Gezondheid alle pijlers

Al 4 weken een verstopte neus, geen reuk en smaak

14-09-2014 20:30 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo





Zoals de titel het al zegt heb ik al 4 weken last van een verstopte neus en een verminderde smaak en reuk het lijkt wel alsof de smaken en geuren niet goed doorkomen



Heb van alles al geprobeerd neussprays , stomen en zout opsnuiven



Het begon allemaal door het slapen in de vliegtuig met een oorontsteking waarna ik wakker werd met het gevoel alsof me hele gezict verstopt zat had ook wekenlanga last van bloedneuzen en verstopte oren war nu wel wat minder is



Wat mij echt dwarszit is dat ik echt niks goed kan proeven en dat af en toe me oren ploppen ook irritant s de neusklank in me stem



Kan iemand me een hart onder de riem steken en of advies geven



Heb ik hier te maken met een sinusitis of neuspoliepen of een zware verkoudheid etc.



Begin er echt helemaal gek van te worden



Alvast bedankt iedereen



Sjors
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gehad na een bacteriële sinusitis ( was ik erg ziek van).



Van de KNO- arts toen een spray met nasale steroïden ( beclomethason) voorgeschreven gekregen, dat wil nog wel eens helpen zei hij



Het is beter geworden maar ik ruik sindsdien echt een stuk minder goed.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 15 september 2014 @ 09:42:

Ik heb het gehad na een bacteriële sinusitis ( was ik erg ziek van).



Van de KNO- arts toen een spray met nasale steroïden ( beclomethason) voorgeschreven gekregen, dat wil nog wel eens helpen zei hij



Het is beter geworden maar ik ruik sindsdien echt een stuk minder goed.



Ben naar de kno arts gegaan vandaag en heb zo een nasonex spray meegekregen en heb pas over een 1,5 maand weer een afspraak pffffffff



Dus het is mogelijk dat dit nooit meer goedkomt



Iemand verder nog ervarigen hiermee???
en waarom schreeuw jij nu weer???
Jeetje. Je overdrijft een beetje.



Vervelende kwaal hoor, heus. Maar niets om over in paniek te schieten, gek van te worden of twéé topics over te openen.



Wat denk je hier te lezen wat een kno arts je niet kan vertellen'? Je hysterie helpt iig niet mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 16 september 2014 @ 18:08:

en waarom schreeuw jij nu weer???Omdat ik niks kan ruiken en proeven al een maand
Alle reacties Link kopieren
quote:sjors1996 schreef op 16 september 2014 @ 18:35:

[...]





Omdat ik niks kan ruiken en proeven al een maandideale manier om paar kilo af te vallen
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 16 september 2014 @ 21:48:

[...]



ideale manier om paar kilo af te vallenWil juist aankomen lieve schat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in je vorige topic ook een reactie geplaatst. Daar ging je verder niet op in, maar vooruit; nog een keer dan.



Een jaar of tien geleden ben ik na een flinke verkoudheid ook een keer mijn smaak en reuk nagenoeg kwijt geweest. Dat heeft toen best een poos geduurd, toch wel een paar maanden. Ik vond het erg zwaar, en ben in die periode behoorlijk afgevallen (en ik was al te licht...). Het werd een obsessie, en daar wil ik je eigenlijk voor waarschuwen. Hoe moeilijk het ook is; probeer je er niet continu op te focussen. Dat gaat je niet helpen.



Mij werd dat destijds ook aangeraden. Want ik was er ook dag in, dag uit mee bezig. Het eerste wat ik dacht als ik 's morgens wakker werd, was: 'Proef ik al??'



Probeer voor nu te accepteren dat het zo is, maar houd vertrouwen dat het goed komt. Het is mij op een gegeven moment gelukt het een beetje van me af te zetten, en uiteindelijk begon ik langzaam maar zeker te merken dat dingen me weer gingen smaken. Niet van de één op de andere dag, dat ging geleidelijk.



Bij mij is het helemaal in orde gekomen.

Sterkte ermee, het is een vervelend probleem.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 16 september 2014 @ 22:33:

Ik heb in je vorige topic ook een reactie geplaatst. Daar ging je verder niet op in, maar vooruit; nog een keer dan.



Een jaar of tien geleden ben ik na een flinke verkoudheid ook een keer mijn smaak en reuk nagenoeg kwijt geweest. Dat heeft toen best een poos geduurd, toch wel een paar maanden. Ik vond het erg zwaar, en ben in die periode behoorlijk afgevallen (en ik was al te licht...). Het werd een obsessie, en daar wil ik je eigenlijk voor waarschuwen. Hoe moeilijk het ook is; probeer je er niet continu op te focussen. Dat gaat je niet helpen.



Mij werd dat destijds ook aangeraden. Want ik was er ook dag in, dag uit mee bezig. Het eerste wat ik dacht als ik 's morgens wakker werd, was: 'Proef ik al??'



Probeer voor nu te accepteren dat het zo is, maar houd vertrouwen dat het goed komt. Het is mij op een gegeven moment gelukt het een beetje van me af te zetten, en uiteindelijk begon ik langzaam maar zeker te merken dat dingen me weer gingen smaken. Niet van de één op de andere dag, dat ging geleidelijk.



Bij mij is het helemaal in orde gekomen.

Sterkte ermee, het is een vervelend probleem.



He he dankjewel voorje reactie!



Heb rchy moeote met het concentreren op school etc..



Ben echt een proever en kannu maar niet stoppen met het checken of ik ak wat kan proeven



En de wachttijd van de kno slaat ook hellemaaal nergens op maaja
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal





Merk nu dat door het gebruik van nasonex me reuk en smaaak nog erger is afgenomen hoe kan dit in godsnaam



Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk doordat je slijmvliezen erop reageren.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds geen verbetering



Het voet alsof het hoog verstopt zit



En me smaak en reuk zijn exht verminderd



Zijn dit neuspoliepen?



Iemand enig advies?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Lotte35: je moet echt proberen je er niet zo druk over te maken. Ga iets anders doen als je piekert, doe ontspanningsoefeningen, spreek met je vriendinnen af, enz... (misschien wat makkelijk gezegd, maar het is echt beter).

En elke week bij de kno-arts zitten heeft geen zin, je moet toch een poosje deze nieuwe spray gebruiken voor je weet of hij werkt.

Als je zoveel vragen hebt, schrijf ze dan op, zodat je ze niet vergeet te stellen de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
quote:spring79 schreef op 22 september 2014 @ 20:52:

Ik ben het eens met Lotte35: je moet echt proberen je er niet zo druk over te maken. Ga iets anders doen als je piekert, doe ontspanningsoefeningen, spreek met je vriendinnen af, enz... (misschien wat makkelijk gezegd, maar het is echt beter).

En elke week bij de kno-arts zitten heeft geen zin, je moet toch een poosje deze nieuwe spray gebruiken voor je weet of hij werkt.

Als je zoveel vragen hebt, schrijf ze dan op, zodat je ze niet vergeet te stellen de volgende keer.



Ja maar het begint me nu echt te ergeren na 5 weken echt een klap inme gezicht ben nu ook depressief geworden hierdoor



Gestopt met trainen etc
Wauw. Erg stabiel kun je voor die tijd niet geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dag 40 en nog steeds geen verbetering in me reuk of smaak...
Alle reacties Link kopieren
quote:sjors1996 schreef op 23 september 2014 @ 23:00:

Dag 40 en nog steeds geen verbetering in me reuk of smaak...Mijn oma zou zeggen "brand is erger"
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 24 september 2014 @ 08:21:

[...]



Mijn oma zou zeggen "brand is erger"



Jaa jaa jaa



Maar ik kan er niet meer tegen..
Alle reacties Link kopieren
Maar proef je echt hélemaal niets, of wel een beetje, maar gewoon niet goed?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 24 september 2014 @ 22:28:

Maar proef je echt hélemaal niets, of wel een beetje, maar gewoon niet goed?



Het tweede ik proef alles heell erg slecht



Ikdenk zelf aan neuapoliepen
Je moet het denken overlaten aan de kno-arts en niet meer hier komen miepen, wij weten het toch ook niet? Het zal ooit wel beter worden!
Alle reacties Link kopieren
Het is waar dat wij er niets aan kunnen doen, maar zijn er niet altijd ergere dingen dan de problemen hier op het forum? (Ik bedoel: 'Help, wat moet ik vanavond eten', of 'Mijn scharrel sms't me niet terug' zijn nou ook niet bepaald wereldschokkend...).



Sjors, ik begrijp heel goed dat het niet goed proeven een probleem voor je is. Eten is gewoon geen plezier als het nergens naar smaakt. Zeker omdat je niet weet hoe lang dit gaat duren, kan ik me voorstellen dat je er soms wat moedeloos van wordt.



Maar probeer erop te vertrouwen dat het van voorbijgaande aard is. En als je denkt dat het neuspoliepen zijn, ga je terug naar de huisarts. Maar niet jezelf er zo in verliezen, dat gaat je écht niet helpen!
You don't have to fit into the format
Ik neem toch san dat de kno arts je onderzocht heeft ? Poliepen ziijn direct te zien op scan of onderzoek door de arts. Ga ervanuit dat dit dus niet het geval is .



Herhaal mijn vraag nig maar een keer heeft de KNOarts je nu onderzocht en poliepen geconstateerd ? Of zijn je slijmvliezen geirriteerd en opgezet ?

Wat heeft de arts daadwerkelijk gezegd ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 25 september 2014 @ 08:09:

Het is waar dat wij er niets aan kunnen doen, maar zijn er niet altijd ergere dingen dan de problemen hier op het forum? (Ik bedoel: 'Help, wat moet ik vanavond eten', of 'Mijn scharrel sms't me niet terug' zijn nou ook niet bepaald wereldschokkend...).



Op de flutvraag "wat zal ik eens eten vanavond" kun je nog een antwoord geven. Aangeven wat je zelf eet vanavond, of dat de stoofperen in de aanbieding zijn.

Sjors heeft alle antwoorden al gehad en blijft dezelfde vraag stellen,
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 25 september 2014 @ 08:23:

Op de flutvraag "wat zal ik eens eten vanavond" kun je nog een antwoord geven. Aangeven wat je zelf eet vanavond, of dat de stoofperen in de aanbieding zijn.

Sjors heeft alle antwoorden al gehad en blijft dezelfde vraag stellen,

Dat begrijp ik, maar hij zit er duidelijk mee.

In feite is er door ons ook geen antwoord te geven op zijn vraag, maar ik zie ook niet zo goed het nut ervan in om dan maar te komen melden dat er ergere problemen zijn. Dat zal namelijk altijd het geval zijn.
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven