Werk & Studie alle pijlers

Hulp onderzoeksvraag Europese Unie

16-09-2014 21:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Europese Unie op het wereldtoneel: wat voor rol speelt de Europese Unie in de wereld en wat voor gevolgen brengt dit met zich mee voor de aansluitende lidstaten?



Hallo iedereen! Ik moet een profielwerkstuk maken en wil het graag doen over de Europese Unie. De bovenste hoofdvraag heb ik bedacht, maar ik heb het idee dat hij te uitgebreid is geformuleerd. Heeft iemand tips of ideeën over hoe ik de vraag verder kan afbakenen? Misschien iets over het soeveriteitsbeginsel in de Europese Unie?



De Europese Unie als eenheid: wat voor gevolgen heeft territoriale samenwerking tussen lidstaten met als doel de economische en sociale cohesie te versterken?



Dit was ook een idee van mij, misschien daar iets mee doen?

Alle ideeën en tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Lees even de regels waar je net akkoord mee bent gegaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je? Kan niks vinden waar ik zie dat dit niet mag! Alleen dat het niet toegestaan is om deelnemers te vinden voor onderzoeken (zoals enquêtes)
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je toch op school vragen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik moet op school al aankomen met een goed geformuleerde deelvraag, en daar moet ik dan meteen verder mee werken. Vandaar dat ik ook graag wat meningen van anderen wil horen voordat ik het definitief inlever
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zelf nadenken en je huiswerk maken. En bij twijfel vraag je het aan je omgeving, niet aan een anoniem forum.
Het idee achter dit soort huiswerk is dat je er zelf over nadenkt. Ik ga jouw huiswerk niet voor je doen.
Alle reacties Link kopieren
Je had het over de hoofdvraag die te breed is. Daarna begin je toch met deelvragen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag het hier omdat ik het idee heb dat ik te weinig begeleiding krijg op school en omdat mijn omgeving het ook niet goed weet. Ik vraag jullie ook niet om mijn huiswerk te maken maar om mij misschien tips te geven over hoe ik dit het beste kan aanpakken. Je hoeft natuurlijk niet te reageren
Het lijkt me goed als je je docent om wat meer duidelijkheid vraagt wanneer je vindt dat je te weinig begeleiding krijgt.

Want dan hebben jouw klasgenoten dat misschien ook.

Jouw laatste vraagstelling is trouwens heel krom, die zou ik zeker niet gebruiken.



Je zou je hoofdvraag kunnen toespitsen op één onderdeel van de internationale rol van de EU, bijv. bij ontwikkelingshulp ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Tip stel je vraag aan het MEP google maar even
Je bent veel te breed bezig. Op de universiteit zijn er jaarlijks vakken over dit onderwerp en is er amper consensus over. Er zijn namelijk zo veel visies over de machtsverhoudingen in de wereld, dat is veel te complex voor een PWS. Laat staan de dynamiek binnen de EU... Je hebt echt onderwerpen uitgekozen waar mensen thesissen over schrijven! Erg tof om te zien, maar onmogelijk voor een middelbare schoolopdracht. Zoek het heel simpel, en diep iets dan uit.



Ik stuur je een PM met wat boeken die wij in de bachelorjaren lezen. Als je er aan kan komen, is het misschien handig om een idee te krijgen wat je kan doen en nog belangrijker, wat haalbaarder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven