Hoe maak jij je toilet schoon?

15-09-2014 22:24 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds kort samen en probeer steeds meer dingen op te pakken in het huishouden. Een van die dingen is het toilet. Ik vroeg me af hoe jullie deze schoonmaken. Ik doe het volgende:



1. Wc-blokje van Lidl erin gooien en de hele nacht laten intrekken

2. Volgende ochtend wc-eend onder de rand spuiten

3. Met toiletdoekjes (die je dus meteen weggooit) van onder naar boven werken voor het schoonmaken van de wc.

4. Schoonmaken van de vloer, deurklink, toiletknopje en afwerkrandje tegels van het toilet.

5. Wc spoelen en tegelijkertijd met wc-borstel alles schoonborstelen.

6. Eventueel nieuw wc-blokje ophangen in het toilet.



Wat ik me afvraag:

1) Is het nodig om met chloor of bleek te werken? Ik weet dat m'n moeder met chloor schoonmaakt. Het ruikt in ieder geval frisser, maar maakt het schoner?

2) Hoe maak je de wc-borstel schoon en wanneer vervang je deze?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 16 september 2014 @ 00:12:

Bij Ikea hebben ze plastic borstels inclusief staander voor een euro dacht ik. Elke keer dat ik daar ben pak ik die mee en gooi ik de oude dus weg. Keer of 5 per jaar denk ik?Ik ook!! Go IKEA!
Ik doe dlink wat bleek in een emmer kokend water, neem deurklinken, lichtknopjes, fonteintje af. Gooi bleek ik de wasbak en in het toilet.

Daarna sop ik muren, toilet en vloer. Keer met de borstel door de plee en doorspoelen. Alles blinkend schoon.

Doe dit 1x per week en de rest van de week met wegwerpdoekjes.

Ik houd van bleek, word alles zo lekker schoon van.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er een flinke scheut mr spieren in, met de wc borstel poets ik de boel grondig, vervolgens laat ik het intrekken een half uurtje. Doorspoelen en wc afnemen met een speciaal voor het toilet bestemd doekje. De grond maak ik schoon met chloor. En naderhand heb ik nog een spray voor een lekker luchtje.
...5 keer per jaar een nieuwe wc-borstel?!?!

Ik doe nu al 3 jaar met de mijne en heb niet het idee dattie vies is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het allemaal zo lees, ben ik de meest ranzige huisvrouw ooit.

Terwijl ik toch echt een schoon toilet heb.

Alle reacties Link kopieren
Haha wcborstel in de vaatwasser. Hmmm
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi een scheut bleek in de wc pot.

Maak dan een sopje (kan de bleek even intrekken)

Dan begin ik met borstelen

Dan maak ik de rand schoon en werk naar boven. Doe de deksel op de pot. Pak n nieuw sopje en maak het fonteintje schoon. En dan ga ik stofzuigen en dweilen en spoel de wc door.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Ik wissel het af. De ene keer met een sopje en de andere keer met witte reus spray en easy pull.

Doe er dan een scheut wc eend in en de rest neem ik even af.



We zijn met 2 volwassenen en mijn vriend plast zittend. Ik doe dit zo 2 keer in de week. Ruim zat lijkt me.



Zo heel af en toe doe ik het gigantisch uitgebreid met de tegels enzo erbij.
Alle reacties Link kopieren
1x keer in de week.

Bleek erin, met de wc-borstel even flink boenen, even laten intrekken. WC borstel zet ik dan ook altijd even te weken in de pot.

Dan de wc met doekje met bleek, van boven naar beneden/van buiten naar binnen, te beginnen bij de doortrekknop.

Dan borstel eruit, doortrekken (tijdens doortrekken spoel ik de wc borstel uit).

Dan maak ik alles met keukenpapier droog (hekel aan zo'n nat toilet en je zult altijd zien dat je daarna zelf moet plassen )

Voor het idee gooi ik er dan daarna altijd nog een beetje WC-eend in. Vervolgens doe ik de vloer, ook met bleekwater.



Als ik geen bleekwater gebruik heb ik niet het idee dat mijn toilet schoon is.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Op het moment alleen met groene zeep. Het maakt volgens mij niet veel uit als je hem vaak genoeg reinigt. Natuurlijk niet laten aankoeken.
Ik ben geen milieufanaat maar die fles groene zeep stond maar in de kast. Ik merk geen verschil in schoonmaakkracht met andere middelen.
quote:Miss.Innuendo schreef op 16 september 2014 @ 09:18:

Als ik geen bleekwater gebruik heb ik niet het idee dat mijn toilet schoon is.

Zonder bleek is de pot ook superwit hoor!

Witter dan wit bestaat niet. Bacteriën krijgen sowieso moeilijk grip op keramiek.



En je zit toch niet met je billen IN het toilet of in de afvoer!



De bril moet natuurlijk netjes schoon zodat er geen overdracht plaatsvindt van huidvet en -flora.
Alle reacties Link kopieren
Maak een sopje van soda en groene zeep en alles wordt schoon. Bij moeilijk vuil even laten inwerken.
TO hoe bedoel je "van onder naar boven werken" ?

Ik doe eerst het deksel van de bovenkant en dan de onderkant, dan bovenkant bril en onderkant bril en dan pas de pot.



Daarvoor heb ik eerst een scheut wc reiniger in de pot gedaan en borstel ik even, waarna ik de borstel in het gat met water laat staan (in de verdunde reiniger dus)



Na het afnemen van alles, spoel ik door en zo is de borstel voor het oog weer schoon.



Lichtknopje, doorspoelknop, deurkrukken en fonteintje heb ik daarvoor al gedaan en de tegels en vloer met een andere doek doe ik als laatste.



Als ik sommige gebruikte wc borstels en houders zie voor een paar euro heb je nieuw. Ik hoop dan altijd maar dat de bril iig. schoon is.



Als je weet dat je moet poepen (klare duidelijke taal) dan kan je simpelweg van te voren even wat wc papier in een V (van Vla Flip ) in de pot leggen, dan heb je ook geen gedoe met remsporen en krijg je ook niet zo'n gore borstel.



De lucht van chloor geeft mensen het idee dat iets schoon is, het zit gewoon tussen de oren.



NOOIT VERSCHILLENDE REINIGERS TEGELIJK GEBRUIKEN, ivm. chemische dampen die dan kunnen ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 16 september 2014 @ 00:12:

Bij Ikea hebben ze plastic borstels inclusief staander voor een euro dacht ik. Elke keer dat ik daar ben pak ik die mee en gooi ik de oude dus weg. Keer of 5 per jaar denk ik?Als we het hebben over dat chloor slecht voor het millieu is, hoe goed denk je dan dat 5 kunststof borstels per jaar zijn? Er drijft al teveel plastic in de ocean om lukraak borstels te verspillen. En daarnaast is aardolie ook niet oneindig. Snap niet dat mensen zo vaak niet verder kijken dan hun neus lang is.
goeie hemel, ik maak elke dag 1 of 2x de wc's schoon maar moet er niet aan denken dat ik dat op jouw manier moet doen
1 keer per week met chloor, ben chloor heel trouw
wc borstel was gods gruwelijk duur maar dan heb je ook wat, de kop kan je nl vernieuwen, nooit gedaan trouwens

doekjes gooi ik na gebruik schoonmaak weg.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties!



Ik zal de tip van kokend water ook eens uitproberen. Wat betreft de Lidl-wc-blokjes heb ik eigenlijk geen aantastingen gezien; ik ben er tot nu toe razend enthousiast over eigenlijk.



Oh ja, voor de duidelijkheid: ik maak de WC niet iedere dag schoon, maar slechts 1x per week. Het klinkt wellicht heel uitgebreid zoals ik het beschrijf, maar het kost me voor 2 wc's slechts 15 minuten (gemiddeld 8 minuten per wc dus). Als ik snel wil zijn bijvoorbeeld omdat er visite komt, maak ik alleen even snel de wc van beneden schoon en dat kost me 2-3 minuten.



De tip van de wc-borstel in chloor/bleek leggen, zal ik ook eens uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op maandag 15 september 2014 22:50 Wat een werk

Gewoon: weggooidoekje erdoor, borstelen met wc-eend en doortrekken.

Niemand heeft op zijn sterfbed spijt van te weinig wc poetsen. Zo doe ik het ook en ik trek door met wc borstel nog in het water dan word hij meteen goed schoongespoeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven