Verhuizen naar Nijmegen, wie heeft tips

14-09-2014 23:41 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen verhuizen ik ben blij, opgelucht !!

Ik, vriend, puberzoon en peuter wonen nu in een dorp in het Noorden van Limburg oorspronkelijk kom ik uit de randstad.

Ik woon hier vier jaar maar kan niet wennen aan dit dorp, we hebben de knoop nu doorgehakt en willen verhuizen naar Nijmegen of omstreken.

Waar we rekening mee willen houden, zoon wil straks aan de uni gaan studeren dat moet dus enigszins bereikbaar zijn.

Vriend werkt in Duitsland dus dat moet s'ochtends qua verkeer te doen zijn.

Voor de kleine is een leuke school en kindvriendelijke wijk wel echt een must.

Wie heeft tips, waar kunnen we het best gaan kijken, de beste sfeer, leukste mensen, huizen
quote:Merisi schreef op maandag 15 september 2014 16:57 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="larva in "Verhuizen naar Nijmegen, wie heeft tips"" class="messagelink">larva schreef op 15 september 2014 @ 16:56</a>:</b>

[...]



Jaa merisi!! Zometeen zijn de nog buren! Ik woon in een acker</div></blockquote>Ik in Swan Meadow (oftewel Zwanenveld in een onpretentieuze bui ) Ah dat is nog wel een eindje!:)
In de Lindenholt (Kamp) loopt nog een oude straat: St. Agnetenweg.
Alle reacties Link kopieren
hahaha helaas moet ook ik je adviseren dat je binnen de brug(gen) zou moeten blijven en dan de wijken verwijden die genoemd zijn.



dukenburg, lindenholt en over de waalbrug, sorry, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden.



ik zou zelf niet in nijmegen willen wonen, maar heb er wel gewoond en oost is mij altijd goed bevallen. brakkenstein kun je ook leuk wonen en zo zijn er nog wat plekken.



ik ben zelf teveel een plattelandsmeisje al is brakkenstein bijvoorbeeld echt een dorp binnen de stad en het ligt tegen de uni aan
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 15 september 2014 @ 16:56:

[...]



Jaa merisi!! Zometeen zijn de nog buren!en ik in een Kamp
Alle reacties Link kopieren
quote:pip- schreef op 15 september 2014 @ 16:59:

In de Lindenholt (Kamp) loopt nog een oude straat: St. Agnetenweg.Dat is dan wel weer een drukke weg met de bus erdoor. Zou ik zelf niet zo gauw doen.
quote:larva schreef op 15 september 2014 @ 16:58:

[...]



Ah dat is nog wel een eindje!:)Ja, dat is dan weer "over de grote weg"
Maar;.......Nijmegen is gewoonweg leuk! Dus je hebt een goede keuze gemaakt TO.
quote:broadway schreef op maandag 15 september 2014 17:00 hahaha helaas moet ook ik je adviseren dat je binnen de brug(gen) zou moeten blijven en dan de wijken verwijden die genoemd zijn.



dukenburg, lindenholt en over de waalbrug, sorry, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden.



ik zou zelf niet in nijmegen willen wonen, maar heb er wel gewoond en oost is mij altijd goed bevallen. brakkenstein kun je ook leuk wonen en zo zijn er nog wat plekken.



ik ben zelf teveel een plattelandsmeisje al is brakkenstein bijvoorbeeld echt een dorp binnen de stad en het ligt tegen de uni aan Wij willen jou ook niet hier dood vinden..
Ik heb gewoond in de hazenkamp, grootstal, hatert (voor het een groot stal werd haha), wezenhof, hatertse hei en nu lindenholt. Heerlijk wandelen hier, super veel open ruimtes, veel water, fijne hardloop routes, super goede wijk, mooi huis. Wij zijn van plan om naar nmgn noord te verhuizen, maar hier bevalt het me ook prima!
Alle reacties Link kopieren
@larva bedoel je dan het oosterkwartier ?
Waarom over de brug vermijden dan? Zijn het achterstandswijken?
Oosterkwartier zegt mij niks. Sorry
Alle reacties Link kopieren
Nijmegen (oud)oost, brakkenstein, bottendaal.

Dat zijn toch wel de leukste wijken.



waar ik iig voor geen goud wil wonen in Nijmegen is Dukenburg, Lindenholt en Neerbosch Oost!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Oosterkwartier ken ik ook niet. Is dat in Nijmegen Noord?
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opgegroeid in de wijk Brakkenstein

Toen had je nog winkels als de Kroon,het sigarenboertje ,de Vivo de bakker ,kapper ,Jacobs( een soort van Blokker ) aan de Heyendaalse weg

Nijmegen blijft voor mij de mooiste en leukste stad van Nederland
Alle reacties Link kopieren
Ben een sufferd het is oosterdijken
Alle reacties Link kopieren
Ja, is Nijmegen Noord.
Ye ken.
quote:_isis_ schreef op 15 september 2014 @ 19:11:

Waarom over de brug vermijden dan? Zijn het achterstandswijken?





Nee joh! Anders zouden Larva en ik er toch niet wonen, duh!

Het zijn alleen jaren 60/70 wijken (sommigen echt niet zo fijn, maar ook prima wijken). Voor sommigen is dat genoeg om ze gelijk af te schrijven. Ok, ze zijn niet zo bruisend als Nijmegen Oost en het centrum is verder weg, maar zo slecht is het hier verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Sommige wijken in Dukenburg en Lindenholt zijn echt wel erg, Meijhorst, Voorstenkamp bijvoorbeeld. Het is vooral erg rustig, slaapwijken, veel sociale woningbouw. Minder geschikt om vastgoed aan te schaffen. Weezenhof heeft mooie groene ruim opgezette straten. Maar goed, mijn ding is het niet.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
En zoiets bijvoorbeeld? Of wil je graag bestaande bouw?



http://www.funda.nl/koop/ ... -bouwnr-11/fotos/#foto-12



http://www.funda.nl/koop/ ... -bouwnr-192/fotos/#foto-5
Alle reacties Link kopieren
Ooh Stella dat is ook een optie krijg er de kriebels in mijn buik van.

Gisteren heeft vriend een lijst met klusjes geschreven waar hij de komende weken mee aan de slag gaat en dan gaat het huis echt in de verkoop, vind het zo spannend !!

We hebben sommige delen van het huis in 2011 verbouwd dus die zijn gelukkig al netjes..
Alle reacties Link kopieren
Spannend hoor! Hopelijk krijgen jullie het snel verkocht!
Alle reacties Link kopieren
quote:xtra schreef op 15 september 2014 @ 00:38:

Ik zou overigens niet al te veel rekening houden met de universiteit voor zoon. Misschien wil hij wel helemaal niet in Nijmegen studeren, of een studie die daar niet is. Of hij wil gewoon op kamers.Inderdaad, mijn zoon studeert in Nijmegen. Alle studiegenoten die uit de buurt afkomstig zijn wonen gewoon op kamers, echt niemand blijft thuiswonen
Als jullie actief willen zijn in de voetbal-, carnaval-, of harmonieverenigingen dan integreer je misschien ook wel in Groesbeek.
anoniem_118307 wijzigde dit bericht op 17-09-2014 11:56
Reden: Link
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 17 september 2014 @ 07:11:

[...]



Inderdaad, mijn zoon studeert in Nijmegen. Alle studiegenoten die uit de buurt afkomstig zijn wonen gewoon op kamers, echt niemand blijft thuiswonen



Oh? Hier toch iemand die studeert in Nijmegen maar wel thuis blijft wonen.

Als je in Nijmegen gaat wonen kan het toch nooit meer al te lang fietsen zijn naar de uni? Op een paar minuten fietsen van je school af wonen is natuurlijk hartstikke fijn, maar een half uurtje trappen is ook niet het einde van de wereld en kan zelfs hartstikke lekker zijn :)!

Over de wijken in Nijmegen kan ik je niet veel vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven