet.

Bovendien lees ik liever een blog over lekker eten dan over 'gezond' eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de beroerdste niet dus heb even naar je site gekeken maar ik vind de foto's te groot en je moet teveel scrollen.

De recepten kan ik zo nog niks van zeggen.
Even wat feedback dan. De website is in het Engels, ik ben Nederlands en ik lees niet graag in het Engels. Er staan fouten in ("What is kind of a question is that?") en op een blog zou ik eigen recepten verwachten, geen links naar andermans recepten. Ook verwacht ik geen proteïnepoeder (dat is dat casein toch?) op een blog met gezonde recepten.
Alle reacties Link kopieren
Sorry...maar je Engels is tenenkrommend, en de foto's niet aantrekkelijk..



Ga in het Nederlands schrijven en volg een foodfotography cursus. En kijk eens beter naar de goede foodblogs die NL al rijk is (Simones kitchen bijvoorbeeld)
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst fatsoenlijk Engels leren schrijven/spreken of een Nederlandse site opzetten.



De koekjes vind ik er onsmakelijk uitzien (te donker).



Maar succes ermee
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik houd het hier op:

www.ah.nl/allerhande/
Alle reacties Link kopieren
Het mag hier inderdaad niet, maar vooruit ik heb ook even gekeken.



Inderdaad, waarom in engels schrijven als je de taal niet machtig bent? Je kunt beginnen in het Nederlands, en eerst hier je statistieken wat hoger proberen te krijgen. Desnoods doe je een engelse samenvatting onder je Nederlandse tekst, dan ben je alsnog toegankelijk voor engels publiek. Je Engels is echt behoorlijk slecht, ik kan je zo 20 fouten laten zien na een minuutje op je blog.



En ik zou je willen adviseren betere foto's te maken. Ik vind geen van de gerechten er aantrekkelijk uitzien, en dat lijkt me nou net wel de bedoeling. Investeer in een spiegelreflexcamera, als je wilt bloggen moet je een goeie foto's hebben. Dat is het eerste wat men ziet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom in het Engels? Er zijn al zoveel Engelse 'food blogs' dus die van jou moet er wel heel erg uitspringen. Tenzij je dat expres doet met je tenenkrommende Engels, dan heb je inderdaad je doel bereikt.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties, ik zal weer eens naar m'n Engels kijken haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 16 september 2014 @ 09:21:

Even wat feedback dan. De website is in het Engels, ik ben Nederlands en ik lees niet graag in het Engels. Er staan fouten in ("What is kind of a question is that?") en op een blog zou ik eigen recepten verwachten, geen links naar andermans recepten. Ook verwacht ik geen proteïnepoeder (dat is dat casein toch?) op een blog met gezonde recepten.Er staan geen links naar andermans recepten, elk recept is van mezelf ;).
quote:moneyq89 schreef op 16 september 2014 @ 10:16:

[...]





Er staan geen links naar andermans recepten, elk recept is van mezelf ;).Is dat zo? Waar is dit recept dan:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2014 10:29
Reden: link naar blog verwijderd!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote]nerdopviva schreef op 16 september 2014 @ 10:17:

[...]





Is dat zo? Waar is dit recept dan:



Nou, dat is mijn eigen recept dat geplaatst is op een andere website. Echter nog steeds mijn recept.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2014 10:30
Reden: Link naar blog verwijderd!
% gewijzigd
quote:moneyq89 schreef op 16 september 2014 @ 10:23:

[...]





Nou, dat is mijn eigen recept dat geplaatst is op een andere website. Echter nog steeds mijn recept.Waarom dan linken naar dat recept? Als het jouw recept is, plaats het dan op je eigen site.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opvalt is dat er regelmatig een kat bij het eten zit. Ik vind dat niet smakelijk overkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:moneyq89 schreef op 16 september 2014 @ 10:23:

[...]





Nou, dat is mijn eigen recept dat geplaatst is op een andere website. Echter nog steeds mijn recept.Al die recepten voor dergelijke zogenaamde gezonde snacks zijn zo goed als hetzelfde.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 16 september 2014 @ 10:25:

[...]





Waarom dan linken naar dat recept? Als het jouw recept is, plaats het dan op je eigen site.Omdat het ingezonden is.
quote:moneyq89 schreef op 16 september 2014 @ 10:27:

[...]





Omdat het ingezonden is.Dat snap ik wel. Maar snap jij ook dat als je linkt naar een andere website, mensen denken dat het niet jouw recept is? Zet het recept op je eigen site met eventueel een link naar die andere site.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 16 september 2014 @ 10:29:

[...]





Dat snap ik wel. Maar snap jij ook dat als je linkt naar een andere website, mensen denken dat het niet jouw recept is? Zet het recept op je eigen site met eventueel een link naar die andere site.Op de andere site staat wel aangegeven dat het recept afkomstig is van mij met een link terug, dus dat is wel in orde. In ieder geval, dank je voor je tip!
De foto's zijn te groot en de letters te klein. Een ander lettertype zou ook mooier zijn.

De zwarte achtergrond is te dominant.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals bedankt iedereen. Natuurlijk even slikken op het moment dat je dergelijke reacties krijgt maar het is ook zeker goed te weten waar mijn verbeterpunten liggen. Zo blijf ik in ieder geval scherp!
quote:moneyq89 schreef op 16 september 2014 @ 10:34:

[...]





Op de andere site staat wel aangegeven dat het recept afkomstig is van mij met een link terug, dus dat is wel in orde. In ieder geval, dank je voor je tip!Ik probeer het uit te leggen, maar het lukt niet helemaal, geloof ik. Ik had helemaal niet gezien dat jouw naam en link erbij staat. Ik kijk naar het recept en verder niet. Als ik het recept interessant had gevonden, had ik die website in mijn favorieten gezet of die pagina geprint. Nergens een (duidelijke) referentie naar jouw blog. Je maakt op die manier reclame voor die andere website met jouw recept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven