Belgische gevangene krijgt euthanasie op verzoek

16-09-2014 11:45 52 berichten
Beglische gevangene verzoekt euthanasie



De titel van het krantenartikel is misleidend, het verzoek is nog niet ingewilligd.

Maar: wat vinden we hiervan? Dit moet toch niet kunnen? Hij heeft op beestachtige manier slachtoffers gemaakt en omdat hij niet meer tegen de tralies kan, wil hij op een zachte manier uit het leven stappen???

Van mij mag hij op water en brood in het donker en nooit meer een mens spreken!!

Belgische gevangene krijgt euthanasie op verzoek

Totaal aantal stemmen: 25

Iedereen heeft recht om euthanasie aan te vragen (80%)
Zedendelinquenten moeten worden uitgesloten van dit recht (20%)
Van mij mag hij.

Hij heeft al 30 jaar straf gehad hé.

Als dit zijn wens is...waarom niet?



Deze man blijft een gevaar voor de samenleving en zal anders de rest van zijn leven in (een veel geld kostende) gevangenis zitten.
Alle reacties Link kopieren
Bij euthanasie ben je in ieder geval zeker dat hij nooit meer een slachtoffer zal maken.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Bij euthanasie maakt hij inderdaad geen slachtoffers meer. Maar toch zou hij er in mijn ogen dan makkelijk vanaf komen. Ik zou hem in zijn cel weg laten kwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Opgeruimd staat netjes. Hij zit er al 30 jaar, kost alleen maar geld, die gasten hebben het veel te goed achter de tralies.

Kan me overigens niet voorstellen dat dit gaat gebeuren, er hangen heel strenge regels aan
Alle reacties Link kopieren
Hij kiest voor de makkelijke weg. Dat is één van de redenen waarom ik tegen de doodstraf ben: laat maar lekker sudderen in de gevangenis tot de dood erop volgt. Bovendien kost de uiteindelijke tenuitvoerlegging van een doodvonnis gemiddeld drie keer zoveel als een levenslange gevangenisstraf door alles wat eraan voorafgaat, al zal dat hier waarschijnlijk niet het geval zijn.
verba volant, scripta manent.
Hij zit al 30 jaar en er is geen genezing mogelijk. 2 proefverloven zijn geëindigd in een enorm fiasco (zacht uitgedrukt) dus wat moet hij nu nog dan? Hij is 57, met een beetje 'geluk' moet hij nog 40 jaar. Hij had zich ook van het leven kunnen beroven en dat kan nog steeds, dus ik begrijp hem wel.
Alle reacties Link kopieren
"MarianneDavids, 2 minuten geleden

Hij kiest voor de makkelijke weg. Dat is één van de redenen waarom ik tegen de doodstraf ben: laat maar lekker sudderen in de gevangenis tot de dood erop volgt. Bovendien kost de uiteindelijke tenuitvoerlegging van een doodvonnis gemiddeld drie keer zoveel als een levenslange gevangenisstraf door alles wat eraan voorafgaat, al zal dat hier waarschijnlijk niet het geval zijn."



+1!

Lekker makkelijke weg kiezen is dit. Ook al heeft hij al 30 jaar erop zitten. Zijn slachtoffers hadden graag die 30 jaar geleefd.

Beetje aah kijk mij nou de zielige moordenaar zijn, ik rot weg hier en kan het niet meer aan.

Geen medelijden mee.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Mooi laten zitten.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij kost alleen maar geld, dus als hij dood wil, vind ik dat prima. Zijn leed kan toch nooit het leed benaderen van zijn vele slachtoffers en hun omgeving. Wat pijnlijk dat hij zoveel zorg en aandacht voor zijn psychische gesteldheid krijgt. Als hij echt dood had gewild, had hij ook wel kunnen stoppen met eten, dat had 3 jaar getouwtrek bespaard.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Prima, stop er maar een laatstewilpil in. Ik ben niet zo haatdragend dat ik vind dat iemand na 30 jaar cel er "makkelijk van af komt". Dit is een cleane goedkope oplossing, zouden we vaker moeten doen in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Zijn slachtoffers hadden nog wel 60 jaar willen leven. Laat hem inderdaad maar lekker in zijn cel zitten. Hij wilt te graag dood, omdat hij niet kan leven in de cel. Had hij zich moeten bedenken voordat hij slachtoffers maakte. Nu mag hij op de blaren zitten. Mij part totdat hij 100 jaar is.
Ach nee joh, laat die rotte appel er uit stappen. Hij heeft al 30 jaar er op zitten. Scheelt weer geld en er is weer ruimte om een andere rotte appel in de gevangenis te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, deze man mag van mij euthanasie krijgen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik geloof niet dat deze man dingen met voorbedachte rade doet. Hij is 2x op proefverlof geweest wat gierend uit de hand liep, ik denk niet dat hij dat met voorbedachte rade doet.

Het lijkt me vreselijk te weten dat je niet meer vrij kunt komen, hoe goed je ook je best doet binnen de muren van de gevangenis, omdat je, zo gauw je er weer uit bent, weer in je oude gedrag vervalt. Ook dat vind ik ondraaglijk lijden.
Zoals ik het las is hij ontoerekeningsvatbaar verklaard en heeft hij nooit een goede behandeling gehad. Hij zit al 30 jaar in een cel, dus ja, van mij mag hij euthanasie krijgen.
Hij vindt zichzelf een gevaar voor de maatschappij toch? Ik hoop voor hem dat hij mag.
Hij zou nooit meer vrijkomen, zo leek het. Maar 7 jaar later volgde er toch weer een proefverlof. In korte tijd maakte hij drie nieuwe slachtoffers. Twee meisjes van 11 en 17 jaar en een vrouw van 29 die ook bijna werd gewurgd bij de aanranding. Toen daarna duidelijk werd dat hij nooit meer een voet buiten zijn cel zou mogen zetten, ontstond zijn doodswens. 'Want ik word er niet beter van door 23 uur per dag in een cel te zitten. Ik voel me geen mens meer. Ik zit maar te wachten,' verklaart hij zelf.



Ow nee, ik neem mn woorden terug, hij mag van mij blijven piekeren in z'n cel. Al is het maar voor de nabestaanden, ik vind zn onderbouwing ook niet getuigen van respect.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het alleen maar goed als hij dit krijgt. Opgeruimt staat netjes. Wat ik alleen niet eerlijk vind is dat als een " normaal" persoon het wil er meteen een SCAN arts etc etc bij komt kijken en het verzoek dan nog niet ingewilligd word. Daar zouden ze wel makkelijker over mogen doen!
Alle reacties Link kopieren
Opgeruimd staat netjes. Een gevangene kost 250 euro per dag (een TBS'er zelfs 800 à 900).
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
Waarom mogen die mensen in hemelsnaam op proefverlof??



Lekker laten zitten, dan kost het maar geld. Ik zou wel zorgen dat die gedetineerden het slechter hebben dan de bejaarden van tegenwoordig. Dat is pas zielig! Maar goed, dat was niet de vraag
Alle reacties Link kopieren
In NL zou hij denk ik niet zomaar in aanmerking komen, hij is namelijk ontoerekeningsvatbaar verklaard....daarmee wordt de eerste eis uit de zorgvuldigheideisen (vrijwillig en weloverwogen verzoek) toch erg ingewikkeld.



Los van het feit dat je maar een arts moet vinden die hieraan mee wil werken...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hij vraagt als het ware om de doodstraf.

Laten we hem die wens maar gunnen.

Beter voor hem, beter voor de samenleving.

Welk doel wordt gediend door hem nog 40 jaar in zijn cel te laten zitten ? Onze wraakzucht ? Het brengt zijn slachtoffers niet terug.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik vind dat het wel moet kunnen.



Nee, het is totaal niet zielig dat hij in de gevangenis zit om wat hij heeft gedaan. Maar omdat hij niet meer in zijn uitzichtloze situatie verder kan en wil leven, verdient hij wel de mogelijkheid er een einde aan te maken.



Niemand heeft er iets aan om die kerel nog 40 jaar achter de tralies te zien. Opgeruimd staat netjes.
Alle reacties Link kopieren
@zonnigkleintje: dat mag je vinden maar de vraag is of euthanasie dan de weg is/moet zijn
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven