Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 21 mei 2014 @ 17:23:

[afbeelding]



Ik weet dus nog niet of dit papier lekker tekent. Ik heb waarschijnlijk (eindelijk) een nut voor dit boekje. (we zijn een half jaar 4 maanden verder, mocht ook wel eens) Ik ga een cursus doen en daarvoor moet ik af en toe associatie-tekeningen maken. (woord in een cirkel, andere woorden eromheen) Ik wílde natuurlijk al op zoek naar een leuk boekje/schriftje dat past bij de cursus, maar besloot het eerst eens met deze te proberen

(nieuw boekje/schriftje kan altijd nog en dan kan ik gelijk m'n associatie-tekeningen in het net overnemen )







de cursus is trouwens 'Columns en Blogs schrijven'
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een interessante cursus, Dream.

Nee, ik ben nog niet bij de Blokker geweest, geen tijd gehad. Ik weet ook nog niet zeker of ik ze echt ga kopen; eigenlijk kan ik nog wel vooruit al beginnen ze op te raken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja, mij ook EV



En er was de mogelijkheid via m'n werk, dus heb ik me ingeschreven. Het begint zaterdag al! En ik heb dus al huiswerk.



Minion 2 schiet al lekker op.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Koffieprut, hoe gaat het met je vilten?



Dreamer, goed bezig met minion. Leuke cursus ga je volgen en zoals EV al zei interessant.



EV, hier zijn de potloden er niet meer. Online ook niet. Morgen op vrijwilligerswerk eens kijken welke zei hebben.



Gisterenmiddag even naar de breiclub geweest, vriend was jarig en bezoek zou komen, om afscheid te nemen van een heel mooi mens. Ze gaat naar een ander land.Omdat ik te weinig rood heb voor mijn poncho heb ik maar blauw erbij gekocht (wat er ook bijpast). Kan ik dus nog even verder.
Alle reacties Link kopieren
Het vilten gaat prima Steph, ik heb een paar foto's gemaakt van hoe ver ik nu ben, en als het goed is mag ik die nu ook plaatsen.

Wordt aan gewerkt dus.

Oh, en het word definitief een aap.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd Koffieprut
Later is nu
Alle reacties Link kopieren


Plukken losse wol.













Aap in wording.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is al herkenbaar als aap, dat laatste plaatje!



Ik heb vanmiddag bij Blokker zo'n doos van 45 kleurpotloden (Bruynzeel) gehaald. Er lagen er zelfs nog drie!

Heerlijk zeg, zo'n doos open doen, en al die mooie kleurtjes netjes naast elkaar te zien liggen. En de geur

Deze gaat morgen mee naar de Huiskamer, de oude gaat mee naar huis. Kan ik hier thuis ook wat doen, als ik zin heb.



Dus, wie ook zo'n grote doos kleurpotloden wil? Hier zijn ze er nog!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 18 september 2014 @ 17:28:

Oh, dat is al herkenbaar als aap, dat laatste plaatje!



Ik heb vanmiddag bij Blokker zo'n doos van 45 kleurpotloden (Bruynzeel) gehaald. Er lagen er zelfs nog drie!

Heerlijk zeg, zo'n doos open doen, en al die mooie kleurtjes netjes naast elkaar te zien liggen. En de geur

Deze gaat morgen mee naar de Huiskamer, de oude gaat mee naar huis. Kan ik hier thuis ook wat doen, als ik zin heb.



Dus, wie ook zo'n grote doos kleurpotloden wil? Hier zijn ze er nog!

EV, heel graag!!!!!!!! We kunnen alles via de mail regelen. mijnechtevoornaamxxxapestaartjesgmail.com.



Koffieprut, wat een leuk aapje in wording zeg.



Balen, poncho wil nog niet plakken om hier neer te zetten.

Vanmiddag van collega wat mooie kleurplaten gekregen en ze begon over zentangle. Dus ik zei dat ik dat al kende. Legde uit wat ik een keerde (probeerde) te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 18 september 2014 @ 18:57:

Vanmiddag van collega wat mooie kleurplaten gekregen en ze begon over zentangle. Dus ik zei dat ik dat al kende. Legde uit wat ik een keerde (probeerde) te maken.Woont ze bij mij in de buurt?



Ik heb je gemaild.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg Koffieprut, dat aapje! Ben wel benieuwd hoe je zoiets doet, hoewel ik het zelf dus nooit zal doen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Er zijn best veel lesjes te vinden op youtube hoor. Zoeken op needlefelt. Het is zo leuk om te doen, om te zien wat er uit zo'n pluk wol ontstaat gewoon door er tig keer in te prikken. De naald heeft weerhaakjes op het eind. Daar door gaat de wol dus in elkaar klitten en dat is de bedoeling.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 18 september 2014 @ 19:38:

[...]

Woont ze bij mij in de buurt?



Ik heb je gemaild.Nee EV, eerder bij mij in de buurt. Nogmaals bedankt voor het aanbod maar ik heb ze ook kunnen kopen bij Blokker (irritant als ze aan de telefoon zeggen we hebben ze niet meer en dan liggen gewoon in de winkel).
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je ze nu hebt. Veel plezier!

Had je eerst gebeld, zeiden ze dat ze ze niet hadden, en zag je later in de winkel dat ze ze wel hadden dan? Beetje raar.

Maar goed, het belangrijkste is dat je ze hebt!



Ik heb vandaag een kleurplaat uit 'Mijn geheime tuin' afgemaakt. Heel mooi geworden, vind ik zelf.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren


(Sorry, niet zo'n beste foto.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
mooi EV. Ik kan me er niet toe zetten, helaas, al die kleine friemels van dat kleurboek. Komt wel eens



Vandaag zocht im in de action naar vulling voor mn minion. De eerste, die nog half af bij mijn zus ligt, is gevuld met zakjes rijst. De tweede zit vol met linzen en bonen. Deze wilde ik nou eens gewoon vullen met vulling. Er was mij gezegd dat dat bij de action was, maar helaas... Dus ik heb n goedkoop kussentje gekocht en die heb ik nu gemold Er is echt maar een puntje vulling uit, nog vele minions te gaan

(Misschien, ik ben de voetjes nu al zat )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mooi zeg, die kleurplaat. Lijkt me ook een geduldwerkje.



Dreamer misschien voor de volgende keer, de kwantum verkoopt zakken vulling. Ik heb er zelf ook een gehaald voor toen ik nog aan het haken was.



Ik heb de armen van de aap nu ook klaar, maar weet nog niet wat voor houding ik ze ga geven. Komt vanzelf, als ook de benen klaar zijn.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



EV, nogmaals een mooi gekleurd zeg.



Dreamer, jij kunt dus nog wel vooruit. Je hoeft niet alleen die minions te maken hoor. Er zijn genoeg andere creaties om te maken. Of je maakt er zonder voetjes



Ik had idd de Blokker opgebeld ja. Nou staat die blokker niet bekend om de klantvriendelijkheid. Maar idd ik heb ze en ze kleuren lekker. Kan vandaag niet veel doen want we gaan zometeen weg, voordeel haakwerk gaat mee want het is anderhalf uur rijden.....
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 19 september 2014 @ 22:41:

Mooi zeg, die kleurplaat. Lijkt me ook een geduldwerkje.



Dreamer misschien voor de volgende keer, de kwantum verkoopt zakken vulling. Ik heb er zelf ook een gehaald voor toen ik nog aan het haken was.



Ik heb de armen van de aap nu ook klaar, maar weet nog niet wat voor houding ik ze ga geven. Komt vanzelf, als ook de benen klaar zijn.





Dat was mij dus eerder verteld over de action, Koffieprut, en die zit in de buurt. Ik weet niet eens een kwantum meer in de buurt!



Eerste cursusdag gehad. Ik dacht in mijn onschuld dat 1x per maand les/klas ook 1 x per maand huiswerk betekende.. Nou, nee dus. Moet gelijk aan de slag! Wel leuk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ohja







En ik wil gewoon vierkantjes gaan haken voor een deken. Voorlopig doet mijn linkerhand nogal zeer.. Rustig aan dus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Even tussendoor. Jullie herinneren je de spijkerbroeken-quilt nog wel? Zo ver ben ik nu:











Maar ik moet nog heel veel doen hoor. Aan één kant de rand nog aanzetten, en vervolgens alle vierkantjes doorquilten. Nu alleen nog maar aan de zijkant gedaan, omdat ik er de rand wilde aanzetten. Het is heel veel werk! Maar.. elke dag een beetje. En vooral niet snel klaar willen zijn
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oh mooi die quilt. Zou ik ook wel willen maken, ooit, maar als ik echt wil maken wat in mijn gedachten zit, dan heb ik er nog minstens 3 levens bij nodig.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
En daar is het aapje dan.











Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jemig EV, wat ga je lekker met je deken (ook al denk jij van niet). Ziet er al mooi uit.



Koffieprut, leuk en knap gedaan zeg.
Alle reacties Link kopieren
Koffieprut, wat leuk!



En EV wat moet ik me voorstellen bij doorstikken?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven