Ongeluk kitten

31-08-2014 10:28 406 berichten
Sinds ongeveer drie weken heb ik twee kittens. De oudste is inmiddels 4 maanden. We wilden al jaren een kat en hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt. Uiteindelijk hebben we gekozen voor 2, omdat er ook uren op de dag zijn dat niemand thuis is zodat ze elkaar nog hebben.



Ik wilde het echt goed doen. We hebben kittens gehaald uit een kittenopvang center, gevaccineerd, gechipt en de beste voeding van de dierenarts. We wilden ze binnenhouden. Als het lukt altijd, maar in ieder geval de eerste periode omdat ze nog zo jong zijn. Zelfs mijn kleine van 5 hield goed rekening met ze. Niet zomaar deuren openen, lief met ze omgaan etc.



Gisteren kregen we bezoek met 4 kinderen. Ik woon niet zo heel groot en het was best een chaos. Toch ging het goed en iedereen hield rekening met de deur naar de tuin. We hebben de katten weggehouden van de woonkamer waar ze gewoon bij eten en drinken, kattenbak en de rest van het huis kunnen. Mijn zoon zei nog dat zijn dakraam openstond. Dat ding staat nooit ver open en heb er geen acht op geslagen. Nog geen kwartier na zijn opmerking zagen we haar (1 van de kittens) vallen, keihard op de grond via een tuinstoel. Ik snap nog steeds niet hoe ze erbij heeft kunnen komen. De afstand van meubels tot dat raam is zo groot en ik weet heel zeker dat niemand daar boven was die dom heeft gedaan of zo.



We zijn meteen naar de dierenarts gereden. Ze was gelukkig alert, leek niet in shock, maar bewoog haar achterkant niet. De dierenarts heeft haar onderzocht en ze lijkt wel pijn sensatie te voelen in haar achterpootjes. Het ene pootje lijkt wel zorgelijk, maar blijkt niet de grootste zorg.



Ze laat haar urine en poep lopen en haar anusje staat compleet open. Ze heeft de nacht doorgebracht bij de dierenarts en vanochtend was er nog geen verandering. Waarschijnlijk zijn de zenuwbanen van dat gebied kapot.



De dierenarts gaf aan dat hij nog wel een foto kan maken om dat te bevestigen, maar dat het beste is haar in te laten slapen. Ik ben er zo kapot van Ik heb aangegeven dat die foto er zeker moet komen omdat ik niet zomaar wil opgeven.



Ik wilde zo graag het allerbeste voor die katjes Ik voel me zo gefaald! Ik wil nog niet opgeven en haar het allerbeste geven maar ik weet niet hoe.



Het andere poesje is helemaal van slag. Ze loopt de hele dag te mauwen waar haar maatje nou is. Ik weet ook niet meer wat ik met haar moet, ik ben zo bang te falen in haar zorg. Ze zal zo eenzaam zijn hier. Het is echt een beestje wat een maatje nodig heeft maar ik ben bang dat ik het niet meer aandurf nog een katje erbij te nemen voor haar. Een beslissing die ik niet eens nu wil nemen omdat ik nog alles uit de kast wil halen voor de gewonde kitten



Ik wilde even van me afschrijven en vragen of jullie hier ervaring mee hebben en wat te doen



Ik voel me zo kut dat ik niet goed voor haar heb kunnen zorgen
Alle reacties Link kopieren
Ahhh ze lijkt heel erg op mijn oude katje! Mooi vind ik zulke beestjes. Fijn dat het weer beter gaat!
Wat een snoes van een poes!

En wat ben je een lieve, zorgzame baas, Tekenis.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat een schatje! Ik heb ook een lapje, ze zijn zoooooo cute!
Hi Mylene, laat maar even hoor. Alles loopt vast als ik hier wat doe op deze laptop . Dank je. Ik ga zo nog wel even een reminder doen voor de plaatjes.



Ik ga vandaag idd naar de dierenarts, later in de middag. Ik ben benieuwd, ik vond haar niet zo lekker vandaag. Haar achterlijfje viel weer om . Misschien was dat toeval omdat ze even niet zo stabiel liep.. of niet. Keep you all posted
Alle reacties Link kopieren
Tekenis,sterkte! Ze is echt een schatje hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het bij de DA gegaan Tekenis?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik hoop dat het toeval was, tekenis!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tekenis,

alles goed gegaan gisteren? Ik vind deze radio stilte maar eng....of is het een gevalletje 'geen nieuws is goed nieuws'?
Alle reacties Link kopieren
Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd en hoop ook maar : geen nieuws, goed nieuws......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag pas je post gelezen.

Ten eerste: voel je niet schuldig. Ongelukjes gebeuren.

En ten tweede: ik vind het gewoon geweldig hoe je voor haar zorgt. Dat zegt al meer dan genoeg.

Ten derde: foto: *smelt* wat een beauty!



Hoe is het gegaan bij de dierenarts?
Carpe Diem!
Hi Apestaartje, ik was niet zo lekker hoor, vandaar.

De dierenarts heeft geen verbetering waargenomen sinds de vorige keer, maar ook geen verslechtering. Ze was vergeten de vitamine B te bestellen (zou ik meekrijgen), maar dat is opnieuw besteld.



Oplapje is niet helemaal lekker en de hele tijd aan de diarree. Ik had een keer andere voeding gekocht, ik hoop dat het daar aan ligt. Niet geheel prettig want ze poept echt werkelijk alles onder nu en moet tig keer verschonen. Een kaar haalde ik haar uit de bench en zat ik onder. Het huis stinkt enorm. Direct terug dus naar de Royal Canin.



Ik heb haar vandaag even buiten laten lopen (tuigje) zodat ze ook daar leeg kon lopen. Dat vond ze wel geweldig De andere katten stonden te mauwen voor het raam, wilde ook, haha.



Maar goed, al met al een pittig dagje. Morgen ben ik tot vrijdag bijna niet tot niet op het forum omdat ik dan weg ben. Ik laat Oplapje dag en nacht in goede zorg achter en geef het weekend weer een update
Bedankt dames, het gaat dus wel goed, maar zijn beiden niet erg lekker
Alle reacties Link kopieren
Hey.

Bedankt voor je snelle reactie

Ik leef nogal enthousiast mee denk ik. Hopelijk knapt de patiënt snel op van de diarree.

Beterschap voor jezelf en veel plezier daar waar je heengaat.
Alle reacties Link kopieren
Och wat een snoepje Ik hoop dat het weer goed komt, het blijft ontzettend spannend natuurlijk.

Je bent in elk geval een fantastische poezenmoeder!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap beide



Het wisselen van voer kan voor veel katten voor problemen zorgen. Een ervan is diarree. Zeker als een kat al problemen heeft.

Hopelijk helpt het direct als je terug gaat naar je oude voer.



Ik vind het erg slordig dat je DA vergeten is die vitamine te bestellen maar goed. Misschien kan je meteen overleggen als je ze moet ophalen of er iets aan de diarree gedaan moet worden. Ze kan nu natuurlijk niet nog zwakker worden.



Sterkte beide en we hopen op goed nieuws van het weekend.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tekenis, hoe gaat het nu met je poesje? Ik kom elke dag even hier kijken om te zien hoe het met haar is.
Hi bestpittig, ik ben net thuis van een paar dagen zakelijk weg. Het gaat goed. Ze is gelukkig helemaal van de diarree af en zit weer lekker in haar vel. Mijn zoon had opgepast, de schat. De kraammatjes moest hij wel erg vaak vervangen, want hij deed ze verkeerd om maar hij heeft zijn best gedaan.



Ze was wel wat viezer dan normaal, maar gelukkig niet ernstig. Haar staart zat onder de kattenbak korrels, dus heb ik haar net in bad gedaan. Ze vond dat niet leuk en wilde er uit via mij. Ik heb dan ook best wel een fikse haak in mijn borst van haar nageltje. Dat is ook een beetje dikkig geworden. Heel klein, maar pijnlijk.



Na haar bad heb ik haar laten drogen buiten de bench, anders komen de korrels er net zo hard weer in. Hok goed schoongemaakt en zij heeft zich fiks vermaakt met haar staart. Daaraan zie je hoe snel ze weer geworden is
En anderen natuurlijk



Ik ga mijn nestje opzoeken.. na een hele warme douche
geen verbetering in zindelijkheid?
Ja, eigenlijk wel. Want de kattenbak zat vol poep. Hier en daar ook wel wat ongelukjes, maar toch. Nu ze van de diarree af is zie je echt wel verbetering terug.
Ik had niet eerder gereageerd maar wat een goed nieuws! En wat ben jij een lieve poezenmama.
Alle reacties Link kopieren
He, wat fijn op te lezen :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij een super baasje!
She needed a hero. So that's what she became.
quote:tekenis schreef op 19 september 2014 @ 23:31:

Ja, eigenlijk wel. Want de kattenbak zat vol poep. Hier en daar ook wel wat ongelukjes, maar toch. Nu ze van de diarree af is zie je echt wel verbetering terug.fijn zeg! en ook al gestart met die vitamine?
Alle reacties Link kopieren
Oplapje

En wat fijn dat het de goede kant op gaat
I am surrounded by morons

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven