De omgekeerde wereld

16-09-2014 19:11 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... eur_Marokko_klaagt__.html



Ambassadeur Marokko klaagt over politie

DEN HAAG -



De ambassadeur van Marokko klaagt over het optreden van politieagenten tegen Marokkaanse Nederlanders in de Schilderswijk in Den Haag. „Ik ben er ziek van”, zei ambassadeur Abdelouahab Bellouki in een interview dat de NOS dinsdag uitzond.



Foto: Jos van Leeuwen



Het is al een tijdje onrustig in de Schilderswijk. Begin deze maand was er een nieuw opstootje, toen de politie op een incident in een supermarkt af kwam. Agenten overmeesterden een tiener die in de buurt stond en duwden zijn vader weg. Bellouki vindt dat niet kunnen. „Ik ben geschokt en verbijsterd. Ik kan niet geloven dat onschuldige mensen zoiets overkomt in deze stad van vrede en gerechtigheid. Ik ben niet blind voor wat Marokkanen hier doen. Ik vraag alleen dat ze met respect worden behandeld”, zei de ambassadeur.



Alle reacties Link kopieren
En wat wil je met dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Het is altijd mooi dat diplomaten van landen waar ze werkelijk geen enkel mensenrecht respecteren, commentaar kunnen hebben op de Nederlandse situatie.
Alle reacties Link kopieren
En dát zegt de ambassadeur van Marokko, waar de overheid standaard aan foltering, marteling, zware mishandeling en andere groffe mensenrechtenschendingen doet.



(Let op, bloederige beelden:)

http://freemanreid.wordpress.com



Wat een aartshypocriet!

.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook even achter mijn oren krabben toen ik dat las.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ach het buitenlandse verdrag mbt uitkeringen staat al tijden onder druk met Marokko, dus deze meneer denkt...dreigen...dan blaas ik een beetje terug over iemand die een duwtje heeft gekregen. Maakt niet echt indruk.



Iedereen verdient trouwens in mijn ogen respect....iets met een mug en een olifant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kritiek Amnesty International op mensenrechten Marokko.
Alweer een Marokkanen/moslim bash topic? Kan je niet iets beters verzinnen, een topic over de misstanden inde Gaza strook ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Zag het net op het journaal. Wat een fakking hypocriet die ambassadeur. Dat kleine gozertje kon zijn lachen niet inhouden bij het woordje innocent.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Sjongejonge wat een mafkees. Hoezo bash marokkanen topic, het is toch een Marokkaan die die onzin uitkraamt?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten klagen en verder geen aandacht aan schenken aan die man.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens goed ingeburgerd die man. Klaagt al net zo hard als "de Nederlander".

What ever that may be.
Alle reacties Link kopieren
Heb het filmpje gezien. Politie ging inderdaad hun boekje te buiten toen ze ineens op de oudere man insloegen. Wat daarvoor gebeurde met die jongen, tja dat weet ik niet kan van alles zijn. Maar een omstander ( vader van de jongen ) die had geen klap mogen krijgen. Zelfs al had ie gezegd dat de politie dood en verderf toe zou moeten komen bij wijze van spreken. Die agent ging zwaar de fout in. De klacht is terecht.
..popcorn?
quote:nola schreef op 16 september 2014 @ 20:34:

Heb het filmpje gezien. Politie ging inderdaad hun boekje te buiten toen ze ineens op de oudere man insloegen. Wat daarvoor gebeurde met die jongen, tja dat weet ik niet kan van alles zijn. Maar een omstander ( vader van de jongen ) die had geen klap mogen krijgen. Zelfs al had ie gezegd dat de politie dood en verderf toe zou moeten komen bij wijze van spreken. Die agent ging zwaar de fout in. De klacht is terecht.Dus inderdaad, het zoveelste Marokkanen/moslim bashtopic. Wordt hoog tijd dat Viva daar eens op ingrijpt.
Deze dingen verbazen mij al jaren niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Beetje rechts kantje hier he.. jammer hoor. Moeten ze maar zelf weten. Maar wel graag bij de feiten blijven he dames! De klacht was dus terecht,
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
dat was geen wegduwen, dat was weg slaan, tot 2x toe.
..popcorn?
quote:nola schreef op 16 september 2014 @ 20:41:

Beetje rechts kantje hier he.. jammer hoor. Moeten ze maar zelf weten. Maar wel graag bij de feiten blijven he dames! De klacht was dus terecht,Ik ben zelf ook best rechts georiënteerd. Maar ik herken een Marokkanen/moslim bash topic op mijlen afstand....
Huh, ik heb de beelden ook op het nieuws gezien, er wordt gewoon geslagen door de politie. Vreemd topic vind ik dit eigenlijk. Dus omdat ze in Marokko de mensenrechten niet respecteren moeten wij het hier ook maar niet meer doen? Vinden wij het opeens prima dat de politie burgers slaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 16 september 2014 @ 21:10:



Dus omdat ze in Marokko de mensenrechten niet respecteren moeten wij het hier ook maar niet meer doen? Vinden wij het opeens prima dat de politie burgers slaat?

Vreemde aannames. Waar lees jij dat?



Bovendien worden in Nederland geen mensenrechten geschonden. Ook niet bij deze aanhouding (verdiep je even in dit incident).



Het gaat hier o.a. om de hypocrisie van deze Marokkaanse ambassadeur, die zegt 'ziek', 'geschokt' en 'verbijsterd' te zijn, terwijl er door z'n eigen overheid gefolterd, gemarteld en mishandeld wordt dat het een aard heeft. Om maar een van de vele ernstige vormen van Marokkaanse mensenrechten-schendingen te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Klacht is terecht. Maar daarnaast hoort ook een debat over waarom de politie misschien zo hard uithaalt. Want je ziet het vaker, een moslim wordt opgepakt en binnen de kortste keren staat de hele buurt te reclameren en de politie af te dreigen, met soms zelfs heftige rellen tot gevolg. Dit gebeurt meestal niet wanneer een autochtoon wordt opgepakt, mensen houden zich er dan meestal buiten.



Dus ik snap ergens wel dat de politie in zo'n situaties soms heel defensief wordt. Je ziet dat ook op één van die filmpjes, nadat de jongen op de grond in bedwang wordt gehouden, zie je allemaal mensen protesteren en de politie die ze op een afstandje probeert te houden. Daarna komt precies pas de vader opdagen, en ik neem aan dat de politie niet weet dat dit de vader is. Zo'n situatie is ook heel bedreigend voor de politie.



Dus, voor mij is de klacht terecht. Er mag met het vingertje gewezen worden naar de Nederlandse politie in deze situatie. Maar het vingertje moet ook eens teruggewezen worden naar de Marokkaanse gemeenschap, zodat iedereen eens aan zelfkritiek kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond juist dat de politie nog erg rustig bleef in zo'n bedreigende situatie, waarbij ze ook nog eens met een vleesbijl werden bedreigd. Dat was zogenaamd een slager die vergeten was zijn mes neer te leggen. Hij had alleen wel eerst zijn jas aan gedaan, wat toch erg knap is met zo'n groot mes in je hand.



Deze mensen in de Schilderswijk hebben totaal geen respect voor de politie en willen voor geen meter luisteren. Ze staan als een stel wilden te schreeuwen. Dat zie je trouwens wel vaker, zoals ook bij de gasexplosieflat in Diemen. Totaal geen fatsoen. En dan nog de politie de schuld geven. In Marokko waren zulke omstanders allang in elkaar gemept en opgepakt.
Alle reacties Link kopieren
Context:



http://www.politie.nl/mob ... -na-tumult-op-straat.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 16 september 2014 @ 22:38:

Context:



http://www.politie.nl/mob ... -na-tumult-op-straat.html



Oww, is het die situatie. Ik had het daar nog niet aan gelinkt. Ja, daar heb ik toen ook een filmpje van gezien, een iets heftiger dan hetgeen je via de link hierboven kan zien. Het was dit:



http://www.youtube.com/watch?v=-Z6NdLX5dZY



Tien vingers naar de Marokkaanse gemeenschap, en één vingertje naar de Nederlandse politie dus. Als dit de situatie is waar je als politie in moet werken, tjonge jonge.



Het gaan nog Israëlische toestanden hier worden, waarbij relschoppende Palestijnen de Israëlische politie van vanalles en nog wat beschuldigen. Liefst begeleid met getrukeerde Pallywood filmpjes. Zoals de deze:



http://www.youtube.com/watch?v=lkl6srg8wII



Vooral de overgang rond 1 minuut en 13 seconden is interessant. Waarschijnlijk zijn de stenen en molotovcocktails er uitgeknipt.



Coming soon to a city near you .
Alle reacties Link kopieren
Dit doet me denken aan een Turkse delegatie die ooit hierheen kwam om schande te spreken over hoe de Nederlanders met de Turken om ging. Dit omdat een Turks gezin grotendeels was omgekomen bij een aangestoken brand. Deze brand zou door Nederlandse neo nazies en/of racisten aangestoken zijn. Menigeen hoopte dat het nu een keer echt het geval zou zijn. Maar nee, niets van dat alles. De brand was aangestoken door een familielid. Een neef was het ergens niet mee eens en had de brand gesticht en zo zijn neefjes en nichtjes gedood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven