Kind geen suiker

17-09-2014 01:31 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Je zegt dat je je niet met hun opvoeding wil bemoeien maar dat wil je wel. Je vind alleen dat je je niet met hun opvoeding mag bemoeien. Wel terecht, jij zou ook niet willen dat je zus jouw kinderen stimuleert in dingen die jij liever niet wil hebben.



Ik kan wel alleen zeggen "doe gewoon wat jij wil", maar dat zou jij kunnen interpreteren alsof ik vind dat je je niks van de ander aan moet trekken.



Maar ik vind wel dat je moet doen wat jij wil. Maar dan moet je wel eerst voor jezelf duidelijk hebben wat je echt wilt, wat je echt belangrijk vindt.



Vind jij het belangrijker om je eigen mening en zin door te drukken of vind jij het belangrijker om een gezellige dag zonder dilemma's, schuldgevoel, scheve gezichten of alleen maar de verwachting daarvan door te brengen?



Als het dat laatste is, ga dan gewoon voor een andere versnapering en geef je eigen kinderen op een ander moment een ijsje. Dat is niet toegeven aan de grillen van je zus, dat heet meebuigen en dat is zo veel relaxter.



En als je denkt dat je kinderen per se een ijsje zullen willen, leg ze dan gewoon uit waarom ze weer een andere keer een ijsje krijgen maar nu iets anders. Meebuigen kun je niet vroeg genoeg leren.
Neem bijvoorbeeld een net sinaasappels en een goed mes mee (en snoetenpoetsers). Snij de sinaasappels in parten zodat de kinderen ze lekker af kunnen happen.



Vinden ze vast leuk, kunnen ze met zijn allen doen, beetje gekkigheid kan daar ook heel goed mee zelfs.



Voor mij is gezelligheid namelijk vooral belangrijk bij zo'n gezamenlijk tussendoortje.



Maar eerlijk is eerlijk, zus' kinderen en de mijne krijgen gewoon een ijsje en zus en ik zelf nemen de grootste Maar goed, wij zitten wat dit betreft dan ook op één lijn.
Alle reacties Link kopieren
.
Zit het kind ermee?
En ik heb het idee dat jij het groter maakt dan het is
Alle reacties Link kopieren
quote:ItHappens schreef op 17 september 2014 @ 02:17:

Tuurlijk is dat ijsje makkelijk te omzeilen morgen, maar bv. taart en iets lekkers op tafel op onze verjaardagen niet. Wat het punt is: zij lijken er zelf niet zo mee te zitten dat zij snoep en koek eten waar hun dochter bij is; maar ík vind dat niet eerlijk. Door de snoeperijen uit de weg te gaan, pas ik mezelf en mijn gezin dus nog meer aan hun regeltje aan, dan zij zelf doen. Zjj presenteren bv. zelf altijd iets lekkers bij de koffie, voor iedereen die wil, behalve hun dochter.

Dat mag zij toch zelf weten?

Je kunt haar niet dwingen zelf geen koekje te nemen omdat jij dat niet eerlijk vind.

Heb je de indruk dat het kind er erg mee zit?

Als het "suikerverbod" steeds een huilend kind oplevert zou ik er iets van zeggen, dat soort dingen vechten ze thuis maar uit.

Maar als hij zich er redelijk bij neerlegt dan is het toch gewoon goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:ItHappens schreef op 17 september 2014 @ 02:17:

Tuurlijk is dat ijsje makkelijk te omzeilen morgen, maar bv. taart en iets lekkers op tafel op onze verjaardagen niet. Wat het punt is: zij lijken er zelf niet zo mee te zitten dat zij snoep en koek eten waar hun dochter bij is; maar ík vind dat niet eerlijk. Door de snoeperijen uit de weg te gaan, pas ik mezelf en mijn gezin dus nog meer aan hun regeltje aan, dan zij zelf doen. Zjj presenteren bv. zelf altijd iets lekkers bij de koffie, voor iedereen die wil, behalve hun dochter.In de OP schrijf je nog neefje en hij, en nu is het ineens een dochter?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap to wel. En het lijkt mij ook een kansloze missie zodra het kind op school zit. Dat je zo min mogelijk suiker wil geven snap ik maar eet het dan inderdaad zelf ook niet.



To, ik zou aan je zus even aangeven als je een ijsje wil gaan kopen en vragen of je het kind ook iets aan kan bieden. Als het kind naar je toe komt gelijk doorsturen naar mamma.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: waar bemoei je je mee? Prima dat jij het onzin vindt hoe ze ermee omgaan, maar dat lijkt me hun goed recht. Hun kind is ook pas 3 jaar, waarschijnlijk weet het nog niet eens echt wat het mist. Ter voorbeeld: wij hebben een zoon van bijna 4 en een dochter van net 2 jaar en die zijn net zo blij met een appel als met een koekje. Als jij je kind wel een ijsje wil geven, dan moet je dat natuurlijk gewoon doen. Mocht het neefje/nichtje gaan zeuren of teleurgesteld zijn, dan is het aan zijn/haar eigen ouders tekst en uitleg te geven. En je kunt natuurlijk ook gewoon een klein beetje rekening houden met dat kind en bijvoorbeeld tijdens dat uitje fruit, of doosjes rozijntjes aan beide kinderen geven, Dan heb je dat probleem sowieso niet.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat echt heel zielig en al helemaal omdat ouders het wel eten en nog voor haar neus!

Je hebt toch ook dat merk Slimpie,dat is volgens mij zonder suiker zit ook snoepjes bij.

Zit je nichtje ermee?Kijkt ze ook bv als andere wel lekkers krijgt en zij niet?
Heeft het kind er interesse in? Kan natuurlijk best zo zijn dat kind het snoepen nog niet heeft ontdekt. Onze jongste was ook bijna drie voordat hij echt mee ging doen met dit soort dingen. Als ik op een bord vier stroopwafels en een rijstwafel legde, nam hij uit zichzelf de rijstwafel. En aan één hapje van mijn ijsje had hij ook genoeg!



Kind wist niet beter, ook al snoepte iedereen wel. Was niet zielig, soort eigen keus! Inmiddels is hij 11 en snoept genoeg!
Bemoei je niet met andermans opvoedingskeuzes!

Wie denk je dat jij bent?
Alle reacties Link kopieren
http://www.zaehne-erhalten.de/suesse_getraenke.html

Wist je zus dit al ?

Appelsap is versdchrikkelijk slecht voor melktandjes.

Duitse peuters hebben massaal verrotte bekjes, omdat hun ouders heel verantwoord verdund appelsap geven.



En verder er niet mee bemoeien. De kleine is vanzelf groot genoeg om stiekem bij jullie te komen snoepen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Respecteer de keuze van een ander. Er is nog tijd genoeg om een kind suiker te laten eten en wellicht kiezen ze daarom voor suikervrij. Ik vind jouw gedachtegang krommer dan van de ouders van je neefje. Je kind dat ijs MOET hebben vind ik erger dan bewust voor suikervrij kiezen. Waar je neefje waarschijnlijk nog 0 besef van heeft.



En joh, mijn neefje krijgt vanaf zijn tweede al cola (en dan de echte hè) en dat vind ik dan weer heel ongezond. En zijn ouders vinden hem druk. Ook nooit wat van gezegd want het is mijn keuze niet. Ik zal het alleen zelf nooit doen voor mijn dochter!
quote:paleviolet schreef op woensdag 17 september 2014 04:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ItHappens in "Kind geen suiker"" class="messagelink">ItHappens schreef op 17 september 2014 @ 02:17</a>:</b>

Tuurlijk is dat ijsje makkelijk te omzeilen morgen, maar bv. taart en iets lekkers op tafel op onze verjaardagen niet. Wat het punt is: zij lijken er zelf niet zo mee te zitten dat zij snoep en koek eten waar hun dochter bij is; maar ík vind dat niet eerlijk. Door de snoeperijen uit de weg te gaan, pas ik mezelf en mijn gezin dus nog meer aan hun regeltje aan, dan zij zelf doen. Zjj presenteren bv. zelf altijd iets lekkers bij de koffie, voor iedereen die wil, behalve hun dochter.</div></blockquote>In de OP schrijf je nog neefje en hij, en nu is het ineens een dochter?

Oh wow!!! Rechercheur de Cock in levende lijve!!

Wat maakt dat nou in godsnaam uit... Misschien wil TO niet herkend worden. Of verzint ze het hele verhaal of is zij die zus in dit geheel.



On topic; ik vind dat je je er in principe niet mee moet bemoeien, maar ben het wel met je eens dat zo'n ijsjes-verhaal tijdens een dagje uit lastig is. Kun je niet gewoon met je zus overleggen hoe je dit aan moet gaan pakken? Dat je een ijsje op zo'n dag gezellig vindt maar ook sneu voor neefje/nichtje als deze niks krijgt? En anders inderdaad maar geen ijsje kopen, zo'n ramp is het nu ook weer niet als jouw kind een keer geen ijsje krijgt. Neem je gewoon andere lekkere dingen mee.
Jij vindt dit en je zus vindt dat. Hoop gedoe over wat het allemaal met het kind zou doen en dat het zielig is. Maar nergens zie ik je schrijven wat de reactie van het kind is...



Haar mening, jouw mening maar waar is de mening van kind? Zo te lezen doe jij (ook) wat je je zus verwijt: voorbijgaan aan het kind want eigen standpunt is belangrijker.
Als je er zo meezit...ga in gesprek. Je kunt het toch bespreekbaar maken. Ieder maakt zijn keuze en dat moet je respecteren maar je kan het er toch wel over Hebben?
Het komt er op neer dat je tegen die dag op ziet vanwege een ijsje. Doe niet zo moeilijk en laat dat ijsje fijn zitten, je maakt je kinderen echt ook blij met een leuk souvenir.



Persoonlijk heb ik niet veel op met ouders die hun kind geen snoep geven. Over een paar weken is het halloween. De gewoonte in ons dorp is dat de jongere kinderen in groepen langs de deur komen voor lekkers. Alle kinderen pakken één of twee dingetjes van de schaal. Dat ene kind dat thuis niks mag graait met twee handen en pakt wat ze pakken kan. Vorig jaar zag ik het net op tijd en heb ook gewoon gezegd dat twee wel genoeg is, want als dit kind toevallig als eerste is heb je niks meer over voor de rest. Nergens voor nodig dat ik alles dubbel moet kopen vanwege zo´n kind. Daarbij; Ze gaan door het hele dorp en aan het einde van de rit hebben ze een zak vol snoep.



Een kind in mijn dochters klas (paar jaar geleden) mocht ook niet snoepen. Op een dag kwam Dochter thuis met een tijdschrift. Hartstikke duur, dus ik vroeg hoe ze daar aan kwam. Gekregen. Ok, wat heb je daar dan voor moeten doen?? Het duurde even, maar uiteindelijk bleek dus dat het snoeploze kind op school haar spulletjes ruilde met iedereen die iets lekkers bij zich had. Uiteindelijk snoepte ze dus meer dan haar klasgenootjes en dat was haar ook aan te zien, ze was echt te dik.



Dus uiteindelijk kun je als ouders veel willen, maar er zijn echt grenzen aan wat een kind zich laat verbieden.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 17 september 2014 @ 07:45:

Als je er zo meezit...ga in gesprek. Je kunt het toch bespreekbaar maken. dit is een heul goed advies, als je uit bent op ruzie
Ik snap ook niet zo goed dat ouders er zó enorm strikt mee omgaan, maar als dat hun keuze is, dan zou ik er verder niks van zeggen maar mij er ook niet voor gaan aanpassen mbt het eigen gezin.

Behalve wanneer ik door de ouder als "verbieder" word neergezet; Jij mag niks pakken want dan heeft tante NYC niet genoeg voor iedereen"'
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat ze hem, naast "verantwoord" appelsap ook "verantwoorde" (propvol suiker) rozijntjes geeft?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
een vriendin van mij geeft haar kinderen geen suiker in de thee, maar wel cola. Ze gaat haar gang maar.
Alle reacties Link kopieren
Laathet los. Eenmaal op school gast het veranderen. Dan komt neefje/nichtje bij anderen over de vloer waar je zus niet bij is.



Mijn neefjes kregen thuis ook nooit snoep of zoetigheid, maar aten bij ons alle schaaltjes in not time leeg. Tot grote ergenis van ons en andere neven en nichten.



Het is goed met ze gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven