Eerste onderzoeken bij gynaecoloog, wie ook?

21-06-2014 20:06 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Dat het zwanger worden moeilijk gaat (en je nog niet weet waardoor)? Natuurlijk is iedereen die (inmiddels) wel weet waardoor het lastig gaat welkom om mee te schrijven!



naamwat infoEs1984maart 2013 miskraam, daarna niet meer zwanger geworden, reden onbekend dochtertje geboren!!! bp1984 pcos zwanger! esthertje na onderzoek blijkt alles goed komende 6 mnd zelf proberen halvemaan pcos zoontje geboren op 9 mei! nordic onregelmatige cyclus Zwanger!!! 2 januari uitgerekend. lotus meerdere miskramen zwanger! angel88 gestart januari 2014, nog niet zwanger starten met IUI snowy pcos gestart met promeva en clomid tasje reden onbekend start behandelingen in januari
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,ik lees al tijdje met jullie mee en nu na jaar mag ik ook de helaas de medisch molen in.....weet nu niks en moet op 1 oproep wachtten van het ziekenhuis...... en wou graag met jullie meeschrijven , zou dat kunnen? Liefs
Alle reacties Link kopieren
@Es, enerzijds fijn om te horen dat alles goed is, maar lijkt me anderzijds ook wel frustrerend... Goed dat jullie nu even een periode van 'rust' ingaan, hopelijk is de behandeling in januari dan helemaal niet nodig!!!



@mblue, hoe is het met je ei?



@nordic, ow wat lastig zeg. Ik wist niet dat ze het altijd afbraken als er twee eitjes te zien waren, dacht wel altijd bij 3 eitjes. Bij IVF plaatsen ze toch juist vaak meerdere eitjes terug ook al is er dan kan op een meerling? Wat vinden jullie zelf van een eventuele tweeling? Het leek mij, ondanks de zwaarte die ik natuurlijk niet kan inschatten, ook altijd wel heel speciaal! (En ik zag altijd op tegen zwanger zijn/ bevallen, leek me ook wel handig om dan in één keer 2 kids te krijgen )



@Pientjee, snap wel dat je een tijdje niet veel komt, jullie zitten tenslotte in de wachtmodus...Maar goed om weer even iets van je te horen!



@Eeffiee, fijn dat je ons weer gevonden hebt! Hopelijk heb je geen/weinig last van de primolut en straks van de clomid, ik duim voor een mooi ei!



@leemo, welkom! Spannende tijd nu je moet wachten op de uitslagen. Bloedonderzoeken zijn er meestal binnen 2 à 3 dagen. Laat je ons even weten wat er uit kwam! Bij mij was pas na een hele cyclusronde duidelijk dat er iets aan de hand was, pas toen ze alle gegevens compleet hadden konden ze dat zien. Dus denk wel dat je nog even geduld moet hebben, bij de vriend zal het wel eerder duidelijk zijn. Oh en niet alleen bij mij was er sprake van een wonder, ook bij BP, dus ze bestaan zeker!



@hannahr, ook jij welkom! Ik heb nog nooit van PCD gehoord, maar uit wat je beschrijft is iig duidelijk wat het gevolg is, wat naar voor jullie! Goed om te lezen dat het geen negatieve invloed heeft gehad op jullie relatie. Ik hoop dat het sperma van je man gebruikt kan worden, want ook al is ie dan niet in bed verwerkt, dan wordt het toch een liefdesbaby in mijn ogen hoor!



@Esthertje, natuurlijk mag ook jij meeschrijven! Spannend nu je moet wachten op de 1e afspraak. Is jouw cyclus wel op orde? En weet je of je een eisprong hebt? Of is het meeste nog onduidelijk?



Hier alles rustig, voel me eigenlijk nog steeds niet zwanger. Ben wel blij hoor dat ik geen klachten heb, maar vind het denk ik wel leuk als het straks te zien is. Ik heb wel ongelooflijke honger steeds, maar ben al 3 kilo aangekomen , dus moet dat echt een beetje onderdrukken haha. Ben aan het aftellen tot de echo donderdag, vriend gaat dan voor het eerst mee naar het ziekenhuis. Ook heb ik me aangemeld bij de verloskundigenpraktijk en daar wordt het ook wel wat echter van
Alle reacties Link kopieren
Hoi halve maan, wat spannend dat je morgen de echo hebt...heb al een aantal keer ovulatie testen gebruikt van clearblue en die smilie was te zien,paar maanden geleden bloed laten prikken en dat was goed en echo gehad omdat ik onzeker was....verder een redelijke regelmatig cylcus van 24dagwn maar goed nu een van 18dagen😣😣. ...erge menstruaties ( flinke stolsels).. de vragenlijst is opgestuurd en nu afwachten en mijn verstand staat nu op 0 over dit,kan wel suggereren maar duidelijkheid is er toch nog niet





Geniet van de zon...dames
Alle reacties Link kopieren
@es1984 Fijn dat je nu in ieder geval weet dat het ook op de natuurlijke manier zou moeten kunnen lukken. Weet je ook hoe groot de kans is of vertellen ze dat er niet bij?

Geeft ook wel rust denk ik dat je weet dat je in ieder geval in januari weer stappen kan ondernemen mocht het toch niet lukken. Hopen dat het voor die tijd gewoon raak is.



@esthertje1611 op wat voor oproep moet je nu wachten? Weer een afspraak voor een soort eerste 'intake'? Wat is er destijds uit het bloedonderzoek en de echo gekomen?



@ halvemaan, thanks. Inderdaad spannend en ik heb al niet zo veel geduld helaas. Maar goed, maandag weet ik in ieder geval al iets, dus ik hou jullie zeker op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Spannend halve maan! Ben benieuwd naar je echo!



Hier is onze laatste ronde voorbij waarin ik nog redelijk wat hoop had. Weer enorm teleurgesteld en probeer me nu maar te focussen op het feit dat we volgende week de eerste onderzoeken krijgen. Ik moet wel zeggen dat hoe opgelucht ik ook was met de doorverwijzing ik nu steeds banger word. Hadden jullie dat ook? Ben zo bang dat er iets speelt waar niks aan gedaan kan worden. Echt behoorlijk zenuwachtig hier dus...
Alle reacties Link kopieren
@leemo oproep om traject te bespreken en die dag bloed prikken en eventueel sperma in leveren na aanleiding van de ingevulde vragenlijst. O.a. heb toen bloed geprikt of ik een laag hb had en toen was ook de schildklier en folium zuur gecontroleerd en dat was allemaal goed....echo was goed om te kijken of er geen pcos zit maar of je met echo dat kan zien weet ik niet. Heb ook 5 jaar terug eierstok ontsteking gehad en toen zat er cyste en toen daarom ook echo gehad, zodat ik rust had want was bang omdat ik toen erg ziek was en bjj mijn moeder hadden ze vroeger een verdenking had op baarmoederhals kanker en toen had mijn moeder zelfde leeftijd wat ik nu had....of het erfelijk is?geen idee?maar als je graag moeder wilt worden hoop je van niet





Had jij ook lijsten in moeten vullen voor de eerste onderzoeken gaan beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Welkom @leeno, hannahr, esther! Veel succes ook! @ Hannahr: wat is Pcd?

Ik heb eigenlijk nooit lijsten in moeten vullen. Vind het wel raar want ze weten verder helemaal niets over eventuele medische achtergrond oid.



Bij mij was het even spannend. Ze dachten toch dat mijn mogelijke eitje een cyste was. Afgelopen vrijdag bloed geprikt en toen dachten ze nog steeds een cyste. Nu ben ik vanmorgen weer geweest en weer bloed geprikt en nu zagen ze toch dat bepaalde bloedwaarden hoger waren wat duidt op een eisprong die er aan komt. Eitje was niet zoveel gegroeid. Ik moet nu vrijdag weer voor een echo. Spannend!



@nordic: fijn dat je eitjes groeien. Ik dacht ook dat ze pas bij 3 eitjes afraden. Ik zou er echt goed over nadenken. Hangt misschien ook mee samen hoelang jullie al bezig zijn en of jullie een tweeling zouden zien zitten. Succes met de lastige keuze!



@lotus: wel herkenbaar. Als je niets weet kun je je ook geen zorgen maken. En onderzoeken kunnen natuurlijk duidelijkheid geven, maar ook onzekerheid. Weet je wat voor onderzoeken je krijgt? Succes en hoop dat je zenuwen wat afnemen.



@halvemaan: fijn dat je je goed voelt. Kan me voorstellen dat je op het begin dan niet veel voelt verder. Veel succes donderdag met de echo!



@es1984: dat klinkt als een positief bezoek. Mooi dat er een eiblaasje groeit. Kan me voorstellen dat jullie de komende tijd even 'rust' nemen.
Alle reacties Link kopieren
@esthertje1611, natuurlijk mag je hier mee komen schrijven! Het is nu gewoon even afwachten, het heeft inderdaad geen zin om dingen nu in te gaan vullen. Onderzoeken kunnen meer duidelijkheid geven, laat het op je afkomen.



@Halvemaan, ik ben heel blij met de uitslag. Voel op dit moment eigenlijk geen frustratie, maar vooral goede hoop. We zitten nu officieel op een jaar (voor ons gevoel natuurlijk al 2 jaar aangezien we toen gestopt zijn met de pil, maar door de zwangerschap, miskraam, cyste en 2 operaties pas officieel een jaar) en 70-80% is in een jaar zwanger, wat betekent dat er bij de overige 20-30% ook veel gebeurt in het jaar daarop. Dus hopelijk is het in januari niet nodig en wordt dat ons jaar!



Succes donderdag bij de echo, fijn dat je vriend mee gaat. Is ook wel erg fijn bij zulke bijzondere bezoeken.



@leemo, ik vind het inderdaad ook erg fijn. Ze kunnen geen precieze kans aangeven, wel ligt de kans boven de 50%. Aangezien de eileider niet voor een belemmering moet zorgen en de kwaliteit van het zaad van mijn partner veel hoger ligt dan gemiddeld hebben we eenzelfde kans als ieder ander waarbij er niks op medisch gebied aan de hand is.



@Lotus87, balen van de grote teleurstelling. Ik was niet zenuwachtig of bang voor de 1e afspraak. Wel heb ik onzekere momenten gehad waarbij ik bang was voor een negatieve uitslag of een uitslag waardoor zou blijken dat het op een natuurlijke weg niet mogelijk was. Het heeft me wel heel veel extra informatie opgeleverd en bij ons is er niks gevonden waardoor het niet zou moeten kunnen lukken dus dat praat nu misschien wat makkelijker.



@mblue29, fijn dat het toch een eitje is en geen cyste en dat de eisprong eraan zit te komen. Even afwachten tot de echo, hoop voor je dat hij goed gegroeid is. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
@ lotus; ik heb dat precies hetzelfde wat jij nu ook hebt... het is nu ongeveer een maand wachten voor me en dus probeer mijn gedachte op iets anders te leggen.





Kennen jullie die theorie met de ketting? Nou ik geloof daar wel in en wacht rustig af of het uitgaat komen en dat het toch gaat lukken op een of andere manier



@ mblue ; spannend ,ik ga duimen voor je



@ es 1984; wat fijn dat goede nieuws en dat je even nu voor jezelf rust neemt En Ik Heb Hetzelfde 2015 Wordt Ook Mijn jaar
Alle reacties Link kopieren
@Nordic: balen dat je af willen blazen deze ronde.



@hannahr: welkom. Wat vervelend nieuws over je vriend. Positief dat het jullie nader samen heeft gebracht (dat kan ook wel anders). Sterkte en ik verwacht dat het ziekenhuis vast wel wat "leuke" opties in gedachten heeft (ook al zijn ze minder romantisch)



@Es: goed nieuws!!! mooi dat er een grote kans is op een zwangerschap. Dat moet jullie wat gerust stellen. En fijn om even rust te hebben. Even lekker met zijn tweetjes proberen is heerlijk (al kan ik me voorstellen dat je ook wat ongeduldig bent). Succes deze cyclus!!



@Esthertje1611: fijn dat je ook meeschrijft. hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een afspraak.



@halvemaan: grappig dat je zo'n honger hebt en al 3 kilo bent aangekomen. Door de misselijkheid is het bij mij juist andersom, ik ben 2 kilo kwijt....lol. Succes morgen met de echo.



@Lotus: bij mij was het een combi van bang dat er iets serieus was tot opluchting toen ik wist wat er aan de hand was. Het is ook fijn om niet meer in onzekerheid te zitten.



@Mblue: succes met je eitjes.



Ik heb heel wat gemist. Had het druk met werk maar eindelijk wat meer rust. Vrijdag gaan we op vakantie (Denemarken). Gelukkig word ik al iets minder misselijk, maar mijn eetlust is nog niet wat het was (vooral 's ochtends krijg ik niet veel door mijn keel). Maar ik mag niet klagen natuurlijk Ik mag van geluk spreken.
Alle reacties Link kopieren
Hou je je eten wel binnen of dat ook niet? kennisje van mij is zwanger van de 2de, bij de eerste echt 9 maanden echt enorm ziek geweest en nu weer vanaf dag 1. Wij willen hier allemaal graag zwanger zijn, maar haar benijd ik ook niet...



Ik voel me vreemd..maandag laatste primolut gehad. Ben die dinsdag ervoor ermee begonnen maar die dag daarvoor kreeg ik enorm zere tepels..en die heb ik nu nog steeds. En heb het steeds zoooo warm, zweet als een gek..heb ik normaal nooit. Ongesteld ben ik ook nog niet, maar dat zal morgen wel komen volgens mijn telling. Heb net een zw.test gedaan, maar die was negatief, dus dat is t ook niet.



Ik keek opzich wel uit naar de afspraken, spannend maar had dan ook het gevoel dat ik serieus genomen werd.



Fijne vakantie alvast bp!



Blazen ze bij een kans op een tweeling dan al af Nordic? Dacht altijd vanaf 3 of meer..
Alle reacties Link kopieren
Even snel en berichtje: de echo vandaag was goed! Hartje klopte, ben nu wrs 7 weken en 6 dgn zwanger. Uitgerekende datum is 1 mei, maar de officiële moet nog vastgesteld worden. Morgen lees ik ff bij en zal ik ook reageren!
Alle reacties Link kopieren
Super zeg!
Alle reacties Link kopieren
@eeffiee: hou mijn eten gelukkig wel binnen, maar eet minder vanwege de misselijkheid. Het is irritant, meer niet. Raar dat je al die bijwerkingen hebt. Opvliegers had ik ook, maar dan van de clomid. Eigenlijk had ik van de primolut weinig bijwerkingen, meer van de Clomid. Maar iedereen reageert anders natuurlijk. Jammer dat het geen zwangerschap is...



@halvemaan: mooi zo!!! 1 mei...mooie datum.
Alle reacties Link kopieren
@ BP 1984 dat hoop ik ook, want ik wil graag duidelijkheid, want ik snap me lichaam niet meer,maar goed het hoeft niet aan mij te liggen en vind om mee te schrijven met jullie....vind fijn om met jullie te delen...





@ halve maan; ahh wat fijn dat goed was en wanneer krijg je de officiële uitgerekende datum?
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel lekker mei, heb je nog mooi weer in je verlof als het goed is en niet bloedjeheet zwanger
Alle reacties Link kopieren
@ eeffieee ; Hoe voel jij je nu?
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Even een berichtje van mij. PCD is een longziekte waarbij de trilhaartjes in de longen niet of nauwelijks bewegen. En de beweging die spermacellen maken zijn hetzelfde als de trilhaartjes. Woensdag naar het ziekenhuis geweest en dat viel best tegen. Met mij was alles prima in orde, maar toen de arts over mijn vriend begon stelde hij gelijk IVF of ICSI voor. IUI was volgens de arts absoluut geen optie. Was toch even schrikken, omdat we gerekend hadden op IUI. Inmiddels gaat het wel weer wat beter en zie ik dat er nog kansen zijn en krijg ik hoop door jullie berichtjes te lezen.



@ eeffieee heel veel sterkte met wachten. Altijd een moeilijke periode.



@ mblue29 heel veel succes vandaag!!!
Alle reacties Link kopieren
Heeft je vriend ook longproblemen dan? Hangen longen en sperma samen? Misschien domme vragen hoor, maar heb er nog nooit van gehoord. Wel heftig meteen IVF.. Wat is nu je vervolg?



Hier hetzelfde nog wat, gister na werk uur liggen slapen, bekaf. Was erna weer beter, gisteravond best wel misselijk..ben ik ook nooit. Nu weer bloedjeheet steeds, voel me verder wel okee maar nog niet ongesteld Was ik vorige keren steeds na 3 dagen met primolut. Heb voor de 3de keer na primolut een schimmelinfectie (ja wordt een lekker verhaal dit ), staat niet in bijwerkingen maar lijkt me geen toeval meer.
Alle reacties Link kopieren
@eeffieee: ik was ook altijd binnen 3 dagen na de primolut ongesteld....totdat ik zwanger werd (en dus niet ongesteld werd na primolut). Misschien over een paar dagen toch nog maar even testen. Just to be safe...



@esthertje: daarvoor hebben we dit forum. Om alles van je af te schrijven.



@hannahr: Ik heb wel met PCD gehoord, maar wist niet dat het de vruchtbaarheid ook beinvloed. Enig idee waarom IUI geen optie is? Hebben ze dat uitgelegd? Gelijk IVF is wel heftig. Let hierbij goed op naar wel ziekenhuis je gaat. Ik las vandaag dat het slagingspercentage in Amsterdam 2x zo groot is als Groningen. Maakt nogal wat verschil uit. Succes met het nieuws te verwerken.
Alle reacties Link kopieren
PCD is een longziekte waar er een kans bestaat dat er bij een man ook vruchtbaarheidsproblemen kunnen zijn. Hij heeft een lichte vorm van PCD. Er valt goed mee te leven alleen bij vochtig weer heeft hij pijn in zijn longen. Maar uit de test bleek dat we rond de 1 miljoen zwemmende spermacellen zitten, en voor IUI heb je er minstens 5 miljoen nodig, maar dat weten jullie waarschijnlijk allemaal. Over twee weken weer een afspraak dan maken we een keuze en krijgen we uitleg over de hormonen, de puncties en de bevruchtingen enzo. Bedankt voor de tip van het ziekenhuis, misschien goed om ever naar te kijken. Dit zag ik trouwens vandaag op nu.nl: http://www.nu.nl/binnenla ... oren-via-ivf-in-2013.html
Alle reacties Link kopieren
Tsjong, nou had er nog nooit van gehoord. Wel heftig zeg, moest ook wel even flink bezinken denk ik?



Vond ik al met PCOS, hield me eerst toch wel bezig. Maar meteen IVF enzo is helemaal heftig!



Nou ja, had stiekem zelf ook hoop. Maar heb half aug. nog bloedgeprikt en daar kwam uit dat ik geen eisprong gehad heb (zoals gewoonlijk), dus lijkt me de kans nihil.
@hanaahr en esthertje1611: welkom hier

@Lotus87: doorverwijzing vond ik inderdaad ook wel een beetje eng, maar ik was er ook wel blij mee. Hopende dat er eindelijk wat zou gaan gebeuren.

@es1984: idd wel fijn te horen dat er niets aan de hand is, ik hoop voor je dat er spontaan wat gebeurd!

@leemo: morgen maandag, dan krijg je een uitslag, toch?

@hannah: sterkte en wat heftig dat je meteen zo'n traject in gaat, maar wellicht hadden jullie er al een beetje op gerekend.



Hier heb ik me neergelegd bij het afblazen deze ronde, omdat er twee eitjes groeiende waren mag ik deze maand alleen beschermde seks hebben. Dit weekend waarschijnlijk eisprong. Balen hoor. Maar gynecoloog wil geen tweeling, geeft aan dat tweeling zwangerschap vaker met complicaties gepaard gaat. En het is pas mijn tweede ronde hormonen. Ik heb inderdaad ook wel verhalen gehoord met een slecht einde waarbij ze allebei overleden, dus ik leg me erbij neer. Nieuwe ronde nieuwe kansen en lagere dosis hormonen.



Ondertussen nieuws gehad dat een goede vriendin weer zwanger is na een miskraam. Ik ben oprecht blij voor haar, gelukkig. Durf haar echter niet in vertrouwen te nemen over mijn situatie, ze is een enorme flapuit. Lastig.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een druk weekend achter de rug, dus weinig tijd om te lezen en reageren gehad.

Nog even terugkomende op esthertje1611, ik heb ook geen vragenlijsten gehad.. Alleen wat korte vraagjes tijdens de intake.



@nordic balen zeg! Mja als je de complicaties hoort is het inderdaad misschien beter om je erbij neer te leggen. Even rust en dan vol goede moed de volgende ronde in!



Ik heb vandaag inderdaad uitslagen gehad en echo. Bloedonderzoek was goed en echo ook. Er waren meerdere eitjes te zien en de grootste was nu 10-12 mm. Donderdag dus weer terug komen of te zien of deze goed gegroeid is. Maar de arts klonk positief.



De uitslag van manlief was echter een beetje apart (dat vond de arts ook), er was namelijk geen uitslag, omdat het sperma niet vervloeide en dan kunnen ze niet zien hoeveel zaad er is. Arts denkt dat het komt omdat de onthoudingstijd te lang was (6 dagen) en dan wordt het sperma zegmaar een soort van taaier. Hij moet nu dus nog een keer inleveren alleen dan met 2-3 dagen onthouding.

De arts vroeg wel of er taaislijmziekte in zijn familie zit (dat is niet zo), dat maakt me wel gelijk weer wat ongeruster. Maar goed even de vruchtbare periode voorbij laten gaan en dan kan hij weer opnieuw testen.
Alle reacties Link kopieren
Balen Nordic! Maar wel mooi dat er wat gebeurd van binnen.



Moest tussen de 2 en 7 dagen onthouding geloof ik als ik t goed heb..dan zou je zeggen 6 moet kunnen. Krijgt hij dan vrij snel de uitslag?



Ik heb de fertiliteitsafdeling maar eens gebeld, ben nog niet ongesteld na week na laatste pil primolut. Woensdag weer bellen als er nog niks is, kom dan in het overleg. Best wel de balen in, ronde 1 clomid en dan word ik niet eens ongesteld na primolut..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven