Goed restaurant in Rotterdam gezocht

01-08-2014 00:10 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet voor mijzelf maar voor een vriendin van mijn vrouw.



Een vriendin vraagt of wij een goed restaurant in Rotterdam kennen waar je lekker en relaxt kan zitten, een goed gesprek kan hebben met je tafelgenoten en dat niet duur is.



Nou als ik dat zou weten dan zou ik er zelf ook heen gaan.



De vriendin heeft er geen bedrag bij genoemd. Ik neem aan dat zij bedoeld met niet te duur, niet duurder dan ¤ 30,- per couvert o.i.d.



Ben vergeten te melden dat de vriendin wel een luxe dier (zeg je dat zo?) is. Ik denk dat zij vooral de wat luxere of de hip and happening, place to be, zien en gezien worden restaurants apprecieert.
Alle reacties Link kopieren
quote:meestmistig schreef op 01 augustus 2014 @ 10:15:

[...]





Nou net wat je zegt, heel bizar. Bolle Jan was de naam van die tent, eten was niet optimaal. Mayflower wel, daar gingen wij regelmatig eten. Buurt valt hartstikke mee hoor, 2014 hoor!

Die panden worden afgebroken.

Het heeft dus weinig nut voor een restaurant om er enorm in te investeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiepapa schreef op 01 augustus 2014 @ 01:17:

[...]





Dertien heb ik ook op mijn radar. Enig nadeel is dat je daar niet kan reserveren. De vriendin komt niet uit Rotterdam. Zij is dat niet zo gewend denk ik.Naast Dertien zit Gusto (http://www.gustoliva.nl/gusto/). Ook hip en hier kun je wel reserveren.



Water of Wijn aan de Lloydkade?
Alle reacties Link kopieren
De harmonie (westersingel + tuin) Hip en goed eten. Ze hebben de gouden pollepel van het ad vorig jaar gewonnen..
Alle reacties Link kopieren
quote:ieneminnie schreef op vrijdag 01 augustus 2014 17:42 De harmonie (westersingel + tuin) Hip en goed eten. Ze hebben de gouden pollepel van het ad vorig jaar gewonnen..



Is wel redelijk prijzig..



Tosca in het Oude Noorden is heel leuk! Lekker eten, best hip en heel nieuw. Voor een drie gangenmenu incl. wijntje ben je ongeveer ¤40,- kwijt. Eten wordt gemaakt met verse producten. Het klinkt wel als iets dat ze leuk zou vinden.



Verder vind ik La Pizza ook heel leuk, maar dat is denk ik niet echt luxe genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Amarone of The Harbour Club. Amarone is wat luxer (en dus iets prijziger), maar fijn restaurant.
Alle reacties Link kopieren
quote:missfruztiez schreef op 01 augustus 2014 @ 18:00:

[...]





Is wel redelijk prijzig..



Tosca in het Oude Noorden is heel leuk! Lekker eten, best hip en heel nieuw. Voor een drie gangenmenu incl. wijntje ben je ongeveer ¤40,- kwijt. Eten wordt gemaakt met verse producten. Het klinkt wel als iets dat ze leuk zou vinden.



Verder vind ik La Pizza ook heel leuk, maar dat is denk ik niet echt luxe genoeg.



Juist omdat het betaalbaar moet zijn zou ik wel voor La Pizza gaan. Kun je uitgebreid eten met goed voorgerecht en nagerecht en lekkere wijn, oestertje en prosecco-tje nog eventueel.



Ik vind het een briljant concept en de zaak zit al meer dan 10 jaar nokvol maar ergens kan ik aan anderen nooit goed uitleggen wat er nu zo gaaf is aan een tent dat als hoofdgerecht pizza's (klein of groot) serveert.
Anitichic is ook leuk en op zich een goede prijs voor wat je krijgt. Hun truffelpasta is super lekker. Goede kwaliteit en wat hipper. Zit ook midden in de stad. Je hebt misschien niet het mooiste uitzicht, maar lekker is het zeker
Alle reacties Link kopieren
Even een update over zowel HMB en De Hef.



Wij hebben nu bij beide restaurants gegeten. HMB is lekker, maar ik vond het toch vrij mager in vergelijking met de prijs. Ik ga dan liever naar bijvoorbeeld Allure of Kwizien.

De tegenvallers vond ik dat de amuses niet van het huis zijn, maar dat er apart betaald voor moet worden. Ik ken maar weinig restaurants waar dat het geval is, eigenlijk geen. Daarnaast vond ik het nogal ordinair dat op de menukaart staat dat het personeel is gekleed (gesponsord) door twee modemerken. Ik vind dat verre van chic. Ook is de sommelier niet erg wel ingelicht, denk opmerking als: 'wijnarrangement maar doen?'. Hij kon weinig uitleg geven over de wijn en waarom deze goed paste bij het eten dat ons werd geserveerd. Het eten zelf smaakte ok, maar niet voortreffelijk. En ook het kaasplankje was nogal beperkt (drie kleine stukjes, vergelijk dat eens met Allure's aanbod). Ten slotte, de bediening was niet heel attent, onze drankjes waren regelmatig op en pas na herhaaldelijk vragen werd nieuw ingeschonken, beetje jammer.

Het restaurant vond ik wel erg mooi ingericht en ook de stoelen zaten zeer comfortabel. Plus, het uitzicht is (natuurlijk) geweldig!

Wij waren dus achteraf niet onverdeeld enthousiast.



De Hef is van een andere orde, dat is onder meer te zien aan hoe het personeel, en ook de gastvrouw, is gekleed: meer casual. De sfeer in het restaurant is relaxed, maar wel attent. Uitleg van de wijnen is prima, niet te veel maar zeker ook niet te weinig. Je weet dus wat je drinkt en waarom. Drankjes worden op tijd bijgeschonken, maar je wordt niet gestoord door allerlei vragen of opmerkingen. Het eten is lekker en passend bij het prijsniveau.

Het leukste aan het restaurant vind ik de attentheid van de gastvrouw en het personeel. Niet alleen bij het serveren, maar ook als je even naar de wc gaat. Je stoel wordt netjes open gezet voor als je terugkomt en ook word je terug in je stoel geholpen, maar zonder poeha.

Het is echt een erg leuke plek om te eten! Aanrader dus
Doei Pippi Langkous!
Alle reacties Link kopieren
FG !!!!! super lekker.

Is wel wat aan de prijs, tenzij je in de restaurant week gaat in September.



www.restaurantweek.nl :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet bij FG geweest Sabeintje, wel heel benieuwd naar hoe het daar is. Helaas ben ik tijdens restaurantweek niet in de buurt.
Doei Pippi Langkous!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen dank voor jullie reacties!



Van de vriendin hebben wij niks meer vernomen. Kennelijk komt zij toch niet deze kant op.



Wij zijn vandaag zelf naar de Hef geweest. Aanrader. Kleine zaak daardoor best intiem en gezellig met een mooi uitzicht op o.a. de Erasmusbrug. Eten is ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat, maar mag ik een paar suggesties doen?

http://www.pastagenova.nl/

Heerlijke gerechten, laat je verrassen door de chef, en je zit de hele avond te smullen. Ook fijn: een open keuken.



http://bird-rotterdam.nl/restaurant/

Chef kok Derk Jan Wooldrik is een top chef. Zet heerlijke gerechten op tafel waar hij vaak diezelfde dag voor op pad geweest is. Ze hadden op zondag vaak een 3 gangen menu voor 33 euro, maar volgens mij is dat helaas afgeschaft.
All you need is love. But a little chocolate now and then doesn't hurt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om al die berichten te lezen over verschillende restaurants, maar als ik die prijzen zie bij de menu's dan wordt het voor mij wel zwaar... want dat lukt mij niet te betalen.

Waar ik altijd heen ga in Rotterdam ( want woon in Groningen) is restaurant Dunya http://www.dunyalokanta.nl/ heerlijk eten, voor weinig geld, zelfs vis gerechten zijn niet zo duur daar ( voor mijn doen dan) . Die zou ik aanraden eigenlijk. Weet niet of dat te min is voor de meeste mensen hier.. maar ik neem dat risico dan maar.
Je verspilt pas tijd als je er van vergeet te genieten
Mijn favoriete restaurant in Rotterdam is deze:



http://mythaison.com/index.html



Ik ben er dit jaar nog niet geweest, is verbouwd en nieuwe naam. Maar super lekker thais eten.



Verder deze:



http://www.sahlan.nl



Klein, warm restaurant met een hele vriendelijke gastvrouw en heel lekker turks eten.
Alle reacties Link kopieren
Fifteen in de markthal misschien?
Alle reacties Link kopieren
Mensen nog nieuwe suggesties? Wij willen wel weer eens een heerlijk hapje eten :D
Doei Pippi Langkous!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven