Help, vriendin lust geen groenten!

16-09-2014 12:03 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vriendin van mijn zus lust geen groente. Ik ben zelf vegetariër en ik vind het zo moelijk als zij komen eten. Ik wil best vlees maken, dat doe ik ook voor mijn vriend, maar wat maak ik dan verder? Ik geloof dat ui en tomaat kan, maar bv courgette, paddestoelen, aubergine, witlof, prei, bloemkool, wortel, kool niet.
Alle reacties Link kopieren
Gebakken ei.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh, alleen warme tomaten dus. Gevulde tomaten (met rijst en vegagehakt) uit de oven?
Er zijn maar een paar groenten die ik echt niet wegkrijg. Maar als ik echt honger heb zal ik waarschijnlijk alles naar binnen slaan. Wellicht heeft ze nooit veel trek?



Ik zou een schaal vol kluifribben o.i.d. neerzetten met gebakken aardappelen.



Ook mannen doe je vaak geen plezier met veel groenten. Een paar toefjes, klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 16 september 2014 @ 12:19:

[...]

BBQ is meer dan alleen vlees natuurlijk. Courgettte, paprika, champignons etc zijn heerlijk op de bbq. Verder....sorry hoor maar ik heb altijd het idee dat het aan de kookkunsten ligt als iemand zo veel niet lust.

De smaak verandert toch ook met hoe je iets klaarmaakt.

IKlusgeentuinbonen....maar als ik ze klaarmaak "ach, zo zijn ze niet vies nee"

Maak een lekker soepje anders, propvol groente maar wel pureren.

Als wij zelf bbqen eet mijn vriend twee stukjes vlees/vis en voor de rest doen we groenten op de bbq.

Ik ga mij serieus niet meer wagen aan gerechten waarvan ik weet dat zij ze niet eet. Peultjes geprobeerd, maar dat zijn geen sperziebonen. Couscoussalade eet ze ook niet. Courgettelasagne was geen succes. Niet arrogant bedoeld, maar volgens familie en vrienden kan ik goed koken. Zij lust spinazie, maar de spinaziefrittata die ik had gemaakt niet, terwijl dat ui, ei, spinazie en kruiden/knoflook was.

Met bbq-en kan zij vlees eten en houd ik een gedeelte vrij voor groenten voor onszelf, zusje en moeder. Maar wraps en spagetti bolognese is wel een idee.
Alle reacties Link kopieren
Nou daar zou ik me dus niet druk over gaan maken. Potje witte bonen in tomatensaus en klaar ben je. Jij hoeft haar toch niet op te gaan voeden.
Ik zou ophouden met er over nadenken en je best doen als ze echt zo weinig eet en zelf ook met vrij weinig mogelijkheden komt.



Gewoon koken voor jou en je vriend, en voor haar witte bonen in tomatensaus opwarmen. Of als ze komen eten, iets bestellen. Of naar een restaurant gaan, dan kan ze zelf bestellen. Of gewoon gaan borrelen ipv eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind geen enkele groente echt lekker en eet ze noodgedwongen, maar ik eet dus bij voorkeur niet bij anderen.



Ik zou die vriendin gewoon niet te eten vragen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Spaghetti met spinazie en zalm.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eind twintig en voor mij zijn groente ook een moetje. Met uitzondering van champignons en andere paddenstoelen, daarvan ga ik gewoon gierend over mijn nek. Ik eet ze omdat ik vind dat het moet en omdat het gezond is maar geloof me, als groente ongezond zou zijn zou ik een gat in de lucht springen en ze nooit, maar dan ook nooit meer aanraken.



Maar daar zou ik mensen niet mee lastig vallen als ik bij ze kom eten, als er geen champignons in zitten eet ik gewoon netjes mijn bord leeg en doe beleefd alsof het lekker is.
Alle reacties Link kopieren
Bestelt ze in een restaurant dan ook een kindermenu, omdat ze grote-mensen-eten niet lust?
Alle reacties Link kopieren
quote:SillySill schreef op 16 september 2014 @ 12:27:

Nou daar zou ik me dus niet druk over gaan maken. Potje witte bonen in tomatensaus en klaar ben je. Jij hoeft haar toch niet op te gaan voeden.Eens!
Ik zou er geen rekening mee houden, ze eet maar lekker bij haar mamma. Aansteller!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 16 september 2014 @ 12:21:

Ik ben bijna 40 en,lust en eet geen groentes.

Iets blokkeert er bij mij als ik het probeer.

Niemand hoeft rekening met mij te houden, ik eet gewoon vd maaltijd dat ik wel lust of nietsHerkenbaar. Heb het daar laatst met de psycholoog over gehad. Mijn zoon lust ook niet veel (godzijdank nog wel een páár groenten) maar het schijnt ook te maken te hebben met de verwerking van de prikkels ofzoiets. Zoon gaat kokhalzen en overgeven als hij iets echt niet lust.
Alle reacties Link kopieren
Wat eet een mens dan, als je geen groenten eet? Het zal wel zijn dat ik vegetariër ben, maar ik kan mij er niets bij voorstellen.



Iig bedankt voor jullie tips en suggesties. Ik heb serieus medelijden als mijn zusje met haar gaat samenwonen....
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik andersom absoluut niet moeilijk: als iemand bij komt eten vraag ik behalve wat diegene graag eet vooral wat diegene NIET lust. Wil wel dat iemand een fijne avond heeft! En culinair opvoeden is inderdaad niet mijn taak, daar ga ik me absoluut niet mee bemoeien, laat staan druk om maken.
Laat ze lekker haar eigen eten meenemen? Dan kan jij het ook niet verkeerd doen!!

Trouwens: absurd, een 30 jarige die nog thuis woont en niets lust. Klinkt als een kind van 5 dat stampvoetend "dat moet ik niet" brult!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 september 2014 @ 12:28:

Spaghetti met spinazie en zalm.Hahaha, ook geen vis!
Als ik niet de calorieëndwang voelde en ik zou onbeperkt zelf mogen kiezen, dan zou ik maar heel weinig groente eten. Paprika, mais, asperges vind ik wel smakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Maar waar doe je haar nu een plezier mee? Van alles op tafel zetten om te proberen, of gewoon wItte bonen in tomatensaus?



Het is niet dat ze alleen maar sushi lust, of kreeft. Haar wensen zijn eenvoudig te vervullen dus zou ik dat gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat erg! Ik zou er snel klaar mee zijn, haar gewoon die witte bonen in tomatensaus voorzetten en ze zoekt eht maar uit. Krijgt ze gewoon elke keer hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 16 september 2014 @ 12:18:





Ik denk niet dat zij het écht niet lust, ik denk dat ze het nog nooit heeft geprobeerd. Zet haar maar een broccoli soepje voor met room en maak een vegetarische lasagne. Heerlijk! Lekker dessert na. Lust ze het niet, jammer.



Ik ben inderdaad iemand die een aantal dingen echt niet lust: paprika, prei, champignons en ui. En al duizend keer geprobeerd. Qua broodbeleg alleen pindakaas niet.

Overigens vaak zat in goede restaurants gegeten en daar krijgen wij dit ook nooit.



Mijn man kan tegen een aantal dingen niet zoals pepers, paprika pitten, e-621 en alles wat hem tegen staat (dat is een soort natuurlijke reactie want vaak kan hij meteen naar de wc bij zo iets).
Alle reacties Link kopieren
quote:oki07 schreef op 16 september 2014 @ 12:32:

[...]



Hahaha, ook geen vis!









Echt, bak pannenkoeken voor haar of haal een zak patat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oja en sla eet ik ook niet
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ontzettende moeite hebben met hoe eten "voelt" in je mond. Niet alleen groenten, maar gewoon met alles. En dat is ontzettend vervelend. Als het voor mij "vies" voelt, ga ik echt kokhalzen. In de loop der jaren is het gelukkig wel verbeterd en heb ik genoeg "veilig" eten weten te vinden wat altijd wel kan, maar bij iemand eten of uit eten vind ik altijd heel erg spannend. Het is toch niet echt smakelijk als je tafelgenoot zit te kokhalzen naast je of tegenover je.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Als toetje zou ik deze chocolademousse maken:

http://voedzo.nl/recepten ... -suikervrij-veganistisch/



En voor bij de koffie/thee deze brownies:

http://voedzo.nl/recepten ... rownie-met-fudge-topping/



Niets zeggen verder uiteraard.

(Beide trouwens een keer gemaakt & aan anderen laten proeven en niemand proefde er iets anders aan )
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven