Jeugdvriendin wel of niet te vertrouwen qua geld?

17-09-2014 01:55 33 berichten
.
Als jij het gevoel hebt dat ze op je zak teert, moet je ermee stoppen haar dingen te geven. Dan maar ieder voor zich drankjes/sigaretten halen of vantevoren een potje maken om van te stappen.
Alle reacties Link kopieren
Koop allebei je eigen peuken/drank/etc. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met roken.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Als mensen misbruik maken van een situatie, moet je er voor zorgen dat de situatie anders wordt. Koop je eigen pakje en houd op met nobel zijn.
Maak een pot als je uitgaat. En koop gewoon je eigen sigaretten (of beter nog; stop met roken). Verder vind ik dit te kinderachtig voor woorden. Wat een geneuzel...
Alle reacties Link kopieren
Wat een boekwerk.



Geen idee of je vriendin te vertrouwen is. Ik lees wel dat jij beter voor jezelf op moet komen.
als jij je gebruikt voelt, is het aan jou daar iets aan te doen

stop met betalen dus
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur zeg. Als jullie vriendschap zo'n gedoe is, moet je er misschien maar een punt achter zetten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dat jij haar al die tijd bent blijven geven ook als ze aangaf geen geld meer te hebben is aan jou. Pas als ze er specifiek om vraagt en geld wil lenen van je om op zo'n avond toch door te drinken kan je het terug verwachten. Wat had je dan gewild? Dat ze nee zei iedere keer als jij haar wat aanbood?

Gewoon niet meer geven en het probleem is opgelost.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat t veranderd is tussen jullie. Jullie zitten in een andere situatie. Zij werkt voor haar geld en jij krijgt het. Toen ik mijn geld zelf ging verdienen werd ik veel meer bewuster van mijn uitgaven patroon dan toen ik geld kreeg. Je waardeert het meer als je er zelf voor moet werken. Vind ik overigens geen reden om dan zoals je vriendin te reageren. Erover praten zou beter zijn maar dat had ik ook niet op die leeftijd gedaan denk ik.

Probeer je ook in haar in te leven. Succes.
Een dikke streep is ook een lijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin met beduidend minder geld dan ik. Ik geef de rondjes, en zit daar niet mee.

Dat is wat jij moet doen: of samen dingen betalen en niet over zeuren. Of niet meer samen betalen.
Ieder betaalt voor zichzelf. Probleem opgelost.
Ieder voor zich laten betalen. Of, als je in een gulle bui bent, iets geven, maar dan zonder de verwachting dat je dat 'om en om' hoort te doen.

Voel je je er niet prettig bij, dan gewoon stoppen met het betalen/voorschieten voor dingen van haar.
Reken maar dat het verschil groter gaat worden naarmate jullie ouder worden. Zij moet overal voor werken en wil ook gewoon meekomen met wat jij hebt. Kleding, stappen,make-up, het kost veel geld en ik denk dat jij niet echt weet wat iemand van haar leeftijd moet doen omdat te bekostigen.



Jij krijgt je geld en hebt alles wat zij ook wil zonder dat je daar tijd of energie voor kwijt bent. Dat soort dingen gaan toch wringen en dat is alleen maar menselijk.



Het enige wat je kan doen is je hand op de knip houden en alles samen betalen, hierdoor zal je vriendin alleen wel andere keuzes moeten maken bij haar uitgaves en dat zal wel eens kunnen leiden tot een verwijdering tussen jullie. Niet omdat zij niet meer van je kan profiteren maar omdat jullie een hele andere levensstijl hebben en zij meer zal omgaan met mensen die in het zelfde schuitje zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 17 september 2014 @ 08:41:

Jij krijgt je geld en hebt alles wat zij ook wil zonder dat je daar tijd of energie voor kwijt bent. Dat soort dingen gaan toch wringen en dat is alleen maar menselijk.

er zal toch een tijd komen, dat ook TO zelf voor haar geld gaat zorgen? Dan kun je leren van je vriendin, hoe rondkomen zonder dat pa&ma alles rechtbreien
Alle reacties Link kopieren
Wat is indrinken?
Alle reacties Link kopieren
Indrinken is thuis eerst hele flessen goedkope drank naar binnen slaan zodat je al zat bent als je bij de kroeg arriveert en daar dan minder uit hoeft te geven. Goedkoop dronken worden dus.



Er zijn ook mensen die thuis eerst afspreken en daar een glaasje wijn drinken voor de gezelligheid maar die noemen het geen indrinken.
Waarom rot voelen als je niet meer deelt? Vriendin maakt er toch ook geen probleem van?



Ik zou gewoon doorgaan op deze weg; geld gescheiden houden en als je zin hebt, trakteer je haar op iets zonder iets terug te verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen met roken, win-win.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ze zijn al gestopt met roken. Zie OP.
Alle reacties Link kopieren
Alleen delen wat je echt wilt weggegeven. Je geeft het weg, want zij deelt niet met jou. Ik zou ook eens wat anderen vrienden zoeken want dit heeft niet alleen iets met geld te maken maar ook met mentaliteit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
TO, als ik je loep heb je wel heel veel problemen met je vriendinnen. Of het ligt aan alle anderen, of ergens ligt het aan jou.
Oei, n.a.v. naar Lilalinda heb ik je ook even geloept en je zou bijna denken dat je een beetje buiten de boot valt omdat je een heel ander leven hebt dan je vriendinnen.



"verkeerde"vrienden die ze hebben, jaloezie, nu een vermeende profiteur. Je hoeft niet te werken voor je zakgeld en je ouders betalen waarschijnlijk ook je opleiding. Daarnaast vindt je de mening van je ouders heel belangrijk en ben je zelfs een beetje bang voor hun mening. Eigenlijk is dit alles niet heel standaard het leven en gedrag van een 18 jarige.



Zolang jij het best vindt om geen bijbaantje te hebben en te luisteren naar wat je ouders ergens van vinden zal je al snel aansluiting missen met je leeftijdsgenoten. Zij zijn zich juist nu aan het ontworstelen aan ouderlijk gezag, werken en ontdekken de wereld als ze gaan stappen en beperken zich niet meer tot een standaard type mens maar alle soorten mensen(dus ook de foute). Je kunt er in mee gaan of je eigen plan blijven trekken(zorg er wel voor dat je dicht bij je zelf blijf) maar dat betekent ook dat sommige dingen veranderen, waaronder vriendschappen.
Gewoon zelf niets geven als je eigenlijk niet wil. En als zij aanbiedt dat je van haar vriend kunt roken, kun je dat toch gewoon aannemen? Uiteindelijk komt het van jou ook niet uit eigen zak, maar uit die van je ouders. Als zij dan iets van haar vriend aanbiedt is dat toch hetzelfde?



Ik wás vroeger zo'n vriendinnetje. En geloof mij dat ik echt niet van plan was te profiteren. Maar we kregen vaak beide geld van haar ouders en dan deed zij of ik het van haar kreeg... op een gegeven moment heb ik het ook niet meer aangenomen...dat voelde eigenlijk ondankbaar naar haar ouders toe...maar ik had geen zin om dankbaar naar haar toe te zijn. Ik had tenslotte 3 bijbanen, dan maar iets minder sparen.

Daarnaast moest het ook altijd net iets duurder zijn dan ik eigenlijk kon betalen van mijn drie bijbanen... Zo had ik een autootje gekocht voor een paar honderd gulden, maar daar wilde ze niet in meerijden, want te oud en krakkemikkig, dat voelde niet goed..we kon haar moeders auto wel gebruiken en als we wat verder gingen haar vaders Mercedes. Tanken kon bij hun op de zaak. Als ik aanbood toch een bijdrage te leveren, wuifde ze dat weg. Om daar vervolgens, toen ik gestopt was met vragen, toch wel een keer een opmerking over te maken.



Inmiddels zijn we géén vriendinnen meer en verdien ik aanzienlijk meer dan haar. Ik vind het wel leuk om haar tegen te komen als ik in één van mijn onze twee BMW's rijdt... dat dan weer wel...



Het is erg vervelend als je namens je ouders de gulle vriendin uithangt en verwacht de je vriendin jou daar dankbaar voor is. Ze is je ouders vast heel dankbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven